- Posty: 128
- Otrzymane podziękowania: 38
Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy
- zielonagablota
-
- Wylogowany
- Ekspert
-
Mniej
Więcej
2021/11/22 21:11 #52609
przez zielonagablota

Najlepsza jest ta klasyczna - oblana gumą.
zielonagablota odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytań do posiadaczy
Czyli tak jak to pisałem, jednym słowem: szajsGniotsa Nie Łamiotsa napisał: podkładką gaźnika nowego typu (blacha + plastik).

Najlepsza jest ta klasyczna - oblana gumą.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Gniotsa Nie Łamiotsa
-
- Z dala
- Moderator
-
- Zryty Beret
Mniej
Więcej
- Posty: 1596
- Oklaski: 34
- Otrzymane podziękowania: 297
2021/11/28 20:55 #52610
przez Gniotsa Nie Łamiotsa
Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka
Gniotsa Nie Łamiotsa odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytań do posiadaczy
Aktualizacja po kolejnej bitwie przy Favoritce Gruda Team.
Powierzchnia kolektora wyszlifowana.
Blacha wyszlifowana (z jednej strony nie udało się jednak całkowicie usunąć nierówności).
Podkładka plastikowa wyszlifowana.
Uszczelki wycięte z płyty Gambit (kolektor/blacha grubsza).
Złożone na sucho - ssało między kolektorem a blachą od strony pasażera (i tak poprawa bo wcześniej ssało wszędzie).
Cieniutka warstwa Victor Reinz Reinzosil na obydwu stronach uszczelki między kolektorem, a blachą (reszta sucha) - jest szczelnie.
Klasyczna, nowa - to chyba aktualnie tylko Vika, a Vika elementy gumowe ma fatalnej jakości
Kusi mnie, żeby spróbować zrobić prototyp z tekstolitu, ale na razie czasu brak
Powierzchnia kolektora wyszlifowana.

Blacha wyszlifowana (z jednej strony nie udało się jednak całkowicie usunąć nierówności).


Podkładka plastikowa wyszlifowana.


Uszczelki wycięte z płyty Gambit (kolektor/blacha grubsza).

Złożone na sucho - ssało między kolektorem a blachą od strony pasażera (i tak poprawa bo wcześniej ssało wszędzie).
Cieniutka warstwa Victor Reinz Reinzosil na obydwu stronach uszczelki między kolektorem, a blachą (reszta sucha) - jest szczelnie.
Klasyczna, nowa - to chyba aktualnie tylko Vika, a Vika elementy gumowe ma fatalnej jakości

Kusi mnie, żeby spróbować zrobić prototyp z tekstolitu, ale na razie czasu brak

Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Forever Young
-
- Wylogowany
- Złoty forowicz
-
Mniej
Więcej
- Posty: 190
- Oklaski: 9
- Otrzymane podziękowania: 20
2022/02/11 10:59 #52709
przez Forever Young
Forever Young odpowiedział w temacie: Dymi !? .... Gaźnik ?
Wracając do tematu tzn. ogarnięte wymienione wszystkie uszczelki w gaźniku / zestaw / i działa ... pali jak nowa

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- yoshi
-
- Wylogowany
- Młodszy forowicz
-
- Skoda Favorit 135L
Mniej
Więcej
- Posty: 33
- Otrzymane podziękowania: 4
2022/04/22 16:02 #52748
przez yoshi
Pozdrawiam,
Łukasz
Nazwa załogi: "puki co brak"
yoshi odpowiedział w temacie: Dymi !? .... Gaźnik ?
Witajcie, mam pytanie chciałbym naprawić regulację świateł w Skodzie Favorit, tam jest tak jak w starych beemkach płyn, który po 30 latach (a nawet i wcześniej) już nie istnieje. Czy jest jakiś patent, z nowszych aut, by w miarę p'n'p zastąpić?
Pozdrawiam,
Łukasz
Nazwa załogi: "puki co brak"
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Niezdecydowani
-
- Wylogowany
- Senior forum
-
Mniej
Więcej
- Posty: 48
- Otrzymane podziękowania: 6
2022/04/26 19:37 #52753
przez Niezdecydowani
Niezdecydowani odpowiedział w temacie: Dymi !? .... Gaźnik ?
udało mi się ustalić, że na stole są 3 opcje:
- wymiana układu na nowy
- próba uzupełnienia płynu (nie bardzo wiadomo co nalać, a i tak zaraz zacznie ciec). W necie był na to manual, ale niestety linki, które znalazłem nie są już aktywne
- w Felicii rekomendują montaż silniczków elektrycznych z Fabii 1. Na czeskich stronach da się kupić gotowy zestaw. Tutaj wklejam link do manuala web.archive.org/web/20071014003105/http:...rektor/korektor.html
- wymiana układu na nowy
- próba uzupełnienia płynu (nie bardzo wiadomo co nalać, a i tak zaraz zacznie ciec). W necie był na to manual, ale niestety linki, które znalazłem nie są już aktywne
- w Felicii rekomendują montaż silniczków elektrycznych z Fabii 1. Na czeskich stronach da się kupić gotowy zestaw. Tutaj wklejam link do manuala web.archive.org/web/20071014003105/http:...rektor/korektor.html
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Niezdecydowani
-
- Wylogowany
- Senior forum
-
Mniej
Więcej
- Posty: 48
- Otrzymane podziękowania: 6
2022/04/26 19:43 #52754
przez Niezdecydowani
Niezdecydowani odpowiedział w temacie: Dymi !? .... Gaźnik ?
Wiele osób na forum poleca poprawę masy w Favoritce. Czy ktoś jest w stanie łopatologicznie wytłumaczyć jak poprawić masę?
Rozumiem, że powinien kupić miedzianą plecionkę i w pierwszej kolejności wymienić tą pomiędzy nadwoziem a silnikiem (znajduje się tak jakby za silnikiem od spodu). Chciałem położyć jeszcze jedno połączenie pomiędzy silnikiem a karoserią, ale za bardzo nie wiem do czego ją dokręcić, Podobnie z poprawą połączenia między akumulatorem a nadwoziem.
Rozumiem, że powinien kupić miedzianą plecionkę i w pierwszej kolejności wymienić tą pomiędzy nadwoziem a silnikiem (znajduje się tak jakby za silnikiem od spodu). Chciałem położyć jeszcze jedno połączenie pomiędzy silnikiem a karoserią, ale za bardzo nie wiem do czego ją dokręcić, Podobnie z poprawą połączenia między akumulatorem a nadwoziem.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Gniotsa Nie Łamiotsa
-
- Z dala
- Moderator
-
- Zryty Beret
Mniej
Więcej
- Posty: 1596
- Oklaski: 34
- Otrzymane podziękowania: 297
2022/04/26 23:05 - 2022/04/26 23:19 #52755
przez Gniotsa Nie Łamiotsa
Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka
Gniotsa Nie Łamiotsa odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytań do posiadaczy
"Dobre styki to podstawa elektryki" (Limbowa)
I najpierw masa potem rzeźba
Zacząłbym od porządnej klemy, np. allegro.pl/oferta/klema-akumulatora-mosi...mulatora-11654513927 (wiem że droga, jakością chińczyk z supermarketu nie ma jednak podejścia). W fabrycznej (szczególnie blaszanej) mogła wejść korozja w miejscu zaciśnięcia żył przewodu, mimo że z wierzchu wszystko wygląda ok. Grubszy przewód też nie zaszkodzi. Miejsce w którym drugi koniec jest przykręcony do budy też trzeba dokładnie oczyścić (nie pamiętam czy w Favo jak przykręcany czy zaciśnięty).
Drugą masę możesz pociągnąć np. gdzieś od szpilki mocującej skrzynię do silnika gdzieś do budy.
Delikatnym miejscem w Favo pod względem elektryki jest skrzynka bezpieczników (było już sporo przypadków przepalenia czy wręcz pożaru) - polecam wyciągnąć płytkę i poprawić wszystkie luty lutownicą.
Co do ładowania, to znajomy bardzo wyraźną poprawę zaobserwował po zarobieniu na nowo przewodu prądowego przy alternatorze (ponownie korozja).
I najpierw masa potem rzeźba

Zacząłbym od porządnej klemy, np. allegro.pl/oferta/klema-akumulatora-mosi...mulatora-11654513927 (wiem że droga, jakością chińczyk z supermarketu nie ma jednak podejścia). W fabrycznej (szczególnie blaszanej) mogła wejść korozja w miejscu zaciśnięcia żył przewodu, mimo że z wierzchu wszystko wygląda ok. Grubszy przewód też nie zaszkodzi. Miejsce w którym drugi koniec jest przykręcony do budy też trzeba dokładnie oczyścić (nie pamiętam czy w Favo jak przykręcany czy zaciśnięty).
Drugą masę możesz pociągnąć np. gdzieś od szpilki mocującej skrzynię do silnika gdzieś do budy.
Delikatnym miejscem w Favo pod względem elektryki jest skrzynka bezpieczników (było już sporo przypadków przepalenia czy wręcz pożaru) - polecam wyciągnąć płytkę i poprawić wszystkie luty lutownicą.
Co do ładowania, to znajomy bardzo wyraźną poprawę zaobserwował po zarobieniu na nowo przewodu prądowego przy alternatorze (ponownie korozja).
Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka
Ostatnio zmieniany: 2022/04/26 23:19 przez Gniotsa Nie Łamiotsa.
Podziękowali: Niezdecydowani
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- yoshi
-
- Wylogowany
- Młodszy forowicz
-
- Skoda Favorit 135L
Mniej
Więcej
- Posty: 33
- Otrzymane podziękowania: 4
2022/05/16 08:17 #52790
przez yoshi
Pozdrawiam,
Łukasz
Nazwa załogi: "puki co brak"
yoshi odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytań do posiadaczy
Dzień dobry,
jakie jest prawidłowe wskazanie temperatury silnika? W moim aucie to górna granica białego pola. Wentylator się włącza i wyłącza więc chyba jest ok. Puki co do czerwonego nie wychodzi, ale przyzwyczajony jestem do połowy skali.
jakie jest prawidłowe wskazanie temperatury silnika? W moim aucie to górna granica białego pola. Wentylator się włącza i wyłącza więc chyba jest ok. Puki co do czerwonego nie wychodzi, ale przyzwyczajony jestem do połowy skali.
Pozdrawiam,
Łukasz
Nazwa załogi: "puki co brak"
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Niezdecydowani
-
- Wylogowany
- Senior forum
-
Mniej
Więcej
- Posty: 48
- Otrzymane podziękowania: 6
2022/05/16 20:54 #52792
przez Niezdecydowani
Niezdecydowani odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytań do posiadaczy
W ten weekend wreszcie miałem czas pogrzebać w Skodzie. Zacząłem od wymontowania skrzynki bezpieczników. Po wyjęciu z auta i rozkręceniu dochodzę do wniosku, że ktoś już tutaj był
. Ścieżki oraz luty wyglądały ok (lepiej niż w 2 innych skrzynkach, które kupiłem), więc prace ograniczyły się tylko do wyczyszczenia gniazd pod bezpieczniki i przekaźniki oraz konektory Contact Cleanerem. To samo czyszczenie powtórzyłem na złączkach w instalacji samochodowej.
Następnie wziąłem się za wymianę masy między karoserią a silnikiem. Do wymiany potrzebne jest:
- klucz płasko oczkowy 13 mm
- plecionka miedziana (15 cm będzie idealnie, ja założyłem 20 cm bo taka akurat była w sklepie)
- nakrętka samohamująca M8
- podkładki
Plecionka z jednej strony przykręcona jest do szpilki skrzyni biegów (na prawo od napędu prędkościomierza), a z drugiej do karoserii. Wymiana możliwa do wykonania bez dostępu do kanału.
Jeżeli chodzi o dodatkową masę to planuję ją wykonać w następujący sposób. Jeden koniec przewodu dokręcony do hebla prądowego, a drugi dokręcony do szpilki łączącej silnik ze skrzynią biegów. Przewód o 16 lub 25mm2 ułożony na rozpórce. Klem raczej nie planuje wymieniać, zrobił już to ktoś przede mną. Układając dodatkową masę chcę również wymienić przewód masowy do budy. Jest mocowany do szpilki M8 i chyba od 30 lat nikt tego nie ruszał.
Chciałbym jeszcze pociągnąć przewody aby mieć prąd do telefonu, CB radia. Niestety, w Skodzie nie znalazłem gniazda zapalniczki. Czy jest na to lepszy sposób niż pociągnięcie dwóch przewodów (oczywiście z bezpiecznikiem) bezpośrednio od akumulatora do wnętrza i zamontowanie gniazda zapalniczki?

Następnie wziąłem się za wymianę masy między karoserią a silnikiem. Do wymiany potrzebne jest:
- klucz płasko oczkowy 13 mm
- plecionka miedziana (15 cm będzie idealnie, ja założyłem 20 cm bo taka akurat była w sklepie)
- nakrętka samohamująca M8
- podkładki
Plecionka z jednej strony przykręcona jest do szpilki skrzyni biegów (na prawo od napędu prędkościomierza), a z drugiej do karoserii. Wymiana możliwa do wykonania bez dostępu do kanału.
Jeżeli chodzi o dodatkową masę to planuję ją wykonać w następujący sposób. Jeden koniec przewodu dokręcony do hebla prądowego, a drugi dokręcony do szpilki łączącej silnik ze skrzynią biegów. Przewód o 16 lub 25mm2 ułożony na rozpórce. Klem raczej nie planuje wymieniać, zrobił już to ktoś przede mną. Układając dodatkową masę chcę również wymienić przewód masowy do budy. Jest mocowany do szpilki M8 i chyba od 30 lat nikt tego nie ruszał.
Chciałbym jeszcze pociągnąć przewody aby mieć prąd do telefonu, CB radia. Niestety, w Skodzie nie znalazłem gniazda zapalniczki. Czy jest na to lepszy sposób niż pociągnięcie dwóch przewodów (oczywiście z bezpiecznikiem) bezpośrednio od akumulatora do wnętrza i zamontowanie gniazda zapalniczki?
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Niezdecydowani
-
- Wylogowany
- Senior forum
-
Mniej
Więcej
- Posty: 48
- Otrzymane podziękowania: 6
2022/05/16 20:57 #52793
przez Niezdecydowani
Niezdecydowani odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytań do posiadaczy
Cześć,
Prawidłowo jest w białym polu. Ja w swojej Skodzie wymieniłem włącznik termiczny wentylatora na taki, który załącza się wcześniej (temperatura załączenia 92 - podobno z poloneza). W majówkę zrobiłem 200km po róznych drogach i w czasie jazdy temperatura utrzymywała się w połowie skali. Gdy zatrzymywałem się na skrzyżowaniach lub stałem w korku to podnosiła się wyżej białego pola, ale nigdy nie dochodziła do czerwonego.
Prawidłowo jest w białym polu. Ja w swojej Skodzie wymieniłem włącznik termiczny wentylatora na taki, który załącza się wcześniej (temperatura załączenia 92 - podobno z poloneza). W majówkę zrobiłem 200km po róznych drogach i w czasie jazdy temperatura utrzymywała się w połowie skali. Gdy zatrzymywałem się na skrzyżowaniach lub stałem w korku to podnosiła się wyżej białego pola, ale nigdy nie dochodziła do czerwonego.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.