- Posty: 70
- Otrzymane podziękowania: 14
Utwardzenie poloneza
- AQ GARAGE
-
- Wylogowany
- Senior forum
-
Mniej
Więcej
2020/02/15 15:21 - 2020/02/15 15:25 #51596
przez AQ GARAGE
AQ GARAGE odpowiedział w temacie: Utwardzenie poloneza
Wklejam kilka zdjęć i filmik jak to działa. Więc na początku u nas również były plany z zaadoptowaniem poduszek z jakiejś osobówki. Po rozeznaniu, sprawdzeniu gabarytów i cen wybór padł na poduszki kabiny Renault Premium. Zakup poduszek i przewodów kosztował nas bagatela 130zł. Link do poduszek-
allegro.pl/oferta/poduszka-kabiny-renaul...LsujO4V52a7oNZKpxazU
Na zdjęciach które udało mi się znaleźć będziecie widzieli podkładki--miseczki górnego mocowania amortyzatorów Opel lub Z któregoś VAGA które są przyspawana do mostu na dystansie 1,4mm. Jeśli chodzi o górę to u nas było zamocowane na kształtowniku zamkniętym 6x4- tylko musieliśmy to przerobić, bo jest za mała powierzchnia styku z podłużnicą, zastosowwaliśmy ten sam kształtownik tylko dłuższy i z lepszymi mocowaniam- na starych zdarzało się że poduszki się kosiły. Przewody wprowadzone do kufra i w razie potrzeby dobijasz. Jeździmy tak od dwóch lat i może przyjdzie pora na montaż innego kompresora i pełne sterowanie z kabiny. Jedno ze zdjęć przedstawia porównanie wielkości naszej poduszki i poduchy z Nivo w BMW E39 bo słyszałe,że ktoś chciał takie zakładać.
Górne mocowanie poduszki iwejście przewodu w miejscu orginalnego odboja.
allegro.pl/oferta/poduszka-kabiny-renaul...LsujO4V52a7oNZKpxazU
Na zdjęciach które udało mi się znaleźć będziecie widzieli podkładki--miseczki górnego mocowania amortyzatorów Opel lub Z któregoś VAGA które są przyspawana do mostu na dystansie 1,4mm. Jeśli chodzi o górę to u nas było zamocowane na kształtowniku zamkniętym 6x4- tylko musieliśmy to przerobić, bo jest za mała powierzchnia styku z podłużnicą, zastosowwaliśmy ten sam kształtownik tylko dłuższy i z lepszymi mocowaniam- na starych zdarzało się że poduszki się kosiły. Przewody wprowadzone do kufra i w razie potrzeby dobijasz. Jeździmy tak od dwóch lat i może przyjdzie pora na montaż innego kompresora i pełne sterowanie z kabiny. Jedno ze zdjęć przedstawia porównanie wielkości naszej poduszki i poduchy z Nivo w BMW E39 bo słyszałe,że ktoś chciał takie zakładać.
Górne mocowanie poduszki iwejście przewodu w miejscu orginalnego odboja.
Ostatnio zmieniany: 2020/02/15 15:25 przez AQ GARAGE.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- AQ GARAGE
-
- Wylogowany
- Senior forum
-
Mniej
Więcej
- Posty: 70
- Otrzymane podziękowania: 14
2020/02/15 15:31 #51597
przez AQ GARAGE
AQ GARAGE odpowiedział w temacie: Utwardzenie poloneza
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- AQ GARAGE
-
- Wylogowany
- Senior forum
-
Mniej
Więcej
- Posty: 70
- Otrzymane podziękowania: 14
2020/02/15 15:37 #51598
przez AQ GARAGE
AQ GARAGE odpowiedział w temacie: Utwardzenie poloneza
Podziękowali: FirefightersRezmerTeam
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- FirefightersRezmerTeam
-
- Wylogowany
- Świeżak
-
Mniej
Więcej
- Posty: 2
- Otrzymane podziękowania: 0
2020/02/15 19:41 #51600
przez FirefightersRezmerTeam
FirefightersRezmerTeam odpowiedział w temacie: Utwardzenie poloneza
Pięknie!
Dzięki za podpowiedź z czego wykorzystać miechy
Pozdrawiam
Dzięki za podpowiedź z czego wykorzystać miechy

Pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Miłosz
-
- Wylogowany
- Świeżak
-
Mniej
Więcej
- Posty: 1
- Otrzymane podziękowania: 0
2020/02/16 10:28 - 2020/02/16 10:30 #51601
przez Miłosz
Miłosz odpowiedział w temacie: Utwardzenie poloneza
Słuchaj mądrzejszych mówiła Mama. Więc słucham i dziękuję za podpowiedź. Poduszki zamówione i szukamy dalej. Co by tam jeszcze w naszym Poldku ulepszyć...
Ostatnio zmieniany: 2020/02/16 10:30 przez Miłosz. Powód: Pisownia
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- AQ GARAGE
-
- Wylogowany
- Senior forum
-
Mniej
Więcej
- Posty: 70
- Otrzymane podziękowania: 14
2020/02/17 13:26 #51607
przez AQ GARAGE
AQ GARAGE odpowiedział w temacie: Utwardzenie poloneza
Wklejam działający link z działania poduszek.
megawrzuta.pl/download/35b042f274a03b5b7833667431c29f81.html
megawrzuta.pl/download/35b042f274a03b5b7833667431c29f81.html
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Gientkie Toporki
-
- Wylogowany
- Senior forum
-
Mniej
Więcej
- Posty: 56
- Otrzymane podziękowania: 11
2020/02/17 21:06 #51611
przez Gientkie Toporki
Ulepszyć jak ulepszyć, ale ja w swoim zdemontowałem hak i tylną wycieraczkę wraz ze zbiorniczkiem płynu. Zawsze kilka kilogramów mniej.
Gientkie Toporki odpowiedział w temacie: Utwardzenie poloneza
Miłosz napisał: Co by tam jeszcze w naszym Poldku ulepszyć...
Ulepszyć jak ulepszyć, ale ja w swoim zdemontowałem hak i tylną wycieraczkę wraz ze zbiorniczkiem płynu. Zawsze kilka kilogramów mniej.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Rezmer Firefighters Team
-
- Wylogowany
- Świeżak
-
Mniej
Więcej
- Posty: 1
- Otrzymane podziękowania: 0
2020/02/23 09:47 #51685
przez Rezmer Firefighters Team
Rezmer Firefighters Team odpowiedział w temacie: Utwardzenie poloneza
Poniżej instrukcja modyfikacji przedniego zawieszenia Polonez Atu Plus - wymiana amortyzatorów na twardsze z Pajero II (Kayaba nr 344222):
w środku amortyzator z Pajero przed modyfikacją
po prawej oryginalny z Poloneza
po lewej po usunięciu osłony i stoczeniu do średnicy 47zmm
Taki zabieg podyktowany jest tym, że otwór w nadwoziu Polonez ma mniejszą średnicę niż amortyzator (osłona) z Pajero.
Następnie trzeba dopasować nową osłonę amortyzatora.
Po kilku próbach ustaliłem, że idealna będzie osłona przekładni kierowniczej z Renault 19 (Impergom IMP29491):
Żeby pasowała trzeba lekko powiększyć mniejszy otwór, oraz usunąć rant wokół większego otworu.
Kolejnym etapem jest dopasowanie dolnego mocowania.
W Polonezie tuleja jest szersza a otwór wewnętrzny jest przystosowany do śruby 10mm.
W Pajero tuleja krótsza i otwór wewnętrzny jest przystosowany do śruby 12mm.
Wykonane zostały tulejki, które pozwoliły na montaż do wahacza, bez konieczności jego rozwiercania do średnicy 12mm.
Nowy amortyzator na miejscu:
Równocześnie zamontowałem na tylnej osi nowe amortyzatory gazowe Monroe (auto to Atu Plus):
Po pierwszej jeździe mega pozytywne wrażenia.
Auto nie nurkuje tak gwałtownie przy hamowaniu (przód hamulce wentylowane 257mm) oraz bardziej stabilnie zachowuje się w zakrętach.
Dodam, że wcześniej zamontowane amortyzatory miały sprawność 60-65% (wg urządzenia na stacji diagnostycznej).
w środku amortyzator z Pajero przed modyfikacją
po prawej oryginalny z Poloneza
po lewej po usunięciu osłony i stoczeniu do średnicy 47zmm
Taki zabieg podyktowany jest tym, że otwór w nadwoziu Polonez ma mniejszą średnicę niż amortyzator (osłona) z Pajero.
Następnie trzeba dopasować nową osłonę amortyzatora.
Po kilku próbach ustaliłem, że idealna będzie osłona przekładni kierowniczej z Renault 19 (Impergom IMP29491):
Żeby pasowała trzeba lekko powiększyć mniejszy otwór, oraz usunąć rant wokół większego otworu.
Kolejnym etapem jest dopasowanie dolnego mocowania.
W Polonezie tuleja jest szersza a otwór wewnętrzny jest przystosowany do śruby 10mm.
W Pajero tuleja krótsza i otwór wewnętrzny jest przystosowany do śruby 12mm.
Wykonane zostały tulejki, które pozwoliły na montaż do wahacza, bez konieczności jego rozwiercania do średnicy 12mm.
Nowy amortyzator na miejscu:
Równocześnie zamontowałem na tylnej osi nowe amortyzatory gazowe Monroe (auto to Atu Plus):
Po pierwszej jeździe mega pozytywne wrażenia.
Auto nie nurkuje tak gwałtownie przy hamowaniu (przód hamulce wentylowane 257mm) oraz bardziej stabilnie zachowuje się w zakrętach.
Dodam, że wcześniej zamontowane amortyzatory miały sprawność 60-65% (wg urządzenia na stacji diagnostycznej).
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.