× Tu możecie dyskutować na temat tegorocznego wyjazdu, podzielić się doświadczeniami z ostatnich edycji i obgadać wiele innych tematów!

Prośba o poradę, POLONEZ

Więcej
2012/01/31 20:54 - 2012/01/31 20:56 #6773 przez jazyn

jazyn stworzył temat: Prośba o poradę, POLONEZ

Witam.
Razem z kumplem planujemy pojechać w tym roku 1szy raz na Złombola i mam do was prośbę. W związku z tym, ze mój współpasażer znający się na mechanice będzie niedostępny przez następne 1,5 miesiąca na mnie spadł obowiązek zasięgnięcia porady. Mianowicie, po naradzie postanowiliśmy że jedziemy we 3 osoby( ew. 4) i żeby godnie reprezentować naszą ojczyznę nasz wybór padł na rodzimy produkt motoryzacji czyli Poloneza, którego kierownikiem będę ja.
Właśnie, poldka, tylko jaki może być? Ztego co widzę na stronie to chyba Atu odpada, zatem może być caro. Tylko do którego rocznika może to być. Celujemy w lata 90. Mamy kilka typów: Caro 1.6 benz+lpg rocznik 96 otomoto.pl/polonez-1-6-C22578480.html
Caro plus 1.6 benz. rocznik 97 allegro.pl/show_item.php?item=2083809761
Caro 1.5GLE benz. rocznik 92 allegro.pl/show_item.php?item=2073599788
Który radzicie. Ja osobiście mam dobre skojarzenia z rocznikiem 97 i jest najświeższy.

Nasz budżet jest dość ograniczony bo tak max 2300 na auto i ewentualne naprawy i jakieś pierdoły + części na rajd.

Z góry dziękuję za pomoc i jakieś ewentualne rady dla początkujących :)
Ostatnio zmieniany: 2012/01/31 20:56 przez jazyn.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/01/31 21:37 - 2012/01/31 21:40 #6774 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Odp: Prośba o poradę, POLONEZ

Zależy jak bardzo się znacie na samochodach. Ja osobiście polecałbym na gaźniku bo to można zawsze na trasie naprawić, jak się coś w elektryce i elektronice pochrzani to jesteście ugotowani jeśli nie ogarniacie elektryki a co dopiero elektroniki ( zasada działania sterowników, sposoby ich oszukiwania itd). Zawory jak ustawicie dobrze przed trasą to na trasie nie ma po co zaglądać. Jeśli wycieki będą to to ogarnąć przed wyjazdem. Grunt żeby silnik był nie zajechany. W dobrym stanie gaźnikowca kupicie w okolicy 1200-1500zł który nie będzie wymagał praktycznie żadnego wkładu finansowego. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na hamulce, zawieszenie, elektrykę. Silnik przy zakupie zwrócić uwagę i skrzynia to samo. Czy sprzęgło nie bierze na samym końcu. Tarczę sobie w zapas zawsze mozecie wziąć, majątku nie kosztuje.


Edit. jeszcze jedno. Jak weźmiecie na gaźniku, to szukanie ewentualnej usterki w zapłonie jest proste i zajmuje przeważnie osobie siedzącej w temacie nie dłużej niż 30-40 minut. I pamiętajcie o CB, przydaje się ;)

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Ostatnio zmieniany: 2012/01/31 21:40 przez Załoga Tarpaniątka.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/01/31 21:50 - 2012/01/31 21:54 #6775 przez jazyn

jazyn odpowiedział w temacie: Odp: Prośba o poradę, POLONEZ

Więc, może wyjdę teraz na strasznego nooba ( ale nie mam w tym momencie kontaktu z osobnikiem znającym się) który z roczników/ silników miał gaźnik? Zorientuję się czy ogarnia te krasnoludki w elektryce. A jak z gazem? załóżmy że ma gażnikowca z gazem, to czy naprawy są trudniejsze niż bez gazu? ( głupie pytanie ale nie ogarniam takich cudów bo na codzień popylam focusem bez lpg albo metrem xD)

I jaka moc silnika przy wersji z gaźnikiem czy uciągnie żwawiej ~400kg ludzi i bagażu

EDIT: żeby było mi łatwiej który z tych które podrzuciłęm
Ostatnio zmieniany: 2012/01/31 21:54 przez jazyn.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/01/31 22:03 #6776 przez life auto

life auto odpowiedział w temacie: Odp: Prośba o poradę, POLONEZ

mam pytanko dlaczego atu nie może być jak jest z 1996r a polonez caro plus z 1999 jest ok ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/01/31 22:06 #6777 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Odp: Prośba o poradę, POLONEZ

Gaz to zależy jaki założysz, odradzam kombinacje instalacji z silnikami krokowymi bo one najwięcej się psują. Co do gaźnikowca. Jak dobry silnik, dobrze wyregulowany gaźnik ( dłubnięty) to Abimexa a tym bardziej Boscha dało się bez większych problemów objechać. Gaźnikowce miały oznaczenie na tylnej klapie GLE.
1.6 GLI to był wtrysk abimex albo bosch
1,4 GLI/GTI to były rovery
1,6 GSI to zwykłe OHV ( oznaczenie tego podstawowego silnika w polonezie jeśli się nie orientujesz) na wielopunkcie.
Co do roczników to nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć bo aż tak się w to nie zagłębiałem.

Co do gazu jeśli idziesz po taniości to najprostsza instalacja 1 generacji na śrubie, bo to się da regulować nawet na postoju. Jak pisałem wcześniej odradzam 2 generację z silnikiem krokowym. Do póki działa to jest OK, jak się zacznie sypać w trasie to będą jaja.
Jeśli będziesz miał 1,4 z silnikiem rovera ( pomijam tutaj zgodność z regulaminem Złombolu itd) albo 1,6 GSI to polecam sekwencję. Spalanie gazu nie wiele wyższe niż na benzynie a parametry praktycznie identyczne. Daje się kupić te modele z sekwencyjnymi instalacjami ale ceny przeważnie powyżej 2000zł za takiego poldka.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/01/31 22:09 #6779 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Odp: Prośba o poradę, POLONEZ

life auto napisał: mam pytanko dlaczego atu nie może być jak jest z 1996r a polonez caro plus z 1999 jest ok ?


Sądzę, że nikt problemów nie będzie robił z tego powodu że to Atu. Jechał już polonez Caro Plus. Sporo samochodów pojechało z dłubniętymi czy też zmienionymi silnikami ( ja mam nawet teoretycznie nie regulaminowy silnik ale to głębsza sprawa nie chce mi się rozpisywać czemu taki a nie inny silnik mam w samochodzie). Dla pewności zawsze możesz napisać e-maila do organizatorów.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/02/01 00:00 #6788 przez Zastav Sie A Postav Sie

Zastav Sie A Postav Sie odpowiedział w temacie: Odp: Prośba o poradę, POLONEZ

Nie będzie problemu, jeżeli chodzi o silnik. Ja organizatora pytałem, czy nie będzie problemu jak włożę do Zastavy 1.3 turbo z uniacza i stwierdził,że pod maskę nie patrzy.

Powtarzam, rozmowa bezpośrednio z organizatorem!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/02/01 05:49 - 2012/02/01 05:51 #6790 przez jazyn

jazyn odpowiedział w temacie: Odp: Prośba o poradę, POLONEZ

Z tego co mówi załoga zastawy to jakbym popytał organizatorów, to mógłbym jechać wypożyczoną od kuzyna Warszawą z układem napędowym od bmw m5 czy innego xD

Dziękuję wam za pomoc, już wiem czego szukać, jak pojadę to się odwdzięcze w złotym chmielowym trunku oczywiście :)
Ostatnio zmieniany: 2012/02/01 05:51 przez jazyn.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/02/01 05:57 #6792 przez PREVENT

PREVENT odpowiedział w temacie: Odp: Prośba o poradę, POLONEZ

Polonez miał gaźnik do '92/93, z daleka poznasz po przednim podszybiu i masce, gaźnikowy ma blaszane podszybie i wlot na masce, wtrydkowe już mają podszybie czarne plastikowe i brak wlotów na masce (chyba)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/02/01 06:03 #6793 przez jazyn

jazyn odpowiedział w temacie: Odp: Prośba o poradę, POLONEZ

Dzięki

MAŁY OT! Jak ktoż potrzebuje trabanta z Warszawy lub okolic to wczoraj chyba widziałem na ursynowie trampka kombi 1,1 do polo! namiar zainteresowanym podam na priv w czwartek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008