- Posty: 868
- Oklaski: -62
- Otrzymane podziękowania: 99
Góry i podjazdy - porady techniczne.
- Polderari
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
Mniej
Więcej
2015/01/24 12:33 #24921
przez Polderari
Polderari odpowiedział w temacie: Góry i podjazdy - porady techniczne.
Polonez GSI
A więc tak... rzeczywiście warto zrobić chłodzenie dodatkowe hamulców... jeśli zamierzacie jeździć jak na KSJ. W każdym innym wypadku hamulce dają radę.
Moim zdaniem szybciej będziecie mieli problemy z przegrzewaniem na podjeździe niż z hamulcami. Podczas podjazdu warto utrzymywać min 60 kmph... - wiem, że to trudne ale wtedy ilość powietrza wpadającego na chłodnicę jest wystarczająca do jej skutecznego schłodzenia
Jeśli chodzi o atrapę to śmiało mogę polecić moje rozwiązanie :
Przy okazji jeśli ktoś chce modyfikować układ to zamiast tunelu w polonezie polecam to : VA11-AP7/C-57A zamiast standardowych spali na chłodnicy.
Jeśli chodzi o dolne kierownice powietrza to były one montowane w przypadku Polonezów z klimą. Boczne są standardowo w GSI.Ale dolne kierownice mają wadę w postaci łapania wszelkich kamyczków z jezdni. więc albo kierownice + kratka albo nie polecam.
A więc tak... rzeczywiście warto zrobić chłodzenie dodatkowe hamulców... jeśli zamierzacie jeździć jak na KSJ. W każdym innym wypadku hamulce dają radę.
Moim zdaniem szybciej będziecie mieli problemy z przegrzewaniem na podjeździe niż z hamulcami. Podczas podjazdu warto utrzymywać min 60 kmph... - wiem, że to trudne ale wtedy ilość powietrza wpadającego na chłodnicę jest wystarczająca do jej skutecznego schłodzenia

Jeśli chodzi o atrapę to śmiało mogę polecić moje rozwiązanie :
Przy okazji jeśli ktoś chce modyfikować układ to zamiast tunelu w polonezie polecam to : VA11-AP7/C-57A zamiast standardowych spali na chłodnicy.
Jeśli chodzi o dolne kierownice powietrza to były one montowane w przypadku Polonezów z klimą. Boczne są standardowo w GSI.Ale dolne kierownice mają wadę w postaci łapania wszelkich kamyczków z jezdni. więc albo kierownice + kratka albo nie polecam.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- LuzneGacieBezSuwaka
-
- Wylogowany
- Świeżak
-
Mniej
Więcej
- Posty: 13
- Oklaski: 1
- Otrzymane podziękowania: 1
2015/01/24 12:35 #24924
przez LuzneGacieBezSuwaka
LuzneGacieBezSuwaka odpowiedział w temacie: Góry i podjazdy - porady techniczne.
Dorzucę jeszcze jedną rzecz do której się nie przykłada szczególnej uwagi... NIE kupujcie tanich płynów hamulcowych nasz płyn w favorice po pierwszym niezbyt dużym przegrzaniu w Apeninach stracił kompletnie swoje właściwości i później gotował się od temperatury silnika !!! A zagotowany płyn to brak hamowania ! Mieliśmy DOT3 marki TRAKER ( nie polecam ). W tym roku zalewamy czymś lepszym
i w wyższej klasie.
Polecam także sprawdzenie (wymianę) uszczelniaczy na pompie hamulcowej oraz sprawdzenie stanu przewodu podciśnieniowego jeżeli macie wspomaganie.
To ważne ze względów bezpieczeństwa (!) na tych górkach często nie ma barierek ochronnych.
Dobrze zabrać ze sobą także okładziny na szczęki do bębnów i tłoczki hamulcowe zapasowe

Polecam także sprawdzenie (wymianę) uszczelniaczy na pompie hamulcowej oraz sprawdzenie stanu przewodu podciśnieniowego jeżeli macie wspomaganie.
To ważne ze względów bezpieczeństwa (!) na tych górkach często nie ma barierek ochronnych.
Dobrze zabrać ze sobą także okładziny na szczęki do bębnów i tłoczki hamulcowe zapasowe

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Polderari
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
Mniej
Więcej
- Posty: 868
- Oklaski: -62
- Otrzymane podziękowania: 99
2015/01/24 12:51 - 2015/01/24 12:52 #24926
przez Polderari
Polderari odpowiedział w temacie: Góry i podjazdy - porady techniczne.
Z przodu w prosty sposób i niskim kosztem można założyć kratkę jak na zdjęciu :
KRATKA
Ostatnio zmieniany: 2015/01/24 12:52 przez Polderari.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Škoda Zachodu
-
- Wylogowany
- Senior forum
-
Mniej
Więcej
- Posty: 49
- Oklaski: 4
- Otrzymane podziękowania: 6
2015/01/24 22:39 #24977
przez Škoda Zachodu
Škoda Zachodu odpowiedział w temacie: Góry i podjazdy - porady techniczne.
To ja bym jeszcze dorzucił do tego wszystkiego skontrolowanie grzania parownika jak kto ma LPG. W zeszłym roku kilka załóg miało z tym spore problemy i to na przedgórzu Apeninów a co dopiero na Alpach...
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Polderari
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
Mniej
Więcej
- Posty: 868
- Oklaski: -62
- Otrzymane podziękowania: 99
2015/01/25 00:06 #24983
przez Polderari
Polderari odpowiedział w temacie: Góry i podjazdy - porady techniczne.
to może inaczej przy instalacji starszej niż 5-6 lat regeneracja parownika - zestaw kosztuje kolo 50 zł a pozniej godzinka roboty i gra muzyka
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.