Przygotowanie Żuczka do złombolu

Więcej
2015/11/02 18:01 #31380 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Przygotowanie Żuczka do złombolu

Pompa wody do Żuka z Andorią jest NIEDOSTĘPNA. Trzeba szukać po sklepach gdzie jeszcze może leżeć. Mi kupował Mariusz z załogi Żukole na Zombol gdzieś w Krakowie. Cena około 180 zł.

Pompa od Lublina jest inna, ze sprzęgłem wiskotycznym i koszt konwersji wyjdzie jakies 700 zł. Dlatego widzę dwie opcje:
1. Kupić pompę z wiskozą, smigłem od Lublina na szrocie
2. Wywalić pompę całkiem, zapodać elektryczny wentyl ssący, oraz elektryczna pompę obiegu cieczy, oraz sterownik temperatury z dwoma wyjściami wykonawczymi - pierwsze niech steruje pompą - uruchamia ją jak silnik osiągnie powiedzmy 40 st, a drugie steruje wiatrakami powyzej 85 st. Uwaga - żeliwo nie lubi szoków termicznych, więc nie radzę odpalać pompy jak silnik osiągnie już 80 st.

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/11/03 09:50 #31413 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Przygotowanie Żuczka do złombolu

Zawsze można dać zewnętrzną pompę pędzoną paskiem klinowym.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/02/08 23:33 - 2016/02/08 23:35 #34957 przez Załoga Sputnika

Załoga Sputnika odpowiedział w temacie: Przygotowanie Żuczka do złombolu

Myślał ktoś co by było gdyby zostosować takie coś zamiast oryginalnych skrzyżowanych blach? Plus tunel?

Ostatnio zmieniany: 2016/02/08 23:35 przez Załoga Sputnika.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/02/09 15:20 #34981 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Przygotowanie Żuczka do złombolu

Oryginalny wiatrak w Andorii daje radę spokojnie, z tunelem zasadniczo wystarcza. Teraz w Afryce przy 30 st na zewnątrz, prędkości ok. 85-90 km.h miałem max 100 stopni w układzie (pomiar cyfrowy). Zwiększenie prędkości wymagało już włączenia dodatkowego wentyla przed chłodnicą. Mowa o jeździe po płaskim.

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/02/09 15:22 #34982 przez Żuk Kazik

Żuk Kazik odpowiedział w temacie: Przygotowanie Żuczka do złombolu

Szybko Ci zbijał temperaturę ten dodatkowy wentylator?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/02/09 15:44 #34984 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Przygotowanie Żuczka do złombolu

Noga ciut z gazu, wentyl się włączał i po ok 2-3 minutach spadało do 93-94 st. I tak do następnego załączenia. Fajnie widać jak układ pracuje termicznie. Co ciekawe - po zatrzymaniu, kiedy na wskaźniku było np. 94 st, po chwili jedzie on w górę do 100 i załączał się wiatrak przedni. Pojemność cieplna bloku silnika robi swoje.

Generalnie przez Europę jechałem na 90-92 st, w Afryce musiałem podnieść na 100 st sterowanie wentylem bo inaczej pracował by non stop;-) Ale układ Esco fajnie się przestawia i dostoswuje do warunków. Tego wypasu nie miałem w żadnym aucie;-)

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/02/09 20:27 #34995 przez Załoga Sputnika

Załoga Sputnika odpowiedział w temacie: Przygotowanie Żuczka do złombolu

Nie mam wiatraka z andorii tylko blaszany w s-21. stąd pytanie o to cudo ze zdjęcia

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008