- Posty: 31
- Otrzymane podziękowania: 3
Koła do żuka jakie ??
- RDZbygg
-
- Wylogowany
- Młodszy forowicz
-
RDZbygg odpowiedział w temacie: Koła do żuka jakie ??
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- dpSolo
-
- Wylogowany
- Młodszy forowicz
-
- Posty: 23
- Otrzymane podziękowania: 1
dpSolo odpowiedział w temacie: Koła do żuka jakie ??
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Matiz
-
- Wylogowany
- Młodszy forowicz
-
- Posty: 35
- Otrzymane podziękowania: 5
Matiz odpowiedział w temacie: Koła do żuka jakie ??
poszerzenie to niezły pomysł ,ale ma wady (bicie, wywazenie) no i koszt. Za cene samego poszerzania dorwiecie koła z vitary wymagajace odmalowania.
Najpierw musicie sie dowiedzieć jaka jest przeszkoda w stosowaniu bezdetki na tych felgach- tak jak pisałem- jedyne co mi przchodzi na myśl, to inny otwór na wentyl
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23915691_1792892614062334_5297694748521210893_n.jpg?oh=e726ced870bf592e48a9d40cbb1dbea8&oe=5B2C3CB5
link pewnie nie będzie dzialać, jest w nim zuk tunink poszerzka drift sprawdź to

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- dpSolo
-
- Wylogowany
- Młodszy forowicz
-
- Posty: 23
- Otrzymane podziękowania: 1
dpSolo odpowiedział w temacie: Koła do żuka jakie ??
Matiz napisał: czołem dpSolo, odpisalem Ci też w moim temacie "zbiorczym"
poszerzenie to niezły pomysł ,ale ma wady (bicie, wywazenie) no i koszt. Za cene samego poszerzania dorwiecie koła z vitary wymagajace odmalowania.
Najpierw musicie sie dowiedzieć jaka jest przeszkoda w stosowaniu bezdetki na tych felgach- tak jak pisałem- jedyne co mi przchodzi na myśl, to inny otwór na wentyl
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23915691_1792892614062334_5297694748521210893_n.jpg?oh=e726ced870bf592e48a9d40cbb1dbea8&oe=5B2C3CB5
link pewnie nie będzie dzialać, jest w nim zuk tunink poszerzka drift sprawdź to
Temat prawie ogarnięty, chodzi mi o to żeby dać niższą oponę. Aktualnie na felgach od KIA mam założone 235/65R16 i jest masakra




Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Matiz
-
- Wylogowany
- Młodszy forowicz
-
- Posty: 35
- Otrzymane podziękowania: 5
Matiz odpowiedział w temacie: Koła do żuka jakie ??
głownie dlatego że niektore wymiary opon są problematyczne. Np dla nas idealnie byłoby 205/80R15 ,a takie prawie nie istnieją. Albo "cywilne" 185/80, a potem od razu SUV / 4x4, czyli 215/80.
Przy zbyt szerokich zuczek benzyna/ Andoria bezturbo sie już męczy-195 to rozsądne max. Przy 16" macie troche lepiej, bo jest w bród opon z dostawczaków, np z Masterów i Ducatów- 205/75R16- wychodzi w okolicach seryjnych zukowskich
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- dpSolo
-
- Wylogowany
- Młodszy forowicz
-
- Posty: 23
- Otrzymane podziękowania: 1
dpSolo odpowiedział w temacie: Koła do żuka jakie ??


Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Załoga Tarpaniątka
-
- Wylogowany
- Moderator
-
- Posty: 2605
- Oklaski: 48
- Otrzymane podziękowania: 169
Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Koła do żuka jakie ??
1) zmiana sprężyn z przodu na spręzyny od Andorii (mają 4 nacięcia na końcu zwojów jak mnie pamięć nie myli). Mają inną charakterystykę. Możesz spróbować porównać średnicę zwojów suwmiarką jeśli masz kogoś w okolicy z 4C90. No chyba że to już zrobiłeś ( albo ktoś przed tobą). Ewentualnie możesz na zamówienie dać zrobić sprężyny o odpowiedniej charakterystyce ( majątku to nie kosztuje, ale jak piszesz że 380zł za poszerzenie 4 felg jest sporą kwotą, to raczej się nie zdecydujesz).
2) wymiana amortyzatorów na takie z lepszym tłumieniem ( ciężko będzie dobrać z innych aut ale po odpowiedniej rzeźbie coś się da zrobić), lub po taniości wymiana oleju w amorkach na inny o większej gęstości ( ja tak zrobiłem wiele lat temu u siebie). Minus tego jest taki, że przy niskich temperaturach zimą robi się beton a nie zawieszenie. Za to latem jest OK.
3) wywalenie oryginalnego stabilizatora przedniego i zastąpienie go innym sporo grubszym ( np. z Lublina). Jest rzeźba ale daje dobry efekt). Do tego trzeba porobić odpowiednie mocowania do ramy, bo na tych fabrycznych pierdółkach za długo twardy stabilizator się nie utrzyma (pourywa mocowania w ramie).
4) skrócenie skoku zawieszenia przedniego ( to też zrobiłem wiele lat temu u siebie). Pod dolny odbój robisz dystans. Ja wziąłem kawałek rury, zaspawałem z obu stron i włożyłem między odbój a dolny wahacz. Dzięki temu w skrajnym przechyle auto opiera się na odbojach i nie ma tendencji do nurkowania i odrywania tylnego koła po przekątnej od asfaltu ( wiem, Żuk z takimi prędkościami raczej latał nie będzie). U mnie ograniczyłem skok do jak mnie pamięć nie myli 6 albo 8 centymetrów względem pozycji "0" ( puste auto stojące na płaskim)
5) włożenie tarcz hamulcowych z Lublina z przodu ( o ile już tego nie zrobiliście). Poszerza to oś przednią o prawie 8cm co daje się znacznie odczuć właśnie w zakrętach. Auto jest stabilniejsze i lepiej słucha układu kierowniczego. Minus jest taki, że kąty w zawieszeniu trzeba podregulować i jak będziecie mieli odpowiednie szczęście i w waszym aucie będą zamontowane odpowiedniej grupy selekcyjnej elementy, to te kąty ustawicie. Mnie w moim aucie się nie udało tego poprawić dostatecznie i przy pełnym skręcie na parkingach niestety ale podjada trochę opony bo się koło zewnętrzne trochę źle wykłada, ale olałem to. Przy czym tutaj należy zwrócić uwagę, że po założeniu tarcz, musicie posprawdzać w skrajnych przechyłach jak się będzie koło wykładało, żeby nie złapało błotnika oraz będziecie musieli podciąć belkę u góry, żeby nie urwać odpowietrznika albo węża hamulcowego jak na pełnym skręcie wjedziecie w dziurę. U mnie ten problem nie występuje z powodu patrz punkt 4.
Co do felg. Zawsze możesz szukać z innych aut. Rozstaw śrub 5x139,7 ( wejdzie też 5x140 ale to na nakrętkach pływających, ja się nie zdecydowałem na takie coś). U siebie mam aluminiowe z Vitary kupione wiele lat temu i latam na oponach 215/75( albo 80 nie pamiętam)/R15. CIśnienie na Złombola oscylowało przeważnie w okolicy 2,6-2,7 bara przód i około 3,0-3,4 tył w zależności ile ładunku było.
Przeróbki jakie u siebie poczyniłem wiele lat temu, wynikały głównie ze sposobu, w jaki był użytkowany :
"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- dpSolo
-
- Wylogowany
- Młodszy forowicz
-
- Posty: 23
- Otrzymane podziękowania: 1
dpSolo odpowiedział w temacie: Koła do żuka jakie ??

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Załoga Tarpaniątka
-
- Wylogowany
- Moderator
-
- Posty: 2605
- Oklaski: 48
- Otrzymane podziękowania: 169
Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Koła do żuka jakie ??
Punkt 3. Zrób, odczujesz różnicę na pewno. Testowałem kiedyś temat z jednym kumplem w jego żuku. Problemem jedynie będzie dorobienie mocowań pomiedzy wahacz a stabilizator bo w Lublinie to nieco inaczej wygląda, ale jak pokombinujesz to coś powinieneś wykminić.
Co do poszerzania felg. Pamiętaj, że jak zrobisz duże odsadzenie, to siły działające na śruby/szpilki którymi koło jest przykręcone będą większe więc będą one bardziej obciążone. To samo tyczy się łożyskowań. (wydłużasz ramię na którym działa siła).
"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Matiz
-
- Wylogowany
- Młodszy forowicz
-
- Posty: 35
- Otrzymane podziękowania: 5
Matiz odpowiedział w temacie: Koła do żuka jakie ??
Mnie interesuje stabilizator- czy lublinowski ma taka samą szerokość? czy mocowania pod łączniki w zawieszeniu żukowskim tez trzeba przenosić?
No i -nad czym już kombinuje od jakiegoś czasu- czy jest sens dokładać stabilizator na tył? Widze że ludzie od "zmoty,lift, 4x4" mają podokładane
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.