- Posty: 21
- Otrzymane podziękowania: 1
Skoda Favorit Forman
- Skoda123
-
- Wylogowany
- Młodszy forowicz
-
Mniej
Więcej
2018/02/13 00:22 #46939
przez Skoda123
Skoda123 odpowiedział w temacie: Skoda Favorit Forman
I właśnie o to chodzi że w taki samochodzie można sobie pokombinować I usprawić to co się da
o układ chłodzenia się nie martwię, wytrzymać pewnie tak jak piszesz wytrzyma ale skoro można się pobawić I poeksperymentować to czemu nie 
Widzisz jak napisałeś o zjazdach I hamowaniu to też mam patent z rajdówki tylko nie wiem czy to nie będzie kolejna przesada do takiego samochodu. Skode np. mam za krótko zeby wiedziec takie rzeczy jak np. wytrzymuja hamulce na zjazdach, dlatego fajnie ze napisales ze slabo to wszystko dziala. W rajdowkach czesto stosujemy dolot powietrza na zaciski I tarcze. Powietrze lapane jest ze zderzaka I poprzez rure doprowadzane do zacisku zeby go chlodzic, I rzeczywiscie pęd powietrza mocno schladza klocki, tarcze I zacisk, czasami ciezko jest dogrzac hamulce. To juz jest chyba mocna przesada w samochodzie na codzien I na zlombol ale jedni robią z żuków campery inni montuja nowoczesne I mocne silniki to dlaczego nie
tylko fantazja stanowi ograniczenie
tak przynajmniej do tego podchodze ze od tego mam ten samochod zeby sprawial mi przyjemnosc w trasie I przyjemnosc czy jego przygotowywaniu


Widzisz jak napisałeś o zjazdach I hamowaniu to też mam patent z rajdówki tylko nie wiem czy to nie będzie kolejna przesada do takiego samochodu. Skode np. mam za krótko zeby wiedziec takie rzeczy jak np. wytrzymuja hamulce na zjazdach, dlatego fajnie ze napisales ze slabo to wszystko dziala. W rajdowkach czesto stosujemy dolot powietrza na zaciski I tarcze. Powietrze lapane jest ze zderzaka I poprzez rure doprowadzane do zacisku zeby go chlodzic, I rzeczywiscie pęd powietrza mocno schladza klocki, tarcze I zacisk, czasami ciezko jest dogrzac hamulce. To juz jest chyba mocna przesada w samochodzie na codzien I na zlombol ale jedni robią z żuków campery inni montuja nowoczesne I mocne silniki to dlaczego nie


Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- SkodaTrip
-
- Wylogowany
- Świeżak
-
Mniej
Więcej
- Posty: 10
- Otrzymane podziękowania: 0
2018/02/13 06:40 #46941
przez SkodaTrip
SkodaTrip odpowiedział w temacie: Skoda Favorit Forman
Inzynierownie w MB zaprojektowali dosc proste i toporne auto. Nikt nie myslal ze 20 lat pozniej zgraja szalencow bedzie testowala wytrzymalosc tych i innych aut na najbardziej wymagjacych trasach europy:) u nas przed pierwsza Barcelona (na ktora nie pojechalismy, pokonala nas skrzynia, na nastepne zabraklo chetnych) wymienilismy przewody hamulcowe (70pln bodajze), tylne szczeki i bebny i klocki z przodu. I tu seria tez wytrzymala:) mozna by bylo inna felge dac niz seryjna, wieksze(-ej) otwory = lepsze chlodzenie. Wiele zalezy od techniki jazdy, nie wyobrazam sobie hamowania samymi heblami:D do zmartwien dopisz sobie gaznik;) mimo czyszczenia i regulacji u Pietrzyka (Szarych Szeregow w Wawie) odmowil wspolpracy w Czechach. I tu jest plus favo, prosta konstrukcja i jakby zabraklo Ci sprzetu to za grosze masz naprawe. No i elektryka, szczegolnie na bocznych balkanskich szosach bezpieczniki mi nie stykaja albo wypadaja. Odjechalem od tematu
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- C.H. Robinson Teresin Team
-
- Wylogowany
- Ekspert
-
Mniej
Więcej
- Posty: 156
- Oklaski: 1
- Otrzymane podziękowania: 17
2018/02/13 12:26 #46943
przez C.H. Robinson Teresin Team
2015 - OSP Teresin - Żuk A07 - Passo dello Stelvio, Włochy
2016 - BONDAR Team - Lublin II - Hammamet, Tunezja
2017 - C.H. Robinson Teresin Team - Skoda Favorit - Noja, Hiszpania
2018 - C.H. Robinson Teresin Team - Skoda Favorit - Sithonia, Grecja
2019 - C.H. Robinson Teresin Team - Lublin III - ?
C.H. Robinson Teresin Team odpowiedział w temacie: Skoda Favorit Forman
Ja swoją nie zaliczyłem jeszcze porządnych gór więc martwię się trochę na zapas. W zeszłym roku w ramach testu zaliczyła bliskie Czechy i Słowację no a później Noję i nie było problemu z temperaturą, zostanawiam się tylko jak zareaguje na większe góry przy znacznie wyższej temperatzurze zewnętrznej.
Jeżeli chodzi o nagrzewnicę to musi coś w tym być bo ja od trzech lat mam już drugą i widzę, że coś się poci na kolanku przy wlocie/wylocie płynu.
Jeżeli chodzi o nagrzewnicę to musi coś w tym być bo ja od trzech lat mam już drugą i widzę, że coś się poci na kolanku przy wlocie/wylocie płynu.
2015 - OSP Teresin - Żuk A07 - Passo dello Stelvio, Włochy
2016 - BONDAR Team - Lublin II - Hammamet, Tunezja
2017 - C.H. Robinson Teresin Team - Skoda Favorit - Noja, Hiszpania
2018 - C.H. Robinson Teresin Team - Skoda Favorit - Sithonia, Grecja
2019 - C.H. Robinson Teresin Team - Lublin III - ?
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Gniotsa Nie Łamiotsa
-
- Wylogowany
- Moderator
-
- Zryty Beret
Mniej
Więcej
- Posty: 1596
- Oklaski: 34
- Otrzymane podziękowania: 297
2018/02/13 12:41 #46944
przez Gniotsa Nie Łamiotsa
Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka
Gniotsa Nie Łamiotsa odpowiedział w temacie: Skoda Favorit Forman
Temat nagrzewnicy zgłębiała SkodaMocy
Z tego co pamiętam, to zamienniki nie nadawały się do niczego...
Z tego co pamiętam, to zamienniki nie nadawały się do niczego...
Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- SkodaMocy
-
- Wylogowany
- Ekspert
-
- 9 Złomboli
Mniej
Więcej
- Posty: 96
- Oklaski: 3
- Otrzymane podziękowania: 31
2018/02/13 17:23 #46947
przez SkodaMocy
Długo się z tym męczyliśmy, ale w końcu znaleźliśmy przyczynę. Cały problem tkwi w kiepskiej jakości zamiennikach firmy Vika. Po wymianie nagrzewnicy na właśnie taką skończyło się grzanie w aucie. Producent tych "wspaniałych" zamienników do kanałów w środku nagrzewnicy poupychał takie makarony w kształcie świderków, które w teorii miały spowalniać przepływ płynu, aby ciepło zostawało na dłużej. W efekcie woda w ogóle nie przepływała i była blokowana przez ten patent. Rozwiązaniem jest kupno oryginalnej nagrzewnicy. Nam się udało taką dorwać i grzanie powróciło. Może z kratek nie bucha ogniem, ale jest zdecydowanie lepiej, niż na zamienniku. Na koniec fotki z tej pamiętnej batalii:
Makaron w środku nagrzewnicy.
Tasiemiec na wierzchu.
A tak to wygląda po rozszczelnieniu nagrzewnicy. Niestety po takiej operacji straciła szczelność i zaczęła przeciekać.
Na forum również był temat, w którym wspólnie szukaliśmy przyczyny słabego grzania: zlombol.pl/forum/3-technikalia/13591-ogr...ormanie?limitstart=0
SkodaMocy odpowiedział w temacie: Skoda Favorit Forman
Można powiedzieć, że temat nagrzewnicy mamy rozpracowany w 100%.Gniotsa Nie Łamiotsa napisał: Temat nagrzewnicy zgłębiała SkodaMocy
Z tego co pamiętam, to zamienniki nie nadawały się do niczego...


Makaron w środku nagrzewnicy.

Tasiemiec na wierzchu.


A tak to wygląda po rozszczelnieniu nagrzewnicy. Niestety po takiej operacji straciła szczelność i zaczęła przeciekać.

Na forum również był temat, w którym wspólnie szukaliśmy przyczyny słabego grzania: zlombol.pl/forum/3-technikalia/13591-ogr...ormanie?limitstart=0
Podziękowali: Gniotsa Nie Łamiotsa, SkodaTrip
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.