× Złombol 2014

Złombol Before 2014

Więcej
2014/08/30 23:44 #21022 przez POMOŻEMY

POMOŻEMY odpowiedział w temacie: Złombol Before 2014

Jeśli końcówka wału z wielowypustem wygląda tak:
www.auto-truck.pl/product_info.php/info/...-FIAT-F125p-FSO.html
to przegub tego typu:
allegro.pl/fiat-125p-przegub-gumowy-skrz...zja-i4537385781.html
nie podejdzie ponieważ tuleja która wchodzi na wspomniany kiedyś tam w historycznym wątku pierścień na końcówce skrzyni pokrywają się.
ten przegub pasuje do końcówki wału tego typu
www.google.pl/search?q=ko%C5%84c%C3%B3wk...1845.html%3B128%3B96

Jeśli nam pomożecie, to sądzę, że ten cel uda nam się wspólnie osiągnąć, jak pomożecie?
Podziękowali: Gniotsa Nie Łamiotsa

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/08/31 00:57 #21023 przez MotoKoty

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/08/31 18:38 #21036 przez Gniotsa Nie Łamiotsa

Gniotsa Nie Łamiotsa odpowiedział w temacie: Złombol Before 2014

Odległość między środkami otworów na końcówce wału to ~86mm.
Na podstawie bardzo złożonych obliczeń ;-) wyszło mi, że średnica okręgu opisanego na takim trójkącie równobocznym to ~99,3mm

Przegub powinien mieć więc takie wartości katalogowe
- 6 otworów na śruby M12
- środki otworów na okręgu o średnicy ~99,3mm
- grubość ~46mm (bez tego wystającego ząbka)
- otwór środkowy o średnicy ~55mm

Według tego katalogu

www.powertrainindustries.com/catalogs_ty...qale9dvpslouljjfd1n0

można coś dobrać, ale najgorzej jest z grubością, końcówka musiałaby być przynajmniej o jakiś centymetr bardziej zsunięta z wieloklina na wale.

Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/08/31 20:33 #21038 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Złombol Before 2014

Jeśli dobrze cię rozumiem, to z innych aut łączniki są cieńsze. Wtedy można z blachy wypalić przekładkę odpowiedniej grubości aby skasować luz ;)

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/08/31 21:04 #21043 przez Gniotsa Nie Łamiotsa

Gniotsa Nie Łamiotsa odpowiedział w temacie: Złombol Before 2014

Tak :) Na złombolu po dwie podkładki z jednej i drugiej strony i też pewnie obleci ;-)

Wymiary znalezione w necie (wartości w kolumnie po prawej to dane wytrzymałościowe):



Moje pomiary:



Na Węgrzech przeguby od Łady powinny być w miarę łatwo osiągalne, ale już dalej łatwiej pewnie będzie dorwać coś od Mercedesa/Bmw.

Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/08/31 21:22 #21047 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Złombol Before 2014

Ja bym wkładał od Mesiatego albo Beci. Po pierwsze są one pod dużo większe momenty, a po drugie nie sypią się tak jak te rodem z FSO ( robią znacznie większe przebiegi). Czyli w zasadzie powinny przeżyć Wasze samochody ;)

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/08/31 22:45 #21055 przez CAMP4X4 ADVENTURE TEAM

CAMP4X4 ADVENTURE TEAM odpowiedział w temacie: Złombol Before 2014

Gimnastykowałem się z przegubem od Land Rovera. Otwory 12mm, rozstaw minimalnie mniejszy, ale da się naciągnąć. grubość oczywiście mniejsza. Wrzucam do kufra z bekapami. Jakby co, to lepszy rydz niż ręka w nocniku.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/09/04 11:45 #21266 przez Polderari

Polderari odpowiedział w temacie: Złombol Before 2014

Forum FSOPTK donosi, że do poloneza podchodzi po lekkim naciągnięciu przegub od forda torusa
Podziękowali: Gniotsa Nie Łamiotsa

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008