× Złombol 2014

SWAP-Y Żuków i Nysek

Więcej
2014/03/16 17:53 #17121 przez Pozytywnie Szajbnięci

Pozytywnie Szajbnięci odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Czy może dac sobie spokój ze swapem i wrzucic tylko gaz i jechac na oryginale?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/03/16 18:11 - 2014/03/16 18:13 #17122 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Siądź sobie przy stoliku, weź kartkę i ołówek. Policz koszt zakupu części, pomnóż przez 2 i to będzie mniej więcej kwota jaka będzie ci potrzebna na przeróbkę, bo zawsze coś wyskoczy. Tu jakieś łożysko, tu jakieś uszczelnienie. Tu trzeba będzie coś wytoczyć i się nazbiera. A potem musisz sam sobie odpowiedzieć na pytanie, czy jest ci ta przeróbka nadal potrzebna, czy zaciśniesz zęby i pojedziesz 70-80 km/h przez tych kilka dni ;) Ode mnie odpowiedzi na twoje pytanie nie otrzymasz.

Aha i koszt zakupu silnika i skrzyni jak masz za 600zł to powiedziałbym, że za darmo. Wtedy dołóż około 2500zł na resztę przygotowania MECHANICZNEGO samochodu. Zakładam że masz trochę pojęcia o mechanice i odrobinę podstawowych narzędzi w domu ;)

Aha, i nie bierz automata, bo niby fajna sprawa, ale jak się spierdzieli w trasie to będziesz ugotowany. Z manualem jest zawsze szersze pole do ewentualnej przeróbki lub druciarstwa które pozwoli dotyczyć się do kraju.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Ostatnio zmieniany: 2014/03/16 18:13 przez Załoga Tarpaniątka.
Podziękowali: Pozytywnie Szajbnięci

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/03/16 18:14 #17123 przez Pozytywnie Szajbnięci

Pozytywnie Szajbnięci odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Pięknie opisane. Dzięki wielkie za wszystko. Postaram się zrobic to co będzie dla nas najlepsze. Pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/03/17 18:37 #17127 przez ABUELA

ABUELA odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Jeśli chodzi o swapy to jestem przeciwko. W naszym żuku jedyną zmianą była zmiana przełożenia z 8x41 na 9x41 i założenie instalacji gazowej, co naszym zdaniem było dobrym posunięciem. Spalanie gazu 15 l/100, pod górki 17 l/100. Ponadto objechaliśmy złombol na uszkodzonym drugim cylindrze - brak sprężania i olej zalewał świecę, a mimo to uważam, że silnik żuka to jeden z najtrwalszych elementów tego samochodu. Co do nyski Hanysek to mieli silnik i skrzynię z opla, wał dzielony z żuka starego typu bez łożyska podporowego wałka atakującego (tego małego) a wał napędowy z BMW (nie pamiętam modelu) bez przeróbek, podobno pasował na długość oraz na flansze mostu i skrzyni, jedynie mieli problem z pękającym spawem podpory wału :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/03/18 12:27 #17136 przez 125p-ierników

125p-ierników odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

a może silnik z BMW 1.8 is. Ma to ze 140 km, jest kompaktowe, zmieści się spokojnie. Silniki jak i części dostępne, w sumie chyba niezbyt drogie. Na gazie śmiga, ma łańcuch rozrządu. Może takie coś?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/03/24 17:35 #17233 przez Smok

Smok odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Załoga Tarpaniątka
Święte słowa. Silnik za 600 zł ? To raczej trup po bardzo sporym przebiegu, ale bardzo chcę się mylić.
Polecam również chwilę zastanowienia i 10 minut z kalkulatorem w ręce. :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/03/24 19:32 #17236 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Smok napisał: Załoga Tarpaniątka
Święte słowa. Silnik za 600 zł ? To raczej trup po bardzo sporym przebiegu, ale bardzo chcę się mylić.
Polecam również chwilę zastanowienia i 10 minut z kalkulatorem w ręce. :)


Wiesz... kiedyś kupiłem silnik za 300zł i jeździł ze mną przez parę lat. Okazje się trafiają, nie mniej jednak podczas kupna takiego silnika należy baaardzo dobrze go przeglądnąć. Często wystarczy zrzucić misę olejową i jak popatrzysz na tuleje cylindra od spodu po uprzednim ustawieniu poszczególnych tłoków w GMP, jesteś w stanie ocenić czy to złom czy jeszcze coś z tego będzie. Już nie wspominając o tym, że w niektórych silnikach da się odkręcić stopy korbowodów bez zrzucania góry silnika, więc można sprawdzić stan panewek i czopów korbowodowych, a to te najprędzej siadają :)

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/03/29 20:35 #17332 przez Pozytywnie Szajbnięci

Pozytywnie Szajbnięci odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Po wielu przemyśleniach za i przeciw zostajemy przy oryginalnej benzynce S-21. Silnik ma przejechane 10 tyś. km po kapitalnym remoncie, więc gazujemy za 1500zl. Rozważam dołożenie wydajnego wentylatora na chłodnice, hamulce od lublina tarcze przód, tył większe bębny.Trasa Warszawa-Żary bez najmniejszych problemów. Zdecydowałem się na ten krok, ponieważ na oryginale większy hardcore, dwa oryginał jest kultowy i charakterystyczny (praca silnika). Jeszcze inną zaletą jest to, że kolega z pracy posiada żuka prycze z której mogę sobie wszystko powykrecac co jest mi potrzebne zanim go porąbie na złom. Jeszcze chciałbym założyc szersze koła z suzuki vitary. Co o tym sądzicie?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/03/29 20:50 #17333 przez NoNameTeam

NoNameTeam odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Szersze bębny na tył ci nie potrzebne bo będzie blokowac tył przy hamowaniu, można zainwestować tylko w te z samoregulującymi się cylinderkami.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/03/29 20:54 #17334 przez Pozytywnie Szajbnięci

Pozytywnie Szajbnięci odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Dzięki za słuszną uwagę, tak na pewno w takie zainwestuje.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008