× Złombol 2014

SWAP-Y Żuków i Nysek

Więcej
2014/02/11 18:53 #16456 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Dzięki, staram się jak mogę;-)

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/02/11 21:31 #16462 przez POGANIACZE BYDŁA

POGANIACZE BYDŁA odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

BOMBOWÓZ napisał: U nas też decyzja zapadła NYSA będzie miała silnik i bety z terrano 2

Ma być benzyna czy diesel?
Miałem 3 takie autka, i 2,4 i 2,7...

Sikor
NIE JESTEM PREZESEM NICZEGO

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/02/11 21:38 - 2014/02/11 21:49 #16465 przez BOMBOWÓZ

BOMBOWÓZ odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

tylko diesel wchodzi w gre 2,7 podobno dosyć dobry ale może uda się 3,0 wykukać
Masz jakieś złe doświadczenia z tymi silnikami???

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić... :)
Ostatnio zmieniany: 2014/02/11 21:49 przez BOMBOWÓZ.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/02/11 23:09 - 2014/02/11 23:35 #16475 przez POGANIACZE BYDŁA

POGANIACZE BYDŁA odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Wszystkie silniki naprawdę bardzo dobre, bezproblemowe i trwałe. Benzyniaki na łańcuchu rozrządu, a diesle na kołach rozrządu...
2,4 benzyna 124 KM, były też 3,0 benzyna (ale w terrano I), też bardzo dobre, ciężko o nie, bo są poszukiwane do budowania rajdówek terenowych.
2,7 TD bez intercoolera- 100 KM, bez problemu można dołożyć intercooler (bez żadnej zbędnej elektroniki) i wtedy osiąga ok. 110 KM. Rzadko, ale występowały też oryg. wersje w tej mocy. W terenie póki auto nie zawiśnie, to idzie do przodu, ciężko go zatrzymać, czy zadusić. No i 2,7 TDI 125 KM, tu już pojawia się trochę elektroniki (pompa), ale bezproblemowej...
Z ciekawości dodam, że 2,7 dobrze podchodzi do starszych transitów, po czym mniej palą i są dużo żwawsze...
Są jeszcze 3,0 w dieslu, ale z racji świeższych roczników dość drogie w zakupie...

Sikor
NIE JESTEM PREZESEM NICZEGO
Ostatnio zmieniany: 2014/02/11 23:35 przez POGANIACZE BYDŁA.
Podziękowali: BOMBOWÓZ

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/02/24 01:16 #16783 przez GrrRat CREW

GrrRat CREW odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

a co z kwestia mostów
ja tez zastanawiałem sie nad swapem np z merola 124 silnik 3,0D lub 2,5

Aby do przodu

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/03/16 17:14 #17112 przez Pozytywnie Szajbnięci

Pozytywnie Szajbnięci odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Witam. Ja również planuje swap do żuczka. Dla mnie najlepszym i najtańszym rozwiazaniem bedzie silnik i skrzynia od omegi. Pisalem do Ha-nyska team, którzy zrobili swap z omegi 2.0 8 zaworów lecz nie dostałem odpowiedzi na temat rozwiązania problemu wału i mostu. Dalej ten pomysł stoi pod znakiem zapytania. Podobno załadowana nyska z tym motorem piła im 10 litrów a średnia przelotowa to 110, także rezultaty bardzo przyjazne. Prosił bym o sensowne rady związane z tym swapem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/03/16 17:22 - 2014/03/16 17:22 #17114 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Nie wiem w czym problem.

Montujesz silnik ze skrzynią, przednia część wału pasuje do skrzyni, skręcasz to w całość. Łożysko podpory wału mocujesz do ramy. Most nie wiem jaki masz czy nowy czy stary typ, ale idziesz do tokarza, dajesz mu do ręki kołnierz z wałka atakującego jako wzornik, do tego dajesz mu tylną część wału z omegi i każesz zrobić talerz o grubości minimum 1 cm, który to z jednej strony przykręcisz do mostu a z drugiej do wału. Ten talerz po prostu zmieni ci rozstaw i ilość śrub z Żukowskiego na ten z Omegi. Wkładasz go między wał a most i po temacie. Potem pozostaje ci zmierzyć o ile trzeba skrócić bądź wydłużyć wał, idziesz z tym do firmy co remontuje wały, dajesz im to na stół. Oni robią co trzeba łącznie z wyważeniem wału przy nowej długości. Montujesz i cieszysz się z jazdy.

Co do cen... zależy ile potrafisz sobie zrobić sam i w jakim stanie będzie wał ( czy trzeba będzie wymieniać krzyżaki, łożysko podpory itd). Myślę, że przy dobrych wiatrach zamkniesz temat przeróbki wału i dopasowania go do mostu w kwocie około 600-800zł

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Ostatnio zmieniany: 2014/03/16 17:22 przez Załoga Tarpaniątka.
Podziękowali: Pozytywnie Szajbnięci

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/03/16 17:30 #17116 przez Pozytywnie Szajbnięci

Pozytywnie Szajbnięci odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Wielkie dzięki za odpowiedź. Chodzi mi głównie o to czy ten zmodyfikowany wał z połączeniem z żukowskim mostem i silnikiem i skrzynia z omegi będzie wytrzymały. Moment się zwiększy i czy się to nie odbije negatywnie dla mostu, nie powiem Tobie dokładnie jakie mam przełożenie mostu bo tego jeszcze nie sprawdzałem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/03/16 17:36 #17118 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

To czy wytrzyma czy nie, zależy w głównej mierze od tego, jak będziesz naciskał gaz, szczególnie spod świateł ;)

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/03/16 17:46 #17120 przez Pozytywnie Szajbnięci

Pozytywnie Szajbnięci odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

No i własnie o to się rozchodzi co będzie najlepszym kompromisem, jeśli chodzi o silnik skrzynie wał i most. Czy może przeszczep ford scorpio 2.9 v6 automat, opel omega 2.0 8v czy może jak pisałeś 3.0 mv6 co najbardziej wzbudza moje zainteresowanie. Z tym, że mam możliwośc kupienia silnika ze skrzynia razem z wiązką i komputerem za 600zł z omegi 2.0 8v wszystko w bardzo dobrej kondycji. Wiekszośc rzeczy mechanicznych robię sam troszkę się na tym znam i lubie. Żuka kupiłem od ŻukiesławTimPałer. Chłopaki naprawdę się postarali pod kątem przygotowania żuczka do złombolu. Silnik po kapitalnym remoncie (S-21) razem z regeneracją skrzyni (3) wału napedowego i mostu, przez całą blacharke, kończąc ma wykończeniu wnętrza, podniesienia komfortu jazdy itp. Pojechaliśmy po niego pociągiem i wróciliśmy nim bez problemu 500 kilometrów do domu ze średnią 80km/h. :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008