× Złombol 2014

Salut dla poległych

Więcej
2014/10/10 21:53 #22360 przez iCAROs

iCAROs odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Załoga Tarpaniątka napisał: Z tym wywalaniem termostatu, jak ktoś jedzie na LPG należy uważać. Usunięcie go powoduje spadek przepływu płynu na małym obiegu, w który przeważnie wpięty jest reduktor z gazu. Wtedy potrafi on zamarznąć i może rozsadzić membranę w środku. Tu też sporo zależy od konstrukcji konkretnego typu silnika i jego obiegu chłodzenia. W K16 problemy będą na pewno.

Ja borykałem się cały powrót z tym problemem po usunięciu termostatu na kempingu w La Spezia. Musiałem użyć trytytki i zacisnąć nieco wąż przed chłodnicą, żeby grzało reduktor.

Warto to sprawdzić po wywaleniu termostatu.


U mnie problem był dokładnie odwrotny - termostat powodował przytkanie małego obiegu i zamarzanie reduktora. Działo się to szczególnie przy jeździe pod górkę w upale, moja teoria taka że wtedy ta "stopka" termostatu przytykała mały obieg... Usunięcie termostatu prowizorycznie usunęło problem.
Dodam że to drugi termostat który mi wywinął taki numer po jakimś czasie :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/10/11 00:48 #22363 przez Rozbrykany Poldżer Squad

Rozbrykany Poldżer Squad odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Troszkę temat odszedł od tytułowego ... ale do rzeczy ;)

Nam Poldek "zasnął" na przełęczy Stelvio, na samiuśkiej górze. Padła pompa paliwa. Wyraźnie zabrakło paliwa, filterek paliwa był pusty, a auto po zużyciu paliwa z przewodów przestało nawet odpalać.
Wymiana pompy w 1.6 GLE jest banalna, bo pompa jest przy bloku. Miałem taką pompę w garażu, więc (mimo, że na aucie była nówka założona) oczywiście ją wziąłem. Ale co? Na przełęczy Stelvio, okazało się, że obie są padnięte ...

Jako, że awaria nastąpiła 16 dni po starcie to szanse na spotkanie Złomboli w Polonezie z zapasową pompą były marne ...

Niestety w wyniku tego, że w piątek miał być ślub mojej teściowej nie mogliśmy pozwolić sobie na kupno pompy w PL i czekanie na przesyłkę kurierem do Włoch. Zapadła smutna decyzja o powrocie do domu.

Z Bormio do Mediolanu autobus + pociąg, do Berlina samolotem, a do Warszawy autokarem ;)

W międzyczasie zakupiliśmy nową pompę i dziś udało się sprowadzić Poldka do domu. Pojechaliśmy Pandą do Stelvio, wsadziłem nową pompę i na 2 auta wróciliśmy. Przygoda była, szkoda, że wyszło trochę drogo :D

Złombol 2012&2013&2014

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/10/11 10:41 - 2014/10/11 10:43 #22366 przez Czerwony Team

Czerwony Team odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Napisz datę w który dzień się to stało, bo my na Przełęczy byliśmy 22 września.
Ostatnio zmieniany: 2014/10/11 10:43 przez Czerwony Team.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/10/11 12:15 #22368 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Jako ciekawostka - załoga Żukiem przez Świat wróciła z Maroko i ich auto padło we Francji. Wracają na lawecie do Polski.

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/10/11 17:27 #22373 przez LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni

LIMBOWA najlepsza ulica w Gdyni odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Rozbrykany Poldżer Squad napisał: Troszkę temat odszedł od tytułowego ... ale do rzeczy ;)

Nam Poldek "zasnął" na przełęczy Stelvio, na samiuśkiej górze. Padła pompa paliwa. Wyraźnie zabrakło paliwa, filterek paliwa był pusty, a auto po zużyciu paliwa z przewodów przestało nawet odpalać.
Wymiana pompy w 1.6 GLE jest banalna, bo pompa jest przy bloku. Miałem taką pompę w garażu, więc (mimo, że na aucie była nówka założona) oczywiście ją wziąłem. Ale co? Na przełęczy Stelvio, okazało się, że obie są padnięte ...

Jako, że awaria nastąpiła 16 dni po starcie to szanse na spotkanie Złomboli w Polonezie z zapasową pompą były marne ...

Niestety w wyniku tego, że w piątek miał być ślub mojej teściowej nie mogliśmy pozwolić sobie na kupno pompy w PL i czekanie na przesyłkę kurierem do Włoch. Zapadła smutna decyzja o powrocie do domu.

Z Bormio do Mediolanu autobus + pociąg, do Berlina samolotem, a do Warszawy autokarem ;)

W międzyczasie zakupiliśmy nową pompę i dziś udało się sprowadzić Poldka do domu. Pojechaliśmy Pandą do Stelvio, wsadziłem nową pompę i na 2 auta wróciliśmy. Przygoda była, szkoda, że wyszło trochę drogo :D


taniej wyszłoby założyć LPG przed wyjazdem ... :evil:

Podstawą elektryki są dobre styki !

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/10/11 18:01 #22374 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

LPG pewnie tak;-) A swoją drogą - miałem w Żuku zapasową membrankę do pompy paliwa, mimo posiadania drugiej pompy - tak na wszelki wypadek. No i ręczną pompę też zabrałem, a w kazdej chwili byłem w stanie zrobić grawitacyjne zasilanie w paliwo;-) Na pewno nie stałbym z autem na poboczu gdyby problemem była tylko pompa paliwa.

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/10/11 21:39 #22377 przez Los Iwiczna Locos

Los Iwiczna Locos odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Grzmiący Rydwan napisał: Na pewno nie stałbym z autem na poboczu gdyby problemem była tylko pompa paliwa.

Prafa Murphyego działają i problem polega na tym że jak jesteś przygotowany do 90% awarii to akurat wystąpi ta z puli 10%, na które się nie przygotujesz, oczywiście można próbować minimalizować ryzyko :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/10/11 23:31 #22379 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Prawa Murphyego to oczywista oczywistość, ja tylko stwierdziłem że akurat na awarię pompy byłem przygotowany, a nawet jakby co to byłem w stanie ją ominąć i przejść na zasilanie opadowe;-)

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel

husariarally.eu/ - rajd do Gruzji - jeśli komuś mało wrażeń;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/10/11 23:46 #22381 przez Škoda Zachodu

Škoda Zachodu odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Los Iwiczna Locos napisał: Prafa Murphyego działają i problem polega na tym że jak jesteś przygotowany do 90% awarii to akurat wystąpi ta z puli 10%, na które się nie przygotujesz, oczywiście można próbować minimalizować ryzyko :)

Prawda... zgodnie z tym mimo sprawdzenia z dokładnymi oględzinam i przejechaniu 600 km na starcie zawiodła pompa hamulcowa jako jedyny element ktorego nie wymieniłem w układzie. Chociaż chciałem ale zamiennik u mnie (lubuskie) kosztował 400 zł więc dałem spokój. W Kato nowa pompa oryginał 70 zł :D

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/10/12 01:02 #22383 przez Rozbrykany Poldżer Squad

Rozbrykany Poldżer Squad odpowiedział w temacie: Salut dla poległych

Też byłem przygotowany, bo A) przed wyjazdem kupiłem nową pompę, B) wziąłem starą WTEDY SPRAWNĄ, C) umiałem ją zmienić.

Powinienem był wziąć jeszcze pompkę ręczną chyba z Łady oraz sprawdzić dzień przed startem sprawność tej zapasowej, starej.

A niestety zrobić zasilania opadowego nie umiem ;)

Normalnie nigdy bym nie wracał do PL po to żeby pompę kupić ... Bym wziął ją kurierem i poczekał 2 dni na miejscu. Ale teściowa brała ślub w piątek i niestety z żonką nie mogliśmy czekać na kuriera i ryzykować nie zdążenie na ślub. Niestety trzeba było wrócić ...

Złombol 2012&2013&2014

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008