PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY

Więcej
2015/04/28 01:31 - 2015/04/28 01:33 #27790 przez PIRACI

PIRACI odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY

Ja w caro mam chłodnicę z 2ma wiatrakami, ale do jednego wtyczka jest luźna i nie ma jej gdzie podłączyć, dać ten drugi wentylator na krótko (awaryjnie)?

I jeszcze pytanko odnośnie temepratury jaką poolonez powinien trzymać podczas jazdy, ma być 90 stopni, czy mniej? Bo mój na postaoju ma 90 i więcej, załącza sie wentylator, a podczas jazdy spada do około 80. Otwarty termostat? :whistle:
Ostatnio zmieniany: 2015/04/28 01:33 przez PIRACI.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/04/28 19:46 #27802 przez KatoFuriaty

KatoFuriaty odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY

W moim Borewiczu na dłuższym postoju temperatura nie spada poniżej 95 i załącza się wentylator przy 97 stopniach.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/04/28 22:57 - 2015/04/28 23:00 #27804 przez Polderari

Polderari odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY

OK to trochę jeszcze dorzucę od siebie.

Mój układ to 2 wentylatory na dwóch czujnikach + czujnik temperatury wskaźniki

Jadę sobie dziś po pracy do domu.... hmm... od razu jadę... grzeje silnik w korku i widzę, że rośnie mi temperatura do 110-120 i zaczyna spadać do 90... ruszam a ona znów 110-120 i spada do 90.

Więc zjeżdżam na pobocze, nurkuje pod maskę a tam wiatrak chodzi, ale temperatura za wysoka a płyn w zbiorniczku jest...

Teraz trochę teorii:
PODSTAWOWYm wiatrakiem jest ten po stronie PASAZERA
ZAPASOWY to ten po stronie KIEROWCY

a mi kręci się zapasowy. teraz znów trochę teorii:

Pierwszy czujnik załącza się przy 95-100 stopniach,
drugi przy 110-120 stopniach
Wynika to z konstrukcji chłodnicy, rozmieszczenia czujników oraz ich niedokładności - dlatego nie podaję, że wiatrak załączy się przy 110

Teraz jedna ważna uwaga - układ chłodzenia w polonezie GSI jest ukłądem ciśnieniowym, czyli korek musi być dokręcony - z wyczuciem nie na siłę. Co to daje, ano zgodnie z teorią im większe ciśnienie tym wyższa temperatura wrzenia. Dlatego płyn w układzie może mieć ponad 100 stopni ale się nie gotuje. Odkręcenie korka powoduje w tym momencie błyskawiczne zagotowanie się płynu w CAŁYM UKŁADZIE.

Ale wracając do praktyki - winny był popsuty czujnik na chłodnicy - z mojego doświadczenia wynika, że one często padają :)
Sprawdzenie polega na zwarciu układu - jak wentylator się kręci to znaczy, że czujnik do wymiany.


Krótki postój na poboczu i po 20 minutach i uzupełnieniu płynu temperatura wróciła do normy.

A teraz jeszcze raz wracam do mantry - obserwować deskę rozdzielczą - po coś ktoś umieścił tam te wskaźniki.

A teraz jeszcze jedna rada - jeśli zaczyna wam się nieszczelność układu np.: urwaliście coś od chłodnicy ;) ale macie sprawne wiatraki i czujniki to poluzujcie korek, aby układ przestał być ciśnieniowy - ciśnienie może powiększyć otwór, a przy sprawnych wiatrakach płyn nie powinien się gotować
Ostatnio zmieniany: 2015/04/28 23:00 przez Polderari.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/05/02 18:55 #27821 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY

Wskazówka też nie jest pewna. Miałem już 2 przygody z walniętym czujnikiem od wskazówki. Raz chłodnym silniku pokazywało 120 stopni, drugim razem silnik się gotował a wskazówka była poniżej 90. Najpewniejszy byłby zwykły termometr jak kiedyś się stosowało w samochodach ( rurka zakończona bańką którą się wprowadzało w obieg i analogowe-ciśnieniowe połączenie ze wskazówką). Jak się komuś chce dłubać, to można się pobawić.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/01/03 23:14 - 2016/01/03 23:15 #33074 przez LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni

LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY

@ Motokoty;
założyłem ten temat i wiele mądrości, wielu kolegów, już tu jest po co od nowa co roku odświerzac przygotowania poszczególnych marek ?
przecież te auta nic sie nie zmieniły i technologia ich przygotowań tez nie

zaraz ktoś założy temat co zabrac, jakie wyposażenie i cześci zapasowe na edycję 2016 tak jak gdyby juz tego nie było

Podstawą elektryki są dobre styki !
Ostatnio zmieniany: 2016/01/03 23:15 przez LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/01/04 00:04 #33085 przez MotoKoty

MotoKoty odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY

Ok ordung musi być dziękuje mam przeczytane i nie zasmiecam już

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/01/18 10:33 #34016 przez Krokodyl Team

Krokodyl Team odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY

LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni napisał: Warto obejrzeć wał napędowy i przegub elastyczny


Szczególnej uwadze polecam krzyżak na wale. W 2012 przygotowanie auta powierzyliśmy mechanikom. Niektórzy wiedzą czym to się o mało nie skończyło. Krzyżak kupujemy najlepszy jaki się da i ma być porządnie przesmarowany. Krzyżaki z kalamitkami słabo się mieszczą w wale PN-a, nie mniej da się. Czy warto to już temat na inną dyskusję.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/01/24 22:14 #34387 przez LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni

LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY

UWAŻAJCIE NA OGŁOSZENIA !

Spotykam się ze sporą niekompetencja sprzedających samochody;

podawane są dziwne dane w rubrykach proponowanych i ustalonych przez portal aukcyjnych, wpisują sobie jak leci; dowolna moc, przebieg, pojemność,a te dane są na liczniku i w dowodzie rej
manipulują słowami kluczowymi, PRL - a auto np z 1991r,
sekwencja a na zdjęciu LPG II gen,
silnik Daewoo - a na zdjęciu silnik Poloneza 1,6 GSI/MPI z kolektorem ssącym z napisem Daewoo,
1, 6 na wtrysku - ale na jakim, były 3 rodzaje,
moja ulubiona klimatyzacja, ale nie działa, wystarczy nabić - he he, w 15 letnim samochodzie bez poważnego wkładu finansowego to nie tak prosto..
na pewno widzieliście sporo takich bzdur
lub przerysowane, megalomańskie projekty,lub zwykłe złomy, bez realnych możliwości uczestnictwa w Złombolu, a w każdym razie nie na kieszeń większości z nas,
nie wiem z czego to wynika czy ze zwykłej niewiedzy czy po prostu manipulacja i wkręcanie naiwnych

lepiej oglądać i kupować z kimś kto się zna,pojechać na miejsce z chłodno myślącym kumplem, popytać lub poczytać na forum..

podobnie z przeróbkami lub z tzw swapem , jeżeli nie masz o tym żadnego pojęcia nie bierz się za to, to nie jest lokalny zlot entuzjastów dookoła komina , ani wystawa eksponatów dowiezionych na lawecie !
musisz tym " projektem " przejechać min 5 tys km o własnych siłach w określonym czasie, licząc tylko na siebie i ew pomoc kolegów...
twój domowy zaufany mechanik niewiele pomoże przez telefon ,
unikajcie tez, prosze takich samoróbek, lepiej brać coś w serii, jak z fabryki wyjechało - tylko poprzedni właściciel zna i ogarnia te wszystkie patenty , następny nabywca, a nawet jego dobry mechanik to już niekoniecznie

Podstawą elektryki są dobre styki !

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/01/24 23:19 #34397 przez ZałogaRR

ZałogaRR odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY

Słuchajcie
Tak sobie czytamy te Wasze wskazówki, te wszystkie przypadki, które wydarzyły się Wam lub innym złombolowcom w trasie, że dochodzimy do wniosku co my tu właściwie robimy? Ale powiemy Wam jedno. Mimo, że momentami brzmi to strasznie i bardzo poważnie to nie wycofamy się ze Złombola. Jesteśmy zdeterminowani coraz bardziej aby razem z Wami jechać! Bo już po tym formum widzimy, że takie świeżaki jak my (jeżeli trzeba będzie) będziemy mogli liczyć na pomoc doświadczonych ekip.
A nasz wehikuł (polonezik kombi 1,6 Mpi z 2000 r) przygotujemy najlepiej jak tylko się uda, aby żadna A czy żaden W nie był nam straszny. I do wszelkich podpowiedzi i rad postaramy się dostosować.
LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni - wielki szacun za ten temat i uwagi, które w nim zawierasz!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/01/24 23:35 - 2016/01/24 23:38 #34398 przez LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni

LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY

PROSZE, nie zrozumcie mnie źle, nikogo nie straszę ..

sam na pierwszy Złombol pojechałem trochę na żywioł, ale mam łatwiej bo urodziłem się w niedziele pod szczęśliwą gwiazdą.. :lol:

statystyki, nie kłamią, najwięcej jedzie i dojeżdża seryjnych Polonezów
Warszawa, czy Moskwicz z 58r nie jedzie z bardzo prostego powodu, kosztów


Podstawą elektryki są dobre styki !
Ostatnio zmieniany: 2016/01/24 23:38 przez LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008