× Tu możecie pogadać o innych tematach, umówić się na spotkania, wspólne wyjazdy, noclegi przed startem, szukać osób do uzupełnienia Waszej ekipy, sprzedawać auta, kupować teile,.....

Silniki złombolowe

Więcej
2016/01/06 13:45 #33304 przez BOREWICZ TEAM

BOREWICZ TEAM odpowiedział w temacie: Silniki złombolowe

Najlepiej jak napisał Prevent integracja z ludżmi którzy już byli w różnych rejonach kraju takowe mają miejsce tam o wszystko możesz popytać ludzie dzielą się doświadczeniami tam też masz szansę się dokleić do jakiejś grupy jadącej podobnymi autami co zwiększa dostępność części i szanse usunięcia awarii.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/01/06 13:47 #33305 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Silniki złombolowe

MotoKoty ładnie napisały - całośc przygotowań to naprawdę jest wyzwanie. Czasu nieraz za mało, wiele rzeczy się sypie, a działać trzeba. To jest naprawdę duże wyzwanie...

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/01/06 13:58 #33307 przez Gwiezdny Patol

Gwiezdny Patol odpowiedział w temacie: Silniki złombolowe

PREVENT napisał: Nigdy nie przewidzisz do końca wszystkiego.

Nawet jak zabierzesz cały bagażnik części, może się okazać że nie wziąłes tej która ci padnie w trasie.

Najlepiej auto zrobić dwa miesiące wcześniej i jeździć nim na codzień aż do wyjazdu. Wtedy poznasz auto i weliminujesz większość niedomagan.

Przed samym wyjazdem wymienić płyny eksploatacyjne, okładziny hamulcowe, świece zapłonowe i kable WN oraz dokładnie przejrzeć wszystkie ważniejsze punkty w aucie.

Nie słuchaj tego, nasz Polonez w 2014 tuż przed startem przeszedł gruntowny remont z wymianą silnika włącznie (w dzień wyjazdu wymienialiśmy jeszcze chłodnicę) i nie było już czasu na jazdy testowe, a w 2015 kupiliśmy Formana 2 tygodnie przed startem i poza wymianą oleju (i jakiegoś wihajstra, który się ułamał w dzień wyjazdu) nic w nim nie robiliśmy. Oba Złombole bez awarii :P
Oczywiście żartuję, im lepiej się przygotujesz tym lepiej sobie poradzisz w razie czego, ale i tak szczęście odgrywa tu bardzo dużą rolę.

MotoKoty napisał: Trzeba "miec jaja" aby wystartowac od rozmowy do wyjazdu rzeczywistego daleka droga większość marzy jak to fajnie ale jak zaczynają się konkrety ,darczyńcy ,auto,załoga,finanse,to trzeba to ogarniac na żywo a nie przed ekranem,i tu czasem jest problem.Tak czy owak dla naprawdę chcącego nic trudnego,tym bardziej jak pragniesz pomoc dzieciaków a nie kupić sobie wakacje all inclusive ,nagroda za trud czeka na mecie i po drodze w postaci ludzkich zachowań i wdzięczności bezinteresownnosci co w dzisiejszych czasach nie jest takie oczywiste.Jak dasz cos od siebie to wraca w najmniej oczekiwanym momencie,moze o to tak naprawde chodzi.Sie rozpisalem.Powodzenia w realizacji planu

Grunt to zgromadzić dobrą załogę. Jak nasz kapitan, który załapał się z przypadku na Złombol 2013 opowiedział nam o rajdzie (był to marzec 2014), to nie zastanawialiśmy się czy jechać, tylko od razu czym :lol: i 12 godzin później siedzieliśmy już w pociągu do Zamościa, gdzie kupiliśmy w ciemno przerdzewiałego Poloneza karetkę ;) całą resztę z remontem auta i ogarnięciem darczyńców włącznie zostawiliśmy na ostatnią chwilę, ale i tak jakoś się udało. Optymizm i chęci to podstawa, jedno i drugie w dużych ilościach ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/01/06 19:08 #33343 przez PRUDENTER TEAM

PRUDENTER TEAM odpowiedział w temacie: Silniki złombolowe

przypomniało mi się :)
Ja przed Złombolem 2014 wymieniłem tłoki, pierścienie, tulejowałem głowicę.. Do tego regulacja, wszystkie płyny itp.. kosztowało mnie to ponad 1000 zł a w Lorret okazało się że mam uszkodzony gwint na śrubie do regulacji zaworów. Pierdoła ale bez niej nie można było wyregulować zaworów i silnik kulał. Obszedłem wiele załóg z pytaniem o śrubkę .. (wiele razy musiałem najpierw wypić żeby usłyszeć że nie ma:) ) a w końcu przykleiłem nakrętkę na klej i pojechaliśmy dalej..


Chodzi mi o to że możesz przygotować auto, zrobić silnik a i tak nie ma pewności.

W mojej ocenie w osobówkach lepiej zostawić silnik oryginalny. Łatwiej wtedy o pomoc innej ekipy z takim silnikiem.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/01/06 23:58 #33368 przez POGANIACZE BYDŁA

POGANIACZE BYDŁA odpowiedział w temacie: Silniki złombolowe

PRUDENTER TEAM napisał: przypomniało mi się :)
Ja przed Złombolem 2014 wymieniłem tłoki, pierścienie, tulejowałem głowicę.. Do tego regulacja, wszystkie płyny itp.. kosztowało mnie to ponad 1000 zł a w Lorret okazało się że mam uszkodzony gwint na śrubie do regulacji zaworów. Pierdoła ale bez niej nie można było wyregulować zaworów i silnik kulał. Obszedłem wiele załóg z pytaniem o śrubkę .. (wiele razy musiałem najpierw wypić żeby usłyszeć że nie ma:) ) a w końcu przykleiłem nakrętkę na klej i pojechaliśmy dalej..



Chodzi mi o to że możesz przygotować auto, zrobić silnik a i tak nie ma pewności.

W mojej ocenie w osobówkach lepiej zostawić silnik oryginalny. Łatwiej wtedy o pomoc innej ekipy z takim silnikiem.


Ale kleiłeś to z takim spokojem...

Sikor
NIE JESTEM PREZESEM NICZEGO

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/01/18 17:54 #34040 przez Chłopcy z PRL

Chłopcy z PRL odpowiedział w temacie: Silniki złombolowe

Jedź totalnie stockowym autem tak jak pisali: Favorita, Poldek a je jeszcze dodam Wartburg z silnikiem 1.3. Swapy są dla tych, którzy potrafią je zrobić własnymi "ręcami".

Polonez nie gubi oleju. On znaczy swoje terytorium.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/01/18 18:17 #34041 przez BarkASY team

BarkASY team odpowiedział w temacie: Silniki złombolowe

Chłopcy z PRL napisał: Jedź totalnie stockowym autem tak jak pisali: Favorita, Poldek a je jeszcze dodam Wartburg z silnikiem 1.3. Swapy są dla tych, którzy potrafią je zrobić własnymi "ręcami".

I mają o tym pojęcie. Ja już mam ale kosztowało mnie to 2 edycje, dlatego na 1 raz jak wcześniej Koledzy nadmienili najlepszą opcją jest jechać jakimś standardowym wozem, bez udziwnień i modyfikacji

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/01/18 18:57 #34046 przez Duch tamtych czasów

Duch tamtych czasów odpowiedział w temacie: Silniki złombolowe

I na pierwszy raz można jechac modzonym autem ale jesli się ma pojęcie o tym.. Bo jeśli zrobi to mechanik to kierowca później może tego nie ogarnąć.. Jeszcze trzeba zastanowić się nad tym w jakim aucie robić swap, w favoritce, w PF125? Po co...?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/01/18 19:51 #34049 przez LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni

LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni odpowiedział w temacie: Silniki złombolowe

bo to takie ładne słowo SWAP

łatwo powiedzieć , fajno przeczytac na jakimś forum...

jak juz zaczniesz to wcale nie jest tek łatwo

i prosze pamietać że jedziemy 3 tys od domu w jedna stronę , bez ekipy mechaników i lawety

wiem , wiem ... nie straszcie, temu sie udało tamtemu...

na wojnie licza tylko rannych i zabitych , nikt nie liczy tych , których kula minęła o milimetr ani tych co mineła o kilometr...

farciarze i pechowcy sa wszedzie , w pokerze w miłości ..... i na Złombolu

Podstawą elektryki są dobre styki !

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2016/01/21 17:54 #34243 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Silniki złombolowe

PREVENT napisał: Nigdy nie przewidzisz do końca wszystkiego.

Nawet jak zabierzesz cały bagażnik części, może się okazać że nie wziąłes tej która ci padnie w trasie.

Najlepiej auto zrobić dwa miesiące wcześniej i jeździć nim na codzień aż do wyjazdu. Wtedy poznasz auto i weliminujesz większość niedomagan.

Przed samym wyjazdem wymienić płyny eksploatacyjne, okładziny hamulcowe, świece zapłonowe i kable WN oraz dokładnie przejrzeć wszystkie ważniejsze punkty w aucie.


Otóż to, gdzie przewidziałbym że pierwszego dnia pęknie mi cylinder ...

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008