PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY

Więcej
2017/03/09 21:20 #43601 przez pędziSzkoda Team

pędziSzkoda Team odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY

My finalnie zdecydowaliśmy się na favorita, był blisko, cena była dobra, stan OK...
Myślę że w tym tygodniu dojdę z elektryką do porządku i pozbędę się patentów :) idąc dalej pewnie silnik wyleci na stół :)

Pozdrawiam
Marcin

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/06/06 01:01 - 2017/06/06 01:03 #44196 przez PiotrTM

PiotrTM odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY

Witam wszystkich,
Po przejrzeniu na tematu, nasuwają mi się na szybko trzy uwagi:
-jeżeli chcemy wrócić złombolowozem do kraju, warto zabrać uszczelkę pod głowicę oraz skan książki serwisowej z wartościami momentu dokręcania szpilek. Uszczelka to jedna z tych rzeczy która może pójść ze starości, a której się nie kupi. Wymiana w polu jest mało realna bo trzeba m.in. szlifować głowicę, ale mając uszczelkę można przynajmniej zlecić naprawę silnika.
-widziałem wielokrotnie zarzynanie silników Polonezów i Dużych Fiatów jazdą na zbyt niskich obrotach. Te silniki muszą mieć co najmniej 2200 na obrotomierzu, inaczej panewki są przeciążone.
-Nigdy nie wlewaj oleju mineralnego do Poloneza Plusa, chyba że umyślnie chcesz zepsuć kasatory luzów zaworowych.
Ostatnio zmieniany: 2017/06/06 01:03 przez PiotrTM.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/06/25 15:40 #44339 przez BandzioryTeam

BandzioryTeam odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY

pędziSzkoda Team napisał: My finalnie zdecydowaliśmy się na favorita, był blisko, cena była dobra, stan OK...
Myślę że w tym tygodniu dojdę z elektryką do porządku i pozbędę się patentów :) idąc dalej pewnie silnik wyleci na stół :)


Podstawa to sprawdź panewki i rozrząd. Jak go nie słychać, a masz mniej niż 110.000 km to nie rób. U mnie nie było słychać, ale miałem ponad 110.000 km właśnie a to jest graniczny przebieg podobno dla niego. Zmieniłem, silnik uszczelniłem, sprawdziłem jak wyglądają panewki i pojechałem. We Włoszech musiałem cofnąć zapłon bo stukał - inne paliwo.
Na dzień dzisiejszy, to zaspawałem dziurę w podłodze, mam do zmiany uszczelniacz na wodziku bo olej mi ucieka, do zrobienia czujnik wstecznego i zmianę oleju. Przegub jak zaczął pukać przed wyjazdem na Sycylię...tak puka. I niech se puka. Mam w zapasie jakby co.
Przyciemniłem tylne szyby w drzwiach, muszę jeszcze wymontować tylna i przyciemnić. Zakładam central. Kupiłem większy namiot i składany w walizkę stolik z 4 siedzeniami. Ale chyba 2 krzesła z oparciem też wezmę...a może nie:-)
Ogólnie za bardzo się nie przygotowuję tym razem.... chyba :-)

Skoda Favorit - na chodzie
Fiat 126 p - rozebrany :-)
WSK 125 - na chodzie - też do remontu
Jawa Kaczka - do skończenia

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/06/25 16:33 #44341 przez Pegazy

Pegazy odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY

PiotrTM napisał: Witam wszystkich,
Po przejrzeniu na tematu, nasuwają mi się na szybko trzy uwagi:
-jeżeli chcemy wrócić złombolowozem do kraju, warto zabrać uszczelkę pod głowicę oraz skan książki serwisowej z wartościami momentu dokręcania szpilek. Uszczelka to jedna z tych rzeczy która może pójść ze starości, a której się nie kupi. Wymiana w polu jest mało realna bo trzeba m.in. szlifować głowicę, ale mając uszczelkę można przynajmniej zlecić naprawę silnika.
-widziałem wielokrotnie zarzynanie silników Polonezów i Dużych Fiatów jazdą na zbyt niskich obrotach. Te silniki muszą mieć co najmniej 2200 na obrotomierzu, inaczej panewki są przeciążone.
-Nigdy nie wlewaj oleju mineralnego do Poloneza Plusa, chyba że umyślnie chcesz zepsuć kasatory luzów zaworowych.

Jeżeli chodzi o uszczelkę pod głowica, to kilka ich było wymienianych w drodze w ciągu ostatnich edycji :) bez szlifowania głowicy. Na pewno jeden z tych samochodów - wartburg w edycji 2014 szczęśliwie wrócił na kołach do domu, a był chyba i Polonez w 2014 lub 2015 roku, który po takiej wymianie zrobił jeszcze 1,5 złombola.

Odnośnie oleju mineralnego, to ja z kolei słyszałem, że dla tych silników oleje syntetyczne są niezbyt dobrą alternatywa. Mój PLUS ma ok 200 000 km na zegarze, ja zrobiłem ok 25000 na mineralu, i jeździ.

`14 LLoret + (nr. boczny 399)
`15 Passo del Stelvio + (nr. boczny 16)
`16 Palermo + (nr. boczny 5)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/06/25 20:48 #44347 przez pędziSzkoda Team

pędziSzkoda Team odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY

My teoretycznie mamy ok 86tys na blacie... Może to nadgorliwość pirwszaka ale rozrząd już kupiony, uszczelka pod miską i uszczelki, pod pokrywami zaworów wymienione, czujnik wstecznego zmieniony, zmienione wahacze na nowe, elektryka uporządkowana, wymieniony rozrusznik....
Co nas jeszcze czeka:
- Wymiana rozrządu
- Wymiana amortyzatorów i sprężyn
- wymiana klocków i okładzin bębnów
- wymiana dwururki i elastycznego połączenia na tłumikach
- wymiana uszczelnienia w skrzyni :)

Części kupione na wszelki wypadek:
- chyba z 2 komplety uszczelek do wszystkiego w silniku :)
- alternator
- części zamienne takie jak szczotki, regulatory napięcia do alternatora
- cewki
- kopułka
- przewody WN

Pozdrawiam
Marcin

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/07/05 21:52 #44483 przez Chłopcy z PRL

Chłopcy z PRL odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY

Rozrząd wymień tylko jeśli go wyraźnie słyszysz. Obecnie produkowane zestawy tyłka jakością nie urywają i zaraz po powrocie ze Złombola możesz mieć podobnie luźny. Chyba, że uda ci się kupić oryginał ze starych zapasów. No i pamiętać, że łańcuchy pasujące do Felicii mają mniejszą średnicę wewnętrzną małego koła.

Polonez nie gubi oleju. On znaczy swoje terytorium.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/07/05 21:55 #44484 przez pędziSzkoda Team

pędziSzkoda Team odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY

Mam ze starych zapasów :) nie słychać go jeszcze (auto teoretycznie ma 80kilka tysięcy przebiegu)... zobaczymy jak wyjdzie z czasem... chociaż przy aucie coraz więcej czasu się spędza :)

Pozdrawiam
Marcin

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/07/05 22:00 #44485 przez Chłopcy z PRL

Chłopcy z PRL odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY

Generalnie Favorka to dość nowoczesna konstrukcja i za dużo przy niej grzebania nie ma, jeśli względnie utrzymana. Po kupieniu Formana stwierdzam, że tyle co się narobiłem przy moim swapowym Polonezie to teraz jakbym nie wiedział, że auto mam. Jak będziesz wymieniał sprężyny to sobie talerzyki górne do nich kup bo prawdopodobnie zdziwisz się po wyjęciu amorów.

Polonez nie gubi oleju. On znaczy swoje terytorium.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/08/25 23:22 #45411 przez MSW

MSW odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY

Jakie ladowanie powinien miec polonez caro plus
Na altku napisane 70A 14v.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/08/26 00:14 #45412 przez Tom Bombadil

Tom Bombadil odpowiedział w temacie: PORADNIK DLA NOWYCH ZAŁÓG wersja ECONOMY

W teorii dla takiej instalacji (niezależnie od typu samochodu) regulator napięcia powinien trzymać 14,4 V bez obciążenia. Pod obciążeniem (jakieś światła itp) lekko zawsze spada. Generalnie powinno się zawierać pomiędzy 13,7 a 14,4 V

https://www.facebook.com/seba.jacko - https://www.youtube.com/channel/UCNoFY4yCQhGqAac03GkNI3w/videos
Złombol 2017 - OSK OLAF #09
Złombol 2018 - OSK OLAF #822
Złombol 2019 - OSK OLAF #59
Złombol 2020 - OSK OLAF #

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008