× Złombol 2014

Salut dla poległych

Więcej
2014/09/27 23:35 #21925 przez VartburgTeam

VartburgTeam odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Spotkane na facebooku, kto się przyzna do pożaru? Szkoda poldona :(
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/09/27 23:48 - 2014/09/27 23:48 #21926 przez Bahama Yellow

Bahama Yellow odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

przecież to maupole - poszukaj na forum sprzedam borewicza :-)

Jest klimat ale nie ma klimatyzacji !!!
Ostatnio zmieniany: 2014/09/27 23:48 przez Bahama Yellow. Powód: błędna nazwa ekipy

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/09/28 11:40 #21931 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Chłopcy z PRL napisał: Wsadź tam jakiś normalny silnik a nie tą wydumkę roverowską i tarpanik pomknie na niejeden Złombol. Polecam dohc fiatowskie choć ceny części do nich też już zwyżkują, ale nasze spisało się na medal i wreszcie człowiek normalnie po górach jeździł. Zdechły nam oba wentylatory ale pomimo że się grzał w korkach docisnął bez zająknięcia do Polski.


Dałby radę bez zająknięcia, tym bardziej, że był świeżo po kapie. Przed przegrzaniem cisnąc w Austrii pod górki nie redukowałem z 5 w dół. Wszystko szło na ostatnim biegu przy 3200-3500 obr. Ogólnie z silnika jestem mega zadowolony. Spalanie po płaskim 10 gazu przy naszych gabarytach i załadunku + przelotowa 100km/h. Gdyby nie ten czujnik to obleciałby bez zająknięcia. Co do Złombol + K16 to już wcześniejsze edycje leciałem na tych silnikach i obleciały bez problemu. Tym razem się nie udało, tyle ;) Co do DOHC Fiata, fajne, toporne, duża pojemność cieplna bloku i to są główne atuty. Niestety waga jest tu ogromnym minusem i jest to jeden z głównych powodów, czemu zrezygnowałem z silników Fiatowskich. Rozkład masy w Tarpanie jest tragiczny, a wkładając lekkiego aluminiowca znacznie go poprawiłem. Pamiętaj, że kiedyś to auto służyło głównie jako moja osobówka, był to wół roboczy na co dzień, który robił około 13-15 tyś km rocznie ;)

Jeśli w ogóle postanowię jeszcze nim startować, to na pewno nie będzie innego silnika, tyle, że następnym razem chyba zabiorę zapasową głowicę ze sobą.

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/09/28 12:49 #21936 przez LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni

LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Chciałbym tu coś napisać ku pokrzepieniu tych co nie dali rady...
Pojechaliśmy nadkładając jakieś 200km do jednej załogi w zasadzie tylko stwierdzić zgon silnika, woda w oleju a w zasadzie to już była emulsja i to grubo ponad stan....

TO wyjątkowo smutne uczucie patrzeć na Poldka skazanego na hutę i w twarz jego załogi ...

Gdzieś na dnie serca czai się wtedy niepewność , że to i nam mogło się przytrafić

Nie chciałbym się wymądrzać , ale to już mój czwarty z powodzeniem zakończony ZŁOMBOL, w tym roku wyjątkowo długi 8449 km i gorący, ale przed startem sprawdzam, hamulce, osłuchuję specjalnymi słuchawkami każde łożysko, oglądam opony i co najważniejsze sprawdzam czy włączają się wentylatory..
( w plusach mogą być dwa a dwa na raz się nie popsują !!! )
podczas jazdy na każdym nawet najmniejszym postoju " na siku " podnoszę maskę i sprawdzam poziom płynu chłodzącego i zgrubnie poziom oleju, oglądam i dotykam koła felgi

Do następnego rajdu zostało trochę mniej niż rok, pojawią się nowe załogi, a te co już były w oparciu o zdobyte doświadczenie przygotują lepiej swoje samochody..

Podstawą elektryki są dobre styki !
Podziękowali: SlunskieHahary

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/09/28 13:54 #21938 przez Załoga Tarpaniątka

Załoga Tarpaniątka odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Czujnik był sprawdzany przed startem kilkukrotnie, działał. Po prostu przywiesił się w najmniej odpowiednim momencie (jak to zwykle bywa). Druga sprawa, to nie było kiedy auta przetestować przed startem, a nawet go dokończyć. Nawet część elektryki była lepiona przez ekipę już w trakcie jazdy. Ja jeszcze w niedzielę ( dzień po oficjalnym starcie) myślałem nad wycofaniem się albo kupnem innego auta nim postanowiliśmy wystartować i Was gonić.

Grunt że złom już stoi w kraju. Nie pozostaje nic innego, jak położyć monetę na stół, otworzyć padliszcze i zrobić kapitalkę jeszcze raz. Otwierałbym silnik już we Włoszech w drodze na metę, gdybym miał pewność, że głowica nie pękła, jednak większość objawów wskazuje na nią a nie na uszczelkę. I tak dobrze, że zainwestowałem w dobre materiały, bo nie ma w zasadzie płynu chłodzącego w oleju, natomiast ostatnie 10km przed wyzionięciem ducha pojawiła się odrobina oleju w płynie. Tak więc dół powinien być OK. Zostanie rozebrać i zrobić pomiar bloku czy go nie pokrzywiło + nowa głowica.

Życie, show must go on, jak to śpiewał Freddie ;)

"Nie bój się, że twoje życie się skończy - bój się, że nigdy się nie zacznie..."

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/09/28 20:44 #21945 przez Los Iwiczna Locos

Los Iwiczna Locos odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

U nas było podobnie, na każdym postoju sprawdzaliśmy co pod maską słychać, wentylator się włączał, niestety w najmniej odpowiednim momencie, na podjeździe z trzeciego noclegu, napatoczył się przed nami kamper co skutecznie uniemozliwiało mi płynną jazdę, dodatkowo umarł termostat, a w zasadzie nie umarł, co styki zaśniedziały, mimo że wszystko było czyszczone przed wyjazdem. Na szczyt dojechaliśmy zagotowani ze spaloną/wydmuchaną uszczelką. Bez wpadek by się nie obyło, na następny raz mamy już doświadczenie. Teraz przygotowywałbym się zupełnie inaczej :) Frycowe trzeba zapłacić i to jest wliczone w tą zabawę. Na pewno były to niezapomniane wakacje.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/09/28 21:30 #21948 przez maupole

maupole odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Co do Poldka to potwierdzam, był nasz. Stoi na stacji utylizacji pojazdów w Rakoszycach.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/09/29 16:06 #21954 przez Skodzitsu

Skodzitsu odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Czerwony DonPoldon kombi to był nasz. Cały czas mieliśmy problemy z elektryką. Pod Marsylią po wsadzeniu ostatniego alternatora, rozebraniu prawie całej instalacji elektrycznej rzeźbionej przez poprzedniego właściciela i złożeniu od nowa poprawiając niedomagania - odzyskaliśmy ładowanie. Załoga Pegazy zabrała nam część najcenniejszych rzeczy do domu, gdyby przyszło nam wracać stopem. Do tego podrzucili jeszcze jeden alternator i regulator napięcia, za co jesteśmy niezmiernie wdzięczni. Zajęło nam to ponad 2 dni i już na metę się nie pchaliśmy, by w razie kolejnej awarii mieć bliżej do domu. Do tego problemy z chłodnicą. Ale do domu dotarliśmy zwiedzając, zahaczając na 2 dni o St.Tropez. Dziękujemy wszystkim za wszelką pomoc.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/10/02 21:51 #22127 przez SlunskieHahary

SlunskieHahary odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni napisał: Chciałbym tu coś napisać ku pokrzepieniu tych co nie dali rady...
Pojechaliśmy nadkładając jakieś 200km do jednej załogi w zasadzie tylko stwierdzić zgon silnika, woda w oleju a w zasadzie to już była emulsja i to grubo ponad stan....


Wielkie dzięki anyway za nadrobione kilometry i ogólnie wszystko :) oddaliśmy wam Tire Doktora tak w ogóle ? Mnie już nie było jak przyjechaliście.
Poldek nie tak w calości na przetop pojechal - część wróciła w siatkach do Polski :D
Za rok przyjedziemy do was na Limbową w ramach testów abyście osłuchali ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/10/09 14:12 #22293 przez chopy z borewicza

chopy z borewicza odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Znalezione na zlomie niedaleko Tarnowskich Gór







auto ktore nie dojechało na start
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008