Koła do żuka jakie ??

Więcej
2016/08/26 21:18 #39549 przez RDZbygg

RDZbygg odpowiedział w temacie: Koła do żuka jakie ??

Pewnie nie zmienila się na liczniku ale faktycznie wedle GPS napewno

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/02/26 19:09 - 2018/02/26 19:10 #47032 przez dpSolo

dpSolo odpowiedział w temacie: Koła do żuka jakie ??

Przeczytałem wszystkie strony w całym temacie i nie zauważyłem żeby komuś chodził po głowie podobny temat co mnie. Mianowicie do tej pory 3 rajdy objechałem na kołach od sorento i oponach 215/65R16C i są one na dystansach. Mieliśmy przygodę że 2 razy odkręciło nam się koło na początku rajdu zaraz po jakichś serwisach. Chciałbym się tego pozbyć bo myślenie o tym podczas rajdu doprowadza do szału ... i tutaj wpadł pomysł na szeroką stal oczywiście oryginalnych felg. Tylko qrde są one dętkowe i czy jest sens bo chciałbym potem na nie założyć opony szerokie i niższe od oryginału i oczywiście bezdętkowe. Czy lepiej właśnie założyć delikatne stalówki od Patrola, LandCruisera czy Vitary. Reasumując chcę go posadzić na niższych i szerszych oponach niż oryginał.
Ostatnio zmieniany: 2018/02/26 19:10 przez dpSolo.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/03/19 22:54 #47136 przez Matiz

Matiz odpowiedział w temacie: Koła do żuka jakie ??

czołem dpSolo, odpisalem Ci też w moim temacie "zbiorczym"

poszerzenie to niezły pomysł ,ale ma wady (bicie, wywazenie) no i koszt. Za cene samego poszerzania dorwiecie koła z vitary wymagajace odmalowania.

Najpierw musicie sie dowiedzieć jaka jest przeszkoda w stosowaniu bezdetki na tych felgach- tak jak pisałem- jedyne co mi przchodzi na myśl, to inny otwór na wentyl


https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23915691_1792892614062334_5297694748521210893_n.jpg?oh=e726ced870bf592e48a9d40cbb1dbea8&oe=5B2C3CB5
link pewnie nie będzie dzialać, jest w nim zuk tunink poszerzka drift sprawdź to :P

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/03/21 10:02 - 2018/03/21 10:06 #47143 przez dpSolo

dpSolo odpowiedział w temacie: Koła do żuka jakie ??

Matiz napisał: czołem dpSolo, odpisalem Ci też w moim temacie "zbiorczym"

poszerzenie to niezły pomysł ,ale ma wady (bicie, wywazenie) no i koszt. Za cene samego poszerzania dorwiecie koła z vitary wymagajace odmalowania.

Najpierw musicie sie dowiedzieć jaka jest przeszkoda w stosowaniu bezdetki na tych felgach- tak jak pisałem- jedyne co mi przchodzi na myśl, to inny otwór na wentyl


https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23915691_1792892614062334_5297694748521210893_n.jpg?oh=e726ced870bf592e48a9d40cbb1dbea8&oe=5B2C3CB5
link pewnie nie będzie dzialać, jest w nim zuk tunink poszerzka drift sprawdź to :P



Temat prawie ogarnięty, chodzi mi o to żeby dać niższą oponę. Aktualnie na felgach od KIA mam założone 235/65R16 i jest masakra :( znalazłem zakład który chce się podjąć tego tematu i poszerzenie felg to koszt 380zł za 4szt. :) wentyl od traktora ma większe fi więc pasuje idealnie do otworu w żuczku :D więc działam w tym temacie. Poniżej zdjęcie gościa z łodzi, który turla się nim po mieście (właśnie tym samym żukiem co wstawiłeś) od roku kilka razy w tygodniu, twierdzi że zrobił już ok 15 tyś km nie zakładał dętek i nie miał problemu ze spadającymi oponami. Z tyłu ma 9" z oponą 205/55R16 z dużym naciągiem a z przodu serie 4,5" z oponą 175/50R16 twierdzi że przód za szeroko i zastanawia się czy nie poszerzyć przodu na 7". Zdobyłem jeszcze felgi od lublina i teraz zastanawiam się czy poszerzyć ori żuka czy lublina. Ori były by z kapslem chromowanym jak na zdjęciu a lublinowskie z plastikowym :(
Załączniki:
Ostatnio zmieniany: 2018/03/21 10:06 przez dpSolo.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/03/22 23:32 #47191 przez Matiz

Matiz odpowiedział w temacie: Koła do żuka jakie ??

hmmm, ale na czym Ci najbardziej zależy? na szerszej oponie, prowadzeniu czy wyglądzie poszerzonej felgi? Czy chcesz zachować obwód seryjnych kół (predkość) czy nie jest istotne?

głownie dlatego że niektore wymiary opon są problematyczne. Np dla nas idealnie byłoby 205/80R15 ,a takie prawie nie istnieją. Albo "cywilne" 185/80, a potem od razu SUV / 4x4, czyli 215/80.

Przy zbyt szerokich zuczek benzyna/ Andoria bezturbo sie już męczy-195 to rozsądne max. Przy 16" macie troche lepiej, bo jest w bród opon z dostawczaków, np z Masterów i Ducatów- 205/75R16- wychodzi w okolicach seryjnych zukowskich

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/03/23 21:43 - 2018/03/23 21:46 #47197 przez dpSolo

dpSolo odpowiedział w temacie: Koła do żuka jakie ??

No więc sprawa wygląda następująco :) ... Mój Żuk ma silnik od Omegi 2.0 wiem że to profanacja ale na jakiś tam +, więc zależy mi najbardziej na stabilności i mniejszą chybotliwością auta (nie wiem czy tak można to nazwać) no i żeby koła nie odpadały jak miałem do tej pory (2-u krotnie). Chce go niżej to raz, żeby nim nie bujało to dwa i miał przy tym fajny wygląd to trzy :) więcej pomysłów nie mam ;P Reasumując lepsze prowadzenie i najlepiej jak by została oryginalnie 16 a prędkość to i tak mierzymy GPS-em.
Ostatnio zmieniany: 2018/03/23 21:46 przez dpSolo.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/04/14 13:26 #47354 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Koła do żuka jakie ??

Zabierasz się za temat nieco od tyłka strony że tak powiem. Jak chcesz poprawić prowadzenie auta to owszem, koła poprawią ale wystarczy w nich podnieść nieco ciśnienie ( oczywiście nie przeginając "pały" ) i już będzie poprawa. Natomiast założenie samego szerokiego koła będzie tylko półśrodkiem, który najbardziej odbije ci się na spalaniu a nie na prowadzeniu. Kroki które powinieneś podjąć aby poprawić prowadzenie to:

1) zmiana sprężyn z przodu na spręzyny od Andorii (mają 4 nacięcia na końcu zwojów jak mnie pamięć nie myli). Mają inną charakterystykę. Możesz spróbować porównać średnicę zwojów suwmiarką jeśli masz kogoś w okolicy z 4C90. No chyba że to już zrobiłeś ( albo ktoś przed tobą). Ewentualnie możesz na zamówienie dać zrobić sprężyny o odpowiedniej charakterystyce ( majątku to nie kosztuje, ale jak piszesz że 380zł za poszerzenie 4 felg jest sporą kwotą, to raczej się nie zdecydujesz).

2) wymiana amortyzatorów na takie z lepszym tłumieniem ( ciężko będzie dobrać z innych aut ale po odpowiedniej rzeźbie coś się da zrobić), lub po taniości wymiana oleju w amorkach na inny o większej gęstości ( ja tak zrobiłem wiele lat temu u siebie). Minus tego jest taki, że przy niskich temperaturach zimą robi się beton a nie zawieszenie. Za to latem jest OK.

3) wywalenie oryginalnego stabilizatora przedniego i zastąpienie go innym sporo grubszym ( np. z Lublina). Jest rzeźba ale daje dobry efekt). Do tego trzeba porobić odpowiednie mocowania do ramy, bo na tych fabrycznych pierdółkach za długo twardy stabilizator się nie utrzyma (pourywa mocowania w ramie).

4) skrócenie skoku zawieszenia przedniego ( to też zrobiłem wiele lat temu u siebie). Pod dolny odbój robisz dystans. Ja wziąłem kawałek rury, zaspawałem z obu stron i włożyłem między odbój a dolny wahacz. Dzięki temu w skrajnym przechyle auto opiera się na odbojach i nie ma tendencji do nurkowania i odrywania tylnego koła po przekątnej od asfaltu ( wiem, Żuk z takimi prędkościami raczej latał nie będzie). U mnie ograniczyłem skok do jak mnie pamięć nie myli 6 albo 8 centymetrów względem pozycji "0" ( puste auto stojące na płaskim)

5) włożenie tarcz hamulcowych z Lublina z przodu ( o ile już tego nie zrobiliście). Poszerza to oś przednią o prawie 8cm co daje się znacznie odczuć właśnie w zakrętach. Auto jest stabilniejsze i lepiej słucha układu kierowniczego. Minus jest taki, że kąty w zawieszeniu trzeba podregulować i jak będziecie mieli odpowiednie szczęście i w waszym aucie będą zamontowane odpowiedniej grupy selekcyjnej elementy, to te kąty ustawicie. Mnie w moim aucie się nie udało tego poprawić dostatecznie i przy pełnym skręcie na parkingach niestety ale podjada trochę opony bo się koło zewnętrzne trochę źle wykłada, ale olałem to. Przy czym tutaj należy zwrócić uwagę, że po założeniu tarcz, musicie posprawdzać w skrajnych przechyłach jak się będzie koło wykładało, żeby nie złapało błotnika oraz będziecie musieli podciąć belkę u góry, żeby nie urwać odpowietrznika albo węża hamulcowego jak na pełnym skręcie wjedziecie w dziurę. U mnie ten problem nie występuje z powodu patrz punkt 4.

Co do felg. Zawsze możesz szukać z innych aut. Rozstaw śrub 5x139,7 ( wejdzie też 5x140 ale to na nakrętkach pływających, ja się nie zdecydowałem na takie coś). U siebie mam aluminiowe z Vitary kupione wiele lat temu i latam na oponach 215/75( albo 80 nie pamiętam)/R15. CIśnienie na Złombola oscylowało przeważnie w okolicy 2,6-2,7 bara przód i około 3,0-3,4 tył w zależności ile ładunku było.

Przeróbki jakie u siebie poczyniłem wiele lat temu, wynikały głównie ze sposobu, w jaki był użytkowany :


"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Podziękowali: Matiz

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/04/15 12:13 #47367 przez dpSolo

dpSolo odpowiedział w temacie: Koła do żuka jakie ??

Nie pisałem że 380zł to dla mnie dużo tym bardziej że jestem skłonny to zrobić (czytanie ze zrozumieniem) ale spoko ;) Zainteresowały mnie punkt 1, 3 i 4 a 5 już zrobiony kilka lat temu. Pkt. 1 - zmiana sprężyn. Szukałem w czeluściach internetu i nie znalazłem od andorii przynajmniej te co znalazłem nie były od niej jak mogę je znaleźć ?. Pkt. 3 aktualnie jest jego brak i chcę go założyć, mam stabilizator od lublina z całą przednią belka (Przeszczepiłem z niej zwrotnice na tarcze hamulcowe oraz jarzma z zaciskami, tarcze i klocki oczywiście nowe) ale wydaje mi się że jest za wąski co do mocowań wahaczy żuka. Jakiś pomysł jak go wkleić do żuka(mile widziany). Pkt. 4 jest to dobry pomysł, kupie nowe odboje i wdrożę temat. Temat felg zostaje, czyli poszerzam delikatnie przód i bardziej tył.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/04/16 08:55 - 2018/04/16 08:57 #47380 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Koła do żuka jakie ??

Punkt 1. Za wiele w internecie na ten temat nie znajdziesz bo mało kto na to zwraca uwagę. Sam kiedyś temat drążyłem i skończyło się na wypożyczeniu kilku sprężyn nowych z zaprzyjaźnionego sklepu i sprawdzenie ich na stole. Miałem zrobione takie specjalne stanowisko do tego i mierzyłem ile siły trzeba dostarczyć aby każdą ze sprężyn ugiąć o tyle samo. Wyjmij jedną twoją sprężynę i sprawdź ile ma nacięć na końcu. Najprawdopodobniej będziesz miał trzy. Niestety ale nacięcia są po stronie którą sprężyna jest dociskana do kołyski albo tej wytłoczki na dolnym wahaczu. Jeśli auto było dobite to nacięcia mogą być już starte.

Punkt 3. Zrób, odczujesz różnicę na pewno. Testowałem kiedyś temat z jednym kumplem w jego żuku. Problemem jedynie będzie dorobienie mocowań pomiedzy wahacz a stabilizator bo w Lublinie to nieco inaczej wygląda, ale jak pokombinujesz to coś powinieneś wykminić.

Co do poszerzania felg. Pamiętaj, że jak zrobisz duże odsadzenie, to siły działające na śruby/szpilki którymi koło jest przykręcone będą większe więc będą one bardziej obciążone. To samo tyczy się łożyskowań. (wydłużasz ramię na którym działa siła).

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Ostatnio zmieniany: 2018/04/16 08:57 przez Załoga Tarpaniątka.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/05/10 00:27 #47537 przez Matiz

Matiz odpowiedział w temacie: Koła do żuka jakie ??

O, bardzo Ciekawe informacje!

Mnie interesuje stabilizator- czy lublinowski ma taka samą szerokość? czy mocowania pod łączniki w zawieszeniu żukowskim tez trzeba przenosić?

No i -nad czym już kombinuje od jakiegoś czasu- czy jest sens dokładać stabilizator na tył? Widze że ludzie od "zmoty,lift, 4x4" mają podokładane

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008