- Posty: 271
- Oklaski: 6
- Otrzymane podziękowania: 8
Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić
- Mkzibi
-
Autor
- Wylogowany
- Złoty forowicz
-
Mkzibi odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić
Blues_Brothers napisał: Na mój chłopski rozum - jak już teraz szumią, to po co czekać?
Wymienić i jechać spokojniejszym o tę 1 rzecz, wiedząc że wymiana w nieplanowanym miejscu i czasie to nie jest przysłowiowy pikuś...
A tego szumienia to mam wysłuchiwać podczas jazdy czy na luzie kręcąc kołem?
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Grzmiący Rydwan
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- 2 Złombole, 0 awarii
Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić
Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel
husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- DZIKIE CIAPY
-
- Wylogowany
- Senior forum
-
- Posty: 41
- Otrzymane podziękowania: 2
DZIKIE CIAPY odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić
my jedziemy caro 1.6 +lpg
Zastanawiają mnie dwie rzeczy
polecacie jechać na stalowych standardowych 13 czy aluminiowych 14?
Jeśli 14 to 185 czy 175?
druga sprawa alternator :
Warto zainstalować jakiś z "wyższej" półki czyli z auta zachodniego ?
Jeśli tak to z jakiego ? tak żeby pasował bez większych przeróbek.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Czerwony Team
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- Posty: 782
- Oklaski: 22
- Otrzymane podziękowania: 85
Czerwony Team odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić
DZIKIE CIAPY napisał:
(...) Zastanawiają mnie dwie rzeczy
polecacie jechać na stalowych standardowych 13 czy aluminiowych 14?
Jeśli 14 to 185 czy 175?(...)
Są różne szkoły co do felg, ja od kilku lat jeżdżę na stalówkach z założonymi oponami 175/70/R13
DZIKIE CIAPY napisał: druga sprawa alternator :
Warto zainstalować jakiś z "wyższej" półki czyli z auta zachodniego ?
Jeśli tak to z jakiego ? tak żeby pasował bez większych przeróbek.
Tu są propozycję altka z Alfy, niech się wypowie kol. Aleksandria. Ja mam prawie nowy standardowy alternator z poloneza + zapasowy po regeneracji(wymiana łożysk itp) w bagażniku. Dobrze mieć taki sam alternator w bagażniku w razie W. Polecam rozsądnie wykorzystywać prąd w kabinie samochodu.
FSO Sekcja Śląsk
www.forum.sekcja-slask.pl/index.php
Blog załogi:
www.czerwonyteam.blogspot.com/
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- 6 Złomboli jako kapitan 40987km 6 udanych powrotów
- Posty: 1268
- Oklaski: 41
- Otrzymane podziękowania: 146
LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić
Podstawą elektryki są dobre styki !
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Polderari
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- Posty: 868
- Oklaski: -62
- Otrzymane podziękowania: 99
Polderari odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić
Isnieje możliwość dopasowania alternatora z alfy 156 do poldka - obywa się to bez większych problemów - zyskujesz dodatkowe 30 Amper.
A teraz o wadach i zaletach rozwiązań:
- przy standardowym alternatorze marki polonez nie musisz wieźć altka - wystarczy, że weźmiesz ze 2-3 regulatory napięcia, które lubią padać
- Przy alfie - musisz wziąć cały alternator - nam akurat taki alternator padł (w sumie padł po 30 000km - to mało jak na alternator) inna sprawa, że złożyło się na to parę rzeczy (krzywe mocowania, poprawione przed złombolem, ale łożysko było nadwyrężone, zalany został raz płynem (niechcący) itp itd). Po zamontowaniu altka od alfy musisz też KONIECZNIE pociągnąć GRUBSZE kable do aku.
Altek daje więcej prądu, ale najtrudniej jest ustrzelić dobry egzemplarz (znam osobę która zrobił 100 000km na tym altku i jeździ dalej bez problemów). Bez wątpienia zaletą jest to, że alternator od alfy dostaniesz i na zachodzie.
Podsumowując ja jestem za zmianą, szczególnie jeśli jeszcze podłączysz np.: tak jak jak przetwornicę, lodówkę i jeszcze parę innych rzeczy.
Jeśli natomiast zamierzasz tylko podłączyć GPS'a i ładować komórkę podczas jazdy to zostań przy oryginalnym tylko kup garść ( ja bym kupił 5 magneti, czybaże elmotu wtedy 2) regulatorów napięcia i jedziesz

Czerwony Team napisał:
DZIKIE CIAPY napisał:
(...) Zastanawiają mnie dwie rzeczy
polecacie jechać na stalowych standardowych 13 czy aluminiowych 14?
Jeśli 14 to 185 czy 175?(...)
Są różne szkoły co do felg, ja od kilku lat jeżdżę na stalówkach z założonymi oponami 175/70/R13
DZIKIE CIAPY napisał: druga sprawa alternator :
Warto zainstalować jakiś z "wyższej" półki czyli z auta zachodniego ?
Jeśli tak to z jakiego ? tak żeby pasował bez większych przeróbek.
Tu są propozycję altka z Alfy, niech się wypowie kol. Aleksandria. Ja mam prawie nowy standardowy alternator z poloneza + zapasowy po regeneracji(wymiana łożysk itp) w bagażniku. Dobrze mieć taki sam alternator w bagażniku w razie W. Polecam rozsądnie wykorzystywać prąd w kabinie samochodu.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- DZIKIE CIAPY
-
- Wylogowany
- Senior forum
-
- Posty: 41
- Otrzymane podziękowania: 2
DZIKIE CIAPY odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić

Felgi mnie kuszą 14 na alumie będzie szpan

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Gniotsa Nie Łamiotsa
-
- Wylogowany
- Moderator
-
- Zryty Beret
- Posty: 1617
- Oklaski: 34
- Otrzymane podziękowania: 304
Gniotsa Nie Łamiotsa odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić
DZIKIE CIAPY napisał: Felgi mnie kuszą 14 na alumie będzie szpan
może ktoś się wypowie czy w prowadzeniu jest duża różnica miedzy 14 a 13 ?
Stal do pary łatwiej u kogoś znajdziesz gdyby z alusem coś się stało. Ważniejsze od wyboru felgi są opony - porządne nowe na stalówkach to będzie lepsza inwestycja niż lans na alu na kartoflach. Poza tym nie o lans w tym wszystkim chodzi...
Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Załoga Sputnika
-
- Wylogowany
- Złoty forowicz
-
- Posty: 209
- Oklaski: 2
- Otrzymane podziękowania: 5
Załoga Sputnika odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić

Moja szkoła jest taka, ze w przypadku nagłego awaryjnego manewru (uderzenie w krawężnik na przykład) to alus jest jednorazowy. Stalowy czasami tak, ale czasami nie:P
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- DZIKIE CIAPY
-
- Wylogowany
- Senior forum
-
- Posty: 41
- Otrzymane podziękowania: 2
DZIKIE CIAPY odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić
Po drugie to opony będą nie starsze niż 5-6lat i na pewno fimowe nie chińskie.
Myślę że mówienie że przywalę w krawężnik i rozwalę aluminiową felgę tak że nie będzie się dało jechać jest bez sensu.
Bo jeśli bym rozwalił felgę tak że by się nie dało jechać to i pół zawieszenia w polonezie również.
Tylko dalej nie otrzymałem odpowiedzi czy w prowadzeniu auta między 13 a 14 jest zauważalna różnica ?
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.