Elektrozawór regulujący LPG

Więcej
2015/09/08 00:49 #30637 przez Duch tamtych czasów

Duch tamtych czasów stworzył temat: Elektrozawór regulujący LPG

Witam.
Mam pytanie. Czy spotkał się ktoś z elektrozaworem którym można by regulować ilość gazu płynącego z reduktora do palnika na gaźniku? Normalnie jest tam taki prosty zawór na śrubę do którego regulacji trzeba zaglądać pod maskę. A przyszło mi na myśl, że można by regulować ten przepływ z wnętrza auta w zależności od tego ile mocy jest aktualnie potrzebne :-))

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/09/08 09:06 - 2015/09/08 09:10 #30640 przez LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni

LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni odpowiedział w temacie: Elektrozawór regulujący LPG

To jakas herezja.
Nie rozumiesz jak działa Twoja instalacja LPG, jest to układ podciśnieniowy i podciśnienie z kolektora ssącego poprzez gaźnik i mikser a nastepnie wąz gazowy i umieszczona na nim srubę do zgrubnej regulacji zasysa membranę wewnątrz parownika-reduktora a ta naciska na zaworek gazowy wewnątrz. Czyli im wyższe podciśnienie tym wiecej gazu pobiera.

Tak samo działa automat oddechowy dla płetwonurka.

Owszem ta śruba na wężu reguluje dopływ gazu ale w ograniczonym zakresie, otworzysz za mocno bedzie troche żywszy ale dużo palił, przykrecisz za bardzo i tez będzie sporo palił, trzeba znaleźć metodą prób i błędów optymalne ustawienie...
Z praktyki powiem że na trasę możesz pół obrotu przykręcić na miasto trzeba dac więcej

Podstawą elektryki są dobre styki !
Ostatnio zmieniany: 2015/09/08 09:10 przez LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/09/08 13:29 #30643 przez KurakTeam

KurakTeam odpowiedział w temacie: Elektrozawór regulujący LPG

Wystarczy założyć instalację 2. generacji (ma attuator zamiast śruby) ale nie wiem czy można do silników z gaźnikiem, chociaż polak potrafi :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/09/08 14:47 #30645 przez Ala montana

Ala montana odpowiedział w temacie: Elektrozawór regulujący LPG

Można. Ja tak mam zrobione i przerobione na gaźnik - Działa.

{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{ {{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/09/08 22:22 #30652 przez LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni

LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni odpowiedział w temacie: Elektrozawór regulujący LPG

zapomnieliście dodać że trzeba sondę lambda dołożyć bo niby skąd ma byc sterowany aturator ???

Podstawą elektryki są dobre styki !

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/09/08 23:50 #30657 przez Duch tamtych czasów

Duch tamtych czasów odpowiedział w temacie: Elektrozawór regulujący LPG

Rozumiem jak działa moja instalacja... Są to czyste dywagacje na temat. Zgrubną regulację można by wykonać z wnętrza auta jak napisałem. Chodziło właśnie o te pół czy obrót w tę czy w tamtę :-) Zapytałem czy widział ktoś taki zawór bo w google nie bardzo coś wczoraj znalazłem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/09/09 01:17 #30658 przez Ala montana

Ala montana odpowiedział w temacie: Elektrozawór regulujący LPG

LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni napisał: zapomnieliście dodać że trzeba sondę lambda dołożyć bo niby skąd ma byc sterowany aturator ???

Sonda jest i też działa :)

{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{ {{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/09/09 10:01 #30666 przez Skodzitsu

Skodzitsu odpowiedział w temacie: Elektrozawór regulujący LPG

Duch tamtych czasów napisał: Zapytałem czy widział ktoś taki zawór bo w google nie bardzo coś wczoraj znalazłem.


Szukaj pod nazwą "silniczek krokowy" (o ile dobrze kombinuję).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/09/10 22:10 #30718 przez Alfa Skodeo

Alfa Skodeo odpowiedział w temacie: Elektrozawór regulujący LPG

Rozumiem co masz na myśli i wydaje mi się, że nie ma problemu, tylko musisz ogarnąć sterowanie. Najprościej chyba kupić za grosze starą instalację(wiązkę, sterownik i krokowiec) z auta z katalizatorem.
Tylko mnie się wydaje, że użyteczność tego ustrojstwa jest żadna. Może u Ciebie jest jakaś różnica w spalaniu i mocy w skrajnych położeniach śruby, ale ja nigdy takiej różnicy nie widziałem u siebie, by móc ze 100% pewnością powiedzieć, że to nie autosugestia, czy błąd w przeliczaniu spalania. Oczywiście nie mam na myśli porównywania do rozregulowanej instalacji, tylko poruszanie się pomiędzy ustawieniami optymalnymi, a "wzbogaconymi". Chyba, że idziesz po całości i zubażasz, czyli robisz konfigurację do jazdy super lajt, bez obciążeń, z małymi prędkościami - nigdy tak nie robiłem, bo dla mnie samochód ma być zawsze przygotowany na duże obciążenia, szczególnie jeśli mocy ma tyle co kot napłakał. :D

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/09/11 12:20 #30734 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Elektrozawór regulujący LPG

LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni napisał: zapomnieliście dodać że trzeba sondę lambda dołożyć bo niby skąd ma byc sterowany aturator ???


Zależy jak bardzo chcesz kombinować i co chcesz osiągnąć. Aby na LPG instalacja pracowała perfekcyjnie ( nie tylko poprawnie) to przydałaby się sonda szerokopasmowa. Jak kolega elektronik z zacięciem, to można zrobić układ pomijający sondę bazujący na kącie otwarcia przepustnicy i podciśnieniu w dolocie. Nie mniej jednak wciąż twierdzę, że najmniejszym nakładem pracy a bardzo dobre efekty pracy na LPG da się osiągnąć przy Blosie. Jedziesz spokojnie, pali mało, trzeba depnąć, jest czym ;) U mnie reduktor jest rozkręcony na max a regulacja odbywa się tylko i wyłącznie poprzez przysłonę w Blosie i gwizdek rozpiłowany pod konkretny silnik. Reasumując, wszystko kwestia chęci i pojęcia co się robi/chce zrobić.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008