OPONY

Więcej
2014/07/05 11:26 #19113 przez UAZ team

UAZ team stworzył temat: OPONY

Witam mam pytanko jade w tym roku UAZem 469B na zlombol i mam mały dylemat kupiłem oponki terenowe jak na jeepa przystało w dosyć dobrym stanie ale znajomy zasugerował mi że mogą na trasie nie wytrzymać ma ktoś jakieś doświadczenie w praktyce? i jak ze spalaniem to wygląda?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/07/05 12:18 - 2014/07/05 12:20 #19115 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: OPONY

Czy wytrzymają czy nie, to zależy od tego jak pojedziesz. Jeszcze pytanie ilu letnie. Ja miałem kiedyś nówki w swoim Tarpanie, tyle że 20 letnie. Zjechałem je do zera w ciągu jednego sezonu letniego po zrobieniu 9000km ( były łyse). Bieżnik terenowy będzie generował konkretny hałas podczas jazdy, spalanie na pewno będzie większe niż na normalnej szosowej oponie. O ile, to już musiałbyś sprawdzić sam.

Wybór twój, wygląd albo komfort i spalanie ;)

Aha, jak chcesz zaoszczedzić na paliwie, to zainwestuj w sprzęgiełka w piastach. Jeszcze bajka by była jakbyś miał możliwość odłączenia przedniego mostu na skrzyni, ale chyba nie masz.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Ostatnio zmieniany: 2014/07/05 12:20 przez Załoga Tarpaniątka.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/07/05 12:23 #19116 przez Bahama Yellow

Bahama Yellow odpowiedział w temacie: OPONY

Terenowe opony na szosie z pewnością zwiększą zużycie paliwa, musiałbyś kupić opony szosowe wąskie i o większym profilu - wtedy opory toczenia spadną i zwiększy się prędkość przelotowa.

Stare opony strzelają - my w tamtym roku wymienialiśmy na każdym odcinku - taka oszczędność na starych oponach !!!

Jest klimat ale nie ma klimatyzacji !!!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/07/05 12:54 #19117 przez BOREWICZ TEAM

BOREWICZ TEAM odpowiedział w temacie: OPONY

Terenowe opony na szosie przy większej prędkości powodują wibracje cierpi zawieszenie,mniejszy komfort i kontrola nad autem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/07/05 13:54 #19118 przez UAZ team

UAZ team odpowiedział w temacie: OPONY

Most mogę odłączyć to nie problem mogę przerzucić na 2 lub na 4 koło na drążku lub całkiem go odłączyć sam nie wiem czy to jakaś różnica? czy jadę na 2 czy odłącze całkiem most. Licznik mam zepsuty wiec nie wiem ile ostatnio jechałem ale myśle że coś koło 70-80 i faktycznie trzeba być czujnym bo czasem rzuca :) autko jest stare bo rocznik 74 początki produkcji :)chyba faktycznie zainwestuje jeszcze w szosowe, a co dają sprzęgiełka w piastach?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/07/05 14:35 #19119 przez BOREWICZ TEAM

BOREWICZ TEAM odpowiedział w temacie: OPONY

Masz permanentny napęd na dwa mosty ale ciągną dwa koła po jednym na każdy działa mechanizm różnicowy , jak zablokujesz piasty masz cały czas na 4 , tak możesz jechać nie więcej niż 60 i nie skręć kół więcej niż 45 stopni bo uszkodzić można reduktor lub lbokady

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/07/05 14:40 #19120 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: OPONY

Opony Malatesta. Są na allegro. Wersja Koala. Kupowałem do żuka, mają dobre rozmiary i ceny.

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/07/05 14:51 #19121 przez BOREWICZ TEAM

BOREWICZ TEAM odpowiedział w temacie: OPONY

A tak napisałem Ci czego nie robić a nie do czego służą sprzęgiełka , w terenie blokuje się mosty ale to w przypadkach kiedy zachodzi taka potrzeba

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/07/05 17:48 #19122 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: OPONY

UAZ team napisał: Most mogę odłączyć to nie problem mogę przerzucić na 2 lub na 4 koło na drążku lub całkiem go odłączyć sam nie wiem czy to jakaś różnica? czy jadę na 2 czy odłącze całkiem most. Licznik mam zepsuty wiec nie wiem ile ostatnio jechałem ale myśle że coś koło 70-80 i faktycznie trzeba być czujnym bo czasem rzuca :) autko jest stare bo rocznik 74 początki produkcji :)chyba faktycznie zainwestuje jeszcze w szosowe, a co dają sprzęgiełka w piastach?


Jak masz możliwość odłączenia mostu przedniego na reduktorze, to nie napędzasz wtedy wału, ale jest on cały czas napędzany od strony kół ( dalej się kręci). Jak założysz przęgiełka i przełączyć na 2x4, to półosie są wtedy odłączone od piast. Koła się kręcą a półosie, dyfer przedni oraz wał stoją w miejscu. Masz wtedy napęd tylko na tył a spalanie jest zauważalnie niższe.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/08/01 00:00 #19790 przez CAMP4X4 ADVENTURE TEAM

CAMP4X4 ADVENTURE TEAM odpowiedział w temacie: OPONY

Jakie masz opony - rozmiar, marka? Na jakiej feldze? Nalewki mogą nie wytrzymać - nie lubią ciepła i bieżnik znika w oczach. Ja na wyprawy używam BFG AT i BFG MT - są ekstremalnie trwałe i dobrze znoszą przeloty asfaltowe.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008