- Posty: 1268
- Oklaski: 41
- Otrzymane podziękowania: 146
PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY
- LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni
-
Autor
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- 6 Złomboli jako kapitan 40987km 6 udanych powrotów
LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni stworzył temat: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY
Bardzo Proszę wpisywać tylko proste i tanie rozwiązania i pomysły
Samochód;
kup coś tanio i praktycznie, wydumane projekty zostaw na później, dwa lata temu z dostępnych w konwoju części przerobili Poloneza z wtrysku na gaźnik, a w ub roku jeden miał silnik od Passata i nikt nie był mu w stanie pomóc
statystyka dowodzi że najwięcej co roku jedzie Polonezów,wiec skupmy się na tej popularnej marce; najlepszy byłby gaźnikowy CARO 1,6 GLE, jednak są one dość drogie, podobnie jak pierwsza seria PN Borewicze i Akwarium, optymalny pomiędzy cena a przydatnością byłby Caro 1,6 na jednopunktowym wtrysku ABIMEX PO 1995 r czyli szeroki z hamulcami LUCAS. Starsze modele maja kłopotliwe i mniej skuteczne heble, w późniejszych jakoś mi nie leży wtrysk jednopunktowy BOSCHa , a 1,6 na wielopunkcie jak coś zrobić przy głowicy, choćby tylko uszczelkę pod klawiatura to trzeba spuścić płyn chłodzący i pół dnia okręcania kolektora ssącego...
Oczywiście w każdym wydaniu obowiązkowo LPG z duża butla 65 l 315/940 wchodzi do bagażnika i zapewnia dystans ok 500km ( instalacja gazowa zwraca się na jednym Złombolu )
Poszukiwania najlepiej zacząć w rodzinie i u znajomych w ogłoszeniach są megalomani i koneserzy..
Jeżeli trafisz ładny, zadbany środek- wnętrze auta to znaczy że miał porządnego właściciela i reszta też jest ok, poza korozją ,lecz tą po pierwsze widać, a po drugie ten rok jeszcze da rade, a potem się zobaczy..
Zakupionym samochodem , niezależnie od wpisu w dowodzie jedziemy na najbliższą stacje kontroli pojazdów, najlepiej przed zamknięciem ( jest mały ruch ) i prosimy pana że by fachowym okiem przejrzał autko , zapisujemy wszystko dokładnie na kartce, potem zamawiamy potrzebne części i w miarę możliwości samemu, albo z książką, naprawiam Poloneza lub z kolegą, szwagrem itp., bierzemy się za robotę.. Warsztat to konieczność, najlepszy jest starszy emerytowany rzemieślnik.
Wymieniamy tez z góry , paski klinowe, świece, filtry , olej i dajemy do regeneracji alternator, to największa zmora Złombolowych załóg, warto nawet zorganizować drugi zapasowy i też zregenerować i zabrać ze sobą, rozrusznik jak działa można odpuścić , bo załoga popchnie jakby co
Części do PN nie są drogie ( np. świece polskie są po 5,5zł, końcówka drążka od 20zł , pasek klin alt 9zł )a popularny portal aukcyjny zapewnia niezły wybór, niestety konstrukcja jest dość archaiczna i pewne tematy pomimo nowych elementów zawsze wracają...
Warto obejrzeć wał napędowy i przegub elastyczny, osłuchać dokładnie wszystkie łożyska, olej w skrzyni i w moście jak nie ma ordynarnych wycieków tylko uzupełniamy.
Sprawdzić ładowanie , i układ chłodzenia czy wentylatory się włączają, a temperatura trzyma się 80-100st bo wskaźnik nie jest super precyzyjny. Każda kontrolka i wskaźnik jest ważna, ma działać, trzeba je cały czas obserwować i umieć zinterpretować.
Te auta najlepsze czasy maja już za sobą , teraz od nas zależy ile jeszcze pojadą .
Delikatna eksploatacja opłaci się nie tylko mniejszym zużyciem paliwa ale i bezproblemowym powrotem do domu.
Wstań wcześniej, jedź wolniej, patrz na wskaźniki , często sprawdzaj olej i płyn chłodzący
Są koledzy na forum, a w dużych miastach odbywają się spotkania załóg, można liczyć na pomoc
z taka recepta ukończysz rajd, nabierzesz doświadczenia a za rok to kto wie ZUK, ROBUR, swapy, zawiasy, szeroka stal, gleba, no i voltomierz.
Na początku Złombola, każdy , powtarzam każdy, mógł coś takiego zmontować i pojechać, spędzić interesująco czas, bez specjalnych nakładów, a jednocześnie przysłużył się sprawie...
A teraz kasa, Kasa, KASA
sa wersje na bogato , moja jest ekonomiczna
CDN
Podstawą elektryki są dobre styki !
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Drużyna Tłokowego Pierścienia
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- Trzy Złombole zero większych awarii
- Posty: 340
- Oklaski: 3
- Otrzymane podziękowania: 47
Drużyna Tłokowego Pierścienia odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY


Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Polderari
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- Posty: 868
- Oklaski: -62
- Otrzymane podziękowania: 99
Polderari odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY
Co do altka można też założyć od alfy... ale wtedy trzeba brać ze sobą cały alternator - regulator jest integralną częścią alternatora.
Ja jeszcze przyjrzałbym się chłodnicy w jej dolnych partiach czy nie jest uszkodzona czy skorodowana - w razie czego nowa to tylko 170 PLN.
ponieważ jedziemy w góry i potencjalnie poldek może się grzać to warto wyłożyć moim zdaniem kasę na chłodnicę z dwoma czujnikami za 170 zł i wiatrak za 20 i mieć dwa wentylatory na chłodnicy.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Czerwony Team
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- Posty: 782
- Oklaski: 22
- Otrzymane podziękowania: 85
Czerwony Team odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY
Kolejna sprawa jak możecie to zabrać z kraju odpowiedni zapas oleju silnikowego jak i przekładniowego. Nas w Albanii wymiana oleju przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą sporo kosztowała cóż człowiek się uczy na własnych błędach. Tak więc przykładowo 5 litrów oleju silnikowego na wypadek W + 2 litry na dolewki, olej przekładniowy Hipol 80w90(most i skrzynia) około 4 litrów - LEPIEJ MIEĆ NIŻ SIĘ PROSIĆ

Płyn hamulcowy.... w granicach rozsądku, płyn chłodniczy my zabieramy około 5 litrów gotowego płynu.
Jak coś mi się przypomni napiszę. pozdrawiam angi
FSO Sekcja Śląsk
www.forum.sekcja-slask.pl/index.php
Blog załogi:
www.czerwonyteam.blogspot.com/
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- stasiu
-
- Wylogowany
- Złoty forowicz
-
- Posty: 201
- Oklaski: 2
- Otrzymane podziękowania: 8
stasiu odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY
stasiu
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni
-
Autor
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- 6 Złomboli jako kapitan 40987km 6 udanych powrotów
- Posty: 1268
- Oklaski: 41
- Otrzymane podziękowania: 146
LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY
w pierwszym odcinku czterech pancernych był taki gotowy sposób ; „jak palce jednej ręki”
Kapitan powinien mieć pewna charyzmę i znaleźć wyjście z każdej sytuacji.
Załoganci powinni go wspierać, jakaś awaria, np.; jeżeli pada deszcz, jest północ i trzeba się położyć pod samochód to zrób to, lub wymyśl lepszy sposób na ratowanie sytuacji. Nie krytykuj, myśl, działaj , pomóż..
Wszyscy załoganci solidarnie i samodzielnie ponoszą koszty wyjazdu..
W Polonezie warto pojechać we 4 większość opłat związanych z wyjazdem dotyczy części wspólnej ( darowizna – wpisowe, nalepki, paliwo, autostrady , parkingi ) lepiej to wychodzi podzielone na 4 niż na 3 ,jeszcze lepiej jest w 5 ale to już wyjątkowe wyzwanie..
W podróży dla odmiany i sprawiedliwości, warto się przesiadać co godzinę lub dwie, o jedno miejsce, jeżeli ktoś nie prowadzi przesiada się jedno dalej niż miejsce kierowcy
Trzeba się spotkać wspólnie, przed wyjazdem , może nawet gdzieś na weekend razem wyskoczyć, czasem doba spędzona razem demaskuje różne wady , można dopieścić trasę, ustalić ciekawe miejsca, oraz menu.
Namiot warto zabrać jeden większy, jest zań jedna opłata, jeżeli weźmiemy trzy małe zapłacimy za trzy
Każdy ma jakieś zdolności , które czasem okazują się zbawienne ( 2 w nocy kierowca już prawie śpi, dobry kawał, opowieść, muzyka, kanapka, potrafi wiele zdziałać)
podobała mi się koleżanka która chce pojechać na Złombol, zachwalając zdolności kulinarne, ciekawe co z tego wyjdzie, ale już sam akces do jakiejś pomocy jest ważny i godny podkreślenia.
Jeden słucha i pilnuje silnika, inny trasy, postojów, szuka kampingów i stacji LPG, ktoś gra na gitarze, zna francuski, itp.
na koniec bardzo ważne; na początku jest EUFORIA , adrenalina, mobilizacja, jednak po kilku, kilkunastu dniach w zamkniętej blaszanej puszcze , trzeba umieć gasić nieuchronne animozje
CDN
Podstawą elektryki są dobre styki !
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Czerwony Team
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- Posty: 782
- Oklaski: 22
- Otrzymane podziękowania: 85
Czerwony Team odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY
Stasiu poproszę o jakieś argumenty... bo takie gadanie "bo tak i już" to dla mnie czcze gadanie. I powiedz mi dlaczego 85% załóg jeździ na stalówkach, a nie na felgach aluminiowych....?stasiu napisał: najlepszą felgą do samochodu jest felga aluminiowa i duzym błędem jest zakładanie felg stalowych na zimę
Pozwolę sobie na przykład .... jak przywalisz w coś to stalówkę młotem wyklepiesz naciągniesz nową gumę i jedziesz, a jak masz alusy jeszcze o jakimś niestandardowym rozstawie śrub, otworze centralnym i dziwnym ET to dupa bladda... Dodatkowo w razie W możesz pożyczyć koło od innej ekipy, zakładasz koło, w najbliższym zakładzie prostujesz felgę i w drogę... Aha jeszcze taki zakład trzeba znaleźć... A znajdź mi gumiarza np na Transalpinie w Rumunii, albo w Norwegii i wyjdź z tego z pełnym portfelem...
FSO Sekcja Śląsk
www.forum.sekcja-slask.pl/index.php
Blog załogi:
www.czerwonyteam.blogspot.com/
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- koszal_75
-
- Wylogowany
- Młodszy forowicz
-
- Posty: 20
- Oklaski: 1
- Otrzymane podziękowania: 1
koszal_75 odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY
stasiu napisał: najlepszą felgą do samochodu jest felga aluminiowa i duzym błędem jest zakładanie felg stalowych na zimę
Tak, szczególnie jak wpadniesz w dziurę albo przytrzesz o krawężnik - felgę aluminiową dużo łatwiej prostuje się młotkiem niż stalówkę. No i aluminiowa nie ma tych warunkach tendencji do pękania.......

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- RTW
-
- Wylogowany
- Senior forum
-
- Ducati Bez Granic TEAM
RTW odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY
lepiej odprowadza cieplo to po drugie
Jest mocniejsza od stalowej (oczywiscie do czasu)
nie wiem w jaka dziure musielibyscie wpasc zeby uszkodzic felge przy profilu 65-70. Na codzirn jezdze na profilu 45 naciagnietym na 8" a w weekendy profil 35 na 8" i jakos felgi sa cale
Serdecznie pozdrawiamy
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- stasiu
-
- Wylogowany
- Złoty forowicz
-
- Posty: 201
- Oklaski: 2
- Otrzymane podziękowania: 8
stasiu odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY
stasiu
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.