Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić

Więcej
2015/06/25 08:47 #28472 przez Mkzibi

Mkzibi odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić

Blues_Brothers napisał: Na mój chłopski rozum - jak już teraz szumią, to po co czekać?
Wymienić i jechać spokojniejszym o tę 1 rzecz, wiedząc że wymiana w nieplanowanym miejscu i czasie to nie jest przysłowiowy pikuś...


A tego szumienia to mam wysłuchiwać podczas jazdy czy na luzie kręcąc kołem?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/06/25 09:14 #28473 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić

Tylko podałem to jako ciekawostkę. Miałem tak swego czasu w jednym z aut, a że nie było dosłownie czasu na wymianę to przejechałem coś z 10k na szumiącym;-)

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/06/25 17:23 #28479 przez DZIKIE CIAPY

DZIKIE CIAPY odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić

Temat bardzo przydatny bo np. o przekaźnikach zapomniałem całkowicie...

my jedziemy caro 1.6 +lpg

Zastanawiają mnie dwie rzeczy

polecacie jechać na stalowych standardowych 13 czy aluminiowych 14?
Jeśli 14 to 185 czy 175?


druga sprawa alternator :
Warto zainstalować jakiś z "wyższej" półki czyli z auta zachodniego ?
Jeśli tak to z jakiego ? tak żeby pasował bez większych przeróbek.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/06/25 17:50 - 2015/06/25 17:51 #28480 przez Czerwony Team

Czerwony Team odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić

DZIKIE CIAPY napisał:
(...) Zastanawiają mnie dwie rzeczy

polecacie jechać na stalowych standardowych 13 czy aluminiowych 14?
Jeśli 14 to 185 czy 175?(...)


Są różne szkoły co do felg, ja od kilku lat jeżdżę na stalówkach z założonymi oponami 175/70/R13

DZIKIE CIAPY napisał: druga sprawa alternator :
Warto zainstalować jakiś z "wyższej" półki czyli z auta zachodniego ?
Jeśli tak to z jakiego ? tak żeby pasował bez większych przeróbek.


Tu są propozycję altka z Alfy, niech się wypowie kol. Aleksandria. Ja mam prawie nowy standardowy alternator z poloneza + zapasowy po regeneracji(wymiana łożysk itp) w bagażniku. Dobrze mieć taki sam alternator w bagażniku w razie W. Polecam rozsądnie wykorzystywać prąd w kabinie samochodu.
Ostatnio zmieniany: 2015/06/25 17:51 przez Czerwony Team.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/06/25 18:24 #28481 przez LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni

LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić

rozwiazanie oryginał plus drugi oryginalny zapasowy jest prostsze, ew plus zapasowy regulator, ale warto w domu przećwiczyć wymianę...

Podstawą elektryki są dobre styki !
Podziękowali: Czerwony Team

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/06/25 18:49 #28482 przez Polderari

Polderari odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić

Alternatory :
Isnieje możliwość dopasowania alternatora z alfy 156 do poldka - obywa się to bez większych problemów - zyskujesz dodatkowe 30 Amper.

A teraz o wadach i zaletach rozwiązań:
- przy standardowym alternatorze marki polonez nie musisz wieźć altka - wystarczy, że weźmiesz ze 2-3 regulatory napięcia, które lubią padać

- Przy alfie - musisz wziąć cały alternator - nam akurat taki alternator padł (w sumie padł po 30 000km - to mało jak na alternator) inna sprawa, że złożyło się na to parę rzeczy (krzywe mocowania, poprawione przed złombolem, ale łożysko było nadwyrężone, zalany został raz płynem (niechcący) itp itd). Po zamontowaniu altka od alfy musisz też KONIECZNIE pociągnąć GRUBSZE kable do aku.
Altek daje więcej prądu, ale najtrudniej jest ustrzelić dobry egzemplarz (znam osobę która zrobił 100 000km na tym altku i jeździ dalej bez problemów). Bez wątpienia zaletą jest to, że alternator od alfy dostaniesz i na zachodzie.

Podsumowując ja jestem za zmianą, szczególnie jeśli jeszcze podłączysz np.: tak jak jak przetwornicę, lodówkę i jeszcze parę innych rzeczy.

Jeśli natomiast zamierzasz tylko podłączyć GPS'a i ładować komórkę podczas jazdy to zostań przy oryginalnym tylko kup garść ( ja bym kupił 5 magneti, czybaże elmotu wtedy 2) regulatorów napięcia i jedziesz :) - BTW polecam nawet wykręcić parę używanych regulatorów z używanych alternatorów od poloneza - też używanych



Czerwony Team napisał:

DZIKIE CIAPY napisał:
(...) Zastanawiają mnie dwie rzeczy

polecacie jechać na stalowych standardowych 13 czy aluminiowych 14?
Jeśli 14 to 185 czy 175?(...)


Są różne szkoły co do felg, ja od kilku lat jeżdżę na stalówkach z założonymi oponami 175/70/R13

DZIKIE CIAPY napisał: druga sprawa alternator :
Warto zainstalować jakiś z "wyższej" półki czyli z auta zachodniego ?
Jeśli tak to z jakiego ? tak żeby pasował bez większych przeróbek.


Tu są propozycję altka z Alfy, niech się wypowie kol. Aleksandria. Ja mam prawie nowy standardowy alternator z poloneza + zapasowy po regeneracji(wymiana łożysk itp) w bagażniku. Dobrze mieć taki sam alternator w bagażniku w razie W. Polecam rozsądnie wykorzystywać prąd w kabinie samochodu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/06/25 21:20 #28485 przez DZIKIE CIAPY

DZIKIE CIAPY odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić

zostanę chyba przy prostym starym alternatorze + drugi sprawny który posiadam w bagażniku. Dodatkowo 3 regulatory i w drogę :)

Felgi mnie kuszą 14 na alumie będzie szpan :D może ktoś się wypowie czy w prowadzeniu jest duża różnica miedzy 14 a 13 ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/06/25 21:36 #28487 przez Gniotsa Nie Łamiotsa

Gniotsa Nie Łamiotsa odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić

DZIKIE CIAPY napisał: Felgi mnie kuszą 14 na alumie będzie szpan :D może ktoś się wypowie czy w prowadzeniu jest duża różnica miedzy 14 a 13 ?


Stal do pary łatwiej u kogoś znajdziesz gdyby z alusem coś się stało. Ważniejsze od wyboru felgi są opony - porządne nowe na stalówkach to będzie lepsza inwestycja niż lans na alu na kartoflach. Poza tym nie o lans w tym wszystkim chodzi...

Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/06/26 18:19 #28503 przez Załoga Sputnika

Załoga Sputnika odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić

[quote="DZIKIE CIAPY" Felgi mnie kuszą 14 na alumie będzie szpan :D może ktoś się wypowie czy w prowadzeniu jest duża różnica miedzy 14 a 13 ?[/quote]

Moja szkoła jest taka, ze w przypadku nagłego awaryjnego manewru (uderzenie w krawężnik na przykład) to alus jest jednorazowy. Stalowy czasami tak, ale czasami nie:P

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/06/27 20:47 #28525 przez DZIKIE CIAPY

DZIKIE CIAPY odpowiedział w temacie: Polonez GSI - co warto wziąc a co wymienić

Panowie ten "szpan" to był z żartem...
Po drugie to opony będą nie starsze niż 5-6lat i na pewno fimowe nie chińskie.
Myślę że mówienie że przywalę w krawężnik i rozwalę aluminiową felgę tak że nie będzie się dało jechać jest bez sensu.
Bo jeśli bym rozwalił felgę tak że by się nie dało jechać to i pół zawieszenia w polonezie również.

Tylko dalej nie otrzymałem odpowiedzi czy w prowadzeniu auta między 13 a 14 jest zauważalna różnica ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008