- Posty: 581
- Oklaski: 8
- Otrzymane podziękowania: 98
Skoda favorit problem z zapłonem po wymianie rozrządu
- Chłopcy z PRL
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
Mniej
Więcej
2018/08/28 22:36 #48872
przez Chłopcy z PRL
Polonez nie gubi oleju. On znaczy swoje terytorium.
Chłopcy z PRL odpowiedział w temacie: Skoda favorit problem z zapłonem po wymianie rozrządu
Tak naprawdę, to zanim lampę ogarniesz pokręć aparatem i ustaw na słuch. Jeśli nie spaprałeś ustawienia łańcucha powinieneś w końcu znaleźć takie położenie, w którym silnik zacznie ładnie i normalnie chodzić.
Polonez nie gubi oleju. On znaczy swoje terytorium.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Hop Heads
-
Autor
- Wylogowany
- Młodszy forowicz
-
Mniej
Więcej
- Posty: 25
- Otrzymane podziękowania: 3
2018/08/28 22:40 #48873
przez Hop Heads
Hop Heads odpowiedział w temacie: Skoda favorit problem z zapłonem po wymianie rozrządu
To już ogarnięte, w miarę dobrze jeździ, ale nie jest idealnie

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- BAŁKAN TEAM
-
- Wylogowany
- Świeżak
-
Mniej
Więcej
- Posty: 3
- Otrzymane podziękowania: 0
2018/12/31 01:52 - 2018/12/31 01:54 #49296
przez BAŁKAN TEAM
BAŁKAN TEAM odpowiedział w temacie: Skoda favorit problem z zapłonem po wymianie rozrządu
Podepne się pod temat z zapytaniem coby nowego nie zakładać. Kupiłem favorite i klepały trochę zawory i rozrzad też slychać było. Zabrałem sie za wymiane i tak mi zeszło ze dwa tygodnie rozrzadu nie zblokowałem, i tak mi sie wydaje ze przekreciłem wałek rozrzadu o 180 stopni, koledzy doswiadczeni to może wiedzą , auto odpaliło bez problemu ale dalej klepie zaworami mimo regulacji na 0,25 wszystkich, ma moc nic sie nie dzieje tylko to klepanie pozostało. No i czy jeśli nawet przekręciłem wałkiem rozrzadu to ma to znaczenie? Rozrzad oczywiscie ustawiony na te 12 kropeczek.
A i wsumie to Favorit F z 1994 na wtrysku Bosch, czyli Forman
Pozdrawiam
A i wsumie to Favorit F z 1994 na wtrysku Bosch, czyli Forman
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniany: 2018/12/31 01:54 przez BAŁKAN TEAM.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Škoda że rdzewieje
-
- Wylogowany
- Młodszy forowicz
-
Mniej
Więcej
- Posty: 28
- Otrzymane podziękowania: 1
2019/01/01 11:05 #49303
przez Škoda że rdzewieje
Škoda że rdzewieje odpowiedział w temacie: Skoda favorit problem z zapłonem po wymianie rozrządu
Ja jak ustawiałem w naszej Favoritce, to ustawiłem 0,2 mm jak podaje Jabłowiecki w swojej książce i jest ok.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- zielonagablota
-
- Wylogowany
- Ekspert
-
Mniej
Więcej
- Posty: 130
- Otrzymane podziękowania: 38
2019/01/01 11:29 #49304
przez zielonagablota
zielonagablota odpowiedział w temacie: Skoda favorit problem z zapłonem po wymianie rozrządu
Favoritka miała luz 0,2mm, jak już wspomniano.
Potem w Fel zastosowano inne laski i było 0,25/0,2 - ale tu nie pamiętam, która wartość była do ssących a która do wydechowych. Być może Fav '94 ma już te laski popychaczy nowszego typu.
Potem w Fel zastosowano inne laski i było 0,25/0,2 - ale tu nie pamiętam, która wartość była do ssących a która do wydechowych. Być może Fav '94 ma już te laski popychaczy nowszego typu.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Chłopcy z PRL
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
Mniej
Więcej
- Posty: 581
- Oklaski: 8
- Otrzymane podziękowania: 98
2019/01/01 18:56 #49311
przez Chłopcy z PRL
Polonez nie gubi oleju. On znaczy swoje terytorium.
Chłopcy z PRL odpowiedział w temacie: Skoda favorit problem z zapłonem po wymianie rozrządu
Ja mam 1.3 na wtrysku. Kręcenie aparatem niewiele tu da. Zawory ustawiam na 0,2. Pytanie, czy klepią non stop, czy tylko słychać dzwonienie jak przyspieszasz. Bo samo klepanie na biegu jałowym to nie przez zapłon, prędzej przez nieco już wyrobione dźwigienki zaworowe. Jakbyś wałek rozrządu przestawił to dobrze by nie pracowała. W tym silniku nie masz znaku na kole pasowym, więc najlepiej odkręcić świecę, ustawić tłok w GMP, sprawdzić, na którym cylindrze wypada ci zapłon (wyjdzie 1 lub 4 zależnie od obrotu wału) i zobaczyć, czy oba zawory są zamknięte na właściwym cylindrze. Kręcenie aparatem niewiele tu daje, bo masz wtrysk i pomimo aparatu sterownik miesza w ustawieniu zapłonu. Więc nie czuć takich zmian jak w gaźnikowych, gdzie opóźnienie lub przyspieszenie aparatu wyraźnie zmienia pracę silnika. Tutaj widać dopiero różnicę po podłączeniu pod analizator, bo skład spalin się zmienia i widać to na analizatorze.
Polonez nie gubi oleju. On znaczy swoje terytorium.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- BAŁKAN TEAM
-
- Wylogowany
- Świeżak
-
Mniej
Więcej
- Posty: 3
- Otrzymane podziękowania: 0
2019/01/01 23:33 #49318
przez BAŁKAN TEAM
BAŁKAN TEAM odpowiedział w temacie: Skoda favorit problem z zapłonem po wymianie rozrządu
Z ksiazki wynika ze wrysk koryguje ustawienie zaplonu do 15 stopni , auto jezdzi 130 leci , tylko to klepanie denerwuje, chyba ze zle przeprowadzam regulacje, sproboje nastepnym razem skrecic na dotyk do dzwigienek czy pomoze, raz w polonezie tak skrecilem bo dzwigienki wlasnie byly wklesle i pomoglo chodzil o wiele ciszej
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.