Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Więcej
2014/01/14 20:19 #15484 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

tu masz fajny kalkulator z calowych na metryczne :

www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/15 12:51 #15529 przez Kantmaszyna

Kantmaszyna odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Arendi napisał: No nie pomogło :S
Mamy opony jak chyba większość w Żukach 6.50-16C.
Jak to odnieść do oznaczeń xxx/yy/zz i jaki te opony mają odpowiednik? 185/100/16 ? :ohmy:
Zwiększając profil należałoby zastosować 185/120/16 ? :blink:

Być może mało jeszcze widziałem ale nie spotkałem jeszcze opony o profilu wyższym niż jej szerokość, standardowo najwyższe są opony bez tego 70 np. 185/70 SR 14 tylko 185 SR 14, wtedy wysokość opony stanowi ok 82 % jej szerokości, mogą występować niższe profile- o wyższych nie słyszałem. Chcąc zatem założyć wyższy profil wiąże się to z szerszą oponą lub większą średnicą obręczy np. 15" wtedy podobna średnica zewnętrzna wychodzi przy profilu 185/65, 195/65 jest już ciut większa, skorzystaj z kalkulatora który Sebek wkleił, coś pewnie dopasujesz


Ps. jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi( wymiary podałem orientacyjnie )

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/15 21:17 #15554 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Można pomyśleć nad zrobieniem adaptera na inny rozstaw śrub i wrzucić koło np. 17 cali. Ale to już rzeźba. U kumpla w T3 to miało o tyle sens, że felgi tam są bodaj 14 cali z tego co pamiętam.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/15 21:59 #15563 przez ŻUKato

ŻUKato odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Załoga Tarpaniątka napisał: Most już masz szybki bo masz Andorię ( chyba że ktoś zmienił wcześniej). Sprawdź, przy klapie z tyłu powinno być wybite oznaczenie ilosc zębów wałka / ilość zębów koła talerzowego. Skrzynia pasuje 5 z Lublina z silnikiem 4C90/4CT90. Musisz wziąć od razu zamach i sprzęgło bo jest inne, ale pasuje do twojego silnika bez przeróbek. Niech Bracia B się wypowiedzą, bo mogłem o czymś zapomnieć ( trochę czasu minęło od momentu jak części się organizowało). Do wyboru masz skrzynię KIA lub Tczew. Kia nieco szybsza ale delikatniejsza. Tczew natomiast jest bardzo trwały i raczej ciężko go uszkodzić.




Daj znać jak będziesz w domu to pomyślimy o tych bebechach.

Musze odstawić auto do mechanika bo się zagotowało :(
Odpaliłem go tydzień temu i chciałem żeby sobie pochodził z godzinke, a on się ugotował. Nie wiem ile to trwało ale mogło od kilku do kilkunastu minut. Co dziwne temperatura na dworze wynosiła 4-5 stopni.
Pewnie trzeba będzie wymienić uszczelkę i przyjrzeć się gumowym wężom. Może planowanie głowicy? (dla spokoju i pewności)

Chciałbym na te felgi 15 zamontować jak najwyższe opony (tylna oś)
Masz jakiś pomysł?
Teraz mam 195/80 R15
Są w ogóle wyższe opony?

4 Złombole, 4 bezpieczne powroty

www.facebook.com/zukieta

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/15 23:18 #15571 przez Kantmaszyna

Kantmaszyna odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Sprawdzałeś przed odpaleniem czy przypadkiem nie brakowało już płynu w chłodnicy? Bo jeśli tak to nie miał wyjścia... musiał się nieco spocić... Co do opon to /80 są już dosyć wysokie gdybyś dorwał 195R15 byłyby nieco wyższe(niewiele ale zawsze coś), a najlepiej trochę szersze np. 205, 215 /80. Będzie niby szybszy przy tych samych obrotach na silniku, ale musi wtedy mieć więcej mocy aby te obroty utrzymać przy takim samym otwarciu przepustnicy, albo ją bardziej otworzyć( w obu przypadkach większe spalanie, zwłaszcza w terenach górzystych bo masz w zamian za szybkość mniejszy moment obrotowy przekazywany na koła).Przy szerszej oponie dochodzi kwestia oporów toczenia, a to znowu wiąże się z tym co już przerabialiśmy... Koło się zamyka, musisz rozważyć czego oczekujesz od maszyny, czy w miarę powiedzmy ekonomicznie, czy szybko ale za to więcej paliwa zużyjesz, z niczego niema nic niestety. Być może opisałem to trochę przesadnie, może różnice nie będą aż tak znaczne ale teoretycznie tak to wychodzi.
Podziękowali: ŻUKato, GrzegoŻuczki

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/16 01:32 #15575 przez Gwardia Faraona

Gwardia Faraona odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Hmm,ciekawe. Ja chciałem iść w drugą stronę. Szersze i niższe opony. Mam komplet 225/75 r 15 i fele od vitary dobrać. Na żukowskich oponach mało stabilny ten nasz bolid był...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/16 07:34 #15577 przez POGANIACZE BYDŁA

POGANIACZE BYDŁA odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Tzw. pełny profil to właśnie 80. Nie ma 90 czy 100, więc 80 to najwyższy profil.

Sikor
NIE JESTEM PREZESEM NICZEGO

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/16 08:13 #15578 przez Żuk Błażeja

Żuk Błażeja odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Arendi napisał:

No nie pomogło
Mamy opony jak chyba większość w Żukach 6.50-16C.
Jak to odnieść do oznaczeń xxx/yy/zz i jaki te opony mają odpowiednik? 185/100/16 ?
Zwiększając profil należałoby zastosować 185/120/16 ?


Arendi, nasz żuk po zakupie miał na przednich standartowe żukowskie 6,50x16, a z tyłu założone zimówki 205/75/16. Wiadomo, że ocena na oko to taka nie bardzo dokładna jest, ale te tylnie 205 są trochę szersze od standartowych przednich. My będziemy najprawdopodobniej zakładać na felgi żuka letnie opony 195/75/16

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/16 22:32 #15617 przez ŻUKato

ŻUKato odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

POGANIACZE BYDŁA napisał: Tzw. pełny profil to właśnie 80. Nie ma 90 czy 100, więc 80 to najwyższy profil.


No to ja już nie wiem dlaczego wszyscy nas wyprzedali ;)

4 Złombole, 4 bezpieczne powroty

www.facebook.com/zukieta

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/16 22:37 #15618 przez ŻUKato

ŻUKato odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Bermud napisał: Hmm,ciekawe. Ja chciałem iść w drugą stronę. Szersze i niższe opony. Mam komplet 225/75 r 15 i fele od vitary dobrać. Na żukowskich oponach mało stabilny ten nasz bolid był...


chyba na żadnych oponach nie będzie stabilniejszy...
to juz kwestia zawieszenia
w Finlandii o 2 w nocy zatrzymała na policja na sygnale
były małe koleiny i auto latało na boki
wyskoczyli z radiowozu - jeden trzymał alkomat a drugi pistolet ;)
kiedy okazało się że kierowca jest trzeźwy pytali czemu nas tak kołysze ;)
po wytłumaczeniu że żuk to tylko żuk, na dachu mamy ciężko i dodatkowo mają koleiny na drogach puścili nas dalej (bez sprawdzania jakichkolwiek dokumentów)
w Polsce by nas nas wałkowali przez 3 godziny

4 Złombole, 4 bezpieczne powroty

www.facebook.com/zukieta

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008