× Złombol 2015

Przygotowania

Więcej
2015/03/16 19:55 #26879 przez Dziadostwo

Dziadostwo odpowiedział w temacie: Przygotowania

Zmiana przewodu zmniejszy ryzyko uszkodzenia,wykręcenie ogranicznika znacznie zmniejszy skręt,odwucić też można ale po odpowietrzeniu układu

drive.google.com/file/d/0B51nL5MCD2FXSlR...Ync/view?usp=sharing
drive.google.com/file/d/0B51nL5MCD2FXMGt...NUE/view?usp=sharing
drive.google.com/file/d/0B51nL5MCD2FXelZ...U28/view?usp=sharing

Warszawa 203 kombi
Wołga Gaz 24-02 kombi

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/03/16 21:15 - 2015/03/16 21:15 #26881 przez MaciekZ

MaciekZ odpowiedział w temacie: Przygotowania

Przewody pozmieniałem na CD 150 SKODA (45cm długości, gwint pasuje nie trzeba przerabiać końcówek na rurkach, oczko od strony zacisku pasuje), odpowietrzniki stoczyłem na wersję mini, ściąłem też narożnik belki na razie delikatnie i resztę spróbuje doregulować zakresem skrętu...

... z tym nie ma żartów z nienacka można zostać bez hamulcy :( Grzmiący Rydwan - sprawdź jak masz u siebie...

Szare Wilki Team
Załączniki:
Ostatnio zmieniany: 2015/03/16 21:15 przez MaciekZ.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/03/16 21:32 #26884 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Przygotowania

Sprawdzę, ale jak sprawdzałem jak to robiłem, to nie widziałem ryzyka ŻADNEGO. A sprawdzałem bo po forach różnie pisali...

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel
www.lezuk.pl - nasze szaleństwa;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/03/16 21:54 #26886 przez SkazaniNaŁadę

SkazaniNaŁadę odpowiedział w temacie: Przygotowania

Cześć,

Mam pytanie dotyczące prawidłowego podłączenia podciśnień do gaźnika w Ładzie 2107 silnik 1300, ktoś się z tym pobawił i nic nie jest podłączone.
Czy ktoś posiada może schemat podłączeń?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/03/16 23:14 #26889 przez Gniotsa Nie Łamiotsa

Gniotsa Nie Łamiotsa odpowiedział w temacie: Przygotowania

Projekt107 napisał: Cześć,

Mam pytanie dotyczące prawidłowego podłączenia podciśnień do gaźnika w Ładzie 2107 silnik 1300, ktoś się z tym pobawił i nic nie jest podłączone.
Czy ktoś posiada może schemat podłączeń?


Jaki gaźnik?
Jak Solex to prosto - wężyk podciśnienia od korektora w aparacie zapłonowym wtykasz w ten króciec



A jak Ozon/Weber to zależy czy mówimy o podciśnieniu właśnie do aparatu, czy do zaworu pneumatycznego jeżeli masz taką wersję... muszę pogrzebać.

Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka
Podziękowali: SkazaniNaŁadę

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/03/16 23:50 - 2015/03/17 00:19 #26890 przez Gniotsa Nie Łamiotsa

Gniotsa Nie Łamiotsa odpowiedział w temacie: Przygotowania

W Ozonie króćce kojarzę 3



1 - podciśnienie do aparatu
2 - zawór pneumatyczny



3 - odpowietrzenie skrzyni korbowej

A zawór pneumatyczny podłączasz tak



11 - do kolektora ssącego
12 - do króćca 2 na pierwszym obrazku

Tego króćca pod zawór pneumatyczny chyba nie ma jeżeli masz wersję z elektrozaworem...
A sam zawór też sprawdź, czy on w ogóle działa, nie pamiętam w którym, ale w jednym stanie powinien być zamknięty, przy podłączonym albo odłączonym plusie :) (masa na obudowie)

Puk, puk...
Kto tam?
Panewka i uszczelka
Ostatnio zmieniany: 2015/03/17 00:19 przez Gniotsa Nie Łamiotsa. Powód: Literówka
Podziękowali: SkazaniNaŁadę

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/03/17 13:33 #26897 przez ŻUKato

ŻUKato odpowiedział w temacie: Przygotowania

Grzmiący Rydwan napisał: Sprawdzę, ale jak sprawdzałem jak to robiłem, to nie widziałem ryzyka ŻADNEGO. A sprawdzałem bo po forach różnie pisali...


Piotrek posłuchaj...
Kiedy Sebek Tarpaniątko montował mi tarcze z przodu to też nie widzieliśmy żadnego problemu. Sebek podciął narożnik belki, zaspawał, wyrównał i było dobrze.
Problem pojawił się na Litwie, kiedy zjeżdżaliśmy z głównej drogi na parking. Na pełnym skręcie bujnęło samochodem, a belka dosłownie ścięła przewód hamulcowy w miejscu w którym wchodzi on do kopyta.
Oczywiście dowiedzieliśmy się o tym dopiero kiedy wróciliśmy na trasę i kierowca zauważył iż pedał hamulca jest w podłodze.
Stanęliśmy więc w najbliższym możliwym miejscu i rozpoczęliśmy dochodzenie.
Po 2 godzinach stało już z nami kilka żuków, polonezów, fiatów i nysa. Każdy wyciągnął swoje skarby i szukaliśmy przewodu. Niestety jeden był zbyt krótki, inne nie pasowały.
Pierwszym pomysłem było zaślepienie na pompie miedzianego przewodu który szedł na koło z uszkodzonym przewodem elastycznym.
Niestety samochód bardzo ściągało w jedną stronę i hamowanie z większych prędkości mogło się skończyć groźnym wypadkiem.
Wtedy zaślepiliśmy całą przednią sekcję hamulców i dojechaliśmy tak aż do Tallina w Estonii. Tam cudem udało nam się znaleźć lokalnego, który pojechał z nami do ogromnej hurtowni z częściami gdzie po 40 minutach dobraliśmy odpowiedni, choć nieco dłuższy przewód. Był to przewód z bmw e36 jeśli pamięć mnie nie myli.
Po zamontowaniu nowego przewodu zwracaliśmy ogromną uwagę na każdy manewr wykonywany na pełnym skręcie aby sytuacja się nie powtórzyła

Hamowanie samym tyłem było dość trudne i niebezpieczne... ale przynajmniej było możliwe i pozwalało kontynuować dalszą jazdę.
Musieliśmy jedynie zachować odpowiedni dystans i niezwykle ostrożnie dobierać prędkość.

Po powrocie do domu okazało się że oba przewody z przodu (założone nowe przed wyjazdem) są do wymiany z racji uszkodzeń spowodowanych przez belkę.

Obecnie mam założone przewody z oczkiem (chyba polonez albo 125p) przykręcone specjalną śrubą z dziurką i wygląda na to że problem jest rozwiązany... tfu tfu ;)

Jednym słowem lepiej wszyscy porządnie sprawdźcie swoje przeróbki bo jak w Alpach zostaniecie bez hamulców to naprawdę nie będzie wesoło.

4 Złombole, 4 bezpieczne powroty

www.facebook.com/zukieta

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/03/17 18:11 #26903 przez SkazaniNaŁadę

SkazaniNaŁadę odpowiedział w temacie: Przygotowania

Dzięki, popatrzę jak to dokładnie wygląda u mnie i jaki mam gaźnik, póki co aparat zapłonowy jest i tak do wymiany.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/03/17 19:00 #26906 przez Grzmiący Rydwan

Grzmiący Rydwan odpowiedział w temacie: Przygotowania

Bardzo dziękuję za wyczerpujące info. Sprawdzę to bardzo starannie, obiecuję. Tym niemniej nie raz wjeżdżałem na krawężnik na skręconych i nie miałem żadnego dźwięku nawet uderzania o coś.

Teraz fotki dla potomnych. Najpierw oryginał:




A teraz po tuningu:








Teraz ładnie to widzę i wychodzi na to że macie rację. Zatem muszę wjechać na podnośnik i spojrzeć na ten detal.

Grzmiący Rydwan, dowódca - Diesel
www.lezuk.pl - nasze szaleństwa;-)

Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2015/03/17 19:13 #26907 przez SkazaniNaŁadę

SkazaniNaŁadę odpowiedział w temacie: Przygotowania

Tunning wygląda zacnie.
Na oryginale ta odległość jest dużo większa. Robotę mógł by zrobić custom made króciec od kopyta (coś w literę "S") tak aby fizycznie oddalić mocowanie węża.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

zlombol akcja 001
zlombol akcja 002
zlombol akcja 003
zlombol akcja 004
zlombol akcja 005
zlombol akcja 006
zlombol akcja 007
zlombol akcja 008