Polonez Caro 1.6 GLI problem

Więcej
2015/01/12 16:30 #23777 przez Szponciciele

Szponciciele stworzył temat: Polonez Caro 1.6 GLI problem

Witam,
jestem szczęśliwym (umiarkowanie:) posiadaczem Poloneza 1.6 gli 97' LPG. Kupiłem maszynę z kolegami, żeby wystartować w złombolu. Poldek spisał się na medal i zrobił prawie 6000 km po Alpach, Pirenejach i Tyrolu, jednak w drodze powrotnej w Austrii zaczął zdradzać pierwsze usterki. Najpierw zaczął się dławić, lekko falować na niskich obrotach. Przy jeździe bez wciśniętego gazu (np. z górki) pojawiły się strzały z rury wydechowej, początkowo tylko na LPG, później też na benzynie. Drastycznie wzrosło spalanie, wyraźnie spadła moc. Zdarzało się że w kabinie było czuć paliwo. Przez jakiś czas trochę lepiej jeździł na gazie niż na benzynie. Dzielny wojownik wyzionął ducha zaraz po powrocie do kraju. Na pierwszy ogień poszła pompa i filtr paliwa, co jednak nie przyniosło większego rezultatu. Rozebrałem abimexa i cały kolektor ssący. Okazało się że uszczelki są w słabiutkim stanie. Uznałem że może łapać dzikie powietrze i że w prosty sposób usunę awarię. Kupiłem odpowiednie zestawy i wymieniłem uszczelki (blok-kolektor, kolektor-przepustnica, przepustnica-wtrysk, wtrysk-podstawa filtra, podstawa-obudowa filtra powietrza). Po wymianie uszczelek pojawił się problem z wyciekiem paliwa na korpusie wtrysku, który został usunięty. Powodem był nie szczelny O-ring pod wtryskiwaczem, który sprawiał że zbyt dużo paliwa leciało do przepustnicy. Niestety wynikł kolejny problem. Silnik po odpaleniu na zimnym, pracuje przez kilkanaście minut, po czym zaczyna się dławić, kaszleć i gaśnie lub stabilizuje się i zaczyna pracować normalnie. Problem się powtarza. Podejrzenie padło na zasilanie pompy, bo kabel był sztukowany, i zmieniała się jego oporność w zakresie kilku omów jednak. Próbowałem nim gmerać podczas pracy silnika, jednak nie wiele to zmieniło. Kolejnym symptomem jest to, że Check engine wyrzuciło błąd 45 (bogata mieszanka). Sygnał z lambdy to 1 V (dwukrotnie przekroczony zakres) Czy ma ktoś pomysł gdzie szukać usterki?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/01/12 17:10 #23779 przez LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni

LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni odpowiedział w temacie: Polonez Caro 1.6 GLI problem

Gdzie mieszkasz ?

Podstawą elektryki są dobre styki !

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/01/15 13:51 #23870 przez JAMBOX

JAMBOX odpowiedział w temacie: Polonez Caro 1.6 GLI problem

Patrzyłeś wogóle na zapłon?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/01/16 15:03 #23907 przez 125p-ierników

125p-ierników odpowiedział w temacie: Polonez Caro 1.6 GLI problem

jeżeli to abimex to sprawdziłbym czujnik położenia wału korbowego i cewki zapłonowe. Może być też walnięty TPS - czujnik położenia przepustnicy.
Do tego sprawdzić trzeba świece i przewody WN.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/01/17 12:37 #23929 przez Szponciciele

Szponciciele odpowiedział w temacie: Polonez Caro 1.6 GLI problem

Polonez stoi we Wrocławiu. Ostatnio wyczyściliśmy styki zwarcia do masy wtryskiwacza. Auto pracowało prawie idealnie. Ładnie wchodził na obroty i utrzymywał na jałowym (700 obr/min). Odcinka w okolicach 6300 obr/min. Niestety w pewnym momencie zaczął strzelać spod filtra powietrza, przestał reagować na pedał gazu i przygasał. Czy możliwe jest, że podczas sprawdzania działania układu odcinania paliwa coś się uszkodziło?
Kolejnym razem sprawdzimy jeszcze kable WN i moduł zapłonowy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/01/17 13:31 #23930 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Polonez Caro 1.6 GLI problem

Wygląda na wypadający zapłon. Sprawdź świece i kable jak pisali. Spróbuj podmienić cewkomoduł.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/01/25 02:10 #24992 przez BORNTORIDE

BORNTORIDE odpowiedział w temacie: Polonez Caro 1.6 GLI problem

Czy na pewno jest to Abimex? W'97 raczej Bosch Motronic 1.7. Wtedy oprócz TPS jeszcze styk wolnych obrotów. Linka gazu musi mieć wystarczający luz by po nagrzaniu nie rozłączała styku. W boschu nie ma silnika krokowego. Jeśli nie wiesz jaki masz wtrysk daj zdjęcie komory silnikowej z kompem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/01/25 20:28 #25069 przez Chłopcy z PRL

Chłopcy z PRL odpowiedział w temacie: Polonez Caro 1.6 GLI problem

Niestety masz szeroki wachlarz możliwości,oprócz tego co koledzy piszą z każdym z elementów który wymienię spotkałem się w swoim życiu, że powodował takie objawy:

- sonda lambda (ostatnio starszy jeep)
- czujnik położenia wału korbowego (mnóstwo aut,starsze ople kochały taką przypadłośc )
- cewki WN
- sterownik LPG (w renault scenic a jakiś czas temu opel astra f 1.4 multec ta usterka była wybitnie upierdliwa,auto nie tylko szarpało ale też znienacka potrafiło zgasnąc i nie dawało się uruchomić jakiś czas, sterownik wywalał taki sam błąd jak u ciebie - zbyt bogata mieszanka, podmiany sond itp. nie pomagały, dopiero założenie nowego sterownika LPG zakończyło problem, przestało szarpac i check już się więcej nie zapalił

Nie wyczerpuje to wszystkich możliwości ale ja skupiłbym się na podmianie sterownika LPG, niestety jak nie masz jakiegoś PRINSa pod maską lub przynajmniej BRC czy LR to cała reszta jest powiedzmy sobie średnio wykonana jeśli chodzi o trwałośc elektroniki

Polonez nie gubi oleju. On znaczy swoje terytorium.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/01/25 20:36 #25072 przez LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni

LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni odpowiedział w temacie: Polonez Caro 1.6 GLI problem

Abimexa i Gsi mam na placu sprawnego na chodzie jak cos można podjechac coś pozamieniać,ale w Gdyni

Chetnie pomoge

Podstawą elektryki są dobre styki !

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2020/03/23 20:22 - 2020/03/23 20:23 #51891 przez BordowaMaciora

BordowaMaciora odpowiedział w temacie: Polonez Caro 1.6 GLI problem

Witam
Mam problem z niskimi obrotami w Polonezie j.w. Jak chodzi na biegu jałowym i jak sie dojeżdża do skrzyżowania, to zapala się lampka CHECK ENGINE i obroty z 900 spadaja pol sekundy, sekundę do ok 400 500, po czym wracaja na 900 albo nawet na 1100 i lampka gaśnie. Dzieje sie tak od odpalenia na zimnym aż po rozgrzanie.
Wtrysk jednopunktowy bosch i instalacja gazowa. Świece nowe PW nowe. Ktoś coś ?
Ostatnio zmieniany: 2020/03/23 20:23 przez BordowaMaciora.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008