- Posty: 271
- Oklaski: 6
- Otrzymane podziękowania: 8
Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić
- Mkzibi
-
Autor
- Wylogowany
- Złoty forowicz
-
Mkzibi stworzył temat: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić
Przygotowuję swojego GSI do trasy. Takim autem i w taką trasę jadę pierwszy raz. Nie jestem super mechanikiem ale daje radę z podstawowymi rzeczami. Poniżej podaje to co mam zamiar zrobić co wymienic i jakie zapasy wziąć. licze na podpowiedzi i dobre rady.
1. HAMULCE.
- wymienione klocki przód, tarcze wymiar prawie nominalny
- sprawdziłem i oczyściłem bębny - wymiar bębnów i szczęk prawie nominalny.
- wezmę zapas klocki i szczęki
- czy warto brać tarcze i bębny? Chyba se podaruję
2. Układ chłodzenia
-Dołożyłem dodatkowy wentylator. Będzie odpalany ręcznie.
- spuściłem płyn chłodzenia. Wymiana termostatu, czujniki temepratury x2, płyn nowy, płukanie ukladu.
- biore zapas płynu i zapasowy termostat i czujniki
3. Elektryka
- wymeniona i dodatkowo w zapasie sonda lamda, cewka zapłonowa, kable WN, świece, czujnik polożenia waluu, czujnik temperatury powietrza
- czy coś jeszcze warto?
4. Plany do wymiany
- uszczelka miski olejowej
- olej świeży do silnika, skrzyni i mostu
- wymiana sprzęgła a za tym przy okazji uszczelek skrzyni i uszczelniaczy
- wymiana uszczelniacza tylnego mostu
5. Dodatkowo zapasy:
- Podpora wału
- krzyżak
- łożyska komplet przód i tył
- komplet uszczelek głowica, pokrywa
- alternator
- zapasowy wentylator chłodnicy
- pompa paliwa i wody
- opaski zbiornika paliwa
- pasek klinowy
5. zastanawiam się nad wymianą:
- pompy paliwa i wody
- przewodów hamulcowych
- pompy wspomagania (trochę cieknie)
6. ne wiem czy warto brać
- oś prawą i lewą tył
- chłodnica
- coś z tłumików?
- pasek rozrządu
- pompę oleju
oto mój plan. Mam nadzieję ze jak to wykonam to dojadę spokojnie. Choć jak to zawsze bywa ......
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Immortale team
-
- Wylogowany
- Senior forum
-
- Posty: 76
- Oklaski: 2
- Otrzymane podziękowania: 2
Immortale team odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić
oczywiście stara cewke, czujnik itd również bierzesz na drogę a i z tą półośką się zastanów ja mam zzawsze samo łożysko ale przez to w Szkocji straciliśmy 2 dni na jego wymianę.
powodzenia

"jak nie urok, to sraczka"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- 6 Złomboli jako kapitan 40987km 6 udanych powrotów
- Posty: 1268
- Oklaski: 41
- Otrzymane podziękowania: 146
LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić
Miejsce i cieżar..
Szczęki odpuść, klocki tez jak koła sie lekko kręca, możesz wziąć 1 słownie jedną sztuke , gdyby sie zablokował zacisk to zetrze Ci jednego .
Płynu nie zabieraj, dolejesz wody weź proszek do uszczelnienia układu.Termostat zastaw w domu, jak padnie to go po prostu wymontujesz.
z uszkodzoną sonda lambda i czujnikiem temp powietrza, będzie jechał dalej
łożysko tylnej osi w warunkach polowych trudno wymienialne, lepiej weź półoś z łożyskiem i tarcza kotwiczną , L i P są takie same, oraz płyn hamulcowy bo trzeba układ hamulcowy rozszczelnić ..
odpuść zapasowy wentylator, jak masz dwa, ( na ubiegłoroczny ZŁOMBOL, zamontowałem kontrolki i wyłączniki wentylatorów w kabinie, załączał sie tylko pierwszy wentylator automatycznie i dawał rade, drugi nie był potrzebny ani razu )
Pompa paliwa ok, ale jak masz sprawne LPG tez możesz odpuścić ( do LPG zapasowa cewka do zaworków i ew filterek gazu )
Pompę wody , podobnie zresztą inne łożyska ( można podnieść auto na kobyłki, lub podstawić stare koła ) osłuchać takimi specjalnymi słuchawkami podobnymi do lekarskich ( allegro.pl/stetoskop-diagnostyczny-wysyl...24h-i4994429227.html ).
Uszczelka głowicy w GSI z tytułu kolektora ssącego pracochłonna w wymianie.można jej szczelnośc przed wyjazdem sprawdzic prostym i tanim przyrządem na obecność CO2, polecam bo działa ; allegro.pl/tester-szczelnosci-co2-uszcze...bi_m=p2,1&bi_c=31758
opaski zbiornika i przewody hamulcowe dokładnie obejrzeć i wymienic podejrzane, zapas na droge to niekoniecznie ..
na tłumiki tylko bandaż i drut, ew zapasowe wieszaki gumowe,
pompa oleju ?????
ale zrobisz jak zechcesz,
i tak zepsuje sie cos czego nie przewidziałeś

zapisz na starcie nr telefonów do innych załóg co jadą PN z GSI
Podstawą elektryki są dobre styki !
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Grzmiący Rydwan
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- 2 Złombole, 0 awarii
Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić
Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel
husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Polderari
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- Posty: 868
- Oklaski: -62
- Otrzymane podziękowania: 99
Polderari odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić
Weź czujnik położenia wału - tylko ten unieruchamia poloneza

weź czujniki temp chłodnicy.
Bierzesz alternator - dobrze ale jeśli masz standardowy alternator to weź ze 3-4 regulatory napięcia - to one najczęściej padają a są małe i proste w wymianie.
Sprawdź łożyska w kołach, cały wał, sprzęgło i w drogę.
My jechaliśmy GSI - niezawodne auto, mieliśmy uszkodzenie chłodnicy wody ale z naszej winy - podczas wymiany alternatora (od alfy) za mocno napięty został wężyk od odpowietrzenia i wyłamaliśmy króciec.
Tak więc ja bym dorzucił jeszcze do listy poksipilinę i poxipol czy jakoś tak

Co do wiatraków - my mieliśmy 4 wiatraki (klima) i załączały nam się tylko dwa

Do tego dorzuć trochę bezpieczników

Jeśli bierzesz pompę paliwa, a masz gaz w kole, to dokup i spakuj metalowe obejmy baku, ale z manufaktury - są cieńsze i łatwiej je naciągnąć niż oryginalne.
A i przydadzą ci się przejściówki na gaz

weź żarówki i warto mikroprocesor - da się jechać z uszkodzonym ale mogą ci się przy migaczach np.: wycieraczki włączać
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Mkzibi
-
Autor
- Wylogowany
- Złoty forowicz
-
- Posty: 271
- Oklaski: 6
- Otrzymane podziękowania: 8
Mkzibi odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić
Aleksandria napisał:
Bierzesz alternator - dobrze ale jeśli masz standardowy alternator to weź ze 3-4 regulatory napięcia - to one najczęściej padają a są małe i proste w wymianie.
Co znaczy standardowy alternator? mam Alternator Elmot a chcę dokupić nowy z allegro ale już nie elmot.
Aleksandria napisał: Jeśli bierzesz pompę paliwa, a masz gaz w kole, to dokup i spakuj metalowe obejmy baku, ale z manufaktury - są cieńsze i łatwiej je naciągnąć niż oryginalne.
Gazu nie mam czysta benzyna. Co do obejm baku to chce wziąć przynajmniej jedną bo ponoć lubią padać.
Aleksandria napisał: weź żarówki i warto mikroprocesor - da się jechać z uszkodzonym ale mogą ci się przy migaczach np.: wycieraczki włączać
Rozumiem że masz na myśli moduł komputera? Hmm nie sadziłem ze może się popsuć w normalnej ekploatacji. Czy przy wymianie trzeba coś programować?
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Mkzibi
-
Autor
- Wylogowany
- Złoty forowicz
-
- Posty: 271
- Oklaski: 6
- Otrzymane podziękowania: 8
Mkzibi odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić
LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni napisał: Szczęki odpuść, klocki tez jak koła sie lekko kręca, możesz wziąć 1 słownie jedną sztuke , gdyby sie zablokował zacisk to zetrze Ci jednego .
Sądziłem ze to podstawa na góry. A nóż zedrą się po drodze?
LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni napisał: odpuść zapasowy wentylator, jak masz dwa, ( na ubiegłoroczny ZŁOMBOL, zamontowałem kontrolki i wyłączniki wentylatorów w kabinie, załączał sie tylko pierwszy wentylator automatycznie i dawał rade, drugi nie był potrzebny ani razu )
Jak masz to zrealizowane. Możesz podać szczegóły?
LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni napisał: Pompa paliwa ok,Pompę wody
Pompe paliwa wezmę a wody pomyślę. Nie jest droga i montaż nie trudny.
LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni napisał: pompa oleju ?????
No właśnie. Raczej nie ma sensu bo ta cześć jest świetnie smarowana i raczej rzadko pada.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Grzmiący Rydwan
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- 2 Złombole, 0 awarii
Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić
Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel
husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- 6 Złomboli jako kapitan 40987km 6 udanych powrotów
- Posty: 1268
- Oklaski: 41
- Otrzymane podziękowania: 146
LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić
Mkzibi napisał:
Aleksandria napisał:
Bierzesz alternator - dobrze ale jeśli masz standardowy alternator to weź ze 3-4 regulatory napięcia - to one najczęściej padają a są małe i proste w wymianie.
Co znaczy standardowy alternator? mam Alternator Elmot a chcę dokupić nowy z allegro ale już nie elmot.
Aleksandria napisał: Jeśli bierzesz pompę paliwa, a masz gaz w kole, to dokup i spakuj metalowe obejmy baku, ale z manufaktury - są cieńsze i łatwiej je naciągnąć niż oryginalne.
Gazu nie mam czysta benzyna. Co do obejm baku to chce wziąć przynajmniej jedną bo ponoć lubią padać.
Aleksandria napisał: weź żarówki i warto mikroprocesor - da się jechać z uszkodzonym ale mogą ci się przy migaczach np.: wycieraczki włączać
Rozumiem że masz na myśli moduł komputera? Hmm nie sadziłem ze może się popsuć w normalnej ekploatacji. Czy przy wymianie trzeba coś programować?
obejmy zerwą się jak są mocno pordzewiałe
alternator lepiej weź używany ELMOT ze szrotu lub aledrogo
regulator Magneti Marelli AMP0119 lub 940016011900
mikroprocesor to taki duży przekaźnik niebieski w skrzynce bezpiecznikowej, odpowiada za kierunkowskazy, awaryjne, wycieraczki i ogrzewana szybę tylną
ale warto zabrać też ten biały od świateł mijania i drogowych, bo niczym innym go nie zastąpisz
przekaźniki te, wkładasz w gniazdo i działa, nie dają się programować w warunkach domowych..
P.S. Załóż gaz, nawet najtańszy zwraca sie po jednym ZŁOMBOLU, wiem , butla zabiera miejsce ale bez bagażnika na dachu i tak sie nie obejdzie..
Podstawą elektryki są dobre styki !
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- 6 Złomboli jako kapitan 40987km 6 udanych powrotów
- Posty: 1268
- Oklaski: 41
- Otrzymane podziękowania: 146
LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić
Grzmiący Rydwan napisał: Klocki nowe na aucie wystarczą. Spokojnie. Nie masz szans ich zajechać. Potrenuj hamowanie silnikiem i redukcje biegów. Hamulców używa się krótko i tylko na chwile.
w GSI warto hamować silnikiem zawsze i jak najdłużej, zużycie paliwa przy jeździe na benzynie lub z instalacją gazowa, ale sekwencyjna wynosi wtedy ZERO !
na wolnych obrotach coś pali przy hamowaniu silnikiem nic

Podstawą elektryki są dobre styki !
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.