Polonez Caro

Więcej
2014/09/08 22:03 #21495 przez PussyCat

PussyCat odpowiedział w temacie: Polonez Caro

dołączam się do pytania - mógłby ktoś podać nr łożysk półosi w Polonezie Caro '96 ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/09/08 23:17 #21507 przez LumpeksSquad - Pieszczochy

LumpeksSquad - Pieszczochy odpowiedział w temacie: Polonez Caro

v1.pl/dl/polonez.pdf

masz tam na końcu książki wszystkie numery łożysk.
Podziękowali: PussyCat

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/09/09 01:48 - 2014/09/09 01:51 #21520 przez LumpeksSquad - Pieszczochy

LumpeksSquad - Pieszczochy odpowiedział w temacie: Polonez Caro

Tym razem ja mam pytań kilka, ponieważ obcuję z poldkiem od soboty

to rocznik 1996, na ambinex

wskaźnik ciśnienia oleju, przy zakupie zauważyłem, że jego ruch był maksymalnie do 0,2 (czyli minimalne wychylenie) w każdym zakresie obrotów. Więc przed zakupem sprawdziłem manometrem i wskazywał poprawne ciśnienie, przy 3000 obrotów na minutę 0.4MPa. Stwierdziliśmy zwalony czujnik, mechanik wygrzebał w czeluściach Mordoru jakiś stary i ten z kolei dziwnie się zachowuje - do 2 tyś obrotów pokazuje 0, powyżej natychmiast wskakuje na 0,4 i stoi w miejscu, obroty spadają poniżej 2000 natychmiast spada na 0 (całkiem żwawo). Zatem kolejny uszkodzony. Nowy w sklepie jak i na allegro kosztuje 110 zł:

allegro.pl/nowy-czujnik-cisnienia-oleju-...nez-i4569322544.html

zaglądnąłem sobie w książkę i były tam numery katalogowe czujników ciśnienia oleju następujące:
4305685
4151243
012579

po wyguglowaniu znalazłem:
allegro.pl/czujnik-cisnienia-oleju-fiat-...600-i4567037617.html

allegro.pl/czujnik-cisnienia-oleju-fiat-...001-i4543803897.html

jak myślicie czy te czujniki będą poprawnie działać? (gwint mają identyczny) 12x1,5

co śmieszne, oglądnąłem kilkanaście filmików na youtube (Polonez 1.6 gli słowa kluczowe) i praktycznie wszystkie miały wskaźnik ciśnienia praktycznie na 0. Jeden filmik znalazłem, gdzie wskazówka reagowała do obrotów a po zapaleniu wychylała się powyżej 0,2...

kolejna sprawa:
powyżej 60km/h zaczyna tył wpadać w wibracje - dźwięk jest identyczny jak po otwarciu przednich szyb do oporu i rozpędzenie samochodu (jakiegokolwiek) do zadanej prędkości 80-100km/h wtedy zaczyna dudnić z tyłu. Podobny dźwięk mam po 60km/h i drgania. Czy to wał? jutro jadę go wyważyć, ale też chciałem się upewnić. Wysprzęglenie nic nie daje...

To na razie tyle...
Dzięki za info!
Ostatnio zmieniany: 2014/09/09 01:51 przez LumpeksSquad - Pieszczochy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/09/09 02:05 #21521 przez CAMP4X4 ADVENTURE TEAM

CAMP4X4 ADVENTURE TEAM odpowiedział w temacie: Polonez Caro

pewnie wał, sprawdź dokładnie gumowe sprzęgło wału. potrafi się wysypać w kilka miesięcy. te dostępne, teraz robią z gównolitu, oryginał praktycznie nie do dostania.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/09/09 08:25 #21523 przez POGANIACZE BYDŁA

POGANIACZE BYDŁA odpowiedział w temacie: Polonez Caro

Czujnikiem się nie przejmuj, szkoda kasy. Małe prawdopodobieństwo, że trafisz na taki, który będzie wskazywał poprawnie, one tak mają...
Odnośnie wału, zamiast wydawać pieniądze na wyważanie kup krzyżaki i podporę wału i wymień.
Jeżeli to nie pomoże, to dopiero wtedy się wyważa wał, ale jeśli był prawidłowo zmontowany (musi być skręcony w tym samym ustawieniu, ale to pewnie wiesz) przez kogoś przed tobą, nie powinno być takiej potrzeby...

Sikor
NIE JESTEM PREZESEM NICZEGO

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/09/09 11:22 - 2014/09/09 11:29 #21543 przez Putin

Putin odpowiedział w temacie: Polonez Caro

Mój czujnik pokazywał poniżej 0,4 i tak stał, nie ważne czy dodawałam gazu czy silnik był ciepły. Sprawa zmieniła się po wymianie oleju na półsyntetyk. (mam 1,9 citroena) teraz mam nieco ponad 0,4 jak dodaje gazu to ciśnienie wzrasta odrobinę, a jak się silnik rozgrzeje to minimalnie spada - stawiam zatem na olej. Ale dokładność tych czujników, jak ktoś wcześniej napisał jest marna.

Co do wału, u mnie problem pojawił się po odnowieniu wału. Malowałem wał, smarowałem krzyżaki, nigdzie nie było luzu. Otóż okazało się że pierścień segera, który mocuje krzyżak nie wszedł w rowek, ale opierał się nieco dalej na obudowie, efekt był taki że krżyżak miał nieduży luz i stukał sobie przy podobnych prędkościach jak u ciebie, założyłem nowy pierścień, wcisnałem w rowek i po problemie. Więc polecam wejść pod auto z latarką, wrzucić bieg, zaciągnąć ręczny i zacząć mocno skręcać ręką wał prawo-lewo obserwując równocześnie czy krzyżaki się nie ruszają minimalnie.
I kolejna sprawa, jak wymieniacie krżyżaki, uważajcie na pierścienie. Fabryczne były grube, były nawet w kilku grubościach, te z zestawów nowych krżyżaków, przeważnie mają grubość 1 mm, u mnie fabryczne pierścienie to 1,5 mm. W niektórych sklepach da się jeszcze je dokupić.
p.s jeśli podpora ma sprawną gumę nie podartą i nie sparciałą, to polecam wymianę łożyska, fabrycznie montowane są najgorsze(najtańsze) chińskie łożyska.
Ostatnio zmieniany: 2014/09/09 11:29 przez Putin.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/09/09 12:34 #21555 przez Caronezzz

Caronezzz odpowiedział w temacie: Polonez Caro

Olej ten "czujnik" ciepłym... olejem :)
Pamiętajcie jednak o jednej sprawie. To o czym piszesz to tak naprawdę wskaźnik ciśnienia oleju i on w większości wypadków pokazuje bajki i od niego nie zależy nic.
Prawdziwy czujnik ciśnienia oleju masz z drugiej strony bloku. To on właśnie pokaze ci czerwoną lampke na desce rozdzielczej jeśli będziesz mieć za niskie ciśnienie oleju lub za niski poziom.

Zapraszam na mojego bloga - Blog Caronezzz

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/09/09 23:12 #21616 przez Chłopcy z PRL

Chłopcy z PRL odpowiedział w temacie: Polonez Caro

Tak jest. Czerwona kontrolka to podstawa a wskaźnik to element dekoracyjny :lol:

Polonez nie gubi oleju. On znaczy swoje terytorium.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/09/09 23:45 #21620 przez NO NAME TEAM

NO NAME TEAM odpowiedział w temacie: Polonez Caro

Te wskaźniki nie działały nawet po wyjeździe z fabryki :P

`14 LLoret + (nr. boczny 189)
`15 Passo del Stelvio + (nr. boczny24 )
`16 Palermo + (nr. boczny 16)
'17 Kraj Basków + (nr boczny 40)
'18 Chalkidiki + ( nr boczny 03)
'19 Irlandia + ( nr boczny 15)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/09/10 16:39 #21657 przez POGANIACZE BYDŁA

POGANIACZE BYDŁA odpowiedział w temacie: Polonez Caro

Szukam pomysłów. Caro '92 ściąga przy hamowaniu w lewo. Wymieniony prawy tłoczek i prawy elastyczny przewód hamulcowy. Nie pomogło. Klocki nowe.
Niedawno ściągał w prawo, wtedy wymieniłem lewy tłoczek i przewód.Pomogło. Na trochę.Teraz sytuacja odwrotna, lewy hamulec ponownie przejrzany. Generalnie przednie hamulce wyglądają OK.
Bez hamowania idzie po sznurku.
Czasu mało, więc nie piszcie rzeczy nie na temat... :sick:

Sikor
NIE JESTEM PREZESEM NICZEGO

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008