- Posty: 15
- Otrzymane podziękowania: 2
Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy
- Niezdecydowani
-
- Wylogowany
- Świeżak
-
Mniej
Więcej
2022/05/28 08:48 #52822
przez Niezdecydowani
Niezdecydowani odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytań do posiadaczy
W załączniku zdjęcie z instrukcji odnośnie odpalania. Przy odpalaniu zimnego po dłuższym postoju warto też dopompować paliwa ręcznie pompką.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- GangSkodziakow
-
- Wylogowany
- Świeżak
-
Mniej
Więcej
- Posty: 3
- Otrzymane podziękowania: 0
2022/06/02 15:59 #52826
przez GangSkodziakow
GangSkodziakow odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytań do posiadaczy
Witam, nie tak z 4-5 sekund, ale to raczej kwestia wprawy w odpalaniu (z wciskaniem gazu zgodnie z instrukcją odpalania - jak powyżej) bo, wyczyściłem gaźnik, przejrzałem, wymieniłem iglicę, membranę i nic się nie zmieniło jak odpalam bez gazu
.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Niezdecydowani
-
- Wylogowany
- Świeżak
-
Mniej
Więcej
- Posty: 15
- Otrzymane podziękowania: 2
2022/06/05 22:11 #52829
przez Niezdecydowani
Niezdecydowani odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy
Hej,
Kolejny weekend i kolejne obserwacje.
Czy to normalne, że wskaźnik poziomu paliwa jest tak czuły na zachowanie pojazdu? Od momentu kiedy, według wskaźnika, w baku jest mniej niż połowa to każde mocniejsze hamowanie, skręcanie itd. powoduje krótkie zapalnie się kontrolki rezerwy. Im mniej paliwa w zbiorniku tym częściej.
Druga sprawa to jak bardzo może przy aucie na gaźniku czuć benzyną? Po otwarciu maski czuje zapach benzyny, a niestety nigdzie nie widzę wycieku. Przewody paliwowe wymieniałem, a złączki zmieniałem już kilkakrotnie. Benzyną czuć również w okolicach zbiornika paliwa, również nigdzie nie widzę wycieków. Czy to po prostu pary z odpowietrzenia?
Przy okazji zapytam, jakiego spalania i zasięgu na pełnym zbiorniku się spodziewać?
Kolejny weekend i kolejne obserwacje.
Czy to normalne, że wskaźnik poziomu paliwa jest tak czuły na zachowanie pojazdu? Od momentu kiedy, według wskaźnika, w baku jest mniej niż połowa to każde mocniejsze hamowanie, skręcanie itd. powoduje krótkie zapalnie się kontrolki rezerwy. Im mniej paliwa w zbiorniku tym częściej.
Druga sprawa to jak bardzo może przy aucie na gaźniku czuć benzyną? Po otwarciu maski czuje zapach benzyny, a niestety nigdzie nie widzę wycieku. Przewody paliwowe wymieniałem, a złączki zmieniałem już kilkakrotnie. Benzyną czuć również w okolicach zbiornika paliwa, również nigdzie nie widzę wycieków. Czy to po prostu pary z odpowietrzenia?
Przy okazji zapytam, jakiego spalania i zasięgu na pełnym zbiorniku się spodziewać?
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- 8liga-mistrzow
-
- Wylogowany
- Świeżak
-
Mniej
Więcej
- Posty: 17
- Otrzymane podziękowania: 1
2022/06/10 17:10 #52832
przez 8liga-mistrzow
8liga-mistrzow odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy
u mnie też tak lata na wybojach ta wskazówka, chyba te stare auta tak miały 
a mam inny problem, rozebrałem sobie pompe hamulca w formanie (favorit kombii), i teraz nie wiem która sprężyna jest gdzie.
Są 2 sprężyny w pompie, krótsza i dłuższa. Pytanie która idzie na sekcje tylnich kół a która na przednie?
2 pytanie, tam jest taki mały trzpień trzymający to wszystko w kupie, nie powinno ich być więcej? 2 albo 4 ? Bo są 4 dziurki, a u mnie jest tylko 1 trzpień (na czerwono na zdjęciu).
3 pytanie. mam nowe gumki i o ile w pompie wszystkie są takie same to w zestawie naprawczym nowych gumek są 2 miękkie (takie jak wszystkie 4 stare były) i 2 twardsze z dodatkowym takim kołnierzem uszczelniającym. wg mnie one powinny być tam gdzie zielone strzałki (twardsze), a te miękkie tam gdzie niebieskie ?
ktoś może mi to potwierdzić ?

a mam inny problem, rozebrałem sobie pompe hamulca w formanie (favorit kombii), i teraz nie wiem która sprężyna jest gdzie.
Są 2 sprężyny w pompie, krótsza i dłuższa. Pytanie która idzie na sekcje tylnich kół a która na przednie?
2 pytanie, tam jest taki mały trzpień trzymający to wszystko w kupie, nie powinno ich być więcej? 2 albo 4 ? Bo są 4 dziurki, a u mnie jest tylko 1 trzpień (na czerwono na zdjęciu).
3 pytanie. mam nowe gumki i o ile w pompie wszystkie są takie same to w zestawie naprawczym nowych gumek są 2 miękkie (takie jak wszystkie 4 stare były) i 2 twardsze z dodatkowym takim kołnierzem uszczelniającym. wg mnie one powinny być tam gdzie zielone strzałki (twardsze), a te miękkie tam gdzie niebieskie ?
ktoś może mi to potwierdzić ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Gniotsa Nie Łamiotsa
-
- Wylogowany
- Moderator
-
- Zryty Beret
Mniej
Więcej
- Posty: 1544
- Oklaski: 34
- Otrzymane podziękowania: 287
2022/06/11 00:05 #52835
przez Gniotsa Nie Łamiotsa
Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka
Gniotsa Nie Łamiotsa odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy
Pompę z favo rozbierałem tylko raz i to dawno.
PDFy:
- drive.google.com/file/d/1pa1hi_1hj_vjw5G...3nd/view?usp=sharing
- drive.google.com/file/d/1ooqMgZtLVsP0wQq...KHx/view?usp=sharing
A tu jeszcze foto z innej książki
Heble w sekcjach są na krzyż (a przynajmniej powinny być) - schemat na stronie 171. Stąd korektory tyłu są po jednym na sekcję.
Foto z rozbiórki
Trzpienie/bolce były po jednym na sekcję.
Według schematu i opisu na stronie 172, uszczelki 7 i 14 powinny być parasolowe (uszczelniają przestrzeń roboczą).
PDFy:
- drive.google.com/file/d/1pa1hi_1hj_vjw5G...3nd/view?usp=sharing
- drive.google.com/file/d/1ooqMgZtLVsP0wQq...KHx/view?usp=sharing
A tu jeszcze foto z innej książki

Heble w sekcjach są na krzyż (a przynajmniej powinny być) - schemat na stronie 171. Stąd korektory tyłu są po jednym na sekcję.
Foto z rozbiórki

Trzpienie/bolce były po jednym na sekcję.

Według schematu i opisu na stronie 172, uszczelki 7 i 14 powinny być parasolowe (uszczelniają przestrzeń roboczą).
Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka
Podziękowali: 8liga-mistrzow
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- 8liga-mistrzow
-
- Wylogowany
- Świeżak
-
Mniej
Więcej
- Posty: 17
- Otrzymane podziękowania: 1
2022/06/11 23:41 - 2022/06/11 23:42 #52836
przez 8liga-mistrzow
8liga-mistrzow odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy
dzięki @"Gniotsa Nie Łamiotsa" za info, przydało się.
trochę kombinowane, ale info jak by ktoś potrzebował bo nowych pomp dobrej jakości już nie ma w sklepach, są tylko chińczyki:
Ogólnie miałem zamontowaną pompę jakiś chińczyk która bardzo późno łapała, oraz miałem oryginalną pompę skody (dostałem starą pompę z autem).
Oryginalna zardzewiała, bo poprzedni właściciel który miał ją prawie od nowości chyba przez 25 lat nie zmieniał płynu hamulcowego i zardzewiało.
Chińczyk niestety pracuje dość słabo. późno łapie i pali hamulce mimo, że zaciski dobre i przewody hamulcowe powymieniane.
Rozebrałem obie i okazało się, że oryginalna pompa (skody) miała plastikowy lekki trzpień a ta chińska metalowy cięższy.
Poza tym ta chińska sprawiała, że paliło mi hamulce na 2 kołach, mechanik rozkładał ręce.
Po porównaniu sprężyn widać, że te chińskie są krótsze, być może nie cofało tłoków wystarczająco daleko albo za wolno.
Do tego chińska pompa ma więcej otworów w blaszkach między tłokami co moim zdaniem jest błędem, ale chińska pompa miała metalowe cięższe tłoki (zaleta).
Niestety nie dało się użyć oryginalnych blaszek bo średnica trzpienia na których jest sprężyna osadzona jest mniejsza w chińczykach i się robiła za duża przerwa.
Na dodatek ta chińska miała tylko 1 bolec trzymający tłok oraz lipne gumki.
Finalnie użyłem chińskiego korpusu, chińskich tłoków, oryginalnych sprężyn od skody (dłuższych), nowych gumek lepszej jakości (liczę na lepsze uszczelnienie) oraz 2 trzpienie (po 1 na sekcję). krótsza sprężyna jest z tyłu pompy a dłuższa z przodu.
Gumki: te 2 twarde zaznaczone na czerwono z kierunkiem, oraz 2 miękkie niebieskie na niebiesko z kierunkiem na tył pompy. Za przód pompy przyjmuję pozycję od serwa.
Całość zabawy z demontażem i montażem trwała około 3h.
Jeszcze nie jeździłem jak to działa, jutro sprawdzę.
trochę kombinowane, ale info jak by ktoś potrzebował bo nowych pomp dobrej jakości już nie ma w sklepach, są tylko chińczyki:
Ogólnie miałem zamontowaną pompę jakiś chińczyk która bardzo późno łapała, oraz miałem oryginalną pompę skody (dostałem starą pompę z autem).
Oryginalna zardzewiała, bo poprzedni właściciel który miał ją prawie od nowości chyba przez 25 lat nie zmieniał płynu hamulcowego i zardzewiało.
Chińczyk niestety pracuje dość słabo. późno łapie i pali hamulce mimo, że zaciski dobre i przewody hamulcowe powymieniane.
Rozebrałem obie i okazało się, że oryginalna pompa (skody) miała plastikowy lekki trzpień a ta chińska metalowy cięższy.
Poza tym ta chińska sprawiała, że paliło mi hamulce na 2 kołach, mechanik rozkładał ręce.
Po porównaniu sprężyn widać, że te chińskie są krótsze, być może nie cofało tłoków wystarczająco daleko albo za wolno.
Do tego chińska pompa ma więcej otworów w blaszkach między tłokami co moim zdaniem jest błędem, ale chińska pompa miała metalowe cięższe tłoki (zaleta).
Niestety nie dało się użyć oryginalnych blaszek bo średnica trzpienia na których jest sprężyna osadzona jest mniejsza w chińczykach i się robiła za duża przerwa.
Na dodatek ta chińska miała tylko 1 bolec trzymający tłok oraz lipne gumki.
Finalnie użyłem chińskiego korpusu, chińskich tłoków, oryginalnych sprężyn od skody (dłuższych), nowych gumek lepszej jakości (liczę na lepsze uszczelnienie) oraz 2 trzpienie (po 1 na sekcję). krótsza sprężyna jest z tyłu pompy a dłuższa z przodu.
Gumki: te 2 twarde zaznaczone na czerwono z kierunkiem, oraz 2 miękkie niebieskie na niebiesko z kierunkiem na tył pompy. Za przód pompy przyjmuję pozycję od serwa.
Całość zabawy z demontażem i montażem trwała około 3h.
Jeszcze nie jeździłem jak to działa, jutro sprawdzę.
Ostatnio zmieniany: 2022/06/11 23:42 przez 8liga-mistrzow.
Podziękowali: Gniotsa Nie Łamiotsa
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- 8liga-mistrzow
-
- Wylogowany
- Świeżak
-
Mniej
Więcej
- Posty: 17
- Otrzymane podziękowania: 1
2022/06/17 10:59 #52838
przez 8liga-mistrzow
8liga-mistrzow odpowiedział w temacie: Skoda Favorit-kilka pytan do posiadaczy
pompa zamontowana, odpowietrzone od najdalszego koła, jeździ i hamuje całkiem sprawnie. Dużo lepiej niż było.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.