- Posty: 576
- Oklaski: -5
- Otrzymane podziękowania: 57
Rovery załogi.
- swbr
-
Autor
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
swbr stworzył temat: Rovery załogi.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Rezerwat Przygody
-
- Wylogowany
- Złoty forowicz
-
- Posty: 214
- Oklaski: 1
- Otrzymane podziękowania: 31
Rezerwat Przygody odpowiedział w temacie: Rovery załogi.
To może jeśli ogarniasz temat napisałbyś o podstawowych problemach z tym silnikiem? Na co uważać, co się psuje, co zabrać specyficznego do tego silnika?
Sam jestem na etapie poszukiwania pojazdu na tegoroczny wyjazd i 1.4 też rozważam, ale mam duże obawy o "nieznane".
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- swbr
-
Autor
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- Posty: 576
- Oklaski: -5
- Otrzymane podziękowania: 57
swbr odpowiedział w temacie: Rovery załogi.
Największy problem to uszczelka głowicy po przebiegu od 80 000 km, dlatego mimo, że mam 84000 - robię ją profilaktycznie - na forum rovera jest oddzielny dział poświęcony uszczelkom - ja chyba przy okazji głowicy zrobię wszystkie uszczelniacze, płukanie chłodnicy, a być może swap na 1,6 - blok zostaje ten sam - jest zmiana cylindrów i tłoków.Initius Team napisał: To jak już pojawił się osobny temat....
To może jeśli ogarniasz temat napisałbyś o podstawowych problemach z tym silnikiem? Na co uważać, co się psuje, co zabrać specyficznego do tego silnika?
Sam jestem na etapie poszukiwania pojazdu na tegoroczny wyjazd i 1.4 też rozważam, ale mam duże obawy o "nieznane".
Drugi problem to termostat - minimalna wersja to dziurka 2 mm - maksymalna to zmiana na termostat zewnętrzny - koszt ok. 300 zł.
Są też problemy z alternatorem ale to drobiazg - biorę zapasowy i mostek prostowniczy dodatkowo.
Ja mam problem innego typu - nie wiem co to za model - niby szeroki ale zaciski z tyłu fiatowskie - nie wiem czy klocki, półoś i reszta będzie pasować od szerokiego - dlatego szukam kogoś kto ma podobnego
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Rezerwat Przygody
-
- Wylogowany
- Złoty forowicz
-
- Posty: 214
- Oklaski: 1
- Otrzymane podziękowania: 31
Rezerwat Przygody odpowiedział w temacie: Rovery załogi.
Termostat to da mnie jakaś nowość. Będę się musiał bliżej przyjrzeć tematowi.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- PREVENT
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- FSO Pomorze
PREVENT odpowiedział w temacie: Rovery załogi.
swbr napisał: Ja mam problem innego typu - nie wiem co to za model - niby szeroki ale zaciski z tyłu fiatowskie - nie wiem czy klocki, półoś i reszta będzie pasować od szerokiego - dlatego szukam kogoś kto ma podobnego
Zanim wszedł system Lucas (tył na bębnach, przód nowoczesne zaciski i inna pompa hamulcowa), czyli w roku 1996 hamulce były starego typu. Tył na tarczach, przód jedynie zmienił się sposób montażu zacisków. Przeniesiony z tyłu tarczy na przód.
Szerokie zawieszenie zaczęto stosować seryjnie od 1994 roku, może się zdarzyć że trafi się szeroki zawias w 1993 roku ale to rzadkość.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- swbr
-
Autor
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- Posty: 576
- Oklaski: -5
- Otrzymane podziękowania: 57
swbr odpowiedział w temacie: Rovery załogi.
mój 1994PREVENT napisał:
swbr napisał: Ja mam problem innego typu - nie wiem co to za model - niby szeroki ale zaciski z tyłu fiatowskie - nie wiem czy klocki, półoś i reszta będzie pasować od szerokiego - dlatego szukam kogoś kto ma podobnego
Zanim wszedł system Lucas (tył na bębnach, przód nowoczesne zaciski i inna pompa hamulcowa), czyli w roku 1996 hamulce były starego typu. Tył na tarczach, przód jedynie zmienił się sposób montażu zacisków. Przeniesiony z tyłu tarczy na przód.
Szerokie zawieszenie zaczęto stosować seryjnie od 1994 roku, może się zdarzyć że trafi się szeroki zawias w 1993 roku ale to rzadkość.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- PREVENT
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- FSO Pomorze
PREVENT odpowiedział w temacie: Rovery załogi.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Zapraszamy do poloneza
-
- Wylogowany
- Świeżak
-
- Posty: 19
- Otrzymane podziękowania: 5
Zapraszamy do poloneza odpowiedział w temacie: Rovery załogi.
Ciekawostka: diesel do końca produkcji wychodził ze starym układem hamulcowym.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Załoga Tarpaniątka
-
- Wylogowany
- Moderator
-
- Posty: 2606
- Oklaski: 48
- Otrzymane podziękowania: 169
Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Rovery załogi.
Największą bolączką silnika Rovera w Polonezie ( bo o tym tutaj pewnie będziemy gadać) to POJEMNOŚĆ układu chłodzenia. Wchodzi za mało płynu, bardzo łatwo przez to zagotować silnik. Polecam włożyć chłodnicę z PN-dizla ( większa, grubsza, więcej płynu wchodzi). A jak nie to porobić customa. Można zrobić dodatkowe rurki układu chłodzenia w celu jego wydłużenia, a jednocześnie zwiększenia objętości.
Termostat proponuję kupić na okolice 85 stopni zamiast 92. Silnik już dawno nie pracuje w trybie "ssania" czyli ma już normalną dawkę paliwa jak przy pełni rozgrzanym silniku, a mamy zapas około 10 stopni na chłodziwie.
Kolejna sprawa to płyn chłodzący. Nie zalewać tego silnika płynami które powodują korozję aluminium ( to bardzo ważne). Kolejny ważny temat, to szczelny układ chłodzenia. Nie może być wycieków, bo płyn będzie szybko uciekał przy pałowaniu na podjazdach. Korek w zbiorniczku musi być sprawny bo układ MUSI być ciśnieniowy. Podwyższa to temperaturę wrzenia płynu chłodzącego.
Jak ktoś się pokusi o 1,6 Rovera to jedyna zmiana, to przełożenie koła zamachowego z 1,4. Ten silnik poleci na elektronice z 1,4 i wyrabia, dopiero w okolicach odcięcia robi się ubogo w paliwo.
W przypadku 1,8 trzeba już zmieniać kompa na takiego z 1,8. Inne mapy, inne ( wydajniejsze) wtryski, paliwo nie leci już w fullgrupie tylko w halfgroup. Trzeba dać inne koło zamachowe ( inna podziałka jeśli chodzi o impulsy dla kompa) oraz dołożyć zewnętrzny silniczek krokowy.
1,6 fajnie się kręci na obroty. Jak się go doważy to spokojnie poza obrotomierz daje się zakręcić. W 1,8 przy takim pałowaniu kobra poleci bokiem. Ale też nie ma sensu tak kręcić 1,8 bo ma dobry moment od dołu.
Największym błędem konstrukcyjnym w tym silniku było umieszczenie termostatu na powrocie. Sama temperatura nie jest takim wielkim wrogiem tego silnika, a jej skoki. To one powodują uszkodzenia uszczelki pod głowicą.
Koniecznie należy skontrolować stan rurek metalowych układu chłodzenia. Przeważnie są sitem i po oczyszczeniu z lakieru ciekną w każdym możliwym miejscu. Nowe da się jeszcze kupić i majątku nie kosztują.
W przypadku osób przerabiających GLI-zdy na Rovera, konieczna jest wymiana pompy paliwa na wysokociśnieniową z np. GSI ( GLI ma coś około 1 bara ciśnienie jak mnie pamięć nie myli, Rover musi mieć okolice 4 bar, inaczej będzie kulał)
O robieniu silnika K-serii na "pro" pisał może nie będę bo raczej nikt tu się nie zdecyduje. Jakby ktoś jednak się zdecydował i potrzebował wskazówek, to zapraszam na PW.
"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Polderari
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- Posty: 868
- Oklaski: -62
- Otrzymane podziękowania: 99
Polderari odpowiedział w temacie: Rovery załogi.
Jeszcze raz włożenie większej chłodnicy nie rozwiązuje problemu, choć większości wydaje się, że tak.
Wkładając większą chłodnicę zwiększamy jej pojemność cieplną a nie chłodzenie. To jak z czajnikiem, jeśli wlejecie 0.5 litra a dwa litry, to dwa litry wolniej zagotujecie, ale też będziecie je wolniej studzić.
Problemem jest szybkie studzenie zawartości chłodnicy a nie jej pojemność.
Większa chłodnica spowoduje, że dłużej będzie się woda nagrzewać (więc teoretycznie problem znika), ale jak się już nagrzeje to nie zdążycie jej wystudzić prawdopodobnie przed padem uszczelki.
Problemem jeszcze raz nie jest pojemność cieplna a odprowadzenie ciepła. Odprowadzić ciepło szybciej można przez zamontowanie dwóch wiatraków nowych spala (odpowiednik oryginałów, ale mają inaczej wyprofilowane łopatki - takie zagięte), więc przepychają więcej powietrza przez chłodnicę, a więc czynnika chłodzącego.
Ja miałem podobny problem z wiatrakami na chłodnicy klimy - oryginały powodowały przegrzanie się układu wody. Zamiana wiatraków oryginalnych na nowe, zwiększyła przepływ powietrza (czynnika chłodzącego) i problem znikł
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.