Wartburg 353 dwusuw

Więcej
2012/03/26 07:13 #7403 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Odp: Wartburg 353 dwusuw

Jak już kupiłeś samochód, to sprzedawać nie musisz, tylko na prawdę powinieneś sporo dowiedzieć się jak obchodzić się z tym samochodem. Dwa lata temu pojechała Syrena Bosto do Turcji i obróciła, więc jak widać da się. Przy dwusuwie na taką trasę podstawa to dobry olej i 100% sprawny układ chłodzenia. Nie ma się co czarować ale mixol najlepszy nie jest. Jeszcze za czasów jak jeździłem na motocyklu testowałem 5 olejów do dwusuwów. Najlepiej wypadł Quaker State. Cena deczko wysoka ale silnik idzie świetnie i mniej pali. Prosty przykład. Ustawiłem gaźnik i wolne obroty na mixolu. Wszystko było cacy i tak jeździłem. Zalałem Quakera przy kolejnym tankowaniu i okazało się, że wolne obroty są za wysoko, silnik miał mniejsze tarcie, lepiej się kręcił. Trzeba było obniżyć wolne obroty. Przy kolejnym tankowaniu zalałem znów z mixolem, tym razem silnik zdychał na wolnych i trzeba było je podnieść. Dodatkowo nie żałować oleju w paliwie, lepiej zalać coś więcej i mieć trochę większą chmurę za sobą, niż zatrzeć silnik.


Jeśli karoseria jest na prawdę w dobrym stanie to można się jeszcze pokusić o przekładkę silnika na czterosuw.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/03/26 08:33 #7405 przez Warcząca Wanda

Warcząca Wanda odpowiedział w temacie: Odp: Wartburg 353 dwusuw

Trochę szkoda, mało co jest w stanie dorównać klimatem dwusuwowi :) Ale decyzja jest rozsądna, taki wyjazd to duże wyzwanie i spore ryzyko.

Odnośnie umotywowanie tej decyzji, mieliśmy podobne rozterki. Okazuje się, że Wartburgów, zwłaszcza z końcówki produkcji jest jeszcze relatywnie sporo. Widać to nawet po cenach jakie osiągają nawet zadbane egzemplarze. Zbrodnią byłoby zajechanie 311 albo starszych 353. W przypadku rocznika '86 strata dla historii DDRowskiej motoryzacji byłaby relatywnie niewielka.

Tutaj nie możesz sobie pozwolić na "cegłę na gazie" bo go zatrzesz. Ogromne znaczenie ma wentylowanie całego silnika ( i nie chodzi mi tutaj o chłodzenie go, a o technikę przewietrzania komory spalania). Zjeżdżając z góry na biegu też nie możesz puścić do końca nogi z gazu bo pozbawisz cały silnik smarowania.


Do przewietrzania i "dosmarowywania" ssaniem można się bardzo szybko przyzwyczaić. A co do zjazdu z góry... tak chyba było w skarpecie (miała wolne koło tylko na 4) i w Trabancie. Warczyburg miał wolne koło na wszystkich biegach i o ile było sprawne nie trzeba było się tym przejmować. W ogóle większość opinii o zacierających się dwusuwach powstała na bazie skarpety - silnik był konstrukcyjnie podobny do tego z DDR, ale wykonany po polsku. Dobrze eksploatowane Wartburgi zacierały się w zasadzie tylko na łożyskach wału. Skarpeta, nawet najbardziej zadbana potrafiła się zatrzeć bez ostrzeżenia dosłownie na wszystkim co się w silniku poruszało. Podobno było to związanie nie tyle z projektem silnika, co z jego wykonaniem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/03/26 17:26 #7411 przez Jeźdźcy Czerwonej Bestii

Jeźdźcy Czerwonej Bestii odpowiedział w temacie: Odp: Wartburg 353 dwusuw

a warczaca Wanda startuje w tym roku?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/03/28 08:37 #7428 przez Warcząca Wanda

Warcząca Wanda odpowiedział w temacie: Odp: Wartburg 353 dwusuw

W takiej formie jak w zeszłym roku nie damy rady :(

Powodów jest kilka - brak funduszy, brak czasu na grzebanie w aucie i organizację Darczyńców; brak ekipy - dziewczynom się podobało, ale drugi raz jechać nie chcą.

Jeśli tylko starczy urlopu i znajdzie się jakaś nadprogramowa kasa to chcemy z Tomkiem podłączyć się pod jakąś ekipę, która nie będzie miała kompletu. Wstępnie myślałem o Marku, bo podoba mi się na maxa ta jego Zastava :) Ale jest za wcześnie żebym mógł się zdeklarować, a przed startem może już nie mieć miejsc. Tak więc jak dobrze pójdzie, to część z nas pojedzie - choć już nie jako Team Warcząca Wanda...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/03/28 13:21 #7431 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Odp: Wartburg 353 dwusuw

Nie tylko u ciebie problem z kasą, ale jakoś dacie rady na pewno, przynajmniej ja sobie tak już od ponad pół roku wmawiam ;)

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/08/11 21:46 #45041 przez Kierowca Tourista

Kierowca Tourista odpowiedział w temacie: Odp: Wartburg 353 dwusuw

Odkopuję temat. Ktoś oprócz nas (Wartburg 353W Tourist) i Wartburga stylizowanego na rajdowego wybiera się w tym roku na Zlombol Wartburgiem 353?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/08/25 16:36 #45399 przez PatiMat

PatiMat odpowiedział w temacie: Odp: Wartburg 353 dwusuw

My jedziemy ale 1,3 rocznik '90

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/08/26 19:51 #45445 przez Kierowca Tourista

Kierowca Tourista odpowiedział w temacie: Odp: Wartburg 353 dwusuw

Dzięki za odzew - jakby co, to w razie jakiś problemów na trasie mamy prawie takie samo zawieszenie i układ hamulcowy ;). A o załogi jadące dwusuwem pytałem, bo jednak zawsze dobrze mieć kontakt z kimś jadącym pojazdem tej samej marki.
Szczerze mówić trochę dziwię się, że Wartburg 353 jest tak mało popularny na Zlombolu - może wcześniejsze wpisy w tym temacie odstraszyły?, Takimi samochodami ludzie jeździli i pokonywali spore odległości, zresztą ogólnie te auta w czasach swojej świetności nie miały złej opinii. Dla mnie wyzwanie to jechać Żukiem, o Nysie nie mówiąc ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/08/28 13:38 #45534 przez Ciubaryki

Ciubaryki odpowiedział w temacie: Odp: Wartburg 353 dwusuw

ja w tym roku jadę wartburgiem 1.3
kilka części zapasowych mieć będę. wypisałem je w arkuszu w temacie ze spisem części zamiennych. może warto się wymienić numerami w razie gdyby były jakieś problemy na trasie?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2017/08/28 14:44 #45538 przez PatiMat

PatiMat odpowiedział w temacie: Odp: Wartburg 353 dwusuw

Nr mamy w profilu, można dzwonić z aplikacji ZłomekGo i polecam wszystkim wpisywać bo ułatwia kontakt. Dziś wpiszę swoje części, resztę dogadamy się na PW albo tel

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008