Szmery skrzyni Poloneza

Więcej
2018/03/28 19:54 #47216 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Szmery skrzyni Poloneza

Musisz wymienić wałek sprzęgłowy i dzwon. Reszta skrzyni jest taka sama. Zwróć uwagę na ilość zębów na zębatkach, bo na przestrzeni lat występowało kilka typów. Jeśli będzie to skrzynia z wczesnego Poldrovera to zęby są grubsze, jeśli późna to będą bardzo drobne. Do wymiany samego wałka sprzęgłowego jak i łożysk żadnych specjalnych narzędzi nie trzeba. Wystarczy któryś śrubokręt ślusarski, nasadki, młotek taki trochę cięższy i kawałek twardego drewienka. Jak byś chciał synchronizatory wymieniać na wszystkich biegach, to już trochę więcej sprzętu potrzebne ( szczególnie ciężko dostać się do synchronizatora jak mnie pamięć nie myli 2 biegu). Wszystko masz na zdjęciach od Gniotsa Nie Łamiotsa, bo skrzynia w zasadzie jest taka sama. Sprawdź sobie też stan łożyska wkładanego w wałek sprzęgłowy, a w którym siada druga część wałka ( wyjściowy).


@ Gniotsa Nie Łamiotsa, jak zdejmowałeś ten zaprasowany na końcu wałka wyjściowego kamień ?

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/03/28 20:26 - 2018/03/28 20:26 #47217 przez Gniotsa Nie Łamiotsa

Gniotsa Nie Łamiotsa odpowiedział w temacie: Szmery skrzyni Poloneza

Załoga Tarpaniątka napisał: @ Gniotsa Nie Łamiotsa, jak zdejmowałeś ten zaprasowany na końcu wałka wyjściowego kamień ?


Chodzi ci o ten pierścień ?



Jeżeli nie był luźny, to schodził normalnie ściągaczem.
W Ładzie on jest zabezpieczony jeszcze segerem.

Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka
Załączniki:
Ostatnio zmieniany: 2018/03/28 20:26 przez Gniotsa Nie Łamiotsa.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/03/28 21:30 #47218 przez TROLONEZ

TROLONEZ odpowiedział w temacie: Szmery skrzyni Poloneza

Piękne dzięki! Większość łożysk mam, a synchronizatory udało mi się dostać oryginalne, jeszcze w stylowych pudełeczkach z logo Daewoo :P Ze zdjęciem napędu prędkościomierza nie będzie problemów? Nie ma tam czegoś, co łatwo uszkodzić? Bo pociło mi się tamto miejsce, pewnie nie będzie łatwo zdjąć i przełożyć z jednej do drugiej. Będę miał dłuższą chwilę to spróbuję zaatakować tą skrzynię i zdam relację.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/03/28 21:55 #47219 przez Gniotsa Nie Łamiotsa

Gniotsa Nie Łamiotsa odpowiedział w temacie: Szmery skrzyni Poloneza

W Ładzie napęd prędkościomierza to para - przekładnia przykręcona na jednej szpilce M10 i zębatka na wałku głównym która ją napędza.
Występują parami ze względu na liczbę zębów odpowiednią do zamontowanej przekładni głównej (dyfra).

Przekładka napędu prędkościomierza ze skrzyni 4 do 5 w Ładzie opisałem TUTAJ , może się jakoś przyda.

Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/03/29 07:33 #47220 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Szmery skrzyni Poloneza

@ Gniotsa - Dokładnie o ten kamień mi chodziło. Nie wiem czemu, ale w skrzyniach które u siebie rozbierałem nie byłem w stanie tego zrzucić. Czyżby aż tak się to mogło zapiec?

Śrubka mocująca prędkościomierz to M6, mały błąd Ci się wkradł ;)

Jeszcze warto zwrócić uwagę, że zębatka która się znajduje na wałku skrzyni ( ta w kształcie dużego pierścienia) blokowana na wałku jest za pomocą kulki łożyskowej. Podczas zdejmowania pierścienia ( wystarczy go wysunąć do tyłu skrzyni ) należy uważać na to, aby nam nie wypadła. Jak wypadnie to trzeba by ją wyjąć ze skrzyni jakimś magnesikiem ( większych problemów z tym nie ma). Aby ją osadzić na powrót wystarczy odrobinka smaru i wtedy trzyma się w otworku w wałku.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/03/29 08:40 - 2018/03/29 08:41 #47221 przez Gniotsa Nie Łamiotsa

Gniotsa Nie Łamiotsa odpowiedział w temacie: Szmery skrzyni Poloneza

Masz rację, myślałem o kluczu 10 :D
Pierścienie które mam (nowe i używane) to pasują losowo, jeden miał luz widoczny gołym okiem, a drugi przy nabijaniu strugał wałek...
Nigdy jednak nie ściągałem/zakładałem ich na gorąco.

Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka
Ostatnio zmieniany: 2018/03/29 08:41 przez Gniotsa Nie Łamiotsa.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/03/29 13:37 - 2018/03/29 13:37 #47225 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Szmery skrzyni Poloneza

Apropos tematu, przypomniał mi się problem jaki u mnie wystąpił dwa razy w Tarpanie. Przy czym tam to powstało z dwóch powodów :

1) W Tarpanie nie ma elastycznego łącznika wału i skrzyni ( na sztywno stalowe flansze)
2) miałem bardzo długi drążek zmiany biegów który wpadał w wibracje

Mianowicie, w ostatniej części skrzyni ( w tej tylnej, w którą się wkręca napęd prędkościomierza) jest montowany ten wałek stalowy, na który zakłada się ( teraz nie pamiętam) albo zębatkę, albo przesuwka tam jest. Od drgań które się przenosiły od napędu na skrzynię poprzez wał, doszło do obluzowania tego walka stalowego a następnie on wyrobił otwór w obudowie skrzyni biegów, przez co latał delikanie na boki. Skrzynia rzęziła okropnie i podtarło zębatkę chyba od 5 biegu. Musiałem wymienić wtedy zębatkę oraz obudowę skrzyni.

Chodzi o ten wałek widoczny po lewej stronie ( tu jak dobrze widzę, to na zdjęciu skrzynia jest "do góry nogami"). Mam nadzieję, że Gniotsa Nie Łamiotsa nie obrazi się o zapożyczenie jego zdjęcia ;)

rzooq.cba.pl/wp-content/uploads/2016/02/P1090029.jpg

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Ostatnio zmieniany: 2018/03/29 13:37 przez Załoga Tarpaniątka.
Podziękowali: Gniotsa Nie Łamiotsa

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008