[ŻUK] Temat zbiorczy modyfikacji i patentów mechanicznych w Żukach

Więcej
2017/09/12 19:26 #45745 przez Matiz

Matiz stworzył temat: [ŻUK] Temat zbiorczy modyfikacji i patentów mechanicznych w Żukach

Witam Wszystkich

Tak jak pisałem w "przywitalni" przejąłem żuka który miał jechać już do Tunezji. "Gang dzikich wieprzy" (ojciec i kumple motocyklowi) sie pokłócił i przygotowania stanęły... Mam wiele pytań technicznych- o przeróbki ułatwiające egzystowanie z tymże pojazdem itp :P

czytałem już troche zanim napisałem, mam pobiezne rozeznanie w tematach. Chciałbym tu podziękować Grzmiącemu Rydwanowi za opisywanie przeróbek!
Pisze do was aby uściślić i poznać szczegóły. Ponadto to chyba jedyne miejsce, bo widze że ludzie z for typu polskiedostawczaki reagują na przeróbki prawie jak na modyfikacje zabytku... :dry:

Co do samego Żuka, mamy nieco doświadczenia. Ojciec przez lata w PTHW przejeździł 3 sztuki, później mieliśmy już prywatnie Andorie na towar. Bardzo mile wspominamy, choć wtedy nie było w sumie tak różowo, najgorzej było z wyciekami przed przeglądem i gaśnięciem w zime. Holowaliśmy go biedną Nexią... :lol:

do rzeczy.

chciałem edytować ten post i dodawać w nim ewentualnie to co napiszecie aby "wnieść coś na forum" ,ale niestety chyba nie ma opcji edycji... no trudno, trzeba będzie wertować.

Wspomaganie kierownicy -ktoś ma, używa? Z czego itp? znalazłem ciekawostke że ze scenica II (elektryczne) lub Lublina (były?) ale chyba napędzane na pasku.

przekładnia kierownicza mamy ogromny luz, zanim oddamy do regeneracji (o ile robią) to pytanie czy nie zastępujecie może z innego auta? może mniej roboty i trwalsza?

Ponadto ojciec wspomniał ciekawostke, ponoć Żuk pozbawiony luzu na przekładni lubił zaczynać ściagać :lol:

Hamulce tarczowe przód tu w sumie wszystko wiem. Powiedzcie mi ew. jak z ta pompą- znalazłem że lucas , z poloneza caro (pewnie to samo) lub z lublina z którego pochodzą Hamulce. Przewód hamulcowy najlepiej z Ocatvii?

Stabilizatory Z przodu widze jest ,ale sami wiemy jak zuk sie pochyla. Moze grubszy z czegoś? Ale nurtuje mnie tył- gdzieś przeczytałem że ktoś proponował dorzucenie na tył. Widze że w amerykańcach na resorze też niektórzy wrzucają, więc moze dobry patent. Ktoś robił?

Przeróbka klapy tylnej na drzwi W pierwszej Andorii mielismy klape i burtę, teraz jest cała klapa. Od razu pomyślałem o przeróbce na drzwi zanim znalazłem u Grzmiącego. Jakieś szczegóły? z czego zawiasy itp?

Bajeranckie koła! Widze że prym wiodą Mangelsy. Też uwielbiam tą felge ,ale wolałbym sie przyczaić na jakieś fajne 16' aby Żuk miał zachowaną prędkosć przelotową. Pytanie głównie jakie macie rozmiary- Jakie ET celować? zero? -25?

Pytam bo gdy urzałem żuka Twin Team to od razu pomyślałem jak taki offset znoszą piasty :woohoo:

Chłodnica i wentylatory tutaj proste- z czego najlepiej układają sie króćce itp. Wiem że sporo załóg ma podmienione. Wentylatory elektryczne lepiej od silnika czy "od placu?" O tunelu na wiatrak z silnika tez czytałem

Dodatkowy bak to na razie nie jest bardzo istotne ,ale zapytam na zapas. Ponoć Żukato mają ze Stara? :cheer:

Fotele Z wstępnego rozeznania widze że rządzi Voyager, pewnie ze wzgledu na wygodę

Wygłuszenie Andorii Znalazłem pare tematów ,ale jeszcze nie wertowałem. Co do paki to nie pytam, bo to pewnie znowu Brat sie tym zajmie (w poprzednim zrobił mega, musze go pochwalić) Bardziej pytanie o silnik. Czego używacie? Mata db killer do audio? Nada sie od strony zewnetrznej?
Ponadto- w robocie widze w "nowoczesnych ekologicznych dizlach" (ironia zamierzona) taką szarą gąbke na elementy ukladu wtryskowego (np. Renault dci, Mercedes OM642) Ktoś może zgłębiał temat? Czy da sie kupić jakieś uniwersalne itp? Wygląda na to że patent sie sprawdza skoro w prawie kazdym aucie to widać. A zdławienie halasu bliżej źródła może być skuteczniejsze

Dodatkowe wskaźniki Zuk ma coprawda więcej niż współczesne auta,ale wiadomo jak ze wskazaniami. Czy dokładanie temperatury oleju, cyfrowego ładowania itp. ma sens?


Na razie tyle, wiecej nie pamietam, bo nie zapisywałem.
Będe wdzięczny za pomoc
W Żuka mam nadzieje wparzyć na dniach i zobaczyć co jeszcze trzeba zrobić

Dzieki, pozdrowienia!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/09/15 22:59 #45778 przez Matiz

Matiz odpowiedział w temacie: [ŻUK] Temat zbiorczy modyfikacji i patentów mechanicznych w Żukach

Wspomaganie elektryczne
Dzieki ludziom od Ursusów wiemy, że Wspomagania z Renault moga pracować w trybie awaryjnym- tzn podpinacie plusa, mase i plusa sterującego. Wszystko jest w kolumnie i nie potrzebuje czujnika z maglownicy. Polecane są wspomy ze scenica II typ X84 lub J84. Ale mają pasowac tez ze scenica III, Kangoo III i Clio II.



Dokładne dane i schematy pod tym linkiem
Ursus C360

Pozostaje zamocować je jakoś do budy i połączyć z resztą układu kierowniczego.

Już znalazłem to wczesniej jak sami widzicie w pierwszym poście. Na bank macie w Złombożukach. Podzielicie sie spostrzeżeniami i fotkami?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/09/16 10:59 #45783 przez obserwujący

obserwujący odpowiedział w temacie: [ŻUK] Temat zbiorczy modyfikacji i patentów mechanicznych w Żukach

!!!
Po pierwsze - powodzenia na przeglądzie, nie, mam nadzieje że od razu stracisz dowód. Ludzie, jedziecie na drodze publicznej. Jak wam się odepnie któryś z tych kabelków, kurde pogryzie go mysz w nocy, ktoś wyłączy niechcący hebel podczas jazdy, albo sam wyskoczy i zabijecie kogoś to co wtedy? Będziesz miał sporo czasu na przemyślenia w celi.
K*rwa, wystarczy przesmarować raz na rok kalamitki i jakoś to chodzi, to jest Żuk.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/09/16 14:09 #45784 przez SuŻUKi

SuŻUKi odpowiedział w temacie: [ŻUK] Temat zbiorczy modyfikacji i patentów mechanicznych w Żukach

- Hamulce tarczowe - wrzucaj komplet z pompą z lublina 2,9t. I obetnij belkę (szczegóły wrzucał żuk "kazik") chociaż my mamy obciętą i z prawej strony chyba za mało, bo kolejny wężyk elastyczny (lublinowski) przycięty. I pamiętaj o oryginalnych śrubach do przykręcania zacisku, jarzma itd.
- Wygłuszenie wnętrza - u nas poleciał na całość alubutyl + pianka 6mm + tapicerki ( a na bokach płyta mdf, owata, materiał) i efekt możesz zobaczyć na fanpage (filmik przy 90 km/h na autostradzie jak w tle leci "Kiler") ;)
- Do andorii polecam skrzynie 5tke - jeśli tczew to temat już chyba wyczerpany, trzeba się liczyć z tym że jak auto załadowane to pomiędzy 3 a 4 tak jakby jednego biegu brakowało (uciążliwe szczególnie pod górę na krętych trasach, nawet nasza andoria turbo ma ciężko się przebić przez tą dziurę ;) nie wiem jak w tej kwestii radzi sobie kia
- Fotele - z przodu oryginalne wysokie żukowskie, z tyłu ze scenica (proste w montażu, przesuwne, odchylane i składane oparcie, do siedzenia bardzo fajne, do spania troche mniej bo dość głęboko profilowane)
- Dodatkowe wskaźniki - temperaturę oleju może bym odpuścił, ale wskaźnik ładowania zawsze warto mieć, poza tym oryginalne wskaźniki czasami pokazują co chcą, na dodatek lubią przekłamywać, polecam sterownik temperatury np esco es10, dokładny odczyt (np na esco 90*C, a oryginalny wskaźnik pokazuje już czerwone pole) i łatwo go spiąć by uruchamiał elektryczny wentylator, dorzuciłbym jeszcze dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/09/16 20:21 - 2017/09/16 20:33 #45789 przez Matiz

Matiz odpowiedział w temacie: [ŻUK] Temat zbiorczy modyfikacji i patentów mechanicznych w Żukach

obserwujący napisał: !!!
Po pierwsze - powodzenia na przeglądzie, nie, mam nadzieje że od razu stracisz dowód. Ludzie, jedziecie na drodze publicznej. Jak wam się odepnie któryś z tych kabelków, kurde pogryzie go mysz w nocy, ktoś wyłączy niechcący hebel podczas jazdy, albo sam wyskoczy i zabijecie kogoś to co wtedy? Będziesz miał sporo czasu na przemyślenia w celi.
K*rwa, wystarczy przesmarować raz na rok kalamitki i jakoś to chodzi, to jest Żuk.


Bez zasilania poprostu wspoma nie działa, kierownica sie normalnie kreci :blink: ja jebe a sie obsrał....

Sużuki, dzięki, co do skrzyni ja osobiście na razie nie myśle, musimy sprawdzić w jakim stanie jest nasza czwórka. No i mój dawca na hamulce ma grill Daewoo ,wiec metodą dedukcji obstawiam skrzynie Kiji. Na razie nie jest to istotne, jak będzie wygłuszony to mozemy smigać na razie z 4

A wskaźniki pamiętam z naszej andorii to wiem jak świrowały. Na dniach bede widział jak działają w aktualnym Zuku
Ostatnio zmieniany: 2017/09/16 20:33 przez Matiz. Powód: uzpełnienie

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/09/19 21:19 #45824 przez BandzioryTeam

BandzioryTeam odpowiedział w temacie: [ŻUK] Temat zbiorczy modyfikacji i patentów mechanicznych w Żukach

Piszcie piszcie, bo koleżanka małżonka już się na starcie do Żuka przymierzała, i dała mi zielone światło, więc zaczynam powoli szukać, a jak beda dobre opisy to na pewno coś pozmieniam :-)

Skoda Favorit - na chodzie
Fiat 126 p - rozebrany :-)
WSK 125 - na chodzie - też do remontu
Jawa Kaczka - do skończenia

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/09/23 15:13 #45875 przez Matiz

Matiz odpowiedział w temacie: [ŻUK] Temat zbiorczy modyfikacji i patentów mechanicznych w Żukach

Witajcie, mam teraz L4 i postaram sie coś naskrobać.

Musze też przekopać archiwum, Grzmiący Rydwan zakładał juz taki temat, ale niestety trafił do archiwum z całym rokiem 2016 :blink:




Szyberdach w żuku

ŻuLPanter TEAM :
My mamy szyberdach z osobówki. Z tego co pamiętam to było Polo lub Felicja. Kupiony na szrocie.

Przy wyborze szyberdachu pamiętaj aby był zaoblony bo płaskie szyberdachy nie pasują do kształtu dachu.
Szyber mamy już 2 lata dobrze działa i uwaga uwaga nie przecieka




Bagażnik dachowy

Jest pare opcji:

-Bagażnik ze "Strażaka"- ponoć da sie jeszcze znaleść, z tym że z tego co widze to był on mocowany do poprzecznych wzmocnień dachu. Tak więc jezeli macie Strażaka to niech wam nie przyjdzie na myśl czyszczenie dachu "na goło" tak jak my kiedyś zrobilismy :P

(na foto bagaznik "strażakowy" od LosZukeros)


-Bagażnik z innego dostawczaka- wystepujący najczesciej pod nazwą "bagaznik dla ekip remontowych" lub "bagaznik do busa". Do zamocowania trzeba tylko znaleść odpowiednio długie "łapy" do bagazników starego typu, łapiących za zgrzew dachu (Polonez, wartburg itp itd) i ożenić je z posiadanym koszem.

-Full custom- tutaj licze na foty waszych. Kosz można uspawać z rurek, kątowników, czy nawet profili alu, wasza inwencja. Co do mocowania do dachu to ja mam prościej, bo nasz Zuk o przeszłosci wodociagowej był wyposazony w "klamry" do wożenia rur. Tak więc łapy do mocowania do dachu mamy z głowy.

Przydatna jest też owiewka która nieco zmniejszy opór powietrza.

Pamietajcie też ,że ładując graty na dach przemieszczacie środek ciężkości bardo wysoko. Auto może diametralnie zmienić swoje zachowanie podczas jazdy

http://zlombol.pl/forum/3-technikalia/8062-zuk-bagaznik-dachowy


Wentylatory Chłodnicy

W szczególności Andorie mają problem z przegrzewaniem sie. Poprawienie układu chłodzenia to dobra i przydatna modyfikacja.

1. wymiana wiatraka na 6 łopatkowy- znalazłem gdzieś że wersje eksportowe miały o dwie łopatki więcej. Ponoć któreś bliżniacze auto miało takie też na polski rynek (Tarpan?) Znalazłem ten temat przypadkiem, chyba na polskiedostawczaki.pl
Mozna też dopasować z innego auta.

Było też wspomniane żeby nie przesadzić z wagą ewentualnego wiatraka z innego auta, bo łozyska w pompie wody mogą dostać wciry.
Ja mam chyba z pajero, jeszcze zobacze czy w ogóle będe pomieniał

2. Tunel na chłodnice- rozwiąznie które było seryjne w sporej ilosci aut

Można wykonać taki z włókna szklanego, blachy, kombinowac z plastikami itp. lub dopasować z innego auta. Niektórzy złombolowicze robili nawet prowizoryczne ze śmieci i trytytek

Grzmiący rydwan:




3. Wentylator przed chłodnicą
- Tutaj nie mam co pisać bo wspaniały poradnik popełnił (chyba) kolega Nysanek z Polskichdostawczaków, za co ogromne podziękowania. Pozwole sobie podlinkować:

Relacja



Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/02/21 22:08 - 2018/02/21 22:08 #47007 przez dpSolo

dpSolo odpowiedział w temacie: [ŻUK] Temat zbiorczy modyfikacji i patentów mechanicznych w Żukach

Podepnę się do tematu ;). Jedziemy żukiem już 4 rok z rzędu, co roku jakieś zmiany, mody udoskonalenia. Co roku odkładam temat kół, aktualnie mamy założone koła od sorento ale na dystansach i już dwukrotnie straciliśmy koło i chcę coś z tym zrobić. Chcę wywalić te kawałki aluminium i nie chciałbym stosować kół od suzuki czy innej marki (chyba że to ostateczność). Mam kpl kół ori od żuka myślałem o ich poszerzeniu i wsadzeniu szerszej oraz niższej opony. Wiem że oponę bezdętkową wciskać do felgi przeznaczonej do dętki jest chorym pomysłem ale może ktoś z was ma doświadczenie tego typu rozwiązania ?
Ostatnio zmieniany: 2018/02/21 22:08 przez dpSolo.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/02/22 13:45 #47008 przez Agrest Jedzie z Nami

Agrest Jedzie z Nami odpowiedział w temacie: [ŻUK] Temat zbiorczy modyfikacji i patentów mechanicznych w Żukach

dpSolo napisał: Podepnę się do tematu ;). aktualnie mamy założone koła od sorento ale na dystansach i już dwukrotnie straciliśmy koło i chcę coś z tym zrobić.

Pytam czysto technicznie, bo tez chcę założyć koła do żuka z dystansami - Jakie macie dokładnie dystanse że odpadło wam koło? Nie jest to nic przyjemnego. Raz już łapałem koło w maluchu i nie chciałbym tego robić w żuku bo może się to gorzej skończyć ;p

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2018/02/26 19:13 #47033 przez dpSolo

dpSolo odpowiedział w temacie: [ŻUK] Temat zbiorczy modyfikacji i patentów mechanicznych w Żukach

nie pamiętam dokładnie ale na oko ok 2 cm. Ja to bym się ich najlepiej pozbył i założył oryginał ale on znowu za wąski ehh

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008