Zaznacz stronę
Notifications
Clear all

Strefa ekologiczna Austrii

95 Posty
43 Users
0 Likes
44.9 K Widok
(@maciekz)
Estimable Member
Dołączył: 11 lat temu
Posty: 159
Topic starter  

Ktoś już pisał o tym na Fejsie, sprawa jest ważna, od zeszłego roku cała wschodnia Austria od góry do dołu to strefa ekologiczna, żeby w nią wjechać auto ciężarowe bez względu na DMC musi spełniać normy przynajmniej EURO 2 i uzyskać odpowiednią plakietkę na szybę.

Wszystkie żuki, trucki, tarpany i nysy do 1996 roku produkcji, które w dowodzie mają ,,ciężarowy'' mogą zapomnieć o wjechaniu do Austrii, kara za złamanie przepisów to ponad 2100EUR plus koszt wywiezienia auta ze strefy.

Mamy żuka 95' z S-21 pod pokrywą więc nam i wielu innym ekipom przyjdzie ominąć Austrię górą Czechy-Niemcy... ORG miejcie tego świadomość :)

Podaje źródło:
http://www.hga-com.at/index.php/pl/service/eko-winiety

Szare Wilki Team


   
Cytat
(@grzmiacy-rydwan)
Noble Member
Dołączył: 12 lat temu
Posty: 2043
 

Dzieki za info. Na szczęście mój Żuk to OSOBOWY;-) Aczkolwiek w tunelu w Andorrze pan nie chciał tego zrozumieć i uparł się na droższą opcję opłaty...

Aha - Żuki robiono do 1998 roku;-)

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

http://husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)


   
OdpowiedzCytat
(@ekipa-trapeza)
Estimable Member
Dołączył: 13 lat temu
Posty: 135
 

W taki to sposób niedługo zabiją klasyczną motoryzację. Będziesz mógł posiadać, ale nie ruszysz się tym po drogach publicznych. Tylko nowymi plastikowymi kiblami.


   
OdpowiedzCytat
Pegazy
(@pegazy)
Honorable Member
Dołączył: 12 lat temu
Posty: 613
 

tak, piep..eni ekoterroryści zabijaja motoryzację, jednorazowe produkty typu 1,2 turbo benzyna, które po 150 000 km nawet do generalki się nie nadaje, blacha która po 10 latach przypomina haft Richelieu, naprawa niemożliwa z powodu horrendalnych kosztów podzespołów i drobnych części - przyszlość motoryzacji niestety nieciekawa. Jak teraz z elektroniką, kończy się gwarancja, to wielkie ryzyko awarii, z nieopłacalną naprawą, lepiej kupić nowe.

Gdzie te silniki beczki które robiły miliony kilometrów :)

`14 LLoret + (nr. boczny 399)
`15 Passo del Stelvio + (nr. boczny 16)
`16 Palermo + (nr. boczny 5)
`17 Noja + (nr. boczny 5)
`18 Chalkidiki + (nr. boczny 02)
`19 Dublin + (nr. boczny 444)
`20 Stay in home + (nr. boczny 312)
`21 Turcja + (nr. boczny 218)
`22 Albania + (nr. boczny 25)
`23 Nazzare + (nr. boczny 02)
`24 AtlanticRoad + (nr. boczny 58)


   
OdpowiedzCytat
(@semtox)
Honorable Member
Dołączył: 12 lat temu
Posty: 637
 

Z ominięciem tej Austrii to może wcale nie jest zła sprawa bo:
- Katowice-Wiedeń-Davos to 1127km
- Katowice-Davos przez Niemcy to 1158km i zero Winiet :)


Złombol'18 - Statystyki stan na 01.09.2018


   
OdpowiedzCytat
(@maciekz)
Estimable Member
Dołączył: 11 lat temu
Posty: 159
Topic starter  

Aha - Żuki robiono do 1998 roku;-)

Zgadza się :) ale produkcja żuka z silnikiem S21 zakończyła się w 1995 roku właśnie dlatego że nie spełniał normy EURO 2 która obowiązywała od 1996...

...wszystkie auta od 1996 roku spełniają (na papierze) wymogi EURO 2 bo takie były wytyczne produkcji aut, więc problem jest tylko z autami do 1995roku te młodrze nie powinny mieć problemu z dostaniem winiety do 2016 roku oczywiście kiedy wejdzie wymóg posiadania minimum EURO 3.

-Olać Austriaków :P - objedziemy ich górą tylko nocleg inny trzba będzie łatwić, a wracać itak będziemy wybrzeżem ;)

Szare Wilki Team


   
OdpowiedzCytat
(@grzmiacy-rydwan)
Noble Member
Dołączył: 12 lat temu
Posty: 2043
 

Czy to znaczy Że Andoria spełnia Euro 2? W sumie to się tym zupełnie nie interesowałem;-)

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

http://husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)


   
OdpowiedzCytat
(@maciekz)
Estimable Member
Dołączył: 11 lat temu
Posty: 159
Topic starter  

Spełnia :cheer: to nowoczesna :lol: konstrukcja jest :silly:

Szare Wilki Team


   
OdpowiedzCytat
(@zaloga-tarpaniatka)
Member Moderator
Dołączył: 15 lat temu
Posty: 3103
 

Mnie zastanawia jak traktowane są auta z LPG. Pan policjant w DE nie był mi w stanie odpowiedzieć na to pytanie. A spaliny z aut zasilanych LPG są najczystsze jakby nie patrzeć.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."


   
OdpowiedzCytat
(@chlopcy-z-prl)
Honorable Member
Dołączył: 15 lat temu
Posty: 631
 

Zależy jak wyregulowane. Bo tak jak u nas fury na LPG są wyregulowane pod kątem czystości spalin woła w większości przypadków o pomstę do nieba. Dla właściciela auta byle dobrze jechał i nie strzelał. Nieważne, że check świeci."Paaanie - na gazie musi świecić, gazownik tak powiedział". A co do uznania euro 2 na LPG bym nie liczył. Tylko oficjalna przeróbka wbita w papierach. W Polsce niestety czegoś takiego nie ma. W Niemczech były takowe patenty wbijane w briefach. Robili to, żeby mniej podatku eko płacić. Widziałem kilka takich przypadków, koło gaźniora było jakieś ustrojstwo podłączone i oczywiście kat spełniający normę euro 2. W sumie zapomniany temat, widziałem to kilkakrotnie w mrocznych czasach, gdy do Polski nie można było importować aut niespełniających normy Euro 2 i starszych niż 10 lat, czyli dawno temu.

Polonez nie gubi oleju. On znaczy swoje terytorium.


   
OdpowiedzCytat
(@maciekz)
Estimable Member
Dołączył: 11 lat temu
Posty: 159
Topic starter  

W niemczech na każdym przeglądzie TUV wkładają analizator w rurę i dają autu certyfikat EURO odpowiedni do czystości spalin...

-Ja dzisiaj byłem na naszej okręgowej stacji diagnostycznej i się zapytałem co zrobić żeby podniść klasę euro w żuku, to na mnie jek na kosmitę patrzyli :( i kiwali głowami że nie można i oni się pod tym nie podpiszą.

-przypuszczam że żuk na LPG II generacji (lambda) ze wspawanym katalizatorem spokojnie spełniłby EURO 2 ale załatwienie certyfikatu w polsce mogłoby przedrożyć wartość żuka.

Szare Wilki Team


   
OdpowiedzCytat
(@kurs-kolizyjny)
Estimable Member
Dołączył: 11 lat temu
Posty: 160
 

W Niemczech miałem 3 samochody zarejestrowane (co prawda rok produkcji po 2003), ale nigdy mi żadnej sądy nigdzie nie wsadzali.
A naklejkę Euro dostałem na podstawie "Dowodu Rejestracyjnego"
Gdy do Daewoo Lanosa robiłem naklejkę, to samo na podstawie papierów.
Teraz najlepsze, w Austrii uznają tylko Austriackie naklejki, a Niemieckie to największe zło i oszustwo.


   
OdpowiedzCytat
(@maciekz)
Estimable Member
Dołączył: 11 lat temu
Posty: 159
Topic starter  

W niemczech na każdym przeglądzie TUV wkładają analizator w rurę i dają autu certyfikat EURO odpowiedni do czystości spalin...

Chodzi o to że nie ma u nich problemu z przekwalifikowaniem auta na TUV gdy spełnia normy spalin, np. do starego Diesla montują filtr cząctek stałych (często tylko na przegląd) i auto dostaje EURO 4

Szare Wilki Team


   
OdpowiedzCytat
(@lumpekssquad-pieszczochy)
Estimable Member
Dołączył: 14 lat temu
Posty: 188
 

Nie zgodzę się z przedmówcami. Mam dość śmierdzącego Krakowa! Firmy zewnętrzne badające powietrze w Krakowie wyraźnie mówią o tym, że Kraków najbardziej zanieczyszczone miasto w Polsce to nie wina samochodów. Nie prawda. W ciągu ostatnich kilku lat przybyło ponad 600 tyś samochodów (w samym Krakowie)!!

Kto mieszka w Krakowie ten wie o czym mówię - o smogu wawelskim!

oczywiście temat rzeka.

Wyjątkiem może być Żuk uczestniczący w jakiejś "imprezie" a nie cykliczna jazda Żukiem (codziennie do pracy). Dlatego uważam, że te przepisy są słuszne, ale jak od każdej reguły winien być wyjątek...

w wątku o Szwajcarii 2F4U wpadło na genialny pomysł i napisali do Ambasady!

Może i w tym wypadku powinniśmy tak postąpić?


   
OdpowiedzCytat
(@stasiu)
Reputable Member
Dołączył: 14 lat temu
Posty: 248
 

powinny być wszystkie obostrzenia zakaz palenia węglem zakaz dymiących samochodów itp , ale pod jednym warunkiem , NAJNIŻSZE WYNAGRODZENIE W POLSCE POWINNO WYNOSIĆ 1750 ale nie złotych tylko Ojro , wtedy wszyscy wywalimy to co złe i kupimy super ekologiczne rzeczy a pojazdy uczestniczące w złombolu będą zarejestrowane na zabytki i będą wyjeżdżały tylko na złombol i parady.

stasiu


   
OdpowiedzCytat
Strona 1 / 7
Share: