× Złombol 2014

SWAP-Y Żuków i Nysek

Więcej
2014/06/08 17:25 #18526 przez GEOTRUPENS BEETLE

GEOTRUPENS BEETLE odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

żuk jest rozebrany, rama wygląda dobrze ale w przyszłym tyg będę ją piaskować i wzmacniać, jutro się dowiem czy projekt ruszy bo czekam na odpowiedź od szefa czy jest szansa na jakiś dodatkowy urlop bo mogę się nie wyrobić. Jeśli będzie problem z urlopem to robię kapitalkę silnika i śmigamy na fabrycznym benzyniaku + LPG. Żuk aktualnie wygląda tak:
(z tym, że nie ma silnika od wczoraj)


Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/06/08 21:01 #18531 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

1. Musicie zdjąć Żuka z ramy. Ocenić ramę, obliczyć wzmocnienia.
2. Jeśli szczepicie na tylny napęd to zasadniczo bez problemu o ile Jaguar ma most napędowy. Bo jak nie to macie mnóstwo rzeźbienia
3. Kąty zawieszenia jak poprzednik napisał

I na deser - do wyjazdu jest mniej niż 100 dni. Mówię krótko - zdążycie tylko pod warunkiem że rzucicie wszystko inne i zaczniecie orać przy aucie. Taka przeróbka zrobiona w 60 dni to naprawdę będzie wyczyn.

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/06/09 00:10 #18539 przez GEOTRUPENS BEETLE

GEOTRUPENS BEETLE odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

1. Musicie zdjąć Żuka z ramy. Ocenić ramę, obliczyć wzmocnienia

Jakieś 2 tyg nadwozie i rama nocują osobno (patrz tekst + zdjęcie powyżej)

2. Jeśli szczepicie na tylny napęd to zasadniczo bez problemu o ile Jaguar ma most napędowy. Bo jak nie to macie mnóstwo rzeźbienia

Jaguar ma tył napęd, więc ma most. Problemem jest to, że jest szerszy i dłuższy więc rzeźbienia byłoby dużo. Z przodu chciałem zamontować dystanse i zostawić całe przednie zawieszenie i układ kierowniczy z żuka i wsadzić hamulce tarczowe z lublina. Niestety już wiem, że nie dostanę urlopu i swap silnika przekładam na drugi rok a w tej edycji Złombola jedziemy na oryginalnym silniku. Co powinienem zrobić z tym silnikiem, żeby bez problemu zrobił tą trasę?

I na deser - do wyjazdu jest mniej niż 100 dni. Mówię krótko - zdążycie tylko pod warunkiem że rzucicie wszystko inne i zaczniecie orać przy aucie. Taka przeróbka zrobiona w 60 dni to naprawdę będzie wyczyn.


Ogólnie lubię wyzwania, ale tym razem nie dam rady z powodu braku czasu (do wyjazdu jestem w delegacjach Wrocław, Warszawa)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/06/09 09:49 #18543 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Nie zauważyłem następnego postu z fotkami jak pisałem swój, więc nie widziałem że zdjęliście budę;-)

Co do mostu z Jaga - nie wiem, nigdy nie oglądałem od dołu, ale zazwyczaj auta osobowe nie mają sztywnego mostu jak Żuk, a jedynie tylny dyfer i z niego idą półosie do kół. Wynika to z braku miejsca pod autem, oraz z istnienia wahaczy i sprężyn które oferują wyższy komfort niż sztywny most na resorach.

Tak więc jeśli Jag ma takie rozwiązanie - to bez kilometrów spawania nie ma co marzyć o wszczepieniu tego w prosty sposób.

Co możecie zatem zrobić? Proponuję zmierzyc kompresję w silniku obecnym i jeśli jest ona w miarę ok - zrobić go na nowych częściach. Wszystkie uszczelki i uszczelniacze, remont aparatu zapłonowego i gaźnika, nowe świece i kable i powinien dac radę.

Kolejny krok to kontrola sprzęgła i wymiana go jeśli konieczne. Jeśli skrzynia 3 biegowa, to koniecznie szukać czwórki.

Reszta to już standard, czyli hamulce z Lublina itp;-) Co ciekawe kilka osób raportuje ze po wstawieniu tylko pompy ze wspomaganiem Lucas z Poloneza - znacząco wzrasta siła hamowania. Dlatego proponowałbym właśnie najpierw jej wstawienie, bez montażu reszty tarcz itp. i sprawdzenie czy to wystarczy. Oczywiście należy pamiętać że w górach lepsze sa tarcze bo łatwiej stygną.

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/06/09 10:34 #18546 przez Gniotsa Nie Łamiotsa

Gniotsa Nie Łamiotsa odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Grzmiący Rydwan napisał: Co do mostu z Jaga - nie wiem, nigdy nie oglądałem od dołu, ale zazwyczaj auta osobowe nie mają sztywnego mostu jak Żuk, a jedynie tylny dyfer i z niego idą półosie do kół.


Według Wiki Jag od 1961 robi niezależne :)
Ale patrząc na foto, cały tył to jest zamknięty moduł, z heblami, dyfrem i zawiasem.
"Na oko" przekładka nie byłaby nawet prostsza niż przy sztywnym moście?
Punktów mocowania które trzeba by dorobić z odpowiednią precyzją wydaje się być mniej.
Mnie najbardziej odstraszałaby cała elektronika którą trzeba by przy okazji przełożyć - ogarnięcie mgły chwilę by zajęło :/

Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/06/09 17:08 #18554 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

GEOTRUPENS BEETLE napisał:

I na deser - do wyjazdu jest mniej niż 100 dni. Mówię krótko - zdążycie tylko pod warunkiem że rzucicie wszystko inne i zaczniecie orać przy aucie. Taka przeróbka zrobiona w 60 dni to naprawdę będzie wyczyn.


Ogólnie lubię wyzwania, ale tym razem nie dam rady z powodu braku czasu (do wyjazdu jestem w delegacjach Wrocław, Warszawa)


Przeżywasz. Ja od stycznia składam silnik nowy do mojego złoma i póki co wszystko wciąż leży w pudłach. Najlepsze jest to, że do startu będę jeszcze w sumie około 18 dni w kraju. Tak więc będzie zabawnie. Do tego jeszcze ogarnąć trzeba skrzynię, most i elektrykę bo pocięta nieco. Już nie wspominam o układzie zasilania, wyspawaniu nowego dolotu i innych tematach, które chyba na ten rok będzie trzeba odpuścić o ile w ogóle uda się auto uruchomić do startu.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/06/09 17:50 - 2014/06/09 17:51 #18555 przez LumpeksSquad - Pieszczochy

LumpeksSquad - Pieszczochy odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Grzmiący Rydwan napisał: Co ciekawe kilka osób raportuje ze po wstawieniu tylko pompy ze wspomaganiem Lucas z Poloneza - znacząco wzrasta siła hamowania. Dlatego proponowałbym właśnie najpierw jej wstawienie, bez montażu reszty tarcz itp. i sprawdzenie czy to wystarczy. Oczywiście należy pamiętać że w górach lepsze sa tarcze bo łatwiej stygną.


Coś więcej o tym Lucasie? Jesteś kolejną osobą, która o tym wspomina. Słyszałem że to Lucas z Poloneza z 1999 roku. Czy tak?

Podchodzi to 1:1? czy wymagane są zmiany?
Ostatnio zmieniany: 2014/06/09 17:51 przez LumpeksSquad - Pieszczochy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/06/09 18:03 #18556 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Chodzi o taką pompę z serwem:

img06.tablica.pl/images_tablicapl/119478...a-hamulca-kalisz.jpg

Nie podchodzi Plug&play. Inny rozstaw otworów, do tego ramię innej długości, ale da się je porzeźbić żeby podeszło. Śmigam na takim serwie i pompie już ładnych parę lat i wg mnie od tego powinno się zaczynać całą zabawę z hamulcami a dopełnieniem byłyby tarcze z Lublina. Nowa taka pompa z serwem to wydatek około 130zł tak więc nie wiem czy sens jest się bawić w używki ze złomu o niepewnym stanie.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/06/09 18:04 #18557 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Moja wiedza o tej pompie pochodzi z forum.polskiedostawczaki.pl/

Pompę wyciągnąłem z Lublina ze 3 tygodnie temu, ale jeszcze nie montowałem. Z tym że ja mam już gotowy komplet hamulców tarczowych więc raczej zrobię kompletnego swapa, a nie samą pompę najpierw.

Info precyzyjne:
forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=16&t=2124&start=30

Pierwszy post, opcjonalnie cofnij strone o jeden i zobacz te na dole.

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/06/09 18:21 - 2014/06/09 18:22 #18562 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

To jest inna pompa niż w PN, ale równie wydajna. Co do jej montażu, to nie pomogę, bo nie miałem jej w rękach. Miałem jedynie okazję pojeździć autem z taką pompą i serwem.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Ostatnio zmieniany: 2014/06/09 18:22 przez Załoga Tarpaniątka.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008