Żuk i Nysa dla początkujących

Więcej
2011/01/16 14:22 #972 przez WandWRallyTurtelTeam

WandWRallyTurtelTeam stworzył temat: Żuk i Nysa dla początkujących

Po wczorajszej rozmowie ustalono żeby zarzucić temat na forum - chłopaki z W-wy chcą jechać Żukiem ale nie mają zbyt dużego pojęcia o tym chyba, więc proźba dla ekip które tymi furami jechały no i cozywiście tych, którzy mieli z nimi więcej do czynienia, co by podrzucać co wam padło, co wymienialiście przed rajdem i w trakcie rajdu itd no i oczywiście części części części.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/01/16 20:02 #990 przez klub_pancernych

klub_pancernych odpowiedział w temacie: Odp: Żuk i Nysa dla początkujących

Próbowalem wczoraj po powrocie z "obrad" zalożyć ten temat ale mnie wywalalo. Na początek mam pytanie ile żuków i nys jechalo do Stambulu?
i jaka byla wasza przeciętna prędkość?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/01/16 20:12 - 2011/01/16 20:16 #991 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Odp: Żuk i Nysa dla początkujących

nie wiem co jest grane ale odpowiedzi znikają, około 2 godzin temu wypisałem co po kolei sprawdzić dla ludzi nie mających pojęcia o tym samochodzie a teraz patrzę i nie ma nic ... jaki bezsens, już mi się nie chce zbytnio pisać kolejnego takiego elaboratu tym bardziej jak nie mam pewności czy go ktoś zdąży przeczytać nim zniknie ...

jak ktoś chce konkretne info to pisać na PW, na pewno odpowiem

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Ostatnio zmieniany: 2011/01/16 20:16 przez Załoga Tarpaniątka.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/01/16 20:30 #994 przez klub_pancernych

klub_pancernych odpowiedział w temacie: Odp: Żuk i Nysa dla początkujących

Jeśli chodzi o nas mechanikę nysożuków mamy opanowaną, z częściami problemów nie ma, natomiast chcemy rozgryźć temat logistycznie.
Chętnie dolączymy do konwoju.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/01/16 22:33 #1003 przez KatażukTeam

KatażukTeam odpowiedział w temacie: Odp: Żuk i Nysa dla początkujących

Polecam przede wszystkim zainwestować w hamulec, bo droga hamowania jest naprawdę długa ;) Druga sprawa, że pod górkę, przy pełnym ładunku wleczemy się ostro 20-30 na godzinę co w sumie jest sympatyczne :P

Ogromnym plusem jest niesamowicie wysokie terenowe zawieszenie i odporność na dziury i wyboje, jeździliśmy po drogowym piekle a żuk doskonale sobie radził

NAJWIĘKSZYM plusem, jest niesamowity klimat: nigdzie nie ma takich imprez i rozmów jak w wagonie, który jedzie i mieści swobodnie 7 osób, można siedzieć przy stoliku, pić piwo, zmieniać się nie wychodząc z samochodu a czasem nawet nie przerywając jazdy, spać w bagażniku, jeździć na dachu i ogólnie żuki są po prostu genialne :D

Jest taki ogień, którego taniec zachwyca, którego siła przeraża a którego piękno rzuca na kolana... To ogień w morzu... W morzu błękitu Jej oczu...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/01/16 22:37 #1004 przez KatażukTeam

KatażukTeam odpowiedział w temacie: Odp: Żuk i Nysa dla początkujących

Ach i pamiętajcie o złotej zasadzie: cokolwiek się zepsuje w żuku, jest to bezpiecznik:P Najlepiej mieć ich tuzin ze sobą ;)

Jest taki ogień, którego taniec zachwyca, którego siła przeraża a którego piękno rzuca na kolana... To ogień w morzu... W morzu błękitu Jej oczu...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/01/16 23:09 #1006 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Odp: Żuk i Nysa dla początkujących

nie prościej wozić parę gwoździ ? :P

a tak na serio to jak macie żuka rozgryzionego, a nie czytaliście zeszłorocznego forum to jak pisałem wcześniej (nim zniknął post), grunt to sprawdzić układ napędowy czyli stan łożysk na wałku atakującym, na talerzu, półosie, jak macie most starego typu to też dobrze jest wymienić smar w łożyskach na półosiach (te smarowane poprzez wkręcanie takiej nakrętki która jest przy płycie kotwicznej hamulców) w zeszłym roku jednej ekipie poszło łożysko wałka atakującego i jak się rozleciało to skrzywiło wałek , mam nadzieję ze w tym roku będzie lepsza organizacja bo żuków pewnie pojedzie kilka , dlatego warto żeby jedna ekipa wzięła np zapasową półoś, inna kompletny dyferencjał (atak, talerz z dyfrem + komplet łożysk) inna ekipa warto jakby wzięła przynajmniej jeden zapasowy resor (w zeszłym roku w polonezie strzelił, jechało tyle polonezów i DF-ów i nikt nie wpadł na pomysł żeby zabrać choć jeden resor albo chociaż górną lagę, ja już mam dwie górne na obie strony odłożone na złombola w zapas ale ja mam resory z poloneza trucka więc do żuka nie podejdą bo są dłuższe), sprawdźcie luzy na wale napędowym (stan krzyżaków żeby się któryś na trasie nie sypnął i łożysko podporowe wału oraz gumę w którym ono jest osadzone), układ hamulcowy przeglądnijcie (stan cylinderków, pewnie z tyłu jeden tłoczek na cylinderku będzie zastany, ja tak miałem jak się okazało a 4 lata temu miałem generalny remont hamulcy), sprawdźcie czy pompa hamulcowa nie cieknie, stan przewodów hamulcowych, luz między szczękami a bębnem, no i zróbcie sobie ręczny żeby był na tip top bo w razie czego może uratować tyłek


o ogólnie na chwilę obecną do mojego auta mam odłożone :
głowica kompletna na przekładkę, pompa wody, komplet uszczelek silnika, górne lagi resorów na obie strony, dyfer (szukam jeszcze ataku koła talerzowego ale nowego typu bo wałek atakujący jest dłuższy w nowym typie mostu) no i półoś w zapas by się przydała, cyba że przejdę na stary typ półosi (gruby wieloklin), pewnie skołuję zapasową skrzynię biegów albo tryba, kapitalka skrzyni to tylko jakieś 6 godzin ;)

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/01/16 23:48 #1017 przez chrupek

chrupek odpowiedział w temacie: Odp: Żuk i Nysa dla początkujących

ja w temacie zbliżonym, który wypłynął między ekipami z Warszawy: jest do sprzedania Nysa w niezłym stanie, 3-biegowa, po karawanie :-/, sprawna, zarejestrowana, chyba nawet z ubezpieczeniem. stoi na Powiślu, zainteresowanym dam kontakt.

pozdro
chrup

([email protected]==O) - Skoda 105S

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/01/17 00:27 #1022 przez Pogromcy Zielonej Krysi

Pogromcy Zielonej Krysi odpowiedział w temacie: Odp: Żuk i Nysa dla początkujących

sebek napisał: nie wiem co jest grane ale odpowiedzi znikają, około 2 godzin temu wypisałem co po kolei sprawdzić dla ludzi nie mających pojęcia o tym samochodzie a teraz patrzę i nie ma nic ... jaki bezsens, już mi się nie chce zbytnio pisać kolejnego takiego elaboratu tym bardziej jak nie mam pewności czy go ktoś zdąży przeczytać nim zniknie ...

jak ktoś chce konkretne info to pisać na PW, na pewno odpowiem


prawdopodobnie dość długo byłeś bezczynny, zauważyłem że na nowym forum, wyjątkowo szybko z niego wywala jak się nic nie klika :/// tez parę razy tak miałem że płodziłem poemat a tu lipa :/ poszło w ......

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/01/17 04:39 #1024 przez klub_pancernych

klub_pancernych odpowiedział w temacie: Odp: Żuk i Nysa dla początkujących

Na pewno bierzemy drugą skrzynie biegów, tylny most, aparat zaplonowy, kondensatory, cewki, pompy, paski, kolo pasowe, uszczelki do silnika, kpl panewek, kola rozrządu, popychacze i kilka innych drobiazgów.
Teraz rozglądam się za przekladnią glówną 9/41 a jescze lepiej 10/41.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008