- Posty: 6
- Otrzymane podziękowania: 0
SWAP-Y Żuków i Nysek
- GEOTRUPENS BEETLE
-
- Wylogowany
- Świeżak
-
GEOTRUPENS BEETLE odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek
(z tym, że nie ma silnika od wczoraj)
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Grzmiący Rydwan
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- 2 Złombole, 0 awarii
Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek
2. Jeśli szczepicie na tylny napęd to zasadniczo bez problemu o ile Jaguar ma most napędowy. Bo jak nie to macie mnóstwo rzeźbienia
3. Kąty zawieszenia jak poprzednik napisał
I na deser - do wyjazdu jest mniej niż 100 dni. Mówię krótko - zdążycie tylko pod warunkiem że rzucicie wszystko inne i zaczniecie orać przy aucie. Taka przeróbka zrobiona w 60 dni to naprawdę będzie wyczyn.
Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel
husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- GEOTRUPENS BEETLE
-
- Wylogowany
- Świeżak
-
- Posty: 6
- Otrzymane podziękowania: 0
GEOTRUPENS BEETLE odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek
Jakieś 2 tyg nadwozie i rama nocują osobno (patrz tekst + zdjęcie powyżej)1. Musicie zdjąć Żuka z ramy. Ocenić ramę, obliczyć wzmocnienia
Jaguar ma tył napęd, więc ma most. Problemem jest to, że jest szerszy i dłuższy więc rzeźbienia byłoby dużo. Z przodu chciałem zamontować dystanse i zostawić całe przednie zawieszenie i układ kierowniczy z żuka i wsadzić hamulce tarczowe z lublina. Niestety już wiem, że nie dostanę urlopu i swap silnika przekładam na drugi rok a w tej edycji Złombola jedziemy na oryginalnym silniku. Co powinienem zrobić z tym silnikiem, żeby bez problemu zrobił tą trasę?2. Jeśli szczepicie na tylny napęd to zasadniczo bez problemu o ile Jaguar ma most napędowy. Bo jak nie to macie mnóstwo rzeźbienia
I na deser - do wyjazdu jest mniej niż 100 dni. Mówię krótko - zdążycie tylko pod warunkiem że rzucicie wszystko inne i zaczniecie orać przy aucie. Taka przeróbka zrobiona w 60 dni to naprawdę będzie wyczyn.
Ogólnie lubię wyzwania, ale tym razem nie dam rady z powodu braku czasu (do wyjazdu jestem w delegacjach Wrocław, Warszawa)
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Grzmiący Rydwan
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- 2 Złombole, 0 awarii
Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek

Co do mostu z Jaga - nie wiem, nigdy nie oglądałem od dołu, ale zazwyczaj auta osobowe nie mają sztywnego mostu jak Żuk, a jedynie tylny dyfer i z niego idą półosie do kół. Wynika to z braku miejsca pod autem, oraz z istnienia wahaczy i sprężyn które oferują wyższy komfort niż sztywny most na resorach.
Tak więc jeśli Jag ma takie rozwiązanie - to bez kilometrów spawania nie ma co marzyć o wszczepieniu tego w prosty sposób.
Co możecie zatem zrobić? Proponuję zmierzyc kompresję w silniku obecnym i jeśli jest ona w miarę ok - zrobić go na nowych częściach. Wszystkie uszczelki i uszczelniacze, remont aparatu zapłonowego i gaźnika, nowe świece i kable i powinien dac radę.
Kolejny krok to kontrola sprzęgła i wymiana go jeśli konieczne. Jeśli skrzynia 3 biegowa, to koniecznie szukać czwórki.
Reszta to już standard, czyli hamulce z Lublina itp;-) Co ciekawe kilka osób raportuje ze po wstawieniu tylko pompy ze wspomaganiem Lucas z Poloneza - znacząco wzrasta siła hamowania. Dlatego proponowałbym właśnie najpierw jej wstawienie, bez montażu reszty tarcz itp. i sprawdzenie czy to wystarczy. Oczywiście należy pamiętać że w górach lepsze sa tarcze bo łatwiej stygną.
Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel
husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Gniotsa Nie Łamiotsa
-
- Z dala
- Moderator
-
- Zryty Beret
- Posty: 1544
- Oklaski: 34
- Otrzymane podziękowania: 287
Gniotsa Nie Łamiotsa odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek
Grzmiący Rydwan napisał: Co do mostu z Jaga - nie wiem, nigdy nie oglądałem od dołu, ale zazwyczaj auta osobowe nie mają sztywnego mostu jak Żuk, a jedynie tylny dyfer i z niego idą półosie do kół.
Według Wiki Jag od 1961 robi niezależne

Ale patrząc na foto, cały tył to jest zamknięty moduł, z heblami, dyfrem i zawiasem.
"Na oko" przekładka nie byłaby nawet prostsza niż przy sztywnym moście?
Punktów mocowania które trzeba by dorobić z odpowiednią precyzją wydaje się być mniej.
Mnie najbardziej odstraszałaby cała elektronika którą trzeba by przy okazji przełożyć - ogarnięcie mgły chwilę by zajęło :/
Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Załoga Tarpaniątka
-
- Wylogowany
- Moderator
-
- Posty: 2605
- Oklaski: 48
- Otrzymane podziękowania: 169
Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek
GEOTRUPENS BEETLE napisał:
I na deser - do wyjazdu jest mniej niż 100 dni. Mówię krótko - zdążycie tylko pod warunkiem że rzucicie wszystko inne i zaczniecie orać przy aucie. Taka przeróbka zrobiona w 60 dni to naprawdę będzie wyczyn.
Ogólnie lubię wyzwania, ale tym razem nie dam rady z powodu braku czasu (do wyjazdu jestem w delegacjach Wrocław, Warszawa)
Przeżywasz. Ja od stycznia składam silnik nowy do mojego złoma i póki co wszystko wciąż leży w pudłach. Najlepsze jest to, że do startu będę jeszcze w sumie około 18 dni w kraju. Tak więc będzie zabawnie. Do tego jeszcze ogarnąć trzeba skrzynię, most i elektrykę bo pocięta nieco. Już nie wspominam o układzie zasilania, wyspawaniu nowego dolotu i innych tematach, które chyba na ten rok będzie trzeba odpuścić o ile w ogóle uda się auto uruchomić do startu.
"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- LumpeksSquad - Pieszczochy
-
- Wylogowany
- Złoty forowicz
-
LumpeksSquad - Pieszczochy odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek
Grzmiący Rydwan napisał: Co ciekawe kilka osób raportuje ze po wstawieniu tylko pompy ze wspomaganiem Lucas z Poloneza - znacząco wzrasta siła hamowania. Dlatego proponowałbym właśnie najpierw jej wstawienie, bez montażu reszty tarcz itp. i sprawdzenie czy to wystarczy. Oczywiście należy pamiętać że w górach lepsze sa tarcze bo łatwiej stygną.
Coś więcej o tym Lucasie? Jesteś kolejną osobą, która o tym wspomina. Słyszałem że to Lucas z Poloneza z 1999 roku. Czy tak?
Podchodzi to 1:1? czy wymagane są zmiany?
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Załoga Tarpaniątka
-
- Wylogowany
- Moderator
-
- Posty: 2605
- Oklaski: 48
- Otrzymane podziękowania: 169
Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek
img06.tablica.pl/images_tablicapl/119478...a-hamulca-kalisz.jpg
Nie podchodzi Plug&play. Inny rozstaw otworów, do tego ramię innej długości, ale da się je porzeźbić żeby podeszło. Śmigam na takim serwie i pompie już ładnych parę lat i wg mnie od tego powinno się zaczynać całą zabawę z hamulcami a dopełnieniem byłyby tarcze z Lublina. Nowa taka pompa z serwem to wydatek około 130zł tak więc nie wiem czy sens jest się bawić w używki ze złomu o niepewnym stanie.
"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Grzmiący Rydwan
-
- Wylogowany
- Platynowy forowicz
-
- 2 Złombole, 0 awarii
Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek
Pompę wyciągnąłem z Lublina ze 3 tygodnie temu, ale jeszcze nie montowałem. Z tym że ja mam już gotowy komplet hamulców tarczowych więc raczej zrobię kompletnego swapa, a nie samą pompę najpierw.
Info precyzyjne:
forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=16&t=2124&start=30
Pierwszy post, opcjonalnie cofnij strone o jeden i zobacz te na dole.
Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel
husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Załoga Tarpaniątka
-
- Wylogowany
- Moderator
-
- Posty: 2605
- Oklaski: 48
- Otrzymane podziękowania: 169
Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: SWAP-Y Żuków i Nysek
"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.