wzmocnienie wywiewu z chłodnic

Więcej
2014/01/09 15:04 #15222 przez Caronezzz

Caronezzz odpowiedział w temacie: wzmocnienie wywiewu z chłodnic

Pozwole sobie zwrócić wam uwagę na jeszcze jedną rzecz bo po niektórych postach widze ze sie to miesza niektórym osobą.

To, że termostat otworzy duży obieg nie ma nic wspólnego z kręceniem wiatrakiem. Wiatrak odpala czujnik ktory jest w chlodnicy i ma nieco mniejszy zakres tzn wlancza wentylator juz przy ok 87stopniach a temperatura w bloku silnika podawana przez czujnik tam wlasnie umieszczony bedzie zawsze minimalnie wieksza. Wlasnie po to zeby wiatrak zaczol chlodzic juz kiedy silnik zaczyna sie przegrzewac a nie jak sie juz prawie gotuje.

Idźmy dalej, jesli wiesz ze bedziesz podjezdzac pod gore albo stajesz wlasnie w korku to sam mozesz przyspieszyc moment kiedy zalaczysz wentylator. Musisz miec tylko doprowadzony dodatkowy wlacznik wentylatora do kabiny. Sprawdza się to idealnie w moim przypadku.

Takie samodzielne zalaczanie wiatraka pozwala chlodzic silnik jeszcze zanim zacznie naprawde dostawac w dupe i zacznie sie przegrzewac a tym samym moze cie uchronic np przed wywaleniem uszczelki pod glowicą.

Zapraszam na mojego bloga - Blog Caronezzz

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/09 17:39 #15226 przez Polonez-team

Polonez-team odpowiedział w temacie: wzmocnienie wywiewu z chłodnic

Caronezzz napisał:
Idźmy dalej, jesli wiesz ze bedziesz podjezdzac pod gore albo stajesz wlasnie w korku to sam mozesz przyspieszyc moment kiedy zalaczysz wentylator. Musisz miec tylko doprowadzony dodatkowy wlacznik wentylatora do kabiny. Sprawdza się to idealnie w moim przypadku.



Nie umie teraz tego nigdzie znaleść na allegro ale były takie elektroniczne włączniki montowane w trójniku gdzie przecinało się wąż układu chłodzenia wkładało trójnik podłączało do węży a od góry czujnik miał podziałkę i kręciło się śróbką i ustalał w jakiej temperatórze ma załączyć wentylator

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/09 19:35 #15235 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: wzmocnienie wywiewu z chłodnic

Polonez-team napisał: w tej materii niestety nie mam doświadczenia , napisałem tylko moje przemyslenia , tak jak piszesz może tak być , ja tylko myslałem skoro jadę 12h non stop to jak się otwoży po 15 min od staru to cały czas bedzie otwarty , ale jak ty masz doświadcvzenie to się nie będę z tobą kłóucił bo pewnie masz rację ;)


ogólnie termostat, to taki regulator, który stara się utrzymać określoną temperaturę cieczy która leci przez silnik. I teraz od temperatury otwarcia termostatu zależy, jaka będzie temperatura na silniku. Dasz termostat na 87 stopni, to płyn chłodzący w silniku będzie utrzymywany na poziomie 87 ( albo więcej jeśli chłodnica nie będzie dawała rady). Dasz na 83 to będzie 83 na silniku.

I teraz ciąg dalszy. Małym obiegiem chłodzenia leci zawsze gorąca woda z silnika podgrzewając termostat, ten zaczyna się uchylać i zaczyna się ta woda mieszać z zimną. Jeśli termostat ma 87 stopni, to jeśli zacznie ci się przegrzewać silnik, temperatura poleci powiedzmy pod 92 gdzie załączy ci się wentylator ( to już jest na prawdę wysoka temperatura). Schłodzi ci nieco obieg duży ( chłodnicy) i temperatura spadnie do 85 stopni - termostat zacznie się przymykać, przez co silnik znów się zaczyna przegrzewać. Jeśli miałbyś termostat na 83 stopnie, to będzie dalej otwarty.

Należy też wspomnieć o tym, że są czujniki załączające wentylatory przy różnych temperaturach. Ja miałem wkręcony dwuobwodowy. Pierwszy wentylator załączał się przy bodaj 88 stopniach, drugi chyba przy 92 ( musiałbym sprawdzić bo nie pamiętam dokładnie). I to też jest wyjście z problemu.

kakofoniks napisał: to dorzucę do pieca.

Autko z wyłączoną klimą w zeszłym roku po karkonoszach śmigało i nie grzało się przy 2 wiatrakach spokojnie utrzymywał temperaturę.

problem zaczyna się przy włączonej klimatyzacji która powoduje nadmuch ciepłego (gorącego) powietrza na chłodnicę wody
dodam ze chłodnica jest nowa


Bo masz cienką chłodnicę aluminiową i to ona jest powodem. Włóż miedzianą albo z dizla tą grubą i powinno być po problemie.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Podziękowali: Czerwony Team

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/13 19:27 - 2014/01/13 19:33 #15428 przez Chłopcy z PRL

Chłopcy z PRL odpowiedział w temacie: wzmocnienie wywiewu z chłodnic

Temat się rozrasta ale ja dalej upieram się przy najprostszych rozwiązaniach. Jadąc do Grecji nie miałem w ogóle termostatu a i tak fura czasami dostawała wysokiej temperatury (szczególnie w żarze Macedonii w południe jadąc z powrotem). Jak bedziesz śmigał pod górkę to mozesz sobie wsadzać dupną chłodnicę a i tak ci się zagrzeje jak pojedziesz na klimie. Twój skraplacz dostanie takiej temperatury że i tak ogrzeje ci pięknie największą chłodnicę a jak postoisz w upale w korku to ani klimy wydajnej nie będzie ani chłodzenia silnika. Przerobiłem ten temat z kilkoma autami i jesli chce się używać klimy to albo konkretne chłodzenie skraplacza albo konkretny skraplacz i układ z większą ilością gazu(konkretnych niestety Europa i Japonia do osobówek nie zna). Włącz sobie w upalny dzień klimę na postoju i po 15 minutach zobacz termometrem jaką ma skraplacz temperaturę (o ciśnieniu w nim nawet nie wspominam). Skoro piszesz, że nie ma wentylatorów skraplacza to najlepiej je dołożyc bo te fabryczne z chłodnicy musiałyby być wydajniejsze żeby to wyrobiło. Nie ma sensu szukać sposobu na polepszenie układu chłodzenia silnika tylko nalezy zapewnić lepsze chłodzenie skraplacza. Ta klima podgrzewa ci to wszystko jakbyś jechał z kartonem przed chłodnicą . A wentylatory do klimy mają naprawdę konkretne obroty. Mój w Grecji w 2012 na postoju potrafił schłodzić silnik w dzień do 50 stopni po 5 minutach pracy.

Polonez nie gubi oleju. On znaczy swoje terytorium.
Ostatnio zmieniany: 2014/01/13 19:33 przez Chłopcy z PRL.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/13 19:58 #15430 przez Polderari

Polderari odpowiedział w temacie: wzmocnienie wywiewu z chłodnic

Nie czytasz ze zrozumieniem

polonez z klimą jest wyposażony w cztery wiatraki w układzie

wiatraki klimy -> chłodnica klimy -> chłodnica wody -> wiatraki od chłodnicy wody


łącznie 4 wiatrki

wieksza chlodnica nie pomoże moim zdaniem - wolniej się nagrzeje ale tez wolniej będzie stygła.

Aby zwiększyć wydajność moim zdaniem, poprawcie mi jeśli się mylę to trzeba zwiększyć ilość powietrza przepływającego przez chlodcice

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/13 20:10 #15433 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: wzmocnienie wywiewu z chłodnic

Tyle, że chłodnica z dizla, nie jest większa, a grubsza. Co po pierwsze zwiększa objętość układu chłodzenia ( moze nieznacznie ale jednak zawsze coś), ale przede wszystkim ma większą powierzchnię wymiany ciepła. A jak dalej wam nie wyrabia, to zbiornik na wodę i natrysk na chłodnicę. Do tego nadają się spryskiwacze z samochodów koncernu VW bo rozpylają mgłę.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/14 16:28 #15468 przez Chłopcy z PRL

Chłopcy z PRL odpowiedział w temacie: wzmocnienie wywiewu z chłodnic

No to mnie zaskoczyłeś, że ma 4 wiatraki. Zrozumiałem że dwa tylko od strony silnika. Przyznam, że poldka z klimą nigdy nie dane mi było zobaczyć.

Polonez nie gubi oleju. On znaczy swoje terytorium.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/15 08:04 #15517 przez POGANIACZE BYDŁA

POGANIACZE BYDŁA odpowiedział w temacie: wzmocnienie wywiewu z chłodnic

Czy zamontowanie na zderzaku, przed grilem (polonez, fiat 125) halogenów dalekosiężnych, spowoduje znaczące pogorszenie chłodzenia silnika?
Jak sądzicie?

Sikor
NIE JESTEM PREZESEM NICZEGO

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/15 08:13 #15518 przez Greypol

Greypol odpowiedział w temacie: wzmocnienie wywiewu z chłodnic

POGANIACZE BYDŁA napisał: Czy zamontowanie na zderzaku, przed grilem (polonez, fiat 125) halogenów dalekosiężnych, spowoduje znaczące pogorszenie chłodzenia silnika?
Jak sądzicie?


Kiedyś, w czasach gdy jeżdzilismy tylko takimi furkami, zapodałem na górę zderzaka w DF 125 dwie wielkie Helle i różnicy w temperaturze silnika w ogóle nie zaobserwowałem. Fakt, że w tropikach nie jeździłem tylko po kraju :P

cwikas

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/15 08:52 #15519 przez POGANIACZE BYDŁA

POGANIACZE BYDŁA odpowiedział w temacie: wzmocnienie wywiewu z chłodnic

Chodzi mi o to, że z jednej strony kombinujemy (ja też), jak zwiększyć wydajność chłodzenia (inne chłodnice, wentylatory, sraty-termostaty, itp.), a jednocześnie chciałbym poprawić efektywność świecenia ograniczając wlot powietrza. Pamiętajmy, że caro gill/wlot powietrza i tak ma niewielki...

Sikor
NIE JESTEM PREZESEM NICZEGO

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008