× Złombol 2014

Pytanie o BOREWICZA

Więcej
2014/01/24 06:40 #15908 przez PREVENT

PREVENT odpowiedział w temacie: Pytanie o BOREWICZA

Daj znać, ile te Nowe lampy i atrapa ma kosztować. Jak wspomniałem chcę odbudować RHD, mam taki kpl. Ale w niezbyt dobrym stanie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/24 10:24 #15912 przez Arendi

Arendi odpowiedział w temacie: Pytanie o BOREWICZA

PREVENT napisał: zasadniczo nazwa Borewicz wzięła się od serialowego Poloneza MR 78, czyli pierwszej edycji poloneza, co bardziej ortodoksyjni twierdzą, że jak Borewicz, to tylko bialy. W praktyce nazywane są wszystkie Polonezy od 78 do 87, kiedy to wprowadzono tzw. Akwarium. Niezależnie od posiadanego przodu Akwarium charakteryzuje dodatkowe okienko w słupku C. W roku 89 powstała tzw. Przejściówka posiadająca zmienioną klapę bagażnika i tylne lampy, które znamy z Caro. Przód przejściówki zawsze występował z metalowym noskiem.

PREVENT bardzo dziękuje za wyjaśnienie "Borewicza", teraz już wiem o co chodzi. :)
Mam jeszcze pytanie do ekspertów od Poloneza, konkretnie o rocznik 1990. Jakie w tym roku były światła z przodu i inne szczegóły karoserii charakterystyczne dla tego rocznika. Gość chce sprzedać praktycznie w idealnym stanie z przebiegiem 40 tys. , ale światła z przodu to... ;) nie wiem jak nazwać , te klasyczne łezki co były w Caro. Czy w tym roku takie już były ?

Żuk das AUTO

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/24 10:37 #15913 przez Chłopcy z PRL

Chłopcy z PRL odpowiedział w temacie: Pytanie o BOREWICZA

W odpowiedzi Preventa masz wszystko zawarte co do przejściówki (89-90). Jak widać ten Twój to pewnie rzeźba na caro bo chłopu żal tyłek ścisnął, że ma stary model.

Polonez nie gubi oleju. On znaczy swoje terytorium.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/24 14:45 - 2014/01/24 14:48 #15915 przez PREVENT

PREVENT odpowiedział w temacie: Pytanie o BOREWICZA

To jest 1990 rok:




Załączniki:
Ostatnio zmieniany: 2014/01/24 14:48 przez PREVENT.
Podziękowali: Arendi

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/25 19:28 - 2014/01/25 19:41 #15941 przez Zemsta Krecika

Zemsta Krecika odpowiedział w temacie: Pytanie o BOREWICZA

Na tych kwadraciakach szła jeszcze chyba w 1983 roku tzw wersja kryzysowa ale one nie miały nawet ozdobnych listw na drzwiach i jeszcze paroma duperelami się różniły np. zderzaki - jak dobrze pamiętam były stalowe z dokładanymi narożnikami co za tym idzie bez ozdobnego paseczka chromowanego. Nosek bodajże też był inny. Nie mam pewności co do wnętrza - to trzeba pytać jakiegoś zapaleńca który ma lub miał takiego.
Załączniki:
Ostatnio zmieniany: 2014/01/25 19:41 przez Zemsta Krecika.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/25 21:13 - 2014/01/25 21:14 #15951 przez PREVENT

PREVENT odpowiedział w temacie: Pytanie o BOREWICZA

Dokładnie, tzw. C klasa. brak gumowych zderzaków, listew metalowo gumowych i ramek chromowanych drzwi, tylnej wycieraczki, ubogie skayowe wnętrze. Zderzaki blaszane z plastikowymi naroznikami.
Ostatnio zmieniany: 2014/01/25 21:14 przez PREVENT.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/02/11 16:27 - 2014/02/11 16:30 #16449 przez Mechaniczna Pomarańcza

Mechaniczna Pomarańcza odpowiedział w temacie: Pytanie o BOREWICZA

Pozwolę sobie jeszcze poszerzyć temat. Jest kilka mutacji, które znajdują się na pograniczu "borewicza", ale po kolei z chronologią:

- najbardziej klasyszny Borewicz czyli od 78 roku (początkowo bez spoilera, później ze spoilerem)
- Polonez 3D (nie mylić z Coupe) - czyli borewicz w wersji 3D (bez lub ze spoilerem)
- Polonez C - czyli wersja "bieda" - najbardziej charakterystyczne to metalowe zderzaki, brak listew, tylnej wycieraczki, halogenów itp. W większości egzemplarzy prostokątne reflektory
- mutacja 1 czyli przód od "borewicza", brak okienka w słupku C, tylna klapa od "akwarium" czyli z przetłoczeniem
- mutacja 2 czyli przód od "borewicza", okienko w słupku C, tylna klapa od "akwarium" czyli z przetłoczeniem
- mutacja 3 czyli przód od "borewicza", okienko w słupku C, tylna klapa od "borewicza" - zawsze ze spoilerem
- mutacja 4 czyli przód od "akwarium", okienko w słupku C, tylna klapa od "akwarium" czyli z przetłoczeniem

Mutacje zamyka pełne "akwarium" czyli przód od Coupe (wersja późniejsza z innym pochyleniem "noska"), okienko w słupku C i klapa z metalowym przetłoczeniem.

Oczywiście po drodze jeszcze mamy Poloneza Coupe.

Nie wchodzę już w szczegóły wyposażenia, bo wtedy należałoby rozdzielić klasycznego "borewicza" na tego ze stałym siedzieniem (półokrągłe jak w 125p) i już z rozkładanym.

Tak samo jak smaczki w stylu znaczka POLMO na trapie itp.
Ostatnio zmieniany: 2014/02/11 16:30 przez Mechaniczna Pomarańcza.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/02/11 16:35 #16451 przez PREVENT

PREVENT odpowiedział w temacie: Pytanie o BOREWICZA

Do tego każdy Model Roku (MR) wprowadza modyfikacje. Ogólnie wyróżnia się kilka MRów ale każdy rocznik różnił się od poprzedniego.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008