Żuk i Nysa dla początkujących

Więcej
2012/09/12 06:28 #9390 przez złombusters

złombusters odpowiedział w temacie: Odp: Żuk i Nysa dla początkujących

Witamy wszystkich forumowiczów. Jesteśmy ekipą z Rybnika i chcemy jechać nysą 522, niestety nasz mechanik trafił do szpitala i mamy poważny problem z grzaniem się silnika.. Sprawdzaliśmy już pompe wody i wydaje się ok.. termostat wyrzuciliśmy a chłodnica fajnie się nagrzewa tylko ewentualnie na środku jest mniej ciepła. Po 15 min jazdy zbiornik wyrównawczy gwizdze i sapie.. Czy macie jakieś sugestie albo porady? Dodatkowo jeśli wszystko uda się ogarnąć to będziemy mieli 2 wolne miejsca (jest nas 5 obecnie w tym 2 dziewczyny;) najlepiej gdyby koś z zacięciem mechanicznym chaiał dołączyć :) pozdrawiamy

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/09/12 07:14 #9394 przez Zabugole i Pyrusy

Zabugole i Pyrusy odpowiedział w temacie: Odp: Żuk i Nysa dla początkujących

sprawdzcie sprawnosc korków... i czy wisko dziala poprawnie - najlepiej wyregulujjcie tak zeby chodzilo na stale

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/09/12 08:46 #9398 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Odp: Żuk i Nysa dla początkujących

Co do rozebrania mostu nowego typu (ten z klapą z tyłu). Odkręcacie flanszę ataku ( klucz coś około 30, zwrócić uwagę bo jeszcze trzeba odgiąć taką podkładkę którą się zagina, żeby nakrętka nie mogła się odkręcać). To musicie zrobić najpierw bo jak wyciągniecie półosie to nie będziecie w stanie już tej flanszy odkręcić bo jest mocno dowalona a za sam dyferencjał raczej nie zablokujecie do okręcania. Ja podczas odkręcania tej nakrętki najpierw ją podgrzewam palniczkiem ( wytarczy taki za 10zł z allegro na gaz do zapalniczek, 2 minuty grzania i łatwiej puszcza). Do okręcania używam ramienia około 1 metra i idzie ciężko. Więc się nastawcie że nie będzie łatwo.

Potem odkręcacie półosie ( 4 śruby) i wysuwacie je z obudowy (wyjdą razem z łożyskami i uszczelnieniami). Potem zdejmujecie klapę z tyłu i odkręcacie śruby trzymające łożyska dyferencjału ( dwie śruby po prawej, dwie po lewej). I teraz wyciągacie dyferencjał do tyłu, ale uważajcie bo po obu stronach są podkładki korekcyjne, żebyście ich nie pomieszali po wyciągnięciu. Jak wyciągniecie dyfer ( wyjdzie razem z łożyskami) to bierzecie drut i chwytacie przez dyferencjał łożyska i podkładki korekcyjne, tak żeby wam się to potem nie rozsypało i żeby wszystko było na swoim miejscu. Wtedy po złożeniu tego do kupy ( jakby przypadło na trasie), jest spora szansa że luz międzyzębny będzie w miarę OK i da się na tym jechać.

Jak wyciągniecie już dyfer, to pozostaje wybić atak ( dla tego na samym początku trzeba odkręcić tą flanszę). Po wybiciu ataku, zostanie wam jeszcze wybicie bieżni łożyska ataku bo ono jest osadzone w moście. Wybijacie je od zewnątrz, najlepiej wziąć jakąś nasadkę odpowiednio dużą i przez nią pobić, powinno wyjść bez większych problemów.

Co do regulacji luzu na zębach mostu, w książce którą kiedyś tutaj wrzucałem jest do opisane:


www.rapidshare.com/files/1574922086/Tarp...si%C4%85%C5%BCka.rar


Co do grzania się Nyski. Czy macie dobrze odpowietrzony układ chłodzenia ? Bo jak piszecie że chłodnica nie robi się cała gorąca, to coś jest nie tak. Jeśli jest odpowietrzona jak należy i dalej się grzeje pomimo braku termostatu, to obawiam się, że może być walnięta uszczelka pod głowicą.

Jeszcze sprawdźcie czy pompa wody się kręci

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/09/12 10:57 #9406 przez Zabugole i Pyrusy

Zabugole i Pyrusy odpowiedział w temacie: Odp: Żuk i Nysa dla początkujących

instrukcja podata...to jak wymienić flaki z mostu.. a może caly most bez półosi ?? wybić półosie... i na podmianke..wpinamy półosie podpinamy wal i jazda dalej..da sie tak?? bo to wyglada dosc skomplikowanie...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/09/12 12:42 #9418 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Odp: Żuk i Nysa dla początkujących

Cały most jest cholernie ciężki, a sama jego wymiana zajmie tyle ile przerzucenie wnętrza (pod warunkiem, ze nakrętki strzemion wam się pozwolą odkręcić, bo ja moje pierwsze odkręcanie wspomagałem palnikiem na acetylen bo ruszyć się nie dało).

Warto wziąć półosie bo jeśli zatrze ci się łożysko na półosi, to będziecie ugotowani jeśli stanie się to w szczerym polu ( bez porządnego imadła, dużego młota, kawałka rury nie przerzucicie łożyska, a już bajka by była jakbyście mieli dostęp do ognia w celu podgrzania nowego łożyska przed założeniem)

A czemu warto wziąć dyferencjał ze sobą? Bo 2 lata temu jednej ekipie rozleciało się łożysko chyba ataku i wałek wpadł między zęby. A w zeszłym roku jeden Żuk został między Drumnadrochit a Inverness z powodu najprawdopodobniej rozsadzenia satelit w dyfrze.


Rozkładajcie most w części i pakujcie, 2 godziny roboty i macie go w częściach, chyba ze nakrętka na flanszy szybko puści to do 30 minut wszystko wyciągnięte.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Podziękowali: Zabugole i Pyrusy

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/09/12 23:53 #9479 przez Matej

Matej odpowiedział w temacie: Odp: Żuk i Nysa dla początkujących

Dzięki za instrukcję :) Dzisiaj musiałem pojeździć trochę po Polsce więc do tego nie siadłem. Powalczę jutro (bo innego wyjścia raczej już nie ma ;)) i mam nadzieję że wszystko pójdzie spokojnie. Trzymajcie kciuki!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/09/13 08:03 #9490 przez GrrRat CREW

GrrRat CREW odpowiedział w temacie: Odp: Żuk i Nysa dla początkujących

my mozemy zabrac czesc mostu

Aby do przodu

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/09/13 17:16 #9511 przez złombusters

złombusters odpowiedział w temacie: Odp: Żuk i Nysa dla początkujących

Hejka, udało nam się opanować sytuację. Wymieniliśmy chłodnicę i wszystko śmiga aż miło. Zaliczyliśmy też 20 km wycieczkę i jest naprawdę świetnie :) dzięki wszystkim za pomoc. Do zobaczenia na starcie! PS. nadal mamy 2 wolne miejsca - jadą 2 dziewczyny i 3 chłopaków. pozdro

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/09/13 19:39 #9516 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Odp: Żuk i Nysa dla początkujących

Kurde a ja znalazłem przyczynę luzów w zawieszeniu i mam załamkę. Jutro muszę kupić części za prawie 130zł... Ehh, ale bezpieczeństwo najważniejsze, trzeba będzie jeszcze więcej kasy pożyczyć :unsure:

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/09/13 23:48 #9528 przez Matej

Matej odpowiedział w temacie: Odp: Żuk i Nysa dla początkujących

Most rozebrany w 2h bez pośpiechu ze spuszczaniem oleju i dyskusjami o życiu, a z konkretnym podejściem faktycznie można by to zrobić w 30min ;)

Nakrętkę na flanszy odkręciłem za pierwszym "próbnym" podejściem jedną ręką gdy sprawdzałem czy wybrałem dobrą nasadkę.

Półosie elegancko wyszły, natomiast dyfer za bardzo nie chciał iść na spacer ;)

Rozwalilem uszczelniacz, wybiłem bieżnie i most zmienił się 4 zastrechowane paczuszki, a żelastwo wylądowało w piwnicy ;)

Do zobaczenia na trasie! Wypatrujcie Czarno białego żuka ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008