Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Więcej
2014/03/01 19:54 - 2014/03/01 20:38 #16873 przez BOMBOWÓZ

BOMBOWÓZ odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Ja przerabiałem teoretycznie i przerabiam teraz na warsztacie :huh:
no i nie wiele masz pojazdów do wyboru jeśli chcesz całość przełożyć najbardziej pasujące masz terrano 2,sześć centymetrów szerszy i 5 krótszy powiem że nie jest to prosta przekładka ale da się ogarnąć i mieć potem całkiem fajnego vana z napędem na 4 buty ;) opel campo też ma podobne rozstawy,jest jeszcze kilka jak np.nissan vanette ale on nie jest na normalnej ramie jeszcze stare mercedesy i inne tryple lecz większość to stara konstrukcja lub słabe silniki a jak już się bawić w takiego szczepa to już lepiej zainwestować w DOBREGO DAWCE :evil:

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić... :)
Ostatnio zmieniany: 2014/03/01 20:38 przez BOMBOWÓZ.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/03/01 20:54 #16875 przez Kantmaszyna

Kantmaszyna odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Bermud napisał: Mam jeszcze małe pytanko do tematu. Ponieważ jednak skłaniam się ku silnikowi benzynowemu chętnie wymieniłbym most na szybszy. Zdecydowsnie łatwiej jest kupić most od Lublina. Ale w danych technicznych jest napisane,że Lublin ma rozstaw kół (tył) 1620 a Żuk 1375. Czy w internecie wkradł się błąd? Wynikałoby z tego,że żukowski jest o 245 mm węższy.
Ktoś ma ogarnięty ten temat?

Myślę że tutaj powinien się Sebek wypowiedzieć, ma trochę temat ogarnięty, z tego co ja pamiętam z forum to most z diesla jest najszybszy i pasuje bez przeróbek jedynie szerokości nie zwiększysz. Zawsze można założyć dystanse pod koła...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/03/01 22:46 - 2014/03/01 22:48 #16882 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Oj temat przełożeń mostów z innych aut to ciężka sprawa. Drążyłem to swego czasu i na prawdę mało z którego samochodu podchodzi szerokość. Do tego dochodzą inne rozstawy śrub oraz ich ilosć na piaście. Najszybszy most bez przeróbek to 4,1 z Tarpana z Perkinsem. Jakby chcieć się bardziej pobawić przełożeniami, to chyba lepiej kupić całe sanki z większej osobówki z dyfrem i półosiami. Zostaje wyspawać na ramie podstawki do których przykręci się sanki, oraz wyspawanie mocowań pod kolumnę z tyłu ( amortyzator ze sprężyną). Jest to już grubsza rzeźba ale ma kilka plusów. Poprawia się komfort podróży bo z tyłu jest niezależne zawieszenie. Większa dostępność części jeśli będzie to napęd np. z BMW czy Mercedesa. Do wyboru multum przełożeń. Minusem jest bardziej skomplikowany napęd + konieczność w większości przypadków podpasowania sprężyn z innego auta które wytrzymają tak obładowaną furę. Resory są znów o tyle dobre, że proste w konstrukcji. W razie uszkodzenia można próbować jakiejś przeróbki resora z innego auta.

Osobiście miałem do zeszłego tygodnia most inny do mojego auta, problem taki, że koła wystawały po prawie 20cm na stronę. Sprzedałem most i odpuściłem temat. W tym roku ( o ile uda mi się wystartować) jakoś przeboleję, natomiast na przyszły planuję kompletną przebudowę auta, bo niestety buda mi się rozeszła o czym dziś się przekonałem podczas obspawywania karoserii :unsure:

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Ostatnio zmieniany: 2014/03/01 22:48 przez Załoga Tarpaniątka.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/03/06 09:21 #16981 przez NoNameTeam

NoNameTeam odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Nie orientujecie się Panowie czy da sie jeszcze zdobyć komplet kół zębatych do starego mostu z przełożeniem 4.1?? Wiem, że gdzieś sprzedawali nowe takie komplety ale wszystkie linki co znalazłem wygasły :/

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/03/06 10:14 #16982 przez Kantmaszyna

Kantmaszyna odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Dzwoniłem u siebie do sklepu gdzie jeszcze można dostać jakieś antyczne części, mają talerz i atak 41/9 tylko (a to daje 4,55) za 495zł, i mechanizm różnicowy (bez talerza) gdyby ktoś potrzebował za jedyne 450 ;)
44-210 Rybnik
Budowlanych 99
Telefon: 032 424-06-64

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/03/06 11:25 #16986 przez Arendi

Arendi odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

2 Miesiące temu obdzwaniałem wszystkie hurtownie i sklepy motoryzacyjne w naszym kraju. NIE MA NIKT 10/41!
Jak komuś się uda znaleźć to stawiam wielką falachę za sam fakt znalezienia. :silly:
Może się zdarzyć, że ktoś znajdzie na strychu ze starych zapasów i wystawi w ogłoszeniu, ale to loteria.
Jedyne rozsądne wyjście to upatrzenie na szrocie czy gdzieś Tarpana Perkinsa 3P i pozyskanie całego tylnego mostu.
Ja tak zrobiłem i jestem zadowolony, jak rozesłałem wici to wpadły mi 3 takie mosty :) i cóż było zrobić, musiałem brać. :(

Poza tym prościej przełożyć cały most niż kombinować z przekładaniem samego wałka i atakującego i talerza, ale to już inna opowieść...

Żuk das AUTO

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/03/06 15:09 #16990 przez NoNameTeam

NoNameTeam odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

ok, dzięki, będę szukał, a sama przekładka to nie problem a i tak chcę sobie rozebrać most i zrobić na cacy ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/03/06 19:56 #16993 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Żukersi napisał: ok, dzięki, będę szukał, a sama przekładka to nie problem a i tak chcę sobie rozebrać most i zrobić na cacy ;)


Tylko ci się wydaje, że problemu nie ma. Regulowałeś już kiedyś zazębienie ataku i talerza ? Życzę spokoju i sporego zapasu niskoprocentowych napojów, bo jedno popołudnie może się okazać zbyt krótkie. Temu nie lubię grzebać w starym typie mostu Żukowskiego, bo żeby dobrać się do zębów, musisz cały rozkręcić. Rozkręcisz, zmienisz luz, poskładasz i... znów rozkręcasz żeby poprawić. I tak w koło aż w końcu kiedyś się uda. W nowym typie masz dostęp do wszystkiego od tyłu i jest lux robota.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/03/06 22:31 - 2014/03/06 22:34 #17001 przez NoNameTeam

NoNameTeam odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Ogólnie chodzi mi o to, że chcę założyć jakies mniejsze koła do żuczyny, i uzyskać troszkę większą prędkość przelotową, tak z 5km/h, bez szaleństw aby jeszcze spokojnie dało się jechać. Stąd pomysł o moście z 4.1 aby dało się właśnie i zwiększyć prędkość troszkę i zmniejszyć koła na 15" z jakimiś normalnymi oponami a nie o bardzo wysokim profilu.

Wiem, że mógłbym wsadzić most z diesla hipoidalny, ale w tedy chyba nie uda mi się jednocześnie zwiększyć prędkości i zmniejszyć kół.

Rozebranie i złożenie tego to nie taki problem, lubię dłubać, jak w fabryce to składali to i mi sie uda, prędzej czy później.

Nie chodzi o to aby się niepotrzebnie narobić tylko szukam jakiegoś dobrego rozwiązania.
Wiem, że przy zmianie na most z diesla musiał bym też zmieniać wał na łamany i montować podporę wału :/

Tematy o przełożeniach w mostach czytałem z 10 razy i sam do końca nie wiem co by z tym zrobić :/

Pozdrawiam Daniel
Ostatnio zmieniany: 2014/03/06 22:34 przez NoNameTeam.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/03/08 22:57 #17024 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Żuk 4C90 skrzynia 5 + szybszy most. Ktoś to robił?

Wał łamany czy nie łamany to bez większego znaczenia patrząc pod kątem zmiany mostu. Wał do nowego typu mostu ma po prostu inną długość. Jest jeśli mnie pamięć nie myli krótszy o 6cm bo most nowego typu ma dłuższy wałek atakujący.

Co do tego składania i regulowania mostu. Najpierw ogarnij sobie kogoś, kto będzie ci w stanie dorobić na zamówienie podkładki do regulacji o różnej grubości, bo w sklepie już ich raczej nie dostaniesz, chyba, że jakimś fartem na byłym Polmozbycie.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008