Zaznacz stronę
Polonez Caro Plus 1...

Notifications
Clear all

Polonez Caro Plus 1.6 jaki najlepszy olej silnikow

37 Posty
21 Users
0 Likes
31.8 K Widok
(@poldj)
Trusted Member
Topic starter  

Mam pytanie, jaki najlepiej wlać olej silnikowy do Poloneza Caro Plus Gsi z 98 roku, zasilanie lpg, przebieg nie większy niż 200 tys km, żeby wytrzymał warunki tegorocznego Złombolu???Mam pewnych faworytów ale chciałem skonsultować opinię ze znawcami temau, bo jestem amatorem:)Pozdrawiam.M.

Cytat
PREVENT
(@prevent)
Prominent Member

półsyntetyk, marka nie zrobi tu wielkiej różnicy.

Prevent-Złombol Stowarzyszenie FSO Pomorze

OdpowiedzCytat
(@poldj)
Trusted Member
Topic starter  

Typowałem Valvoline Max Life 10w/40, rozumiem że się nada???:) Pozdr.M.

OdpowiedzCytat
(@zaloga-tarpaniatka)
Member Moderator

tak to półsyntetyk jest. I Valvoline to dobry olej.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

OdpowiedzCytat
(@czerwony-team)
Prominent Member

Zmieniałem u siebie w Polonezie silnik na nowy o stosunkowo małym przebiegu około 58000 km(stary silnik 120 000 km) i zalałem go półsyntetycznym Mobilem 10w40. Do starego silnika lałem 15w40 i muszę przyznać czuć różnicę.

FSO Sekcja Śląsk
http://www.forum.sekcja-slask.pl/index.php
Blog załogi:
http://www.czerwonyteam.blogspot.com/

OdpowiedzCytat
(@limbowa-najlepsza-ulica-w-gdyni)
Noble Member

Zmieniałem u siebie w Polonezie silnik na nowy o stosunkowo małym przebiegu około 58000 km(stary silnik 120 000 km) i zalałem go półsyntetycznym Mobilem 10w40. Do starego silnika lałem 15w40 i muszę przyznać czuć różnicę.

a jaką konkretnie poczułeś różnicę ???? :evil:

dlaczego fabryka do samego końca zalecała olej mineralny, konkretnie LOTOS 15W40 ? była nawet stosowna nalepka na podszybiu, przecież w 1997 r oleje półsyntetyczne były już dostępne
wracając do nalepek do tylnego mostu nie polecali Hipolu tylko Mobil,
wiec co ?
inżynierowie mający własne biuro badawcze sie pomylili ???