Przegroda Żuk A07

Więcej
2012/12/26 20:24 #10246 przez NoName

NoName stworzył temat: Przegroda Żuk A07

Witam, orientuje się ktoś ze znawców Żuków czy możliwe jest wycięcie takiej przegrody (niestety nie mam lepszych zdjęć). I inna sprawa czy dało by się zmienić liczbę miejsc w dowodzie jakoś w miarę legalnie w okolicach Warszawy?


Załącznik Zdjcie006.jpg nie został znaleziony



Załącznik Zdjcie008.jpg nie został znaleziony


Pozdrawiam
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/12/27 07:50 #10253 przez Pożarcie

Pożarcie odpowiedział w temacie: Odp: Przegroda Żuk A07

Normalnie ta przegroda w Żuku jest z tego co widzę około 20 cm niższa niż u Ciebie. Jeżeli jest mniej więcej na tej wysokości jakieś przetłoczenie lub profil, to śmiało możesz ciąć do tej wysokości. Chociaz sam bym zostawił, bo chyba masz tam otwierane przeszklenie - więc z tyłu panuje pewnie błogosławiona cisza. Raczej nie wskazane, aby z kolei wyciąć całą przegrodę - ona jest elementem konstrukcyjnym i zamykając - usztywnia przednią część kabiny. To potencjalnie sprawia, że nasz car jest safe;-)
Co do zwiększenia liczby miejsc, to raczej coraz trudniejszy temat. Diagności nie chcą się podkładać, no i wcale się nie dziwię. Gdyby doszło do jakiegoś wypadku.... To nie ważne, że oryginalnie montowane były mega bezpieczne ławki na zawiasach - na to była homologacja więc mogło tak być. Ale może trafisz na kogoś, co zna kogoś...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/12/27 09:30 - 2012/12/27 09:31 #10255 przez NoName

NoName odpowiedział w temacie: Odp: Przegroda Żuk A07

Dzięki za odpowiedź, chcę ją wyciąć powiedzmy w ramach integracji z pasażerami;) A pytam czy się da, bo to dopiero potencjalnie nasz Złomwóz. A miejsca siedzące teoretycznie przechodzą po zamontowaniu siedzeń w fabryczne mocowania i tu jest pytanie czy w każdym Żuku są te mocowani a do ławeczek?
A co do przeglądu to wiadomo, że nie za darmoB)
Ostatnio zmieniany: 2012/12/27 09:31 przez NoName.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/12/27 12:28 #10259 przez Pożarcie

Pożarcie odpowiedział w temacie: Odp: Przegroda Żuk A07

Jasne, integracja to jedno, warto też mieć możliwość swobodnego przemieszczania się po całej objętości.
Mocowania do ławeczek powinny być, bo w fabryce wszystkie auta składane były z tych samych elementów. Te ławki to oczywiście sam luksus ale może właśnie do badania technicznego przy zmianie ilości osób warto byłoby je założyć - no, ale to zależy na jakiego (drogiego:-) diagnostę trafisz. Jak Żuk jest tego warty to możesz pokombinować, może tylko warto zbadać sprawę dołożenia pasażerów przed zakupem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/12/27 14:01 #10260 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Odp: Przegroda Żuk A07

Nim się zabierzesz za dokładanie miejsc siedzących, pojeździj po stacjach diagnostycznych, może trafisz na "normalnych" ludzi. Niestety ale sprawa wygląda tak, że jeśli samochód był wtedy homologowany na powiedzmy 3 osoby, a ty teraz chcesz zrobić np. 9 to musisz to zrobić tak jakbyś miał to mieć z dzisiejszą homologacją, więc MUSISZ mieć pasy, ławki wzdłuż z tyłu odpadają, jedynie ławy z oparciem tak, abyś siedział w kierunku jazdy. Są jeszcze inne problemy. Niestety ale to bardzo ciężki temat. Tak więc najpierw zaorientuj się na stacjach co gdzie w jaki sposób "chcą zobaczyć" i wtedy tak zrób, aby to u nich przeszło. Niestety możliwość interpretacji przepisów w tym jakże "pięknym" kraju doprowadziła już do tego, że kumpel rejestrował swego czasu samochód w innym województwie, bo tam mieli inne "widzi mi się" na stacji kontroli, a potem go przerejestrowywał.

Ja miałem też przypał z moim pudłem bo stał wyrejestrowany ( za komuny to było możliwe) na czas remontu ( który trwał 20 lat). I jak mi przyszło zarejestrować samochód na nowo, to były jaja bo auto nie ma fabrycznie z tyłu zderzaka, światła cofania oraz przeciwmgłowego. Nie ma pasów na tylnej kanapie i jeszcze parę innych rzeczy nie odpowiadało dzisiejszym wymaganiom. Moje szczęście polegało na tym, że po 20 latach udało się w wydziale komunikacji odnaleźć oryginalny dowód i auto zostało tylko przerejestrowane ( i wtedy wszystkie powyższe uchybienia nie są ważne, bo pierwsza rejestracja była w czasach, kiedy nie było takich wymagań technicznych i wtedy samochód spełniał ówczesną homologację).

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/12/27 16:48 #10263 przez NoName

NoName odpowiedział w temacie: Odp: Przegroda Żuk A07

Właśnie od możliwości "namieszania" w papierach zależy czy kupie ten egzemplarz. Więc i tak jest jakieś ryzyko :unsure:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/12/27 20:33 - 2012/12/27 20:35 #10269 przez stasiu

stasiu odpowiedział w temacie: Odp: Przegroda Żuk A07

Powiem ci jak jest w Katowicach jedziesz na stację diagnostyczną w katowicach na ul XXXX tam mają warsztat samochodowy (na jednej hali jest stacja diagnostyczna i ten warsztat ) który ma uprawnienia do zmian konstrukcyjnych samochodu , zeby było śmieszniej to ten sam diagnosta który robi przeglądy ma też te uprawnienia do zmian konstrukcyjnych .Jak zrobisz wszystko profesjonalnie pasy itp to z warsztatu dostajesz swistek (około 100 zł)idziesz do diagnosty i mu go dajesz dostajesz swistek i jedziesz do WK i zmieniają ci liczbę miejsc .Adres stacji na PW

stasiu
Ostatnio zmieniany: 2012/12/27 20:35 przez stasiu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/12/27 22:57 #10277 przez Chłopcy z PRL

Chłopcy z PRL odpowiedział w temacie: Odp: Przegroda Żuk A07

Najpierw pojeździj tak jak napisał Załoga Tarpaniątka, po stacjach. Pokaż gościowi co i jak chcesz zrobić. Problemem jest to, że w ramach dopasowywania się do unijnych rozporządzeń zacieśnia się pętla na szyi diagnostów i coraz mniej ludzi chce się podkładać.Generalnie Ministerstwo Infrastruktury zakazuje mocowania foteli i pasów w miejsca nie przystosowane do tego fabrycznie. W moim rejonie wydziały komunikacji wymagają przy zmianach wpisów w zaświadczeniach ze stacji, że fotele i pasy zostały zamocowane w fabryczne punkty kotwiczenia. Wywiercone wiertarką w podłodze dziury plus kilka śrub M10 i podkładki raczej się w to nie łapią i mało kto u nas chce podkładać się w takie coś ( w razie wypadku prokurator na karku diagnosty). W zeszłym roku były jaja z busami przerabianymi na autobusy w rejonach Kraków, Nowy Taarg, Zakopane. Generalnie będzie Ci trudniej znależć kogoś, kto zechce się pod tym podpisać. Dla pocieszenia - znajomy zmieniał liczbę miejsc w Vito w Niemczech - droga przez mękę, włącznie z oparciem się o dilera Mercedesa. Koszt przeróbki wyniósł go w przeliczeniu kilka tysięcy złotych. Więc u nas nie ma tragedii jeszcze. Szanse na pomyślne załatwienie tematu jakieś masz.

Polonez nie gubi oleju. On znaczy swoje terytorium.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/12/28 14:42 #10289 przez Żukoskoczki

Żukoskoczki odpowiedział w temacie: Odp: Przegroda Żuk A07

Nam sie udało przerejestrowac auto na wieksza ilośc osób, więc glowa do góry.
Dodatkowo w naszym przypadku skorodował numer VIN i musielismy załatwiac wybicie nowego. Jak pani w wydziale komunikacji zobaczyla wszystkie papiery to mi pogratulowała, ze udało sie przez to przejść:)
Tak więc dodatkowe fotele muszą być zamontowane przez firmę posiadającą do tego uprawnienia. Firma musi wystawic papierek, ktory trzeba przedstawic w WK. Bardzo czesto Okregowe Stacje kontroli Pojazdów maja takie uprawnienia i wtedy sparwa jest duzo prostrza.
Pozostaje tylko poszukać stacji diagnostycznej, ktora zgodzi sie cos takiego wystawic. Koszt takiego zaświadczenia wyniósł nas 250zł. Same fotele tez montowalismy sami i to bez zadnych pasów bezpieczeństwa czy innych udziwnien. Normale fabryczne składane żukowskie ławki. Potem na stacje diagnostyczną, pan poptarzył co i jak i wystawił papierek.
Pamiętajcie tylko ze przy takiej zmianie auto musi przejśc normlane badanie techniczne, czyli przejechac cala sciezke, hamulce, zawieszenie, swiatła itd. Co sie wiąze z dodatkowymi kosztami, z gazem 160zł
powodzenia:)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/12/28 17:21 #10291 przez NoName

NoName odpowiedział w temacie: Odp: Przegroda Żuk A07

Żukoskoczki, w jakim mieście to załatwiliście?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008