- Posty: 245
- Oklaski: 10
- Otrzymane podziękowania: 35
Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy
- Klamot
-
- Wylogowany
- Złoty forowicz
-
Mniej
Więcej
2019/06/15 22:35 #50645
przez Klamot
Klamot odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy
Zostałbym przy mineralnym 15W40, jeździł, obserwował... A dużo przejechałeś na nowym oleju i ile jeździła na starym? Jesli dawno /niewiadomokiedy/ wymieniany to polecam wymiane oleju i filtra po kilkuset kilometrach, zrobienie trasy i może ustapi dymienie.... Zobacz też czy odma drożna i czy bardzo brudzi.... Pozdro. B.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- zielonagablota
-
- Wylogowany
- Ekspert
-
Mniej
Więcej
- Posty: 104
- Otrzymane podziękowania: 22
2019/06/16 07:09 #50646
przez zielonagablota
zielonagablota odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy
Moja Fav przejeździła ponad 230tys. km na 15W40.
Kwestia, jak było użytkowane to auto, jak się mają pierścienie, uszczelniacze.
Jeżeli masz możliwość, to zrób próbę olejową - będzie wówczas coś wiadomo o stanie pierścieni oraz tulei cylindrycznych.
Kwestia, jak było użytkowane to auto, jak się mają pierścienie, uszczelniacze.
Jeżeli masz możliwość, to zrób próbę olejową - będzie wówczas coś wiadomo o stanie pierścieni oraz tulei cylindrycznych.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Squirtle
-
- Wylogowany
- Świeżak
-
Mniej
Więcej
- Posty: 19
- Otrzymane podziękowania: 1
2019/06/16 11:18 #50650
przez Squirtle
Squirtle odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy
Na starym oleju to nie mam pojęcia ile zrobiła, to jeszcze za kadencji poprzedniego właściciela, Nowy olej jest świeży, praktycznie nowy. Odmę sprawdzę.
Co do próby olejowej, nawet jeśli wyszłoby ż jest źle, to do Złombola zostały niecałe dwa tygodnie, więc nie ma już czasu na większe naprawy. Auto użytkowane przed dwie starsze osoby, raczej nie pałowane. Może to kwestia zapieczonych pierścieni? Może spróbować się pobawić z naftą?
Co do próby olejowej, nawet jeśli wyszłoby ż jest źle, to do Złombola zostały niecałe dwa tygodnie, więc nie ma już czasu na większe naprawy. Auto użytkowane przed dwie starsze osoby, raczej nie pałowane. Może to kwestia zapieczonych pierścieni? Może spróbować się pobawić z naftą?
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- zielonagablota
-
- Wylogowany
- Ekspert
-
Mniej
Więcej
- Posty: 104
- Otrzymane podziękowania: 22
2019/06/16 14:09 #50657
przez zielonagablota
zielonagablota odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy
Aby wyczyścić / "odblokować" pierścienie to by trzeba tłoki wyjąć, więc skoro czsau brak, to najlepiej będzie wrzucić bańkę z olejem do bagażnika i w drogę 
Ew. rozbieranie silnika po powrocie.

Ew. rozbieranie silnika po powrocie.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- 100 twarzy złomiarzy
-
- Wylogowany
- Świeżak
-
Mniej
Więcej
- Posty: 4
- Otrzymane podziękowania: 0
2019/10/28 19:48 #50951
przez 100 twarzy złomiarzy
100 twarzy złomiarzy odpowiedział w temacie: Odp: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy
Cześć 
ponieważ noszę się z zamiarem ponownego startu w 2020 i byłem bardzo zadowolony ze swojej Skody (którą niestety sprzedałem) szukam znowu Favoritki. Moja ex była z 91 na gaźniku, po większym przeglądzie zamykała licznik, świetnie się zbierała, AFR po ustawieniu gaźnika książkowy, Stelvio łyknęła bez mrugnięcia.
Do brzegu: gaźnik vs. wtrysk
oglądałem egzemplarze z końcówki produkcji na wtrysku. Czy ktoś z użytkowników może się wypowiedzieć czy wtrysk w tych samochodach płata figle czy nie ma się czego bać? Raczej nie jestem zainteresowany LPG. Pytam bo akurat te na wtrysku trafiają mi się zdrowsze blacharsko ale jak lepiej tego nie tykać to poszukam zdrowego gaźnikowca.
Myślę o edycji specjalnej więc wyjazd do Azji i tamtejsze paliwo (benzyna) jeśli ma to jakieś znaczenie.
Pozdrawiam

ponieważ noszę się z zamiarem ponownego startu w 2020 i byłem bardzo zadowolony ze swojej Skody (którą niestety sprzedałem) szukam znowu Favoritki. Moja ex była z 91 na gaźniku, po większym przeglądzie zamykała licznik, świetnie się zbierała, AFR po ustawieniu gaźnika książkowy, Stelvio łyknęła bez mrugnięcia.
Do brzegu: gaźnik vs. wtrysk
oglądałem egzemplarze z końcówki produkcji na wtrysku. Czy ktoś z użytkowników może się wypowiedzieć czy wtrysk w tych samochodach płata figle czy nie ma się czego bać? Raczej nie jestem zainteresowany LPG. Pytam bo akurat te na wtrysku trafiają mi się zdrowsze blacharsko ale jak lepiej tego nie tykać to poszukam zdrowego gaźnikowca.
Myślę o edycji specjalnej więc wyjazd do Azji i tamtejsze paliwo (benzyna) jeśli ma to jakieś znaczenie.
Pozdrawiam
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Škoda że rdzewieje
-
- Wylogowany
- Młodszy forowicz
-
Mniej
Więcej
- Posty: 28
- Otrzymane podziękowania: 1
2019/10/28 20:38 #50953
przez Škoda że rdzewieje
Škoda że rdzewieje odpowiedział w temacie: Odp: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy
Ja szukając swojej przed 12 edycją szukałem jednak gaźnikowej, jak wtedy się naczytałem miała być mniej awaryjna. Auto i tak rozebrałem przed startem i bez mrugnięcia (okay, wydmuchana uszczelka między kolektorem a dwururką) obleciała prawie 6000 km wliczając w to Transfogar. Na szczęście dalej ją mam ;D
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- zielonagablota
-
- Wylogowany
- Ekspert
-
Mniej
Więcej
- Posty: 104
- Otrzymane podziękowania: 22
2019/10/28 20:46 #50954
przez zielonagablota
zielonagablota odpowiedział w temacie: Odp: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy
Z gaźnikiem o tyle prościej, że w razie czego to idzie poprzez odpowiednią płytkę (adapter) przykręcić gaźnik od Łady, 125p i innych tego typu aut. A to może mieć znaczenie na odludziu.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Škoda że rdzewieje
-
- Wylogowany
- Młodszy forowicz
-
Mniej
Więcej
- Posty: 28
- Otrzymane podziękowania: 1
2019/10/28 20:48 #50955
przez Škoda że rdzewieje
Škoda że rdzewieje odpowiedział w temacie: Odp: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy
Ja dlatego patrząc przez pryzmat trasy Ultimate myślę o Ładzie Nivie, choć Favorytka jest wg mnie świetna.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- 100 twarzy złomiarzy
-
- Wylogowany
- Świeżak
-
Mniej
Więcej
- Posty: 4
- Otrzymane podziękowania: 0
2019/10/28 21:37 #50956
przez 100 twarzy złomiarzy
100 twarzy złomiarzy odpowiedział w temacie: Odp: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy
Czyli Gaźnik, dzięki! 
Nigdy nie byłem w tamtej części świata i zastanawiam się jak to na serio jest z tym paliwem. Myślicie, że lepiej założyć sondę i podglądać AFR czy na czuja w razie czego kręcić gaźnikiem?
Za jako taką Nivke nadającą się do ogarnięcia trzeba dać 4k+ jak patrzyłem po ogłoszeniach. W grę wchodził jeszcze Polonez w Dieslu ale mam sentyment do tych Favoritek chociaż jest sporo mniejsza od Poldka. Jak znowu uda się zamknąć w zakupie w 1,5k to za pozostałą kasę zrobię spokojnie remont, oświetlenie, opony...
myślałem jeszcze o jakiejś płycie pod silnik, mocowanie zapasu na klapie, namiot na dachu i zabudowie bagażnika/kanapy.
Co myślicie o takiej kombinacji, żeby nieco zyskać prześwitu: amortyzator Favoritka+sprężyna felicia diesel przód a tył spręzyny forman plus ciut większy profil opon na obu osiach?

Nigdy nie byłem w tamtej części świata i zastanawiam się jak to na serio jest z tym paliwem. Myślicie, że lepiej założyć sondę i podglądać AFR czy na czuja w razie czego kręcić gaźnikiem?
Za jako taką Nivke nadającą się do ogarnięcia trzeba dać 4k+ jak patrzyłem po ogłoszeniach. W grę wchodził jeszcze Polonez w Dieslu ale mam sentyment do tych Favoritek chociaż jest sporo mniejsza od Poldka. Jak znowu uda się zamknąć w zakupie w 1,5k to za pozostałą kasę zrobię spokojnie remont, oświetlenie, opony...
myślałem jeszcze o jakiejś płycie pod silnik, mocowanie zapasu na klapie, namiot na dachu i zabudowie bagażnika/kanapy.
Co myślicie o takiej kombinacji, żeby nieco zyskać prześwitu: amortyzator Favoritka+sprężyna felicia diesel przód a tył spręzyny forman plus ciut większy profil opon na obu osiach?
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Chłopcy z PRL
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
Mniej
Więcej
- Posty: 568
- Oklaski: 8
- Otrzymane podziękowania: 91
2019/10/28 21:42 - 2019/10/28 21:44 #50957
przez Chłopcy z PRL
Polonez nie gubi oleju. On znaczy swoje terytorium.
Chłopcy z PRL odpowiedział w temacie: Odp: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy
Moje dwa ostatnie Złombole przejechałem Formanką na wtrysku i tak naprawdę to niezawodne cholerstwo. Aparat i tak masz. A w Favorce/Formanie sterownik nie ma immo więc jakbyś miał obawy bierzesz na zapas sterownik za 50 zł (jeszcze wciąż bywają na allegro), ewentualnie jak boisz się jeszcze bardziej bierzesz zapasowy zespół wtrysku za kolejne grosze no i czujnik położenia wału. Do tego cewka którą i tak warto mieć a jak jeszcze dobierzesz do tego aparat zapłonowy z kopułką, świecami i przewodami to już tak naprawdę nie wiem czy jest sens brać coś jeszcze. Powyższe graty mieszczą się w małym pudełku w bagażniku. Moja Formana pali na strzała nawet po 2-3 miesiącach postoju. Uważam, że te na wtrysku z końca produkcji są naprawdę świetne i bezawaryjne, o ile nie kupisz jakiegoś śmietnika. Co do paliwa to bym się tak nie stresował. Kolega śmignął w tym roku na Krym dookoła nieco przez Kazachstan Sharanem w dieslu i nigdzie nie trafił na syfiaste paliwo. Tym bardziej z benzyniakiem nie ma się co stresować.
Polonez nie gubi oleju. On znaczy swoje terytorium.
Ostatnio zmieniany: 2019/10/28 21:44 przez Chłopcy z PRL.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.