Jakie najlepsze oleje-skrzynia i most Polonez+ 1.6

Więcej
2016/05/07 12:37 #37414 przez POLDJ

POLDJ stworzył temat: Jakie najlepsze oleje-skrzynia i most Polonez+ 1.6

Witam. Mam pytanie - jakie parametry i specyfikacje powinien spełniać olej do skrzyni/mostu w Polonezie+ GSI z 2000 roku? Dodam że przed zeszłym złombolem robiłem remont skrzyni i skrzynia została zalana hipolem - nie pamiętam czy Gl-4 czy GL-5, ale 80w90. Na zimnym silniku, przy niskich temperaturach, zaraz po uruchomieniu silnika ciężko wrzucać biegi. Co do tylnego mostu to został zalany hipolem 80w90 (również nie pamietam czy Gl-4 czy Gl-5) i dodany został ceramizer ponieważ most przy 80-100 km/h wyje sobie radośnie:)Oleje w moście i skrzyni były wymieniane rok i około 12 tys km temu.Czy mam właściwe oleje i czy przed złombolem warto wymienić na inne? Z góry dziękuję za odpowiedzi i sugestie:)M.
PS: Czy ktoś mam może instrukcję od Plusa 1.6 i wie jakie specyfikacje powinien spełniać olej silnikowy do tego auta? :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/05/07 14:00 - 2016/05/07 14:03 #37416 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Jakie najlepsze oleje-skrzynia i most Polonez+ 1.6

Skrzynię i most, jak chcesz porządny olej, to zalej tym :
Millers Oils 75w90 ZF TE-ML-05B

Cena około 80zł za litr, potrzebujesz 3 litry.

Tylko najpierw uszczelnij sobie skrzynię i most i to porządnie ( czyli szczeliwami a nie gów...mi uszczelkami z FSO) bo stracisz cały olej nim do mety dojedziesz.

U mnie planuję wywalić fabryczny napęd licznika bo nim ucieka olej ( jest bardzo rzadki w porównaniu do Hipola, ale bez porównania lepszy).

Silnik to już w zależności od jego stanu. Jak jest sprawny i wystarczająco szczelny to zalej 10W40 z GM. Dobry a nie drogi olej ( taka szara/szaro-czarna butelka).

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Ostatnio zmieniany: 2016/05/07 14:03 przez Załoga Tarpaniątka.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/05/07 19:04 #37419 przez Krokodyl Team

Krokodyl Team odpowiedział w temacie: Jakie najlepsze oleje-skrzynia i most Polonez+ 1.6

A co się zmieniło w plusie żeby lac inne oleje? Myśmy lali do silnika liqui moli 10w40 mos2 i ubytków nie było. Do mostu motul tez z mos2. Jak do skrzyni zalejesz coś za dobrego to zaczyna dziwnie chodzić. U nas po castrolu wrócił zwykły mineralny hipol. Nie ma co przesadzać bo i tak za wiele się nie polepszy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/05/09 09:53 #37436 przez POLDJ

POLDJ odpowiedział w temacie: Jakie najlepsze oleje-skrzynia i most Polonez+ 1.6

I tu właśnie zaczyna się problem bo mój most nie był nigdy rozbierany a jest suchy, więc podejrzewam że uszczelki są oryginalne. A co do skrzyni to w instrukcji do poldka caro z 1995 roku jest napisane żeby lać olej 80w90 GL-5 (minerał), a niektórzy twierdzą że Gl-5 ma za dużo dodatków i wykańcza synchronizatory! Skrzynię mam idealnie szczelną i po remoncie w 2014 roku/13 tys. km temu, więc z tej strony nie decyduje to o moim wyborze:) Do silnika leję valvoline maxlife 10w40, silnik ma 70 tys km przebiegu i od nowego latał na półsyntetyku 10w40 - ubytków na zeszłorocznym złombolu nie zauważyłem. Główne pytanie to czy zalewać do skrzyni i mostu GL-4 czy GL-5 i jakie mogą być skutki zalania jednego i drugiego (bo wiem że plus most miał podobno taki sam jak wcześniejsze wersje). Pozdr.M.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/05/09 11:40 #37443 przez Polderari

Polderari odpowiedział w temacie: Jakie najlepsze oleje-skrzynia i most Polonez+ 1.6

Z tylu hipol

Skrzynia ciężko chodzi bo to minerał - zalej syntetykiem i będzie chodziło lepiej :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/05/10 08:37 - 2016/05/10 08:38 #37450 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Jakie najlepsze oleje-skrzynia i most Polonez+ 1.6

Jeśli coś jest przewidziane na GL5 to nie leje się GL4 z założenia. Im niższe GL tym gorsze właściwości smarne i wytrzymałość filmu olejowego na zrywanie.

GL5 ma dużo więcej dodatków uszlachetniających i ogólnie przewidziany jest do przekładni z dużymi obciążeniami a takimi z założenia są mosty hipoidalne (jak np. w Twoim Polonezie).

Tyle jeśli chodzi o klasę oleju.

Jest jeszcze coś takiego jak lepkość. Jak wlejesz gęstszy olej, to będzie przede wszystkim ciszej, ale opory pracy są wyższe przez co wzrasta spalanie i spada prędkość maksymalna.

Masz na górze napisane przeze mnie jaki olej wlałem ( i tu z pomocą doboru oleju przyszedł mi pewien użytkownik innego forum który zajmuje się zawodowo olejami). Z tym że podszedłem do tematu oleju bezkompromisowo i na cenę nie patrzyłem tylko na jakość. Jak cena za wysoka, to szukaj czegoś o tych parametrach u innych producentów. I wlej syntetyk a nie mineralkę.

Gdybym podchodził do tematu "fabryka to zalała to musi być dobre" kilka aut które przeszły przez moje ręce musiałoby jeździć na mineralce zamiast syntetyka.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Ostatnio zmieniany: 2016/05/10 08:38 przez Załoga Tarpaniątka.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008