Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Więcej
2014/02/02 09:40 #16194 przez PREVENT

PREVENT odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Polecam kalkulator do przeliczania zamienników:

www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

Pamiętać trzeba też, że Nysa, Żuk, Tarpan i Polonez Truck muszą mieć opony do dostawczakow oznaczone literą C.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/02/02 17:54 - 2014/02/02 18:16 #16198 przez Arendi

Arendi odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

stasiu napisał: pytanie do kumatych : co by się stało jak by założyć 185 x 60 x 16 ???

Stasiu, nie wiem czy zaliczam się do kumatych :silly: , ale od 2 lat próbuję zgłębić problem opon do Żuka na długie wyprawy i jak na razie nie znalazłem złotego środka, a to dlatego, że:
- oryginalne 6,5-16C występują pod dostatkiem z rodzimej produkcji to niestety tylko wieloletnie egzemplarze stomilowskie, tzn spękane, łatane, jakieś nalewki itp. cóż czas robi swoje. Można trafić opony w tym rozmiarze prod zachodniej i w miarę świeże, np. Fulda, Continental, ale zazwyczaj cena za komplet przekracza wartość całego Żuka :blink: W zeszłym roku pojawiły się również opony Sawa w tym rozmiarze nieco tańsze, ale teraz jakoś ich nie widzę.
- po moich żmudnych obliczeniach ;) wychodzi mi, że odpowiednikiem teoretycznym (w przybliżeniu) opon 6,5-16 C w zapisie metrycznym jest opona w rozmiarze 175/110/16 lub 185/100/16, oczywiście nikt takich nie produkuje.
Wracając co by się stało jak by założyć 185 x 60 x 16. Stałoby się to, że jechałbyś o ok. 20% wolniej przy tych samych obrotach silnika. Całe auto obniża się o ponad 70 mm. No nic by się nie stało w zasadzie, - łatwiej miałbyś wsiadać ? :lol:
Mi zależy na tym, aby przyspieszyć Żuczka i stąd np. rozważam opony 7,5-16C od Honkera, które są nieco wyższe, ale również szersze, co jak twierdzą kumaci (a ja się do nich na razie nie zaliczam) spowoduje pływanie auta po koleinach i huczenie opon czyli zwiększy się hałas w kabinie.
A opony 7,5-16C z problemem pływania i huczenia to początek doktoryzowania się nad tematem. Nie wiem czy nie będą obcierać o nadkola, opony takie powinny mieć szersze felgi tak z 5,5-6 cali, jeśli takie felgi, to jakie ET ? Co z otworem centrującym, czy będzie można dobrać odpowiednie pierścienie? Dętki też trzeba inne przewidzieć, Itd, itp... mam nadzieję, że już niedługo będę kumaty i będę znał odpowiedzi na te pytania :)

Żuk das AUTO
Ostatnio zmieniany: 2014/02/02 18:16 przez Arendi.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/02/02 18:31 #16200 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

A na jakich oponach jeżdżą Lubliny? On chyba mają felg przystosowane do bezdętkowych kapci? Felgi od Lublina spokojnie wejdą do żuka, bo rozstaw ten sam (no chyba że się mylę;-), pozostaje kwestia opon. Nowe faktycznie cholerycznie drogie.

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/02/02 19:08 #16201 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Arendi, ale to są zwykłe opony szosowe. Honker wychodził z podobnymi oponami, ale wzdłużnych nacięć jest zdecydowanie mniej a klocki są sporo większe. Do tego po bokach klocki mają spore przerwy. Te opony na prawdę przy wyższych huczą.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/02/03 17:54 #16218 przez Na Bogato Team

Na Bogato Team odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Przerabiałem temat kół z Honkera czy Uaza jak kto woli przed Grecją. ( Stomil 8.40 - 15) Był szybszy to prawda ale słabszy i nawet przy pustej pace z dołożonymi piórami, koła tarły na nierównościach o nadkola wewnętrzne :unsure: Przód też się słabo mieścił i dość znacznie zawężał promień skrętu :blink: Temat przepadł z kretesem...
Podziękowali: Arendi

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/02/03 21:02 #16227 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

W takim przypadku wypadało przedłużyć wieszaki albo pod odboje zrobić dystans na moście ;)

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/02/03 21:05 #16228 przez Arendi

Arendi odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Na Bogato Team napisał: Przerabiałem temat kół z Honkera czy Uaza jak kto woli przed Grecją. ( Stomil 8.40 - 15) Był szybszy to prawda ale słabszy i nawet przy pustej pace z dołożonymi piórami, koła tarły na nierównościach o nadkola wewnętrzne :unsure: Przód też się słabo mieścił i dość znacznie zawężał promień skrętu :blink: Temat przepadł z kretesem...

Bardzo dziękuję za ten wniosek ! O to mi chodziło .
Czyli sprawa jest dla mnie jasna. NIE idziemy w kierunku większej średnicy opon oraz NIE idziemy w szerokość. [dotyczy Żuczków itp..]

W takim razie biorę się w tym sezonie jedynie za wymianę tylnego mostu na szybszy zaszczepiony od Tarpana Perkinsa.
Jakkolwiek nieustannie śledzę poczynania Kolegów na polu walki związanych z wymianą silników, skrzyń biegów i innych akcesoriów B)

Żuk das AUTO

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/02/03 21:33 #16229 przez Kantmaszyna

Kantmaszyna odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Zamontowanie szybszego mostu spowoduje ten sam efekt co większe opony, z tą różnicą że nie będzie ocierać o nadkola,(będzie szybszy ale słabszy, na pusto będziesz zadowolony ale załadowany będzie słabszy). Wg mnie wystarczą te same opony i przełożenia tylko... "mocy przybywaj!". Poprawić osiągi silnika- stopień sprężania, sprawność wymiany mieszanki paliwa/spalin(powiększone kanały dolotowe i wylotowe), a efekt na pewno będzie. Wiem, ktoś powie że jestem nawiedzony, ale z niczego niema nic- będzie więcej palić, będzie więcej mocy( MOMENTU OBROTOWEGO ) już przy mniejszych obrotach, tym samym będzie osiągać większe obroty przy tych samych przełożeniach czyli będzie szybszy...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/02/03 21:39 #16230 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

I ja właśnie idę w tą stronę - wzmocnić silnik. Skrzynia 5 z Tczewa już czeka na montaż, do tego turbosprężarka. Koła dam z Suzuki, 16" z wysokim profilem. Powinno być ok.

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/02/04 21:11 #16266 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Po dołożeniu turbiny do Andorii, warto byłoby skorygować też dawkę paliwa, żeby więcej polewało ;)

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008