× Złombol 2013

Koszta

Więcej
2013/02/04 20:57 #11318 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Odp: Koszta

Pomyślcie nad skrzynią 5 jeśli macie chęć/możliwość przeróbki. Na trasie sporo daje.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2013/02/04 21:04 #11319 przez sterteam

sterteam odpowiedział w temacie: Odp: Koszta

Załoga Tarpaniątka napisał: Pomyślcie nad skrzynią 5 jeśli macie chęć/możliwość przeróbki. Na trasie sporo daje.

ja miałem spalanie 10/100 do Turcji -skrzynia 4 a 8/100 do Szkocji -skrzynia 5 nie wspomne o szybkości bo na 4 max 130 a na 5 to chyba min 130 także skrzynia bardzo dużo daje

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2013/02/04 22:07 - 2013/02/04 22:23 #11320 przez How Hard Can It Be

How Hard Can It Be odpowiedział w temacie: Odp: Koszta

Tak, zdaję sobie sprawę z udogodnień skrzyni 5tki i mam teoretyczną możliwość jej wymiany (pomijając fakt, że nigdy tego nie robiłem :D)

Jednak auto jest chyba nieco specyficzne jak na złombol: 76rok i mniej niż 40tyś km przebiegu - wiem, że parę osób popuka się w głowę widząc gdzie chcę zabrać taki rarytas, ale to nie o tym jest ten temat (chociaż w przyszłości chciałbym Was pomęczyć kilkoma pytaniami w odpowiednim dziale :) W związku z tym mam takie marzenie, żeby zostawić go w stanie możliwie zbliżonym do oryginału :) (żeby była jasność - nie zamierzam też wyruszyć bez przygotowania i rozruszania tego staruszka :) )

Z drugiej strony planuję podmianę na złombol tapicerki/foteli na takie z późniejszych lat (z Fiata lub z Poloneza, jeszcze o tym nie myślałem), więc auto i tak sporo się zmieni na czas wyjazdu...

Ale do tego na razie podchodzę luźno i spokojnie :) Pojeżdżę tak jak jest, popytam, porozmawiam z innym użytkownikami i zadecyduję :)
Ostatnio zmieniany: 2013/02/04 22:23 przez How Hard Can It Be.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2013/02/04 22:30 #11321 przez 125p-ierników

125p-ierników odpowiedział w temacie: Odp: Koszta

Gdybyś chciał do tego rocznika założyć piątkę, to musiałbyś poszerzyć tunel, co wiąże się z ingerencją blacharską.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2013/02/04 22:44 #11322 przez How Hard Can It Be

How Hard Can It Be odpowiedział w temacie: Odp: Koszta

o widzisz, nawet nie wiedziałem :) Dzięki za informację, kolejny raz uświadamiam sobie ile jeszcze wiedzy muszę zdobyć :)

Czyli jedziemy z czwórką :D

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2013/02/04 22:50 #11323 przez BLmotors

BLmotors odpowiedział w temacie: Odp: Koszta

Trochę zmienię temat - od zeszłego roku przejazd Tunelem Przylądka Północnego jest darmowy, płaci się zaś za wstęp do centrum turystycznego, na nasze ponad stówę za osobę.
www.visitnorway.com/pl/gdzie-jechac/Poln.../Przyladek-Polnocny/

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2013/02/04 22:56 #11324 przez 125p-ierników

125p-ierników odpowiedział w temacie: Odp: Koszta

How Hard Can It Be napisał: o widzisz, nawet nie wiedziałem :) Dzięki za informację, kolejny raz uświadamiam sobie ile jeszcze wiedzy muszę zdobyć :)

Czyli jedziemy z czwórką :D


Możesz spróbować poszukać wąskiego mostu od Poloneza Caro 1,9 D, diesla w sensie. On ma dłuższe przełożenie i to może pomóc podnieść komfort i obniżyć koszty podróży.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2013/02/07 17:41 - 2013/02/07 17:51 #11384 przez Polderari

Polderari odpowiedział w temacie: Odp: Koszta

Pokusiłem się o wycenę całego wyjazdu.
Założyłem, że podróż trwa 21 dni.
Właściciel auta ponosi koszty związane z jego doposażeniem i kupieniem części zapasowych.
Kalkulacje robiłem dla Poloneza 1.6 GSI
Na pewno można dostać niektóre rzeczy taniej lub obniżyć koszty ale ja wolałem przewartościować koszta.
koszty liczyłem dla następującej trasy : goo.gl/maps/YbXvl
Przy niektórych rzeczach mam "-" oznacza to, że mam je na stanie i nie muszę kupować.

Do kalkulacji posłużyłem się listami (z forum) rzeczy potrzebnych do naprawy.
W moim przypadku nie mam namiotu ani żadnego sprzętu kempingowego, więc go doliczyłem.
Założyłem, że z Polski biorę konserwy.

Pola kempingowe w krajach skandynawskich kosztują 20-30 Euro za noc (Można się rozbić na łące za free). Ale jak już wspomniałem to pesymistyczny scenariusz więc zakładam 30 Euro/dzień

Koszt właściciela samochodu jest zmienny i zależny od tego co jest w aucie do zrobienia. Ja akurat w excelu podałem moje kalkulacje dla mojego auta.


Wyjazd Suma 23 411
Koszt właściciela samochodu 1 606 - 5 391
Koszt dzielony 18 020
Koszt wyjazdu 2 osoby 9 010
Koszt wyjazdu 3 osoby 6 007
Koszt wyjazdu 4 osoby 4 505
Koszt wyjazdu na dzien 21 dni na 2 osoby 429
Koszt wyjazdu na dzien 21 dni na 3 osoby 286
Koszt wyjazdu na dzien 21 dni na 4 osoby 215



W załączniku dokładna rozpiska - może się komuś przyda.
Dla każdego może być inna, ale daje jakieś pojęcie o kosztach, które niestety są wysokie.


Koszty podróży
Paliwo (zużycie 10l/100Km)średni koszt paliwa w krajach skandynawskich to 7zł za litr. Do pokonania 7000 km Stacji LPG praktycznie nie ma. 4 900
Podczas zaplanowanej trasy mamy sporo przepraw promowych. Najdroższe przejazdy to: prom Tallin-Helsinki, tunel prowadzący do Nordkapp, most Malmo-Kopenhaga - łącznie przyjmuję 1000 EUR na koszty związane z przejazdami 4 100
Suma 9 000

Co planuję zrobić/wymienić:
alternator od alfy 309
sprawdzę ciśnienie w cylindrach -
zmiana oleju i pasków tuż przed wyjazdem -
zmiana czterech opon 800
montaż podłokietnika 121
cb-radio 249
antena cb 79
zmiana mikroprocesora wycieraczek 88
zmiana zbiorniczka płynu chłodzącego na nowy 96
kupno bagażnika typu box 569
Suma 2 311

Do przejrzenia W razie czego do wymiany
układ wydechowy 164
amortyzatory 160
drazki 164
Suma 488

Co planuję zabrać:
zapasowe paski klinowe (po 2 sztuki każdego) 180
może rozrusznik (albo zmienię przed wyjazdem) 150
kit do układy wydechowego 23
borygo male -
olej silnikowy 150
szczeki -
klocki 91
alternator -
zestaw naprawczy koła 150
pompka -
lewarek -
klucze -
żarówki -
trytki -
metalowy drut -
zapasowe wieszaki tłumika -
osuszacze chemiczne 4 sztuki (dobrze się sprawdzają kiedy jest wilgotne powietrze dzięki nim szyby nie parują od wewnątrz) 23
cewka zapłonowa 100
bezpieczniki 10
latarka -
przewody chłodnicy 200
lozysko kola PP 24
lozysko kola PL 24
Lozysko tyl 28
pompa paliwa 65
pompa oleju 96
pompę wody 100
uszczelka pod glowice 66
linka sprzegla -
linka gaz 12
przewod wspomag 48
lambda 66
Suma 1 606

Wyposażenie dodatkowe (kempingowe)
kuchenka 45
gaz 99
namiot 300
materac 89
beczka piwa na zakonczenie 139
latarka do namiotu 30
śpiwór -
Przygotowanie konserw z gulaszem angielskim (100% miesa vs 30% ze sklepu) 200
herbata 30
baterie 30
saperka 24
Suma 986

Koszty noclegów
Kemping (średnio liczę 30 Euro za samochód + 2 osoby) podróż 21 dni więc 20 na kampingach. Sauna zazwyczaj wliczona na miejscu w cene :D Cena Euro 4.1 2 460
Jedzenie/Wstępy liczę 80 Euro na dwie osoby na dzień 6 560
Suma 9 020
Ostatnio zmieniany: 2013/02/07 17:51 przez Polderari. Powód: \

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2013/02/07 18:04 - 2013/02/07 18:06 #11385 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Odp: Koszta

Trochę rzeczy z tych które chcesz zabrać bym wywalił, choćby wąż od wspomy. Jak ci siądzie, to wystarczy zrzucić pasek z pompy i można dalej jechać. Przez tych 7000km oleju w przekładni jeszcze będzie na tyle że na sucho nie pójdzie więc objedzie. Takich części wg mnie nie ma sensu brać. Z pasków wziąłbym tylko pędzący alternator i pompę, bez reszty da się jechać, rozrusznik - po co? szkoda miejsca i ciężaru, wolałbym go zastąpić zapasowym akumulatorem choćby 45Ah, wydech jak zrobisz przed wyjazdem, to nie ma sensu nic brać po za uszczelniaczem z patexa jakby gdzie dziura wyskoczyła, wieszaki wydechu jak się urywają to przy tłumiku, bez spawarki i tak nic nie zrobisz więc bez sensu, a te na budzie można przed wyjazdem dać nowe itd. Przeglądnij trochę to co chcesz zabrać i podejdź trochę zdroworozsądkowo ;) Zamiast lambdy lepiej wziąć emulator, bo nie zawsze może ci się udać 15 letnią lambdę wykręcić z wydechu. Zapomniałeś o bardzo ważnej rzeczy... cybantach

Co do noclegów, większość dni i tak będziesz spał gdzie popadnie więc koszta wyjdą sporo niższe.

Aha, i dwa najważniejsze dla ciebie czujniki... CPWK ( wału) oraz ciśnienia w dolocie

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Ostatnio zmieniany: 2013/02/07 18:06 przez Załoga Tarpaniątka.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2013/02/07 18:27 #11386 przez 125p-ierników

125p-ierników odpowiedział w temacie: Odp: Koszta

tak jak Kolega wcześniej napisał - nie ma sensu brać aż tyle części zapasowych.

Przed Złombolem musisz porządnie przejrzeć i przeglądnąć samochód. Nie zaszkodzi również jakaś "testowa" trasa, wyjazd dłuższy.

Według mnie bardzo ważną sprawą, może się wydawać śmieszną, jest testowe zapakowanie wszystkiego do auta - całego majdanu, z którym będziemy jechać oraz współtowarzyszy podróży. Można się przed samym wyjazdem naprawdę mocno zdziwić, gdy okaże się, że auto szoruje chlapaczami po asfalcie. My dosłownie na godziny przed wyjazdem na Z.2010 wymienialiśmy resory, bo się okazało, że Fiacior siadł zupełnie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008