Katowice - Burhaniye (Turcja)

14th Złombol
The Transcontinental Edition
Czechy - Słowacja - Węgry - Serbia - Rumunia - Bułgaria - Turcja

ZŁOMBOL w 2010 roku był dla nas przełomowy! Pierwszy, który opuścił kontynent Europejski i pierwszy na dużą skalę. Wtedy , aż 121 teamów wyruszyło z nami w niesamowitą podróż pełną przygód i wyzwań. Czwarta edycja Złombolu spowodowała, że zakochaliśmy się w Turcji! Poznaliśmy kulturę, uwiodła nas tamtejsza kuchnia, a to jak serdecznie zostaliśmy przyjęci przez jej mieszkańców wspominamy do dziś . Meta w Stambule ukoronowana przejazdem przez Bosfor na kontynent azjatycki był dla nas magicznym momentem. Minęło 10 edycji, poznaliśmy inne fascynujące miejsca, kraje i trasy, a teraz czas na powrót do Turcji!

Tegoroczna trasa to superlatyw, który trudno nam ująć w słowa. Najchętniej wystartowalibyśmy w tej chwili, wstali od komputera i wyruszyli do Burhaniye. Ale po kolei. Kierunek wschodnio-południowy daje nam wiele możliwości doboru trasy. Planujemy dwie główne trasy, aby każdy znalazł coś dla siebie. Trasa zachodnia pozwoli nam zawitać do Wiednia, Budapesztu, Belgradu, Nisz, Sofii i w Turcji pojawiają nam się dwie opcje. Jedna z przeprawą przez Dardanele, cieśniną między Półwyspem Bałkańskim w Europie a Azją Mniejszą a druga opcja z przejazdem przez jedno z najbardziej fascynujących i pięknych miast jakie znam, Stambuł.

Druga opcja to trasa wschodnia prowadząca przez Tatry na Słowację, przez Węgry do pięknej Rumunii. Z Rumunii trasa będzie nas kierowała na Słoneczny Brzeg w Bułgarii, aby plażowicze wśród Złombolowych ekip również byli usatysfakcjonowani. W Turcji trasa poprowadzi nas przez wspomniany Stambuł gdzie przejeżdżając przez Bosfor wjedziemy na kontynent Azjatycki. Dalej nasza trasa poprowadzi nas przez Burse oraz Balikesir do miejscowości Burhaniye gdzie znajduje się meta.

Obydwie trasy są marzeniem dla każdego podróżnika i dają nieskończone możliwości zwiedzania znanych miast i zabytków, zwiedzania autentycznych i dzikich zakątków, odkrywania sekretów kulinarnych i wiele wiele innych. Dodatkowo ułożyliśmy trasę tak, aby dało się "skakać" z trasy na trasę w co najmniej 3 miejscach. To tworzy de facto nieskończone możliwości i nie jedna załoga będzie miała łamigłówkę którą z tych tras wybrać.

Jednak trzeba pamiętać że Złombol to nie tylko piękna podróż, zwiedzanie, widoki i wybieranie trasy. Złombol to wielkie wyzwanie dla każdej z załóg. Każda z nich musi uzyskać darczyńców którzy wpłacą co najmniej 2000 zł na pomoc dla dzieci z domów dziecka w całej Polsce. Każda załoga musi stawić czoło przygotowaniom technicznym, logistycznym no i będzie musiała się zmierzyć z trasą. Trasą bardzo upalną z górami, dolinami i przeszkodami. Trasą pełną awarii, wyzwań i niezaplanowanych zdarzeń - to kwintesencja życia podróżnika. Nasz zmęczony sprzęt zadba o wiele ciekawych wspomnień i historii, które będą tworzyć kolejne Złombolowe legendy:-)

Na Złombol w Burhaniye, będą czekać z otwartymi ramionami. Dzięki pomocy Filiz Altin wraz z synem Attila, właścicieli uroczego kempingu i jej wielkiego zaangażowania, udało się nawiązać współpracę z władzami miasta Burhaniye . Burmistrz miasta, szanowny Ali Kemal Deveciler oraz Pani Filiz Altin współorganizują metę na plaży. Zostaną postawione mobilne ubikacje, prysznice oraz podstawowa infrastruktura. Będzie DJ, impreza oraz niezapomniany zachód słońca w rytmie "Disko Partizani" Shantel. Tego jeszcze nie było! Złombolowa meta na dzikiej plaży. Cieszymy się z tej współpracy i nie możemy się doczekać na metę*!

Linki

Oficjalny film promocyjny Miasta Burhaniye: LINK https://www.youtube.com/results?search_query=burhaniye

Film promocyjny kempingu Altin Camp: LINK https://www.facebook.com/watch/?v=1511975748861184
Co do formuły wyjazdu, najważniejszą zasadą pozostaje – 100% uzbieranych środków przeznaczymy na realizację marzeń dzieci z domów dziecka.

UWAGA, UWAGA! W tym roku również #jedziemyzpomocą dla dzieci z domów dziecka w całej POLSCE!

Po zakończeniu zbiórki, organizatorzy przy współpracy z uczestnikami jeżdżą do domów dziecka i konsultują z podopiecznymi oraz wychowawcami ich potrzeby. Przy współpracy z kadrą wybierają dzieci i młodzież , które skorzystają z kursów językowych, sportowych czy usamodzielniających - które pomogą znaleźć pracę podnosząc kwalifikacje. Od kilku lat dzieci wyjeżdżają na wycieczki fakultatywne i dwutygodniowe kolonie nad morze lub w góry.

Organizatorzy wyjazdu nie zarabiają na akcji Złombol, poświęcamy swój wolny czas na jego organizację. Ta zasada pozostanie taka sama aż do ostatniej kropli ropy na ziemi

Złombol nigdy nie stoi w miejscu. Cały czas ulepszamy procedury, pracujemy nad promocją imprezy oraz ulepszeniem zaplecza. Ten rok będzie równie intensywny, 3majcie kciuki!

Zapraszamy do współpracy, każdego kto ma ochotę pomagać. Jeśli widzisz coś co możesz zrobić dla dobra akcji napisz do nas Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Czego możecie oczekiwać:

- Że pomożecie dzieciom

- Że zrobicie coś niesamowitego i wyjątkowego

- Bałkańskich oraz Tureckich klimatów

- Możliwość zwiedzenia niezliczonej ilości interesujących miast i miasteczek

- Eksplozji smaków

- Rozmaitych awarii, załamań nerwowych, napraw oraz nieudanych napraw, zatartych mostów...

- Problemów wszelkiej maści w różnych wersjach

- Bycia częścią Złombolowej rodziny! (dość dziwnej, dużej, głośnej ale bardzo fajnej)

- Oderwania się od rzeczywistości (z reguły mniej kolorowej niż na Złombolu)

- Dobrego pretekstu na wyjazd z kumplami/koleżankami

Czego NIE możecie oczekiwać: (to naprawdę nie jest tylko chwyt marketingowy!!)

- Cienia

- Wodzireja

- Niańczenia

- Rozpatrywania skarg i zażaleń

- Wygodnych noclegów ani dobrej pogody!

- Niekończących się miejsc noclegowych

- Czerwonego dywanu

- 5 gwiazdek (ani czterech, ani jednej)

- Serwisu Concierge

- Fizycznego wypoczynku

- Ergonomicznych foteli/materacy/mebli

- Bezglutenowego jedzenia

Złombol dotrze już drugi raz do Azji!

Będzie extremalnie!

Będą zatarte silniki!

Będzie wielki wyczyn!

Nie będzie pomocy!

Będzie wielka przygoda!

Złombol – the real gamble!