UAZ'em na Złoma

Więcej
2016/04/14 14:19 #36908 przez Adute666

Adute666 odpowiedział w temacie: UAZ'em na Złoma

Dzięki, na pewno będę pamiętał.
Ale 2000km nie zrobię. :P
Dodatkowy most to może być atut jak wysypie się tylny. :D

Czyli jak myślicie? W ogóle nie pchać się w oryginalny most i montować od czegoś innego, czy jechać na oryginalnym i co najmniej drugi w zapasie?
Skrzynka w Uazie też nie da rady takiego dystansu?
Ominięcie reduktora jest wykonalne? Widzę, że most w Żuku ma gruchę po środku, tak jak i jest skrzynia, więc nie byłoby niepotrzebnych kątów i krzyżaki mniej by po d*pie dostały.

Wiecie, zależy mi na tym, żeby zrobić to UAZ'em i będę próbował. Najwyżej nie wyjdzie. :P

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/04/14 20:19 #36914 przez ŁADAmoment

ŁADAmoment odpowiedział w temacie: UAZ'em na Złoma

Szczerze mówiąc też chodził mi po głowie UAZ- do momentu w którym przypomniałem sobie ile krwi bólu i łez kosztowały mnie trasy po 150km tym wehikułem :P . Miałem 5 sztuk i coś niecoś pamiętam. W zasadzie przed taką trasą polecam rozebrać go na części i złożyć od nowa. Elektryka do położenia na nowo, mosty do rozebrania i poskładania- nowe uszczelniacze, łożyska, skasować luzy, Skrzynia biegów- szukaj zsynchronizowanej z nowszych roczników- jest solidniejsza. Możesz zdemontować wał przedni- zaoszczędzisz paliwo, hałas i wibracje. Hamulce- koniecznie przeróbka na tarczowe! Porządnie ogarnij zawieszenie- UAZy to wywrotne bestie :) Układ kierowniczy- ogarnij przekładnie, skasuj luzy- dość szybko potrafią się pojawić ponownie. Na oryginalnym silniku średnia przelotowa tak jak pisali koledzy- 70km/h. Poleci i 120 ale śmierć w oczach. Może pierdoła ale ważna- ogarnij stelaż i plandekę- można zwariować od przeciągu i telepania/trzeszczenia po kilkuset kilometrach. Najważniejsze to usunąć wszystkie patenty poprzednich właścicieli- w każdym UAZie jest ich na pęczki. Życzę powodzenia i kibicuję!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/04/14 20:46 - 2016/04/14 20:48 #36915 przez LaRum TEAM

LaRum TEAM odpowiedział w temacie: UAZ'em na Złoma

Z hamulcami w Uazie nie przesadzajmy, zrobione bębny hamują wystarczająco skutecznie. Standardowy most żukowski będzie na pewno słabszy niż oryginał. Przy oryginalnej skrzyni nie ominiesz reduktora tak łatwo ponieważ jest ona z nim połączona na stałe, prościej jest rozpiąć sprzęgiełka w przednich piastach i odpiąć wał. W Uazie każda skrzynia była synchronizowana.

Problem z Uazami jest taki że z reguły były dość mocno użytkowane w terenie i większość rzeczy została już zakatowana przez poprzednich właścicieli. Dodatkowo dochodzi chociażby reduktor i przedni most które hałasują i mogą się potencjalnie rozsypać. Według mnie kupić Uaza, dobrze go przygotować i zmieścić się w 10tyś to mało realne, ale do odważnych świat należy :)
Ostatnio zmieniany: 2016/04/14 20:48 przez LaRum TEAM.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/04/14 21:13 #36918 przez Kacper

Kacper odpowiedział w temacie: UAZ'em na Złoma

Jak masz możliwość to wybierz się i przejedź trochę czy warto inwestować z 10k PLN w taki zabytek by na złombola jechać... To nie jest auto do połykania kilometrów.

Dla użytkownika uaza szczęśliwe dni jakie będzie pamiętać do końca życia to zakup i dzień sprzedaży :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/04/14 21:36 - 2016/04/14 21:41 #36920 przez ŁADAmoment

ŁADAmoment odpowiedział w temacie: UAZ'em na Złoma

LaRum- wydaje mi się że wszystkie biegi zsynchronizowane były dopiero w modelach z końca lat 90. W każdym UAZie 3 i 4 były zsychronizowane o ile dobrze pamiętam. Natomiast 1,2 i wsteczny nie. Najmłodszy egzemplarz który miałem był z 92 roku i nadal nie miał pełnej synchronizacji. Co do bębnów- sytuacja podobna jak w żuku- jeśli nie potrzebujesz dodatkowych emocji załóż tarcze :P
Ostatnio zmieniany: 2016/04/14 21:41 przez ŁADAmoment.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/04/14 23:37 #36952 przez Adute666

Adute666 odpowiedział w temacie: UAZ'em na Złoma

Myślę, że na taką trasę jednak w grę wchodzi tylko dieselek i położone dodatkowe wygłuszenie.
O stelażu już wiedziałem, na taką trasę to ważna sprawa (Albo mocne audio i nauszniki dla wszystkich :P ).
Z tą elektryką... No w sumie za dużo tam nie oglądałem go pod maską, ale (zwłaszcza przy dieslu) jest tam coś poza wycieraczkami i światłami? :D
Jak diesel to i skrzynia z Lublina. Pozbywamy się problemu scalonego reduktora i można go na czas złoma wypierdzielić (ale reduktor i wał wziąć ze sobą, aby awaryjnie dojechać gdzieś na przodzie)
Jeżeli o wywrotność chodzi to myślałem o felgach od Samuraia (jeden z modeli felg da się odwrócić), bo jak jeszcze doliczymy bagażnik dachowy...
O przekładni kierowniczej w sumie nie pomyślałem, dzięki. ;)

Jeżeli o tylny most chodzi: Widzę, że zdania są podzielone. Jak sprawują się mosty w żukach na złombolach?

Myślałem, żeby zostawić sobie UAZ'a i być może w przyszłości pojeździł trochę po wschodniej Europie z ekipą.

Na pewno nie zawsze były wszystkie biegi zsynchronizowane. W dwóch Uazach, z którymi miałem do czynienia nie było synchronizacji 1 i 2.

Dzięki za odpowiedzi!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/04/15 14:43 #36964 przez RASPUTIN TEAM

RASPUTIN TEAM odpowiedział w temacie: UAZ'em na Złoma

Mialem sie nie odzywac , tylko przygladac sie dyskusji ale jednak zabiore zdanie . Ja w tym roku jade na ZLOMBOLA Aro m461 lub w polsce popularny jak MUSCEL ... powiem tak , jezeli ktos zdecyduje sie na wyprawe terenowka , planuje wstawic inny silnik , skrzynie lub kombinowac z mostami , NIE JEST TO DO OGARNIECIA W 3 miesiace , chyba ze nie musisz do pracy i masz te trzy miechy tylko na twoj projekt . Ja Muskela kupilem w styczniu w agonalnym stanie , z zatartym silnikiem , wlozylem silnik Mercedesa gdzie kazdy w internecie sie wychwalal jakie to proste i ze to kwestia jednego popoludnia .... siedzie przy nim kazdego wieczoru po pracy do poznej nocy i zawsze wychodza jakies.kwiatki .... Wczoraj po raz pierwszy wyjechalem na droge samym nadwoziem po 6 km cos zaczelo szumiec w skrzyni .... teraz moge zaczynac prawie od nowa :/ Boje sie ze nie zdarze ze wszystkim do wrzesnia o kosztach nie wspomne ... RADZE PRZEMYSLEC TAKA AKCJE 10 RAZY , Bo.naprawde nie jest latwo , ale jak jestes tak samo uparty jak ja to dasz rade ... ale nie w trzy miesiace ...






Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/04/15 14:56 #36965 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: UAZ'em na Złoma

I o tym właśnie mówiłem. Robiłem tylko Żuka, seryjnego, do którego ładowałem kilka nieseryjnych rozwiązań. Zajęło to 8 miesięcy, pracy praktycznie codziennie. Mogłem sobie na to pozwolić bo takie miałem możliwości. Dlatego pisałem o testach itd. Wszelkie przeróbki to nie jest takie hop siup i zrobione... A testy na setkach km to podstawa. Jak ktoś mówi że tego tak nie zrobi - to nie wie o czym mówi.

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/04/15 15:38 #36966 przez RASPUTIN TEAM

RASPUTIN TEAM odpowiedział w temacie: UAZ'em na Złoma

Jednak Grzmiacy to Gosc z ktorym moglbym sie dogadac :cheer: . Co do mostu poszukaj wlasnie moze od Muscela , sa podobno niezniszczalne ...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/04/15 16:09 #36967 przez Adute666

Adute666 odpowiedział w temacie: UAZ'em na Złoma

No dajecie do myślenia no. :/ Szkoda, że nie po mojej myśli. :P

Mam nadzieję, że uda mi się wcielić do pracy nad autem jeszcze jedną osobę. O wkładaniu silnika już poczytałem i to raczej nie wchodzi w grę. Tylko z już zamontowanym dieslem. Nie wiem, mam teraz już mętlik w głowie. No zobaczymy co z tego wyjdzie! Dzięki za rady! ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008