- Posty: 2
- Otrzymane podziękowania: 0
Polonez Caro
- PussyCat
-
- Wylogowany
- Świeżak
-
Mniej
Więcej
2014/09/08 22:03 #21495
przez PussyCat
PussyCat odpowiedział w temacie: Polonez Caro
dołączam się do pytania - mógłby ktoś podać nr łożysk półosi w Polonezie Caro '96 ?
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- LumpeksSquad - Pieszczochy
-
- Wylogowany
- Złoty forowicz
-
2014/09/08 23:17 #21507
przez LumpeksSquad - Pieszczochy
LumpeksSquad - Pieszczochy odpowiedział w temacie: Polonez Caro
Podziękowali: PussyCat
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- LumpeksSquad - Pieszczochy
-
- Wylogowany
- Złoty forowicz
-
2014/09/09 01:48 - 2014/09/09 01:51 #21520
przez LumpeksSquad - Pieszczochy
LumpeksSquad - Pieszczochy odpowiedział w temacie: Polonez Caro
Tym razem ja mam pytań kilka, ponieważ obcuję z poldkiem od soboty
to rocznik 1996, na ambinex
wskaźnik ciśnienia oleju, przy zakupie zauważyłem, że jego ruch był maksymalnie do 0,2 (czyli minimalne wychylenie) w każdym zakresie obrotów. Więc przed zakupem sprawdziłem manometrem i wskazywał poprawne ciśnienie, przy 3000 obrotów na minutę 0.4MPa. Stwierdziliśmy zwalony czujnik, mechanik wygrzebał w czeluściach Mordoru jakiś stary i ten z kolei dziwnie się zachowuje - do 2 tyś obrotów pokazuje 0, powyżej natychmiast wskakuje na 0,4 i stoi w miejscu, obroty spadają poniżej 2000 natychmiast spada na 0 (całkiem żwawo). Zatem kolejny uszkodzony. Nowy w sklepie jak i na allegro kosztuje 110 zł:
allegro.pl/nowy-czujnik-cisnienia-oleju-...nez-i4569322544.html
zaglądnąłem sobie w książkę i były tam numery katalogowe czujników ciśnienia oleju następujące:
4305685
4151243
012579
po wyguglowaniu znalazłem:
allegro.pl/czujnik-cisnienia-oleju-fiat-...600-i4567037617.html
allegro.pl/czujnik-cisnienia-oleju-fiat-...001-i4543803897.html
jak myślicie czy te czujniki będą poprawnie działać? (gwint mają identyczny) 12x1,5
co śmieszne, oglądnąłem kilkanaście filmików na youtube (Polonez 1.6 gli słowa kluczowe) i praktycznie wszystkie miały wskaźnik ciśnienia praktycznie na 0. Jeden filmik znalazłem, gdzie wskazówka reagowała do obrotów a po zapaleniu wychylała się powyżej 0,2...
kolejna sprawa:
powyżej 60km/h zaczyna tył wpadać w wibracje - dźwięk jest identyczny jak po otwarciu przednich szyb do oporu i rozpędzenie samochodu (jakiegokolwiek) do zadanej prędkości 80-100km/h wtedy zaczyna dudnić z tyłu. Podobny dźwięk mam po 60km/h i drgania. Czy to wał? jutro jadę go wyważyć, ale też chciałem się upewnić. Wysprzęglenie nic nie daje...
To na razie tyle...
Dzięki za info!
to rocznik 1996, na ambinex
wskaźnik ciśnienia oleju, przy zakupie zauważyłem, że jego ruch był maksymalnie do 0,2 (czyli minimalne wychylenie) w każdym zakresie obrotów. Więc przed zakupem sprawdziłem manometrem i wskazywał poprawne ciśnienie, przy 3000 obrotów na minutę 0.4MPa. Stwierdziliśmy zwalony czujnik, mechanik wygrzebał w czeluściach Mordoru jakiś stary i ten z kolei dziwnie się zachowuje - do 2 tyś obrotów pokazuje 0, powyżej natychmiast wskakuje na 0,4 i stoi w miejscu, obroty spadają poniżej 2000 natychmiast spada na 0 (całkiem żwawo). Zatem kolejny uszkodzony. Nowy w sklepie jak i na allegro kosztuje 110 zł:
allegro.pl/nowy-czujnik-cisnienia-oleju-...nez-i4569322544.html
zaglądnąłem sobie w książkę i były tam numery katalogowe czujników ciśnienia oleju następujące:
4305685
4151243
012579
po wyguglowaniu znalazłem:
allegro.pl/czujnik-cisnienia-oleju-fiat-...600-i4567037617.html
allegro.pl/czujnik-cisnienia-oleju-fiat-...001-i4543803897.html
jak myślicie czy te czujniki będą poprawnie działać? (gwint mają identyczny) 12x1,5
co śmieszne, oglądnąłem kilkanaście filmików na youtube (Polonez 1.6 gli słowa kluczowe) i praktycznie wszystkie miały wskaźnik ciśnienia praktycznie na 0. Jeden filmik znalazłem, gdzie wskazówka reagowała do obrotów a po zapaleniu wychylała się powyżej 0,2...
kolejna sprawa:
powyżej 60km/h zaczyna tył wpadać w wibracje - dźwięk jest identyczny jak po otwarciu przednich szyb do oporu i rozpędzenie samochodu (jakiegokolwiek) do zadanej prędkości 80-100km/h wtedy zaczyna dudnić z tyłu. Podobny dźwięk mam po 60km/h i drgania. Czy to wał? jutro jadę go wyważyć, ale też chciałem się upewnić. Wysprzęglenie nic nie daje...
To na razie tyle...
Dzięki za info!
Ostatnio zmieniany: 2014/09/09 01:51 przez LumpeksSquad - Pieszczochy.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- CAMP4X4 ADVENTURE TEAM
-
- Wylogowany
- Ekspert
-
Mniej
Więcej
- Posty: 159
- Oklaski: 3
- Otrzymane podziękowania: 26
2014/09/09 02:05 #21521
przez CAMP4X4 ADVENTURE TEAM
CAMP4X4 ADVENTURE TEAM odpowiedział w temacie: Polonez Caro
pewnie wał, sprawdź dokładnie gumowe sprzęgło wału. potrafi się wysypać w kilka miesięcy. te dostępne, teraz robią z gównolitu, oryginał praktycznie nie do dostania.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- POGANIACZE BYDŁA
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
Mniej
Więcej
- Posty: 901
- Oklaski: 5
- Otrzymane podziękowania: 84
2014/09/09 08:25 #21523
przez POGANIACZE BYDŁA
Sikor
NIE JESTEM PREZESEM NICZEGO
POGANIACZE BYDŁA odpowiedział w temacie: Polonez Caro
Czujnikiem się nie przejmuj, szkoda kasy. Małe prawdopodobieństwo, że trafisz na taki, który będzie wskazywał poprawnie, one tak mają...
Odnośnie wału, zamiast wydawać pieniądze na wyważanie kup krzyżaki i podporę wału i wymień.
Jeżeli to nie pomoże, to dopiero wtedy się wyważa wał, ale jeśli był prawidłowo zmontowany (musi być skręcony w tym samym ustawieniu, ale to pewnie wiesz) przez kogoś przed tobą, nie powinno być takiej potrzeby...
Odnośnie wału, zamiast wydawać pieniądze na wyważanie kup krzyżaki i podporę wału i wymień.
Jeżeli to nie pomoże, to dopiero wtedy się wyważa wał, ale jeśli był prawidłowo zmontowany (musi być skręcony w tym samym ustawieniu, ale to pewnie wiesz) przez kogoś przed tobą, nie powinno być takiej potrzeby...
Sikor
NIE JESTEM PREZESEM NICZEGO
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Putin
-
- Wylogowany
- Świeżak
-
Mniej
Więcej
- Posty: 18
- Oklaski: -7
- Otrzymane podziękowania: 2
2014/09/09 11:22 - 2014/09/09 11:29 #21543
przez Putin
Putin odpowiedział w temacie: Polonez Caro
Mój czujnik pokazywał poniżej 0,4 i tak stał, nie ważne czy dodawałam gazu czy silnik był ciepły. Sprawa zmieniła się po wymianie oleju na półsyntetyk. (mam 1,9 citroena) teraz mam nieco ponad 0,4 jak dodaje gazu to ciśnienie wzrasta odrobinę, a jak się silnik rozgrzeje to minimalnie spada - stawiam zatem na olej. Ale dokładność tych czujników, jak ktoś wcześniej napisał jest marna.
Co do wału, u mnie problem pojawił się po odnowieniu wału. Malowałem wał, smarowałem krzyżaki, nigdzie nie było luzu. Otóż okazało się że pierścień segera, który mocuje krzyżak nie wszedł w rowek, ale opierał się nieco dalej na obudowie, efekt był taki że krżyżak miał nieduży luz i stukał sobie przy podobnych prędkościach jak u ciebie, założyłem nowy pierścień, wcisnałem w rowek i po problemie. Więc polecam wejść pod auto z latarką, wrzucić bieg, zaciągnąć ręczny i zacząć mocno skręcać ręką wał prawo-lewo obserwując równocześnie czy krzyżaki się nie ruszają minimalnie.
I kolejna sprawa, jak wymieniacie krżyżaki, uważajcie na pierścienie. Fabryczne były grube, były nawet w kilku grubościach, te z zestawów nowych krżyżaków, przeważnie mają grubość 1 mm, u mnie fabryczne pierścienie to 1,5 mm. W niektórych sklepach da się jeszcze je dokupić.
p.s jeśli podpora ma sprawną gumę nie podartą i nie sparciałą, to polecam wymianę łożyska, fabrycznie montowane są najgorsze(najtańsze) chińskie łożyska.
Co do wału, u mnie problem pojawił się po odnowieniu wału. Malowałem wał, smarowałem krzyżaki, nigdzie nie było luzu. Otóż okazało się że pierścień segera, który mocuje krzyżak nie wszedł w rowek, ale opierał się nieco dalej na obudowie, efekt był taki że krżyżak miał nieduży luz i stukał sobie przy podobnych prędkościach jak u ciebie, założyłem nowy pierścień, wcisnałem w rowek i po problemie. Więc polecam wejść pod auto z latarką, wrzucić bieg, zaciągnąć ręczny i zacząć mocno skręcać ręką wał prawo-lewo obserwując równocześnie czy krzyżaki się nie ruszają minimalnie.
I kolejna sprawa, jak wymieniacie krżyżaki, uważajcie na pierścienie. Fabryczne były grube, były nawet w kilku grubościach, te z zestawów nowych krżyżaków, przeważnie mają grubość 1 mm, u mnie fabryczne pierścienie to 1,5 mm. W niektórych sklepach da się jeszcze je dokupić.
p.s jeśli podpora ma sprawną gumę nie podartą i nie sparciałą, to polecam wymianę łożyska, fabrycznie montowane są najgorsze(najtańsze) chińskie łożyska.
Ostatnio zmieniany: 2014/09/09 11:29 przez Putin.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Caronezzz
-
- Wylogowany
- Złoty forowicz
-
Mniej
Więcej
- Posty: 163
- Oklaski: 1
- Otrzymane podziękowania: 15
2014/09/09 12:34 #21555
przez Caronezzz
Zapraszam na mojego bloga - Blog Caronezzz
Caronezzz odpowiedział w temacie: Polonez Caro
Olej ten "czujnik" ciepłym... olejem 
Pamiętajcie jednak o jednej sprawie. To o czym piszesz to tak naprawdę wskaźnik ciśnienia oleju i on w większości wypadków pokazuje bajki i od niego nie zależy nic.
Prawdziwy czujnik ciśnienia oleju masz z drugiej strony bloku. To on właśnie pokaze ci czerwoną lampke na desce rozdzielczej jeśli będziesz mieć za niskie ciśnienie oleju lub za niski poziom.

Pamiętajcie jednak o jednej sprawie. To o czym piszesz to tak naprawdę wskaźnik ciśnienia oleju i on w większości wypadków pokazuje bajki i od niego nie zależy nic.
Prawdziwy czujnik ciśnienia oleju masz z drugiej strony bloku. To on właśnie pokaze ci czerwoną lampke na desce rozdzielczej jeśli będziesz mieć za niskie ciśnienie oleju lub za niski poziom.
Zapraszam na mojego bloga - Blog Caronezzz
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Chłopcy z PRL
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
Mniej
Więcej
- Posty: 568
- Oklaski: 8
- Otrzymane podziękowania: 91
2014/09/09 23:12 #21616
przez Chłopcy z PRL
Polonez nie gubi oleju. On znaczy swoje terytorium.
Chłopcy z PRL odpowiedział w temacie: Polonez Caro
Tak jest. Czerwona kontrolka to podstawa a wskaźnik to element dekoracyjny

Polonez nie gubi oleju. On znaczy swoje terytorium.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- NO NAME TEAM
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- Lepsza Nowa Ruda niż stara blondynka...
Mniej
Więcej
- Posty: 342
- Oklaski: 5
- Otrzymane podziękowania: 22
2014/09/09 23:45 #21620
przez NO NAME TEAM
`14 LLoret + (nr. boczny 189)
`15 Passo del Stelvio + (nr. boczny24 )
`16 Palermo + (nr. boczny 16)
'17 Kraj Basków + (nr boczny 40)
'18 Chalkidiki + ( nr boczny 03)
'19 Irlandia + ( nr boczny 15)
NO NAME TEAM odpowiedział w temacie: Polonez Caro
Te wskaźniki nie działały nawet po wyjeździe z fabryki

`14 LLoret + (nr. boczny 189)
`15 Passo del Stelvio + (nr. boczny24 )
`16 Palermo + (nr. boczny 16)
'17 Kraj Basków + (nr boczny 40)
'18 Chalkidiki + ( nr boczny 03)
'19 Irlandia + ( nr boczny 15)
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- POGANIACZE BYDŁA
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
Mniej
Więcej
- Posty: 901
- Oklaski: 5
- Otrzymane podziękowania: 84
2014/09/10 16:39 #21657
przez POGANIACZE BYDŁA
Sikor
NIE JESTEM PREZESEM NICZEGO
POGANIACZE BYDŁA odpowiedział w temacie: Polonez Caro
Szukam pomysłów. Caro '92 ściąga przy hamowaniu w lewo. Wymieniony prawy tłoczek i prawy elastyczny przewód hamulcowy. Nie pomogło. Klocki nowe.
Niedawno ściągał w prawo, wtedy wymieniłem lewy tłoczek i przewód.Pomogło. Na trochę.Teraz sytuacja odwrotna, lewy hamulec ponownie przejrzany. Generalnie przednie hamulce wyglądają OK.
Bez hamowania idzie po sznurku.
Czasu mało, więc nie piszcie rzeczy nie na temat...
Niedawno ściągał w prawo, wtedy wymieniłem lewy tłoczek i przewód.Pomogło. Na trochę.Teraz sytuacja odwrotna, lewy hamulec ponownie przejrzany. Generalnie przednie hamulce wyglądają OK.
Bez hamowania idzie po sznurku.
Czasu mało, więc nie piszcie rzeczy nie na temat...

Sikor
NIE JESTEM PREZESEM NICZEGO
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.