Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy

Więcej
2019/05/20 09:20 #50453 przez Wine_Directions

Wine_Directions odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy

zielonagablota napisał: Przy stacyjce seryjnie był nieobsadzony pin z +.
Ze skrzynki też możesz ze wziąć - tu najlepiej multimetr w rękę i badasz, gdzie się napięcie pojawia po przekręceniu stacyjki.
Pod maską masz też źródło np. w postaci zasilania cewki czy elektrozaworu gaźnika. Do wysterowania przekaźnika można z tego skorzystać.

Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2019/05/20 09:31 #50454 przez Wine_Directions

Wine_Directions odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy

zielonagablota napisał: Przy stacyjce seryjnie był nieobsadzony pin z +.
Ze skrzynki też możesz ze wziąć - tu najlepiej multimetr w rękę i badasz, gdzie się napięcie pojawia po przekręceniu stacyjki.
Pod maską masz też źródło np. w postaci zasilania cewki czy elektrozaworu gaźnika. Do wysterowania przekaźnika można z tego skorzystać.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2019/05/22 19:47 #50472 przez Squirtle

Squirtle odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy

Dzisiaj próbowałem podłączyć radio. Po starej unitrze zostały mi dwa przewody i antena. Znalazłem bieguny, podłączyłem do kostki zasilającej ISO (głośnikowej jeszcze nie mam) a radio nie gra, choć jest sprawne. Napięcie w kostce jest na wyjściu. Połączyłem przewód plusowy z czerwonym w kostce, a minusowy z czarnym. W czym może tkwić problem?

Drugi problem to zbyt bogata mieszanka, Auto ma gaźnik jikov po regeneracji, ale ewidentnie podaje za dużo paliwa, bo świece ciemne i bardzo śmierdzi paliwem na ssaniu i na wolnych obrotach. Czy wystarczy jej przykręcić tylko tą główną śrubę regulacyjną, czy trzeba jeszcze coś zrobić. Mniej więcej o ile obrotów z pozycji wyjściowej ją przykręcić?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2019/05/22 20:15 #50473 przez zielonagablota

zielonagablota odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy

Dla pewności sprawdź, czy czasem nie ma jakiś wycieków - może po regeneracji trzeba dokręcić jakieś połączenie, bo mogły się uszczelki ułożyć.

1 obrót i przetestuj, co się będzie działo. W razie czego zmniejszenie skoku do 1/2 obrotu.

Jak sprawdzasz skład mieszanki? Analizator czy sprawdzasz świece?
Generalnie (pewnie się powtórzę w tym temacie) każdemu polecam do Fav wstawić najprostszą sondę lambda i podpiąć do niej woltomierz - kapitalna sprawa i ma się podgląd na żywo, co się dzieje ze składem spalin i z mieszanką.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2019/05/22 20:19 #50474 przez Squirtle

Squirtle odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy

Sprawdzałem na świecach.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2019/05/29 21:56 #50511 przez Chłopcy z PRL

Chłopcy z PRL odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy

Wkręć na tyle mocno śrubę regulacji mieszanki, aż zacznie nierówno chodzić i odkręcaj powoli aż się ładnie ustabilizuje. Najlepiej pomimo wszystko zrobić to na analizatorze, bo widać co się dzieje ze składem z ilością CO, CO2 i ilością tlenu. Jak będzie za dużo HC to albo za bogato albo jest zbyt ubogo i już przestaje dopalać. Podjedź do jakiegoś starego mechaniora pamietającego czasy komuny to ci to na słuch dobrze ustawi a jak nie goń na analizator spalin.

Polonez nie gubi oleju. On znaczy swoje terytorium.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2019/06/01 22:27 #50526 przez Squirtle

Squirtle odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy

Dzisiaj kolejny dzień prac przy favo, okazało się że jeden przedni amortyzator jest wylany. Czy nowe będą pasować od felicji?
Zostać przy seryjnych sprężynach, czy dać jakieś od 1.9d?

Zanabyłem kiedyś felgi od CC sporting od znajomego w celu założenia ich do favo. Ku memu zdziwieniu, felga nie chce dolegać do całej piasty i pod dokręceniu śrubami nie chce dolegać całością i "ósemkuje" jak w rowerze. Co zrobić, szlifować ten otwór w feldze, czy dać sobie z tymi felgami spokój. Trochę zgłupiałem bo favo z 1992 ze starym typem piast.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2019/06/02 06:21 #50528 przez zielonagablota

zielonagablota odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy

Amortyzatory z Fel tylko w komplecie ze sprężynami z Fel.
Kombinacja amor Fel i spręzyna Fav spowoduje obniżenie auta i strasznie miękkie zawieszenie - rozwalenie skrzyni biegów niemal pewne.
Amortyzatory od Fel mają niżej wspawaną miskę sprężyny.

Co do tych felg - może być drobna różnica w średnicach otworów - na dzień dobry sprawdź kołnież przy piaście, wyczyść go druciaciem, natomiast otwór centrujący możesz równomiernie przejechać papierem ściernym.
Podziękowali: Squirtle

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2019/06/02 12:48 #50531 przez Klamot

Klamot odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy

Model Wer. silnikowa Rocznik Moc Rozmiar Rozstaw śrub Osadzenie

Favorit 135L - 136L 03.89 - 02.93 40 - 50kW 4.50Bx13 4x98x58 Kliknij! ET 45
Favorit 135L - 136L 03.93 - 12.94 40 - 50kW 4,5Jx13 4x100x57 Kliknij! ET 38

Forman 135L - 136L 03.93 - 12.94 40 - 50kW 4,5Jx13 4x100x57 Kliknij! ET 38
Forman 135L - 136L 03.89 - 02.93 37 - 50kW 4.50Bx13 4x98x58,5 Kliknij! ET 45

Felicia 1.3MPI - 1.9D 01.95 - 12.00 40 - 55kW 4,5Jx13 4x100x57 Kliknij! ET 38

Felicia Pickup/Van Plus 1.3 - 1.9D 02.96 - 12.00 40 - 50kW 5,5Jx13 4x100x57 Kliknij! ET 36

Felicia Fun 1.3i - 1.9D 07.98 - 12.00 47 - 55kW 5,5Jx13 4x100x57 Kliknij! ET 36

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2019/06/15 21:39 #50644 przez Squirtle

Squirtle odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy

Witajcie ponownie. Wymieniłem ostatnio olej i dziurawe tłumiki i okazało się że favoritka sobie ładnie poddymia przy przegazówce na niebiesko :( Poprzedni olej był czarny, ale bez śladów płynu chłodzącego. Auto ma moc, pali poprawnie, więc obstawiam uszczelniacze zaworowe, olej coś tam bierze, aczkolwiek nie ma tragedii. Co polecacie żeby jej wlać, zostać przy 15w40 czy przejść na jakiś inny olej żeby ograniczyć dymienie? Czy dolać jej jakiegoś dodatku. Skoda ma 140 tysięcy przebiegu i bez lpg.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008