× Złombol 2014

SWAP-Y Żuków i Nysek

Więcej
2014/01/22 21:21 #15849 przez rafcio19

rafcio19 stworzył temat: SWAP-Y Żuków i Nysek

Cześć. Czy poza Ha-Nyską macie w polskich vanach jakieś ciekawe B) i udane :woohoo: swap-y. Bardzo chciałbym zobaczyć na własne oczy takie dzieło.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/24 23:44 #15927 przez Gwardia Faraona

Gwardia Faraona odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Ja też, najchętniej w swoim garażu, wiec odświeżam temat :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/25 12:59 #15930 przez rafcio19

rafcio19 odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

napisałem na priva do Ha-Nyska Team z propozycją spotkania - zobaczymy czy się odezwą B)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/25 13:47 #15931 przez Gwardia Faraona

Gwardia Faraona odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

A skąd jesteś? Na blogu jest kilka fotek,ale nie wszystko widać. Przeróbka nie powinna być kłopotliwa bo silnik z omedze też jest wzdłużnie ułożony i napędza tylną oś. Poza tym jest dość prosty i trwały. Mówimy tutaj o 2.0 8 zaworowym. Chociaż w omedze B nie byłem z niego zadowolony to w żuczku powinien się sprawdzić bo to auto do wyścigów i tak się nie nadaje. Problem tylko w tym,że wkładając silnik z omegi dokładamy sobie całą zakichaną elektronikę - komputer,sondę lambda, przepływomierz... których to brak w żukiecie jest niewątpliwą zaletą. Chętnie bym zobaczył jak to w rzeczywistości działa :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/25 17:27 #15932 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

jak już chcecie się bawić w silniki z Opla to bierzcie MV6. Wejść pod maskę musi bo ten silnik ma kąt rozwarcia jak mnie pamięć nie myli zaledwie 60 stopni ( do Poloneza wchodzi na pewno). Spalanie na trasie powinno wam wyjść w okolicy 10-13 litrów w zależności od nogi kierownika ;)

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/25 18:20 #15936 przez BOMBOWÓZ

BOMBOWÓZ odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Ja sam się głowie co przerobić aby szybciej wygodniej i bezpieczniej jechać nyską ale problem chyba nie leży w samym tylko silniku v6 czy innym 150-konnym,jak tym autem i tak nie bedzie sie dało normalnie jechać i hamować więc zostaje konkretny przeszczep wszystkiego ALE nysa ma rozstaw 1370 to jakaś masakra tylko co wpadło o podobnych wymiarach to terrano 6cm szersze silnik 2,7 co z tego wyniknie nie wiem ale nikt ze znajomych warsztatów nie chce się podjąć takiej przebudowy (na razie :angry: ) Ja myślę że da się wszystko przebudować tylko trzeba określić za ile :whistle: i na ile sie to przyda Więc sama zmiana silnika wiele nie ulepszy nam żuka czy nysy :unsure: Jak już coś się ruszy u mnie dam zdjęcia na bloga do wglądu choć przybliżony czas rozpoczęcia to wakacje (oczywiście jak przegadam kumpla co ma dobry warsztat :) ) Jak ktoś wie o jakimś udanym szczepie zawieszenia i silnika z napędem niech da znać zawsze to może być dobry przykład na start

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić... :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/25 19:28 #15940 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Z potwierdzonego źródła wiem o Żuku z napędami i silnikiem z Toyoty 4Runner. Niestety nie mam fotek, ale postaram się w wolnej chwili zdobyć bogatsze info.

Moim zdaniem Żuka czy Nysę trzeba odrobinę podnieść w górę, może przebudować nieco wnęki przednich kół i dać normalny rozstaw. Po złombolu planuje u siebie montaż własnie Toyoty 4Runner, albo poprzestanę na napędzie z BMW. Się zobaczy;-)

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/25 20:48 - 2014/01/25 21:01 #15950 przez rafcio19

rafcio19 odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Ja jestem z Bochni k/Krakowa. Miałem Omege A z tym silnikiem, Vectrę A też i uważam go za naprawdę bezproblemowy i wystarczająco mocny. Wagi żuka i omegi są zbliżone, a kiedyś wiozłem nią płytki z Krakowa (cały bagażnik) i cała droga to niekończący się pas startowy :P . stąd wnioskuje że zawieszenie też niezłe. Z tyłu jest rama pomocnicza mocowana na czterech punktach do nadwozia. Jakby dobrze pomyśleć to montując cały zestaw czyli silnik+skrzynia+wał+zawieszenie+most+półosie+tacze z mocniejszyni amorami i sprężynami to mamy żuka albo nyskę na asfalt. natomiast też przemknęła ni myśl o Fronterze bo rozstaw niewiele większy a przednie zawieszenie jest na podobnej kołysce jak w żuku. Wyobraźnia fajna rzecz ;) A co do Toyoty 4runner trochę drogi interes. cała omega jest tańsza niż most do KOYOTA :silly:
Ostatnio zmieniany: 2014/01/25 21:01 przez rafcio19. Powód: uzupełnienie

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/26 11:25 - 2014/01/26 11:26 #15965 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Czyżby koledzy myśleli, że takie przeróbki to 1000-2000zł i gotowe ? ;)

Czemu mówię o zmianie silnika ? Bo bez jego zmiany jakakolwiek inna przeróbka której celem byłoby podniesienie prędkości przelotowej na poziom powyżej 100km/h nie ma najmniejszego sensu. Kres sensowności to most 4,1 z Tarpana z silnikiem Perkinsa wsadzony do S-21 ( ale to mordęga na podjazdach i w zależności od podjazdu redukcja nie raz do 2 biegu, temu optymalnym wyjściem prędkość/przyspieszenie jest most 4,8.), pomijam tutaj ile będzie żłopać na podjazdach S-21 na moście 4,1 i but w podłodze. A wy piszecie o średnich prędkościach podróżnych na poziomie 120. Odrobina realizmu panowie... Co do podnoszenia Żuka czy Nysy. Zdecydujcie się, robicie auto do jazdy w terenie, czy auto do szybkiego walenia kilometrów na trasie. Bo tych dwóch założeń bez zmiennej charakterystyki zawieszenia pogodzić się nie da ;)

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Ostatnio zmieniany: 2014/01/26 11:26 przez Załoga Tarpaniątka.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/26 11:33 #15968 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Tu się w jednym wątku starły dwie koncepcje. Moja zakłada prędkośc maksymalną na poziomie 120-130 km/h, aby móc osiągnąć bezpieczną przelotową na poziomie 100km/h, oraz poszerzenie rozstawu kół, aby nie latać w koleinach. Ta druga opcja może wymagać lekkiego podniesienia, aby z przodu dało się kołami skręcać;-) Ale to tylko teoretyczne rozważania.

Najchętniej widziałbym pod maską Żuka jakieś BMW TD z automatem i most też z BMW. Mówię o silniku starym, bez zbędnej elektroniki. W razie awarii w trasie - łatwiej zdobyć części do BMW niż Żuka, szczególnie poza Polską.

Ja swoim Żukiem planuję nieco więcej niż tylko jeden Złombol, stąd po powrocie z tej imprezy będę kombinował nad jakimś solidnym swapem napędu.

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008