Utwardzenie poloneza

Więcej
2020/02/15 15:21 - 2020/02/15 15:25 #51596 przez AQ GARAGE

AQ GARAGE odpowiedział w temacie: Utwardzenie poloneza

Wklejam kilka zdjęć i filmik jak to działa. Więc na początku u nas również były plany z zaadoptowaniem poduszek z jakiejś osobówki. Po rozeznaniu, sprawdzeniu gabarytów i cen wybór padł na poduszki kabiny Renault Premium. Zakup poduszek i przewodów kosztował nas bagatela 130zł. Link do poduszek-
allegro.pl/oferta/poduszka-kabiny-renaul...LsujO4V52a7oNZKpxazU
Na zdjęciach które udało mi się znaleźć będziecie widzieli podkładki--miseczki górnego mocowania amortyzatorów Opel lub Z któregoś VAGA które są przyspawana do mostu na dystansie 1,4mm. Jeśli chodzi o górę to u nas było zamocowane na kształtowniku zamkniętym 6x4- tylko musieliśmy to przerobić, bo jest za mała powierzchnia styku z podłużnicą, zastosowwaliśmy ten sam kształtownik tylko dłuższy i z lepszymi mocowaniam- na starych zdarzało się że poduszki się kosiły. Przewody wprowadzone do kufra i w razie potrzeby dobijasz. Jeździmy tak od dwóch lat i może przyjdzie pora na montaż innego kompresora i pełne sterowanie z kabiny. Jedno ze zdjęć przedstawia porównanie wielkości naszej poduszki i poduchy z Nivo w BMW E39 bo słyszałe,że ktoś chciał takie zakładać.
Górne mocowanie poduszki iwejście przewodu w miejscu orginalnego odboja.
Ostatnio zmieniany: 2020/02/15 15:25 przez AQ GARAGE.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2020/02/15 15:31 #51597 przez AQ GARAGE

AQ GARAGE odpowiedział w temacie: Utwardzenie poloneza

Tu już po przeróbce i filmik jak to działa.
VID_20180829_113501.mp4

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2020/02/15 15:37 #51598 przez AQ GARAGE

AQ GARAGE odpowiedział w temacie: Utwardzenie poloneza

Ostatnia część jak wygląda prześwit i skomplikowane sterowanie.B) Poduszki+stabilizator tylny+ poliuretan naprawdę poprawiają sztywność i prowadzenie. Łączniki stabilizatora oczywiście przerobione, bo nowe oryginalne zaczęły stukać na jeździe próbnej:(
Podziękowali: FirefightersRezmerTeam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2020/02/15 19:41 #51600 przez FirefightersRezmerTeam

FirefightersRezmerTeam odpowiedział w temacie: Utwardzenie poloneza

Pięknie!
Dzięki za podpowiedź z czego wykorzystać miechy ;)
Pozdrawiam :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2020/02/16 10:28 - 2020/02/16 10:30 #51601 przez Miłosz

Miłosz odpowiedział w temacie: Utwardzenie poloneza

Słuchaj mądrzejszych mówiła Mama. Więc słucham i dziękuję za podpowiedź. Poduszki zamówione i szukamy dalej. Co by tam jeszcze w naszym Poldku ulepszyć...
Ostatnio zmieniany: 2020/02/16 10:30 przez Miłosz. Powód: Pisownia

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2020/02/17 13:26 #51607 przez AQ GARAGE

AQ GARAGE odpowiedział w temacie: Utwardzenie poloneza

Wklejam działający link z działania poduszek.
megawrzuta.pl/download/35b042f274a03b5b7833667431c29f81.html

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2020/02/17 21:06 #51611 przez Gientkie Toporki

Gientkie Toporki odpowiedział w temacie: Utwardzenie poloneza

Miłosz napisał: Co by tam jeszcze w naszym Poldku ulepszyć...


Ulepszyć jak ulepszyć, ale ja w swoim zdemontowałem hak i tylną wycieraczkę wraz ze zbiorniczkiem płynu. Zawsze kilka kilogramów mniej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2020/02/23 09:47 #51685 przez Rezmer Firefighters Team

Rezmer Firefighters Team odpowiedział w temacie: Utwardzenie poloneza

Poniżej instrukcja modyfikacji przedniego zawieszenia Polonez Atu Plus - wymiana amortyzatorów na twardsze z Pajero II (Kayaba nr 344222):

w środku amortyzator z Pajero przed modyfikacją
po prawej oryginalny z Poloneza
po lewej po usunięciu osłony i stoczeniu do średnicy 47zmm

Taki zabieg podyktowany jest tym, że otwór w nadwoziu Polonez ma mniejszą średnicę niż amortyzator (osłona) z Pajero.

Następnie trzeba dopasować nową osłonę amortyzatora.
Po kilku próbach ustaliłem, że idealna będzie osłona przekładni kierowniczej z Renault 19 (Impergom IMP29491):




Żeby pasowała trzeba lekko powiększyć mniejszy otwór, oraz usunąć rant wokół większego otworu.

Kolejnym etapem jest dopasowanie dolnego mocowania.
W Polonezie tuleja jest szersza a otwór wewnętrzny jest przystosowany do śruby 10mm.
W Pajero tuleja krótsza i otwór wewnętrzny jest przystosowany do śruby 12mm.

Wykonane zostały tulejki, które pozwoliły na montaż do wahacza, bez konieczności jego rozwiercania do średnicy 12mm.



Nowy amortyzator na miejscu:


Równocześnie zamontowałem na tylnej osi nowe amortyzatory gazowe Monroe (auto to Atu Plus):


Po pierwszej jeździe mega pozytywne wrażenia.
Auto nie nurkuje tak gwałtownie przy hamowaniu (przód hamulce wentylowane 257mm) oraz bardziej stabilnie zachowuje się w zakrętach.
Dodam, że wcześniej zamontowane amortyzatory miały sprawność 60-65% (wg urządzenia na stacji diagnostycznej).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008