Elektryka w Żuku i Nysie
- Grzmiący Rydwan
-
Autor
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- 2 Złombole, 0 awarii
Mniej
Więcej
2015/01/26 12:50 #25147
przez Grzmiący Rydwan
Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel
husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń
Grzmiący Rydwan stworzył temat: Elektryka w Żuku i Nysie
Jest w naszych autach coś co wielu osobom spędza sen z powiek. Idiotyczne i archaiczne bezpieczniki rurkowe. Są one osadzane w sprężystych gniazdach, które lubią śniedzieć lub się wypalać. Zaczynają się niekontakty i inne jaja. Ponadto trzeba wieźć zapas rurkowych bezpieczników bo co raz trudniej je kupić, a na deser trzeba zgadywać jaką mają wartość.
Dlatego mam propozycję - w Allegro wpisujemy hasło "skrzynka UNI" (to na wypadek jak ten post będą czytać ludzie za rok, a aukcji już nie będzie) i pojawia nam się np. taka aukcja: allegro.pl/skrzynka-bezpiecznikow-uni-8-...590-i4746168500.html
Wybieramy sobie jaki moduł nam najbardziej pasuje i kupujemy - jak widać cena rzędu 20 zł za duzą sztukę. Wywalamy stare ustrojstwo, sprawdzamy jakie powinny być katalogowo wartości bezpieczników, robimy gustowną naklejkę z tymi wartościami i teoretycznie z głowy - mamy nowoczesne, dobrze kontaktujące bezpieczniki, do kupienia bez problemu na każdej stacji.
Możemy wykonać jeszcze wersję na bogato - w Allegro piszemy tym razem "bezpiecznik automatyczny samochodowy", zawężamy szukanie do Motoryzacji i polujemy na coś co wygląda tak:
Cena ok. 10 zł, ale można i po 5 trafić. Kupujemy tyle ile nam potrzeba, do tego paczkę zwykłych na wszelki wypadek i problem elektryczny rozwiązany...
Dlatego mam propozycję - w Allegro wpisujemy hasło "skrzynka UNI" (to na wypadek jak ten post będą czytać ludzie za rok, a aukcji już nie będzie) i pojawia nam się np. taka aukcja: allegro.pl/skrzynka-bezpiecznikow-uni-8-...590-i4746168500.html
Wybieramy sobie jaki moduł nam najbardziej pasuje i kupujemy - jak widać cena rzędu 20 zł za duzą sztukę. Wywalamy stare ustrojstwo, sprawdzamy jakie powinny być katalogowo wartości bezpieczników, robimy gustowną naklejkę z tymi wartościami i teoretycznie z głowy - mamy nowoczesne, dobrze kontaktujące bezpieczniki, do kupienia bez problemu na każdej stacji.
Możemy wykonać jeszcze wersję na bogato - w Allegro piszemy tym razem "bezpiecznik automatyczny samochodowy", zawężamy szukanie do Motoryzacji i polujemy na coś co wygląda tak:
Cena ok. 10 zł, ale można i po 5 trafić. Kupujemy tyle ile nam potrzeba, do tego paczkę zwykłych na wszelki wypadek i problem elektryczny rozwiązany...
Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel
husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń

Podziękowali: Ekipa Trapeza, Lajkoniki Team
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- koszal_75
-
- Wylogowany
- Młodszy forowicz
-
Mniej
Więcej
- Posty: 20
- Oklaski: 1
- Otrzymane podziękowania: 1
2015/01/26 23:11 #25215
przez koszal_75
koszal_75 odpowiedział w temacie: Elektryka w Żuku i Nysie
Jest jeszcze jeden patent, który chciałbym polecić - zrobić na spokojnie przed wyjazdem dodatkowe wyprowadzenie prądu od akumulatora - przez solidny bezpiecznik rzędu 16A - do dodatkowego wyłącznika w kabinie i z powrotem pod maskę, gdzie zostawiamy dłuuuuugi kabel, zwijamy i przyczepiamy gdzieś trytką 
Przydaje się w nocy, w deszczu jak zniknie prąd np. na zapłon, wycieraczki albo przednie światła. Mamy wtedy szansę na szybko zasilić newralgiczny odbiornik.

Przydaje się w nocy, w deszczu jak zniknie prąd np. na zapłon, wycieraczki albo przednie światła. Mamy wtedy szansę na szybko zasilić newralgiczny odbiornik.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Grzmiący Rydwan
-
Autor
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- 2 Złombole, 0 awarii
2015/01/27 10:16 #25235
przez Grzmiący Rydwan
Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel
husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń
Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Elektryka w Żuku i Nysie
Specjalna porada dla tych których wkurza 55 litowy zbiornik w Żuku, szczególnie Dieslu. Można dodać drugi zbiornik, z ręcznym kranikiem z UAZa, ale wymyśliłem nieco ciekawszy koncept. Przeróbka raczej dla bardziej zaawansowanych userów. Na razie to teoretyczne rozważania, nie montowałem tego u siebie jeszcze, ale tak zrobię. Plan zakłada dodanie drugiego identycznego zbiornika po lewej stronie auta, lub zbiornika z Lublina (88 litrów) a może i dwóch z Lublina po obu stronach, ale to najpierw muszę poprzymierzać.
Z góry uprzedzam żebyście nie kombinowali z łączeniem przelewowym dwóch zbiorników, szczególnie solidnym wężem w dnie zbiorników - po zatankowaniu i zaparkowaniu na pochyłości wzdłużnej może się to skończyć wytankowaniem paliwa (naczynia połączone), oraz łącznik musiałby iść pod wałem - czyli byłby bardzo narażony na uszkodzenia - skutki sami wiecie - paliwo z obu baków.
W grę wchodzi tylko użycie oryginalnego systemu pobierania i oddawania paliwa do zbiornika. I ja proponuję jego lekką przebudowę:
grzmiacyrydwan.blogspot.com/2015/01/wiec...aliwa-i-w-droge.html
Uwagi na koniec:
1. Mocowanie baku musi być solidne. To że 88 litrów paliwa waży ok. 85 kg to pikuś. Podczas jazdy waży więcej - pamiętajcie o tym.
2. Niemcy nie dopuszczają przeróbek w układzie paliwowym. Dlatego trzeba to zrobić max starannie, aby udawało starą, fabryczną konstrukcję (mowa o montażu zbiorników itp)
Ma ktoś pod ręką bak od Lublina i może zmierzyć rezystancję jego czujnika w położeniach skrajnych?
Z góry uprzedzam żebyście nie kombinowali z łączeniem przelewowym dwóch zbiorników, szczególnie solidnym wężem w dnie zbiorników - po zatankowaniu i zaparkowaniu na pochyłości wzdłużnej może się to skończyć wytankowaniem paliwa (naczynia połączone), oraz łącznik musiałby iść pod wałem - czyli byłby bardzo narażony na uszkodzenia - skutki sami wiecie - paliwo z obu baków.
W grę wchodzi tylko użycie oryginalnego systemu pobierania i oddawania paliwa do zbiornika. I ja proponuję jego lekką przebudowę:
grzmiacyrydwan.blogspot.com/2015/01/wiec...aliwa-i-w-droge.html
Uwagi na koniec:
1. Mocowanie baku musi być solidne. To że 88 litrów paliwa waży ok. 85 kg to pikuś. Podczas jazdy waży więcej - pamiętajcie o tym.
2. Niemcy nie dopuszczają przeróbek w układzie paliwowym. Dlatego trzeba to zrobić max starannie, aby udawało starą, fabryczną konstrukcję (mowa o montażu zbiorników itp)
Ma ktoś pod ręką bak od Lublina i może zmierzyć rezystancję jego czujnika w położeniach skrajnych?
Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel
husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Los Iwiczna Locos
-
- Wylogowany
- Senior forum
-
Mniej
Więcej
- Posty: 57
- Oklaski: 1
- Otrzymane podziękowania: 12
2015/01/27 11:11 - 2015/01/27 11:14 #25243
przez Los Iwiczna Locos
Los Iwiczna Locos odpowiedział w temacie: Elektryka w Żuku i Nysie
a czy na potrzebu tylko i wyłącznie tankowania nie można by połączyć zbiorników wyżej ?
wtedy możesz tankować do jednego wlewu. łącznik zrobisz na wysokości 3/4 (nie wiem czy jest to wogóle możliwe), paliwo będzie się przelewało przy tankowaniu, natomiast nie ma zagrożeń o których pisałeś związanych z uszkodzeniem łącznika. Teoretyzuje bo nie mam pojęcia jak idą różne szpeje pod wozem i czy jest miejsce na taki manewr.
Albo jeszcze inna myśl mnie naszła, drugi zbiornik potraktować jako zapas i w momencie kiedy w głownym będzie 1/4 paliwa to z zapasowego zaczyna się przepompowanie paliwa do zbiornika głownego.
wtedy możesz tankować do jednego wlewu. łącznik zrobisz na wysokości 3/4 (nie wiem czy jest to wogóle możliwe), paliwo będzie się przelewało przy tankowaniu, natomiast nie ma zagrożeń o których pisałeś związanych z uszkodzeniem łącznika. Teoretyzuje bo nie mam pojęcia jak idą różne szpeje pod wozem i czy jest miejsce na taki manewr.
Albo jeszcze inna myśl mnie naszła, drugi zbiornik potraktować jako zapas i w momencie kiedy w głownym będzie 1/4 paliwa to z zapasowego zaczyna się przepompowanie paliwa do zbiornika głownego.
Ostatnio zmieniany: 2015/01/27 11:14 przez Los Iwiczna Locos.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Załoga Tarpaniątka
-
- Wylogowany
- Moderator
-
Mniej
Więcej
- Posty: 2605
- Oklaski: 48
- Otrzymane podziękowania: 169
2015/01/27 13:34 #25251
przez Załoga Tarpaniątka
"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Elektryka w Żuku i Nysie
Robiłem taką przeróbkę w Żuku teamu Żukato. Nie było przelewu z dodatkowego baku ( wersja oszczędniejsza, mniej węży i wystarcza jeden zawór trójdrożny). Wtedy tankuje się oba baki do pełna. Jedzie się na fabrycznym, a gdy wskazówka spada do 0 przełączamy się na drugi bak. Na nim jedziemy, ale przelew z pompy idzie do małego baku i go zaczyna napełniać. Gdy poziom wzrośnie, to znów się przerzucamy na mały bak 
Bak tam wylądował bodaj 120litrów chyba ze Stara, już nie pamiętam. Może Paweł podeśle jakieś zdjęcia jak to jest zamontowane. Wlew przespawałem na maluchowski, żeby nie trzeba było zbytnio ciąć karoserii z jego powodu.

Bak tam wylądował bodaj 120litrów chyba ze Stara, już nie pamiętam. Może Paweł podeśle jakieś zdjęcia jak to jest zamontowane. Wlew przespawałem na maluchowski, żeby nie trzeba było zbytnio ciąć karoserii z jego powodu.
"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- RTW
-
- Wylogowany
- Senior forum
-
- Ducati Bez Granic TEAM
2015/01/27 13:49 #25252
przez RTW
Serdecznie pozdrawiamy
RTW odpowiedział w temacie: Elektryka w Żuku i Nysie
W renault clio 16v/williams byl dodatkowy zbiornik z pompa jednokierunkowa. Mozna o tym pomyslec
Serdecznie pozdrawiamy
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Grzmiący Rydwan
-
Autor
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- 2 Złombole, 0 awarii
2015/01/27 14:23 #25254
przez Grzmiący Rydwan
Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel
husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń
Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Elektryka w Żuku i Nysie
Sebek - wiem, rozmawiałem z nimi (ŻUKato), mieli raz fontannę z wlewu jak zapomnieli przełączyć na czas. Mam od nich komplet fotek. Dlatego właśnie chcę to zmodyfikować i oprzeć na zaworach elektromagnetycznych z powrotami. To pozwoli uniknąć problemu. Ponadto chcę dac dwa identyczne zbiorniki (jeśli wejdą to dwa z Lublina), aby mieć przełączany poziom paliwa również.
Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel
husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Załoga Tarpaniątka
-
- Wylogowany
- Moderator
-
Mniej
Więcej
- Posty: 2605
- Oklaski: 48
- Otrzymane podziękowania: 169
2015/01/27 15:52 #25260
przez Załoga Tarpaniątka
"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Elektryka w Żuku i Nysie
No cóż, wskaźnika widocznie nie upilnowali 
Z tymi elektrozaworami też kombinowałem, ale zrezygnowaliśmy z tego. Miało być maksymalnie tanie i proste, a sam wąż paliwowy leciał dość drogo ( typowo paliwowy, a nie ten za 3zł za metr który po 3 latach pęka).

Z tymi elektrozaworami też kombinowałem, ale zrezygnowaliśmy z tego. Miało być maksymalnie tanie i proste, a sam wąż paliwowy leciał dość drogo ( typowo paliwowy, a nie ten za 3zł za metr który po 3 latach pęka).
"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- koszal_75
-
- Wylogowany
- Młodszy forowicz
-
Mniej
Więcej
- Posty: 20
- Oklaski: 1
- Otrzymane podziękowania: 1
2015/01/27 18:59 #25271
przez koszal_75
koszal_75 odpowiedział w temacie: Elektryka w Żuku i Nysie
Prostym rozwiązaniem jest zastosowanie zaworu przełączania zbiorników z Honkera - jest to zawór dwusekcyjny, przełącza od razu zasilanie i powrót.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Grzmiący Rydwan
-
Autor
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- 2 Złombole, 0 awarii
2015/01/27 21:10 #25282
przez Grzmiący Rydwan
Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel
husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń
Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Elektryka w Żuku i Nysie
Ja i tak muszę dać nowe przewody paliwowe w tym roku, więc nie robi mi to różnicy. Ten zawór z Honkera moze ktoś wskazać na jakieś aukcji lub sklepie?
Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel
husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.