siemanko, pytanie mam do doświadczonych w poprzednie edycje wyjazdy.
Nie posiadam póki co złomka, ale 4 chętnych na wyjazd.
Chcielibyśmy przejść z przysłowiowego "Zera" do "BOHATERA"-czym niewątpliwie byłoby ukończenie tegorocznej edycji i wsparcie dzieciaków.
Wiadomo: pierwszy wydatek to auto, którego cena będzie oscylować w granicach 1000zł (z racji, że nie jestem żadnym mechanikiem-przymierzam się do wartburga z silnikiem z POLO)
Ale co dalej?
ile jeszcze (mniej więcej) wg Was przyjdzie wyłożyć kasiorki, za:
1) przygotowanie auta do trasy
2) paliwo "tam i z powrotem"
3) noclegi
4) inne wydatki?
Będę wdzięczny za informacje :)
I. Przygotowanie wozu do trasy... Wszystko zależy w jakim stanie jest wóz. Trudno powiedzieć, ale licz około 2000 zł - .... zł(oczywiście jest to kwota orientacyjna, może być mniej może być więcej).
II. Paliwo na trasie. Na przykładzie mojego klekota liczę, że po zagazowaniu spali około 12 - 13 litrów gazu na 100 km, koszt 100km = 38 zł przy założeniu że gaz będzie około 3,5 zł/l(lepiej dać większą cenę gazu i być mile zaskoczonym przy rozliczeniu trasy :P). Trzeba pamiętać, że nie wszędzie da się zatankować gaz, potwierdzą to uczestnicy V edycji. Więc koszt przejechania 6000 km na gazie wynosi około 2500zł.
III. Z noclegami to różnie bywa, wszystko zależy gdzie chcecie spać(kampingi czy na dziko) i jaki macie budżet wyprawy.
IV. Zabrać do żarcia jak najwięcej rzeczy z PL głównie gotowe potrawy w słoikach. Zaoszczędzicie czas na przygotowanie posiłków. Oczywiście wszystko zależy od upodobań kulinarnych załogi :P
Podam Ci orientacyjny koszt udziału w edycji 2010 - odległość od Polski zbliżona co w 2012 roku.
Zakup Żuka 1000 PLN, włożone w mechanikę i "komfort" 5000 PLN
Paliwo - 5000 PLN.
Kwoty orientacyjne ale realne.
Zeszłoroczna edycja moim dłubniętym Tarpanem to :